ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

دستور برکناری بلاژویچ از کجا صادر شد؟



هواداران مس , میروسلاو بلاژویچ , مس کرمان

 

انتشار خبر جانشینی ابراهیم قاسم‌پور به جای میروسلاو بلاژویچ بهت جدیدی را به فوتبال ایران آورد. این اتفاق در حالی افتاد که شکل آن بسیار عجیب و مشکوک به نظر می‌رسید.

اما ماجرا از این قرار است که پس از باخت مس به فجرسپاسی،  پروژه برکناری بلاژویچ رسما کلید خورده بود و با جانشینان احتمالی او که قاسم‌پور هم در میان آن‌ها قرارداشت، مذاکره شده بود اما نتایج خوب یکی در میان مسی‌ها باعث شد تکلیف ادامه کار بلاژویچ با باشگاه مس روشن نباشد. به هر شکل بعد از باخت هفته قبل به سپاهان قرار می‌شود که در صورت تساوی برابر تراکتورسازی هم جانشین بلاژویچ رسما معرفی شود.

این تصمیم نهایی مسئولان باشگاه بود اما ناگهان در حالی که یک روز به بازی حساس این تیم با تراکتورسازی مانده بود، تصمیم باشگاه مس بر این می‌شود که ابراهیم قاسم‌پور  را رسما به عنوان مربی جدید تیم خود معرفی کند!

جریانی که در رابطه با این اتفاق رخ داد  نشان می‌دهد که حتی هیات مدیره باشگاه مس برنامه‌ای برای این کار نداشته است و این تصمیم به نوعی به اجرا کننده گان آن ابلاغ شده است!

مدیران باشگاه مس که مدعی دانش بالای فنی در فوتبال هستند کاملا به این امر واقفند که قبل از یک بازی حساس خانگی معرفی یک مربی جدید جز ریختن  آبی سرد  بر پیکر تیم نتیجه دیگری ندارد! شوکی که کاملا بازی تیم را تحت تاثیر قرار می‌دهد و برای همین بود که مدیران مس منتظر اتفاقات بعد از بازی با تراکتور بودند اما ناگهان تصمیم می‌گیرند روز قبل تن تیم خود را به این آب سرد بدهند مشخص است که این تصمیم نمی‌توانسته است نظر قطعی آن‌ها بباشد.

چون اگر باشگاه تصمیم داشت قبل از بازی با تراکتورسازی نیمکت خود را با تغییر مواجه کند، قطعا مربی جدید از چند روز قبل وارد کرمان می‌شد تا شرایط نشستن او  روی نیمکت تیم فراهم شود اما مذاکرات نهایی با قاسم‌پور آن هم به طور بسیار فشرده و در مدت زمانی نزدیک به سه ساعت درست یک روز قبل از بازی با تراکتورسازی انجام شد تا ثابت شود که این فشردگی مذاکرات نوعی اجبار را تداعی می‌کند!

اگر باشگاه مس و تصمیم گیرندگان آن برای برکناری بلازویچ قبل از بازی با تراکتور مصمم بودند قطعا این اتفاق در باشگاه به گوش این مربی رسیده بود و اصلا این طور نبود که چیرو در کنفرانس قبل از بازی با تراکتور در رابطه با این بازی این چنین صحبت کند و بعد از این کنفرانس از طریق خبرنگاران آگاه شود که جانشینش انتخاب شده است آن هم در حالی که او خود را آماده می‌کند که به تمرین برود!

قرار بود برنامه جابه جایی مربی مس در زمان تعطیلات بعد از بازی با تراکتورسازی با حوصله و دقت بیشتری انجام شود وحتی بلاژویچ هم از این مضوع آگاه بود ولی او اصلا انتظار نداشت شب قبل از بازی حساسش اینگونه برکنار شود.


ویدیو مرتبط :
اوباما دستور توقف موقت تحریمهای ایران را صادر کرد

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

دولت اسپانیا دستور انحلال تیم ملی موسوم به كاتالونیا را صادر كرد



 

 

دولت اسپانیا دستور انحلال تیم ملی موسوم به كاتالونیا را صادر كرد

 

سه‌شنبه، روز بزرگی برای مردم ایالت استقلال طلب کاتالونیا بود اما در نهایت طبق آنچه که پیش‌بینی می‌شد دستور لغو فوتبال ملی این ایالت صادر شد.

مردم ایالت جدایی طلب و تمامیت‌خواه کاتالونیا یکی از نماد‌های بسیار پررنگ و جدی خود را تیم ملی فوتبال موسوم به کاتالونیا می‌دانند و معتقدند با فوتبال به اهداف سیاسی خود نیز به راحتی دست پیدا می‌کنند.

تیم ملی کاتالونیا متشکل از اکثر بازیکنان کلیدی و بومی تیم فوتبال بارسلونا قرار است برای حضور مستقل در جام جهانی 2014 برزیل اعلام آمادگی کند اما از دو هفته پیش تلاش نمایندگان پارلمان اسپانیا این آرزوی قدیمی را به یک رویای کودکانه و بی اساس مبدل کرد.

احزابی چون سوسیال - دموکرات، مردم، کارگر، گالیسیا، آندلوس و صلح با قاطعیت به انحلال این تیم رای داده‌اند ولی اکثریت مجلس اسپانیا برای جلوگیری از شورش مردم یا پیامدهای غیر قابل پیش بینی این تصمیم ناگهانی دستور به تمدید فرصت تحقیق در این مورد را صادر کردند.

این دستور پارلمانی از سوی دولت اما هرگز جدی گرفته نشد و روز گذشته دستور انحلال قطعی این تیم با کلیه تشکیلات و اعضایش رسما صادر شد.

بسیاری بر این باورند که می‌شود به صورت نمادین تیم‌هایی با نام منتخب یک ایالت داشت اما نام‌گذاری تیمی به صورت تیم ملی غیر از تیم ملی اسپانیا خلاف قانون اساسی اسپانیا و تهدیدی برای تمامیت ارضی این کشور است.