ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

دلایل جدایی ام از استقلال زیاد بود که بخشی از آن به قلعه نویی برمی گردد / دلم برای تیم ملی تنگ نشده است



اخبار,اخبار ورزشی,سیدمهدی رحمتی

دروازه بان تیم استقلال گفت: «من امسال این شرط را داشتم که هر دو دروازه بان در تیم ما بمانند.»

سید مهدی رحمتی که دوشنبه شب در برنامه "این شب ها" شبکه یک سیما حضور یافته بود درباره زندگی خود اظهار داشت: «داستان زندگی فراز و نشیب های زیادی دارد. فکر می کنم از 4 یا 5 سالگی به فوتبال علاقه داشتم. در خانواده ای که شرایط بازی وجود نداشت اما کار و تلاش باعث شد که در زندگی موفق شوم و به جایگاهی که آرزوی هر کسی است برسم. در زندگی سختی زیاد کشیدم. وقت هایی بود که 5 پیشنهاد داشتم اما وقتی هم بود که هیچ پیشنهادی نداشتم اما هیچ گاه نا امید نشدم.»

 

وی درباره کری علی ضیا با خود گفت: «تو عدد 6 را نبودی و یادت نمی‌آید اما عدد 4 نزدیک تر است.»

 

دروازه بان استقلال درباره بازگشتش به این تیم اظهار داشت: «امروز با استقلال قرارداد بستم. خیلی برایم یک سال دوری سخت بود. سه سال مداوم در استقلال بودم. دو، سه سال هم قبلا بودم. به هواداران عادت کرده بودم ولی خدا را شکر می‌کنم که به تیم محبوبم برگشتم.»

 

وی درباره وضعیت فرزندانش گفت: «مدارس تمام شده است. آنها به فکر بازی هستند. علی پسر بزرگم برای خودش مردی شده ولی دردسر ما با عطا است. عطا کمی شر و شور است و کمی ما را اذیت می‌کند.»

 

رحمتی درباره دلیل جدایی اش از استقلال اظهار داشت: «من در تیم های زیادی بازی کردم، از فجر سپاسی گرفته که آنجا به فوتبال ایران معرفی شدم. سپاهان، مس، استقلال و پیکان. در همه این تیم ها خاطره زیادی داشتم. حتی با فجرسپاسی ما قهرمانی حذفی داشتیم و یک سال بهترین تیم شهرستانی شدیم. من به غلام پیروانی مدیون هستم. در سپاهان دو سال رویایی را داشتیم. در کرمان که بودیم در سال دوم سهمیه آسیا را گرفتیم.»

 

وی در ادامه گفت: «در نهایت به استقلال آمدم. دو سال  چندان خوب را پشت سر نگذاشتم و از این تیم رفتم. وقتی به استقلال برگشتم سال اول قهرمان جام حذفی شدیم و در سال دوم قهرمانی لیگ را به دست آوردیم که فکر می کنم رویایی ترین شب زندگی ام بود که 120 هزار تماشاگر در استادیوم حضور داشتند. این یک سال برایم خیلی سخت گذشت. دلایل جدایی من زیاد بود.»

 

وی ادامه داد: «بخشی از دلایل این بود که آقای قلعه‌نویی من را نمی‌خواست و البته این موضوع طبیعی است. شما دیدید که استقلال امسال دو گلر داشت ولی آقای مظلومی از من دعوت به همکاری کرد. این سلیقه سرمربی است. سالی که از استقلال رفتم، فقط یک پیشنهاد داشتم و آن مس بود. سالی که من از سپاهان به استقلال آمدم حداقل 6 پیشنهاد خوب داشتم و این مسائل در فوتبال طبیعی است.»

 

رحمتی در باره اینکه گفته می‌شود به هر تیمی می‌رود خودش دروازه بان دوم را تعیین می‌کند گفت: «بله! من امسال این شرط را داشتم که هر دو دروازه بان در تیم ما بمانند.»

 

وی ادامه داد: «علی جان! این حرف‌ها ساخته ذهن افرادی است که در این مملکت کار ندارند. جوانان این روزها بی شغل هستند و کار بد ما این است که مدام درباره یکدیگر حرف می‌زنیم. ما عادت داریم از کاه کوه بسازیم. وقتی سال گذشته استقلال با دروازه بان دیگری مذاکره کرد رفتم ولی امسال تا به من گفتند آمدم. من خودم را بهتر می‌شناسم و به توانایی هایم اطمینان دارم.»

 

رحمتی درباره اینکه آیا با طالب لو مشکل دارد یا نه اظهار داشت: «همه این دوستانی که شما اسم می‌برید می‌دانند که من 6 سال به صورت مداوم در تیم ملی بودم و فیکس بودم. تنها در دو بازی که آن هم به خاطر استراحت بود بازی نکردم. یک بار زمان قطبی بود و یک بار با کی روش بود. بقیه را همه بازی کردم و همه دوستان در تیم ملی بودند. انواع مربیان دروازه بانی هم آن زمان بود. ایرانی، خارجی و بچه محل.»

 

وی درباره اینکه آیا با طالب لو مشکل دارد یا نه گفت: «من با کسی مشکل ندارم.»

 

رحمتی درباره روزه داری ورزشکاران اظهار داشت: «روزه هفده ساعت است. برای ورزشکاران سخت است. من از زمانی که در فجر سپاسی بودم روزه می‌گرفتم و حتی چند شب پیش با وحید رضایی، کاپیتان ما در فجر سپاسی در این مورد حرف زدم که او گفت ما روز بازی استقلال یا پرسپولیس هم روزه می‌گرفتیم و مقابل این تیم ها بازی می‌کردیم. در آن زمان از 11 بازیکن فجر 9 بازیکن روزه می گرفتند. ولی شاید صلاح نباشد که ورزشکاران روزه بگیرند. اگر ورزشکاری روزه می گیرد بستگی به اعتقاداتش دارد.»

 

وی درباره اینکه در فوتبال دست های پشت پرده وجود دارند یا نه که امثال رحمتی تیم نگیرند گفت: «اینطور نیست. همه چیز به توانایی بازیکن بستگی دارد. در تیم پیکان، ما 28 یا 29 گل خوردیم که 4، تا 5 گل پنالتی بود. گل خورده ما از تیم های صدر جدول پایین تر بود. عملکرد سال گذشته یک بازیکن در فصل بعد او خیلی تاثیر گذار است.»

 

رحمتی در خصوص اینکه آیا واسطه حضور بازیکنانی در خط دفاع استقلال شده گفت: «به من چه ربطی دارد؟ من با استقلال امسال مذاکره هم نکردم. اتفاقا در مورد قرارداد خودم هم به آقای مظلومی گفتم هر چه شما بنوسید قبول می‌کنم. من 900 میلیون از استقلال طلبکار بودم. یک مالیات سه ساله را هم که به عهده باشگاه بود پرداخت نشد. قرار شد پرداخت شود ولی در استقلال خیلی قرارها هست. بحث استقلال، بحث علاقه است. البته پول هم می گیرند. گرفتن بقیه طلب واقعا کار خدا است. دو سال است که از طلب من گذشته است.»

 

وی درباره اینکه آیا دلش برای تیم ملی تنگ نشده است اظهار داشت: «نه. راحتم و بیشتر وقتم را در کنار خانواده‌ام می‌گذرانم. نه زیاد از این بابت ناراحت نیستم.»

 

رحمتی در خصوص اینکه اگر به عقب برگردد باز هم چنین تصمیمی می‌گیرد گفت: «در آن برهه به جمع بندی رسیدم که از تیم ملی بروم. برایم مهم نیست چه می‌شود و مهم این است که آدم هر کاری دلش خواست انجام دهد. من تصمیم داشتم به استقلال بیایم.»

 

وی درباره اینکه گفته می‌شود خادم امام رضا (ع) است گفت: «این مساله خط قرمز زندگی من است. چطور نمی دانی؟ آنجا به ما گفته اند در مورد این مساله حرفی نزنید. ولی امام رضا (ع) یک دنیای دیگر است. شاید خیلی از راه ها و طریقت های زندگی ام در آینده عوض شود عاملش امام رضا (ع) باشد.»

 

دروازه‌بان استقلال در پاسخ به این سوال که چرا هر وقت گل می‌خورد و یا حتی پنالتی می‌گیرد در صفحه اینستاگرام خود می‌گوید کار خدا است گفت: «تا خدا نخواهد برگی از درخت نمی‌افتد. الان که اینجا هستم کار خداست. تمام اتفاقات زندگی ما دست خدا است. خدا برای ما همه چیز را مقدر کرده و من ممنون دار خدا هستم. من زحمتم را می‌کشم و بقیه چیزها را به او می سپارم.»

 

وی درباره دوری یک ساله اش از استقلال گفت: «این یک سال سخت بود ولی امروز که به محل تمرین رفتم خوشحال شدم. دیدم که مردم چه شور و شوقی دارند و جا دارد از همه آنها تشکر کنم که در صفحات اجتماعی هم لطف خود را نشان دادند. این اتفاقات در تصمیم من خیلی تاثیر داشت. مربی این تیم عوض شده و بازیکنانی جوان به تیم آمدند. استقلال نیاز به زمان دارد. امیدوارم خدا کمک کند تا نتایجی خوب بگیریم و به سر منزل خوبی برسیم.»

 

رحمتی درباره عملکرد تیم ملی والیبال اظهار داشت: «دست تک تک بچه های والیبال را باید بوسید. لیگ جهانی را نباید با بازی های دیگر مقایسه کرد. من از هر یک پوئنی که تیم ملی والیبال گرفت لذت بردم.»

 

اخبارورزشی - جام نیوز


ویدیو مرتبط :
دلایل جدایی قلعه نویی از ملوان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

قلعه‌نویی: مجیدی سرمایه استقلال است/تماشاگران یار اول تیم ملی هستند نه یار دوازدهم



قلعه‌نویی: مجیدی سرمایه استقلال است/تماشاگران یار اول تیم ملی هستند نه یار دوازدهم

فارس : سرمربی تیم فوتبال استقلال گفت: شرایط تیم ما ایده‌آل نیست اما بد هم نیست.

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

امیر قلعه‌نویی در حاشیه تمرین امروز استقلال در جمع خبرنگاران گفت: با توجه به تعطیلی مسابقات تمرینات را فاز بندی کردیم. در فاز اول آمادگی جسمانی و بازسازی بدن‌ها را قرار دادیم و کمی هم کارهای قدرتی و هوازی انجام دادیم. در فاز دوم تمرینات را یک جلسه کردیم و فردا هم یک بازی دوستانه با فجر سپاسی داریم که جا دارد از یاوری استاد خوبم و مجموعه مدیریت فجر سپاسی تشکر کنم که درخواست ما را قبول کردند. شرایط استقلال بد نیست اما ایده‌آل هم نیست.

وی در مورد اینکه بخشی از مطالبات بازیکنان پرداخت شد و دیگر استقلال مشکل مالی ندارد، گفت: ابتدا باید از هیئت مدیره و دکتر فتح‌الله‌زاده تشکر کنم. زمانی که کار دست خود فتح‌الله‌زاده سپرده شد قراردادهای مالی را بست و هماهنگی خوبی بین ایشان و هیئت مدیره وجود دارد. در پرداخت‌ها عقب هستیم اما بازیکنان بخشی از پول خود را گرفته‌اند.

قلعه‌نویی در مورد وضعیت جانواریو و جباری گفت: جباری از فردا می‌آید اما جانواریو در برزیل هنگام تمرین کردن زانویش دچار مشکل شده است.

سرمربی استقلال در مورد بازگشت نظری جویباری به استقلال گفت: این افراد سرمایه‌های باشگاه استقلال هستند. همانطور که فرهاد مجیدی در بخش بازیکن سرمایه استقلال است، جویباری هم در مدیریت سرمایه استقلال است. باید این سرمایه‌ها را جذب و حمایت کنیم. از علی امیری هم تشکر می‌کنم. او در ابتدای فصل و پیش از آغاز فصل خیلی زحمت کشید و به همراه فتح‌الله‌زاده تیم خوبی بستیم. هماهنگی خوبی هم بین فتح‌الله‌زاده و معاونینش عرب و شاه‌حسینی ایجاد شده و از نظر مدیریتی تیم خوب و همدلی هستیم.

وی در مورد بدنسازی مجتبی جباری گفت: فرم بدن‌سازی در کلینیک انجام می‌شود و جباری 10 روز است که در چمن تمرین می‌کند و از فردا هم به ما اضافه خواهد شد.

قلعه‌نویی در مورد دیدار ایران و ازبکستان و اینکه آیا می‌توانیم این تیم را ببریم، گفت: ابتدا باید به پهلوانان جوان ایرانی تبریک بگویم. تیم ملی جوانان خوب بازی کرده و نتیجه گرفته است. اکبر محمدی در این تیم و علی دوستی در تیم نوجوانان خوب زحمت می‌کشد.

زمانی که من در کمیته فنی بودم این دو نفر نتیجه بدی گرفتند اما خوشحالم که از آنها حمایت کردم و نتیجه آن حمایت را اکنون می‌بینیم. امیدوارم بعد از نوجوانان تیم جوانان ما هم جهانی شود. من مسابقات آنها را پیگیری می‌کنم و خوشحالم که از محمدی و دوستی حمایت کردم.

وی ادامه داد: تیم ملی هم شرایط خاص خودش را دارد و با وحدت و همدلی خوب مردم و رسانه‌ها می‌توانیم موفق شویم. نباید بگوییم تماشاگران یار دوازدهم ما هستند. آنها یار اول ما بعد از خدا و اهل بیت هستند. فضا هم خوب و آرام است و بازیکنان می‌توانند در این فضا راحت‌تر کار کنند.

وی در مورد اینکه حضور در جام جهانی می‌تواند برای ما افتخار آفرین باشد، گفت: حضور در جام جهانی افتخار است. نیاز داریم فوتبال ما از این فضا خارج شود. بعد از المپیک علیه فوتبال خیلی صحبت شد.

اکنون که نوجوانان ما جهانی شدند امیدوارم تیم ملی جوانان ما هم جهانی شوند. تیم ملی زحمت می‌کشد اما بانشاط بازی نمی‌کند. با این حال شانس صعود به جام جهانی را دارد. در دو بازی که پیروز شدیم حق ما برد نبود اما بهتر است ابتدا به جام جهانی صعود کنیم و پس از آن کی‌روش زحمت می‌کشد و تیم ملی هم قشنگ بازی خواهد کرد./فارس