ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

دلالی که ٣٠، ٤٠ بازیکن در لیگ برتر دارد شائبه تبانی را افزایش می دهد



اخبار,اخبار وررزشی, دلالی در فوتبال ایران

مدیرعامل اسبق باشگاه استقلال گفت: «ابتدای هر فصل شاهد هستیم که خیلی از دلالان با ارتباطی که با مربیان و مدیران باشگاه‌ها برقرار کرده‌اند، آنها بازیکن می‌دهند.»

 امیر واعظی آشتیانی درباره دستگیری یک دلال اظهار داشت: «مسئول کمیته صیانت سازمان لیگ از بازداشت دلالی که ٤٠ مورد شکایت داشته، خبر داده اما به واقع چه برخوردی با افرادی از این دست در سال‌های اخیر شده است؟ یکی از دلایلی که باعث شد در سال‌های اخیر دلالی در فوتبال ایران رونق بگیرد و کار به این‌جا رسید که تعدادی از این افراد دستگیر شوند، نحوه برخورد ضعیف ارکان فدراسیون با آنها بود.»

وی ادامه داد: «همواره شاهد هستیم که به صورت فرمالیته با دلال‌ها برخورد می‌شود، به‌طوری که بعد از مدتی دوباره فعالیت‌شان را از سر می‌گیرند. برخوردهای اخیر نیز به دلیل ورود کمیسیون اصل ٩٠ بوده و خبر دستگیری این دلال قطعا از تبعات اقدامات مجلس است. سال‌ها از به وجود آمدن پدیده دلالی در فوتبال کشورمان می‌گذرد.»

آشتیانی همچنین گفت: «چهره دلال‌های مشهور حتی برای افراد عادی هم نمایان شده و مسئولان قطعا می‌توانند آنها را زیر نظر داشته باشند. بحث ایجنت‌های رسمی جداست اما در ابتدای هر فصل شاهد هستیم که خیلی از دلالان با ارتباطی که با مربیان و مدیران باشگاه‌ها برقرار کرده‌اند، به آنها بازیکن می‌دهند.»

 مدیرعامل پیشین استقلال افزود: «کار به جایی رسیده که یک دلال ٣٠، ٤٠ بازیکن در لیگ برتر دارد و همین موضوع حتی شائبه تبانی و کوتاهی برخی بازیکنان در زمین را هم ایجاد می‌کند. باید جلوی این اتفاقات را گرفت اما می‌بینیم حتی وقتی کسی دستگیر هم که می‌شود، چند ماه بعد از در دیگری وارد جرگه دلالی در فوتبال می‌شود. این مسأله نشان می‌دهد جرم دلالی در فوتبال ایران ارزان است و پیگیری و نظارتی وجود ندارد. وقتی جرم یک نفر ثابت می‌شود، باید طوری با او برخورد شود که برای دیگران درس عبرتی باشد؛ فلسفه اصلی تنبیه کردن همین است.»

 واعظی افزود: «نباید از این قضیه به سادگی گذشت که اتهاماتی هم نسبت به خود مسئولان وجود دارد. کسانی که به اصطلاح با دلالی در فدراسیون و سازمان لیگ برخورد می‌کنند، نباید با بغض و کینه شخصی وارد این ماجرا شوند. این‌طور نباشد که یک نفر که از قبیله آقایان است کارش را انجام دهد و نفر دیگر با موضع‌گیری سرسختانه مواجه شود.»

 اخبار  ورزشی - کاپ


ویدیو مرتبط :
بازیکن برتر این هفته لیگ جزیره

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تبانی در لیگ برتر فوتسال محرز شد/ جریمه سنگین در انتظار خاطیان



تبانی در لیگ برتر فوتسال محرز شد/ جریمه سنگین در انتظار خاطیان

رئیس کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال با اعلام اینکه رای پرونده تبانی فوتسال صادر شده،گفت: تبانی در پرونده فوتسال برای ما محرز شد و جرایم سنگینی برای خاطیان این پرونده در نظر گرفته ایم.

 

اسماعیل حسن زاده در گفتگو با خبرنگار مهر، در خصوص آخرین وضعیت پرونده تبانی در رقابتهای لیگ برتر فوتسال ضمن بیان مطلب فوق گفت: با تحقیقات و مدارکی که در خصوص این پرونده انجام شد، از جمله بر مبنای هیئت کارشناسی که بازیهای لیگ برتر فوتسال را چندین بار مورد بازبینی قرار داده بودند و اظهارات کتبی و شفاهی که از افراد مرتبط با این پرونده جمع آوری شد، در آخرین ساعات عصر روز دوشنبه رای این پرونده را صادر کردیم.

 

وی در همین خصوص افزود: البته با توجه به فرصتهایی که به باشگاه پرسپولیس داده بودیم، آنها مدارک و مستنداتی را که در خصوص این پرونده داشتند در اختیار کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال قرار ندادند بنابراین تاخیر بیش از این برای دریافت مدارک و مستندات این باشگاه دیگر جایز نبود و به دلیل طولانی شدن زمان صدور رای دیگر به مصلحت نیز نبود.

 

رئیس کمیته انضباطی تاکید کرد: تبانی برخی‌ها در این پرونده برای ما محرز شده و رای خیلی محکمی در این خصوص صادر کرده ایم و مطمئن باشید جرایم سنگینی در انتظار خاطیان خواهد بود. وی در خصوص جزئیات این رای نیز گفت: جزئیات رای را عصر سه شنبه صادر خواهیم کرد و به اطلاع جامعه فوتبال خواهد رسید./مهر