ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

دلنوشته ای برای رضا احدی


برای رضای دوست داشتنی و رفیقی که زود تنهایمان گذاشت

 صبح بخیر - فرزاد رادبوی: چگونه می‌شود به این نسل حالی کرد رضااحدی که بود؟ چه جوری باید به آنها نشان داد، پای چپ همین "داش رضا" که امروز روی تخت مریض‌خانه از بی توجهی و بی پولی و کم محلی دق مرگ شد و مُرد، به صد تا از این فوتبالیست های بزک دوزک کرده می ارزید؟

دلنوشته ای برای رضا احدی

احدی یکی از آس های نسلی بود که همه جوره باختند، هر چند در فوتبال ایران نسلی به هنرمندی آنها نیامده و نخواهد آمد. اما خب، چه فایده!؟ امروز برای آن که به این جماعت تازه به فوتبال آمده نشان دهیم رضا احدی با پای چپش چه می کرد و چگونه در یگ وجب چند نفر از حریف را به هم می پیجید  و سانترهایش در روزگاری که بازی با استوک قرضی و کفش های  پاره عادی بود؛ سانتیمتری روی سر بلندزن تیم می نشست و یا وقتی شوت می زد، انگار با خط کش و گونیا همه چیز را جفت وجور کرده اند، حتی چهار تا فیلم با کیفیت از شاهکارهایش نداریم.

این نسل همه جوره سیاه‌بخت بود. عاقبت هم یکی‌شان افیونی شد و یکی‌شان الکلی. داش رضا هم که سلامت و پاک ماند و در فوتبال مربیگری پیشه کرد و امثال مجتبی جباری، خسرو حیدری، وحید طالب لو، آندو تیموریان را ساخت و معرفی کرد، از بی‌پولی افتاد به مسافرکشی. خودش از سر غرور می‌گفت کار برای مرد عار نیست. اما کیست که نداند توی دلش چه غوغایی بود؛ وقتی می دید پول تل موی فلان بازیکن و وسائل آرایش بهمان فوتبالیست، از دخل سی شب دنده عوض کردنش بیشتر است.

حالا هم چند روزی می آید روی بورس و بعد هم برای ابد فراموش می شود. آخ که تقدیر این نسل چه سیاه بود. خدا هر چه به ساق‌شان هنر داده بود از سپیدی بخت‌شان کم کرده بود انگار.


ویدیو مرتبط :
حاج رضا احدی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

دلنوشته رضا کیانیان برای ظریف



اخبار,اخبار فرهنگی ,رضا کیانیان

یادتان باشد، شما بدون لبخند، چیز مهمی کم دارید و همه قدر لبخند شما را می‌دانند.

رضا کیانیان نوشته: آقای محمدجواد ظریف و همراهان، خسته نباشید.
 
 چندساعتی قبل از انتشار بیانیه تاریخی‌تان، خستگی فرساینده، لبخند را از لبان شما دزدیده بود. همان زمانی که خیل خبرنگاران از خستگی مفرط می‌نالیدند و بخشی از مردم، پیگیری اخبار را رها کرده بودند. ناامیدی داشت چترش را می‌گسترد!
 
اما شما و همراهان به‌سختی توانستید بر ناامیدی و خستگی، پیروز شوید و بعد از انتشار بیانیه، لبخندتان بازگشت، به نشانه پیروزی!
 
یادتان باشد، شما بدون لبخند، چیز مهمی کم دارید و همه قدر لبخند شما را می‌دانند.
 
شما و همراهان، با صبر و ایمان و لبخند، بر خشونت پیروز شدید؛ خشونتی که این روز‌ها هرچه عریان‌تر، فراگیر‌تر و بی‌پروا‌تر گسترده می‌شود.
 
شما بار دیگر قدرت کلام مبتنی‌بر عقل را به رخ کشیدید. گفت‌وگو و استفاده بجای کلمه، از سخت‌ترین کار‌های جهان است.
 
برای چنین کاری، باید خوانده باشید، دیده باشید و فکر کرده باشید. سود‌های آنی و شخصی فریبتان ندهند و سود‌های همگانی و بلندمدت، دغدغه‌تان باشد! شما این کار سخت را به‌خوبی انجام دادید! من کار شما را فراموش نخواهم کرد و فکر می‌کنم تاریخ صلح هم، شما را هرگز از یاد نخواهد برد. دست شما و همکارانتان را به مهر می‌فشارم.

 

اخبار فرهنگی - شرق