ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

دستکش‌های «محمدعلی کلی» فروخته شد


دستکش های محمد علی کلی بوکسور افسانه ای آمریکا - که در مبارزه مقابل جو فریزر در سال 1971 از آن استفاده کرده بود - روز پنجشنبه در یک حراجی به ارزش تقریبا 400 هزار دلار فروخته شد.

واحد مرکزی خبر: دستکش های محمد علی کلی بوکسور افسانه ای آمریکا - که در مبارزه مقابل جو فریزر در سال 1971 از آن استفاده کرده بود - روز پنجشنبه در یک حراجی به ارزش تقریبا 400 هزار دلار فروخته شد.

مبارزه محمد علی مقابل جو فریزر به مبارزه قرن معروف شده است. بر اساس این گزارش، یک خریدار ناشناس دستکش های محمد علی را در حراجی هریتج آکشنز در کلیولند به قیمت 388 هزار و 375 دلار خریداری کرد.

 این حراجی پیشتر نیز دستکش های محمد علی را در نخستین رقابت های جهانی او در سال 1964 به قیمت 836 هزار و 500 دلار فروخته بود.

مبارزه قرن که در نیویورک برگزار شد نخستین مبارزه از سه مبارزه محمد علی مقابل فریزر در دهه 1970 بود. در سال 1971، فریزر قهرمان سنگین وزن جهان شد.

اما محمد علی در سال 1967 با خودداری از رفتن به خدمت سربازی در ارتش آمریکا طی جنگ ویتنام از عنوان های خود خلع و 2 سال و نیم محروم شد.

مبارزه هشتم ماه مارس دومین مبارزه محمد علی مقابل فریزر پس از بازگشت به رینگ پس از بیش از سه سال غیبت از رقابت ها بود.

در سال 1971 دادگاه عالی آمریکا رأی به بازپس گیری قهرمانی های محمد علی داد.

به گزارش خبرگزاری رویترز از دالاس، کریس ایوی مدیر بخش ورزشی در حراج هریتج در بیانیه ای اعلام کرد:« این یک مبارزه جنجالی در یک زمان جنجالی در آمریکا محسوب می شد. بوکس در آن زمان به مبارزه ای سیاسی و فرهنگی تبدیل شده بود.»

فریزر و علی هر یک در آن مسابقه دو و نیم میلیون دلار دریافت کرده بودند. محمد علی سومین مبارزه خود در سال 1974 به فریزر باخت .


ویدیو مرتبط :
محمدعلی کلی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

عکس: حراج دستکش محمدعلی کلی


دستکش بوکس "محمد علی کلی" به همراه رقیب وی "سونی لیستون" به حراج گذاشته شد.

شمال نیوز: دستکش بوکس "محمد علی کلی" به همراه رقیب وی "سونی لیستون" به حراج گذاشته شد.

در سال 1965 این دو بوکسور مسابقه تاریخی خود را انجام دادند و دستکش های آنها در حراجی به قیمت 956 هزار دلار فروخته شد.

"جرج راسو" پس از برگزاری مسابقه دستکشها را بدست آورده بود و خانواده وی سالها مالک آنها بودند.

عکس: حراج دستکش محمدعلی کلی

عکس: حراج دستکش محمدعلی کلی

عکس: حراج دستکش محمدعلی کلی