ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

دعوای تکراری سازمان لیگ و باشگاه ها


با حذف تیم ملی فوتبال کشورمان در مرحله یک چهارام نهایی جام ملت های آُسیا، برنامه بازی های لیگ برتر فوتبال دستخوش تغییراتی شد که این اتفاق مورد انتقاد اکثر تیم ها قرار گرفت.

طرفداری: تعطیلات طولانی مدت لیگ برتر فوتبال ایران به علت حضور تیم ملی در جام ملت های آسیا، بهترین فرصت را در اختیار تیم های لیگ برتری قرار داد تا برپایی اردوهای مختلف و انجام بازی های دوستانه برای ادامه بازی ها شرایط خود را بهتر از قبل کنند. این اتفاق که بدون استثنا برای تمامی تیم ها مفید بود، با حذف تیم ملی در مرحله یک چهارم نهایی پایان خوبی در پی نداشت و سازمان لیگ با تغییر در برنامه بازی های هفته هجدهم بشدت مورد انتقاد تیم های لیگ برتری قرار گرفت.

بازی های هفته هجدهم لیگ برتر که قرار بود از اواسط این ماه آغاز شود، با تصمیم سازمان لیگ به آخر هفته جاری تغییر زمان داد و برنامه آماده سازی بسیاری از تیم ها را دستخوش تغییرات اجباری کرد. بسیاری از تیم های لیگ برتری که هنوز اردوهای داخلی و خارجی و همچنین بازی های دوستانه خود را به پایان نرسانده بودند، اینک مجبورند با برنامه جدید خود را آماده حضور در هفته هجدهم کنند.

اعلام این خبر، با انتقاد اکثر تیم ها همراه بود و سرمربیان تیم های حاضر در لیگ به شدت نسبت به این تصمیم موضع گیری کردند که البته تاثیری در تصمیم سازمان لیگ نداشت. در این میان تیم هایی که بازیکنان ملی پوش خود را در اختیار تیم ملی گذاشته بودند بیشتر متضرر شدند و حال باید خود را آماده حضور در هفته هجدهم کنند در حالیکه ملی پوشانشان امشب وارد کشور شدند و بدون شک نیاز به چند روز استراحت خواهند داشت.

در کنار تیم هایی که بازیکنانشان را در اختیار تیم ملی گذاشته بودند، سایر تیم ها نیز از ناتمام ماندن برنامه های آماده سازی خود بخاطر این اتفاق گله مند بوده و خواستار بازگرداندن برنامه بازی ها به همان شکل قبلی بودند که این درخواست با مخالفت شدید سازمان لیگ مواجه شد. در چنین شرایطی سازمان لیگ بار دیگر در زمینه برنامه ریزی بازی ها با انتقادات شدید روبرو شده است و قضاوت در مورد درست یا غلط بودن این تصمیم را باید به ادامه بازی ها موکول کرد.

بدون شک پس از پایان بازی های هفته هجدهم، شاهد اعتراضات سرمربیان تیم هایی خواهیم بود که تیم شان نتیجه لازم را نگرفته است و این می تواند به یک چالش جدی در روزهای آینده در فوتبال کشور تبدیل شود. تغییر ناگهانی برنامه بازی ها آن هم در شرایطی که تیم ها با در نظر گرفتن فرصت بدست آمده برنامه های ویژه ای برای آماده سازی بازیکنان خود در نظر گرفته بودند یک کج سلیقه گی از سوی سازمان لیگ برتر فوتبال بود که شاید در روزهای آینده اعتراضات بیشتری نیز به همراه داشته باشد.

لیگ برتر فوتبال ایران همه ساله شاهد روی دادن چنین اتفاقاتی بوده و همیشه از داشتن یک برنامه مدون و قابل اتکا رنج برده است. به هر ترتیب این باز نیز شاهد یک اتفاق غیر قابل پیش بینی در برنامه ریزی بازی های لیگ برتر بودیم که باعث انتقادات بسیاری شد. ای کاش سازمان لیگ در برنامه ریزی بازی ها دقت و سلیقه بیشتری به خرج دهد تا دیگر شاهد چنین اتفاقاتی در لیگی نباشیم که چهارده سال از حرفه ای شدن آن می گذرد.


ویدیو مرتبط :
پیشنهاد باشگاه گسترش فولاد به سازمان لیگ برتر فوتبال

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

سازمان لیگ با کی‌روش به توافق رسیدتاج: خواسته کی‌روش به تیم ملی و باشگاه‌ها ضربه می‌ز



سازمان لیگ با کی‌روش به توافق رسیدتاج: خواسته کی‌روش به تیم ملی و باشگاه‌ها ضربه می‌زد/ ملی‌پوشان مقطعی به اردو می‌روند

خبرگزاری فارس: سرپرست سازمان لیگ گفت: با کی‌روش به توافق رسیدیم که بازیکنان تیم ملی به صورت مقطعی در اردوها شرکت کنند.

به گزارش فارس، مهدی تاج در گفت‌وگو با رادیو ورزش درباره بحث‌هایی که با کی‌روش در رابطه با برنامه‌ریزی لیگ و تشکیل اردوهای تیم ملی داشتند اظهار داشت: در ابتدا خواسته کی‌روش این بود که بازیکنان به طور کامل در اختیار تیم ملی باشند و آخر هفته در تمرین باشگاه‌‌های خود شرکت کنند و ما با این شرایط لیگ را برگزار کنیم. اما بدون شک چنین خواسته‌ایی غیر ممکن بود و ما با آن مخالفت کردیم. چون معتقد بودیم این درخواست هم به باشگاه‌های ضربه می‌زند و هم به ضرر تیم ملی است.

وی افزود:بحث‌هایی مطرح شد مبنی بر اینکه تیم ملی قطر بازیکنان خود را برای برگزاری بازی‌های ملی بیش از 40 روز در اختیار  داشته و آنها را محیای این بازی‌ها کرده‌ است که اصلا ما نباید خودمان را باکشورهایی مانند قطر و یا لبنان مقایسه کنیم. آنها اصلا لیگی ندارند که بخواهند در فوتبال مطرح باشند. ما باید از لیگ تیمی مثل کره‌جنوبی الگوبرداری کنیم.

تاج با اشاره به اینکه هدف همه فوتبال دوستان صعود تیم ملی به جام جهانی است گفت: بدون شک سقف آرزوی ما صعود تیم ملی به جام‌جهانی است و چنین اتفاقی باید بیفتد. در تمام دنیا فوتبالی‌ها را به دو قسمت تقسیم ‌می‌کنند. تیم‌هایی که به جام‌جهانی می‌روند و تیم‌هایی که از جام‌جهانی باز می‌مانند. ما باید با این شرایط به جام‌جهانی صعود کنیم.

وی خاطر نشان کرد: اگر در دیدارهای گذشته مقابل لبنان و ازبکستان امتیاز از دست نمی‌دادیم دیگر این بحث‌ها مطرح نمی‌شد. به هر حال چنین اتفاقاتی افتاده و در نهایت در تصمیمی که گرفته شد قرار شد که بازیکنان باشگاه‌ها به طور مقطعی در اختیار تیم ملی قرار بگیرند.

تاج عنوان کرد: ما جام حذفی، لیگ برتر و لیگ قهرمانان را در پیش رو داریم. قرار گرفتن بازیکنان ملی پوش به طور کامل در اختیار تیم ملی عملا غیر ممکن است و ما باید طبق برنامه‌ریزی لیگ برتر را اردیبهشت‌ماه به پایان برسانیم. با تمام این شرایط قرار شد که بازیکنان به طور مقطعی در اختیار تیم ملی برای حضور در اردوها قرار بگیرند./فارس