ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

در برنامه نود چه گذشت؟



 

 در برنامه نود چه گذشت؟

 

برنامه‌ی نود با محور پوشش هفته‌ی بیست و پنجم رقابتهای لیگ و هفته‌ی اول لیگ قهرمانان آسیا پخش شد، هرچند بحث كلامی طولانی میان كارشناس حقوقی و رئیس كمیته انضباطی فدراسیون باعث شد، این برنامه روال عادی خودش را طی نكند.

 

دوشنبه شب نود همانند برنامه‌های گذشته روی آنتن رفت.

تهیه كننده و مجری برنامه نود در نظرسنجی از مخاطبان برنامه‌اش خواست بهترین بازیكن فوتبال سال 89 را انتخاب كنند. سوال "كدام بازیكن را به عنوان مرد سال 89 فوتبال ایران انتخاب می كنید"، مسابقه پیامك برنامه نود بود تا بییندگان یكی از 5 بازیكن كریم انصاری‌فر، محمدرضا خلعتبری، سید مهدی رحمتی، فرهاد مجیدی و جواد نكونام را انتخاب كنند.

برنامه نود با پخش بازی‌های 4 نماینده‌ی ایران در لیگ قهرمانان آسیا آغاز شد و پس از آن بازی‌های لیگ پخش شد.

صادق درودگراولین مهمان برنامه بود كه به صورت تلفنی پاسخگوی برنامه نود بود. سرپرست استیل آذین درباره‌ی حضور یك واسطه برای انتقال سخنان پروین به كادر فنی گفت: "به هر حال برای موفقیت تیم هر اتفاقی ممكن است بیفتد هرچند ناخوشایند باشد. پروین به عنوان رییس سازمان فوتبال استیل آذین فعالیت می كند و نظارت و رهبری تیم بر عهده ایشان است. ما هم از این فرصت استفاده كردیم تا نظراتشان را به این وسیله منتقل كنند. بر اساس مقررات سازمان لیگ اگر قرارباشد كسی روی نیمكت بنشیند باید كارت داشته باشد و چون هنوز آقای پروین كارتی صادر نشده است نمی توانیم، البته از آقای پروین خواهش كردیم تا برایش كارت صادر شود و روی نیمكت بنشیند.»

وی ادامه داد: "مهم این بود كه تیم نتیجه بگیرد و مسائل دیگر اهمیت نداشت. ما وظیفه‌مان را انجام دادیم. این روال ممكن است ادامه داشته باشد. ما همه از آقای پروین تقاضا كردیم تا روی نیمكت حضور پیدا كنند چرا كه حضورشان می تواند به ما كمك كند."

درودگر درباره‌ی خروج خاكپور از كادر فنی باشگاه هم گفت: "به هر حال آقای پروین تجربیات زیادی داشتند و ما صلاح دیدیم از نظرات ایشان استفاده كنیم."

درودگر درباره‌ی لغو رزرو هتل تیم استیل آذین در آبادان گفت: "من بعید می دانم كه یك نفر با یك تماس رزرو را كنسل كرده باشد،‌ فكر می كنم این بهانه آنها باشد."

** كارشناسی داوری

غیاثی درباره‌ی داوری بازیهای لیگ گفت: خوشبختانه كمیته داوران پیش از این كه در برنامه 90 مطرح شود، صحنه‌های مهم را بررسی و اعلام نظر می كند.

او گل تیم سایپا را درست دانست و اعلام كرد كمك داور اشتباه كرده است.

غیاثی درباره بازی استیل آذین و صبای قم هم معتقد بود كه بازیكن صبا باید به دلیل خطای غیر ورزشی بر روی كعبی اخراج می شده، ضمن این كه در یك صحنه دیگر به دلیل انجام خطا بر روی بیاتی نیا یك پنالتی هم باید به سود نماینده‌ی قم اعلام می شد.

غیاثی همچنین درباره‌ی بازی ذوب آهن و تراكتورسازی معتقد بود داور باید یك ضربه پنالتی به سود تیم اضفهانی اعلام می‌كرده است.

یك پنالتی به سود تیم ملوان هم از دیگر اشتباه‌های داوران در هفته‌ی بیست و پنجم بود. همچنین گل اول پرسپولیس به عقیده غیاثی در شرایط آفساید به ثمر رسید.

یك پنالتی برای سپاهان اعلام نشد، گل شهرداری تبریز هم در شرایط آفساید به ثمر رسید تا اشتباه‌های داوری در هفته‌ی بیست و پنجم تاثیرگذارتر از هفته‌ی های گذشته باشد.

یكی دیگر از موضوعات برنامه دوشنبه 90 بررسی وضعیت آلودگی استان خوزستان و برگزاری بازی تیم‌های نفت آبادان و فولاد خوزستان در شرایط بسیار نامناسب بود كه نادرشفیع خدایی، سرپرست اداره هواشناسی استان خوزستان در این باره‌ در تماس تلفنی با 90 گفت: ما مشاوره دادیم كه بهتر است بازی انجام نشود، اما به دلایلی این بازی برگزار شد.

فردوسی پور با مقایسه شرایط آلودگی هوا و لغو بازی تیم‌های استقلال تهران و شهرداری تبریز از تصمیم دوگانه مسئولان برگزاری مسابقه انتقاد كرد.

كارشناس داوری بازی هم گفت باید مسئولان به داور موضوع را انتقال می دادند و او هم مسلما در این شرایط بازی را برگزار نمی كرد.

غلام پیروانی، سرمربی جدید تیم نفت آبادان هم در تماس تلفنی گفت: غیر از تیم نفت، از یكی دو تیم دیگر هم پیشنهاد داشتم، اما استخاره گرفتم خوب درنیامد. من به استخاره خیلی اعتقاد دارم. قبل از بازیهای آسیایی هم استخاره گرفته بودم خوب نیامد قبول نكردم و به تیم امید آمدم و نتیجه نگرفتیم. اما این بار با یك مجتهد تماس گرفتم و او گفت خیلی خوب آمده و پیشنهاد نفتی‌ها را قبول كردم.

سرپرست باشگاه استقلال نیز در تماس تلفنی درباره‌ی علت حضورش در باكو گفت: به دلیل مشكل سفر به ازبكستان به باكو رفتم تا بتوانم كارها را مرتب كنم كه تیم سفر راحتی داشته باشد.

فتح الله زاده درباره‌ی مصاحبه مجتبی جباری هم عنوان كرد: در فوتبال حرفه‌ای همه باید حرفه‌ای باشند، این كه هر كس درباره‌ی همه‌ی چیز صحبت كند كار درستی نیست. شاید برای امثال آقای جباری این مبالغ كم باشد اما برای هواداران زیاد است. ایشان نمی تواند درباره‌ی این كه چه كسی خوب بازی می كند و چه كسی خوب بازی نمی كند اظهارنظر كند. بازیكن می تواند انتقاد كند، اما این كه بیاید پولش را بگیرد و این حرف ها را بزند درست نیست.

فتح الله زاده ادامه داد: شما باورتان می شود كه باشگاه بیست تا توپ نداشته باشد؟ در كشورهای خارجی فوتبالیست ها مقابل مردم و وسط خیابان بستنی می خورند. به هر حال مجتبی اشتباه كرده است. این صحبت‌ها در حد یك بازیكن نیست. باشگاهی كه با بدبختی پول جمع می كند، نباید آبرویش را برد.

مجتبی شریفی، رئیس كمیته انضباطی و رفیعی حقوقدان ورزشی، میهمانان گفت‌وگوی ویژه برنامه نود بودند.

شریفی در آغاز سخنانش درباره حكم‌ ممنوع‌المصاحبه شدن مربیان و عوامل فوتبال توسط كمیته انضباطی گفت: مربیان ابزار دارند تا بتوانند از آن برای منافع فوتبالی استفاده كنند، اما اگر بخواهند از ابزارشان در غیر از منافع فوتبالی استفاده كنند مساله ساز می شود.

شریفی ادامه داد: موضوعی كه مطرح شده مخالف آزادی بیان نیست. بیان آزاد است، ‌اما این كه بخواهیم همه مسائل را رسانه‌ای كنیم مشكل ساز می شود. ما گاهی اوقات اعلام می كنیم كه زدن حرفی می تواند در سكوها التهاب ایجاد كند و به همین دلیل با آن برخورد می كنیم.

دیگر میهمان برنامه با نمایش اسلاید، مصادیق تخلف ورزشی را در مجامع بین المللی ورزشی برشمرد و همچنین تفاوت جرم ورزشی با جرم حقوقی را مشخص كرد.

رفیعی همچنین با مقایسه آیین نامه انضباطی فیفا و فدراسیون فوتبال از وجود چند بند كه درهیچ آیین نامه‌ای وجود نداشت، انتقاد كرد.

شریفی در حالی كه مرتبا درخواست افزایش وقت داشت، به انتقادهای مطرح شده توسط رفیعی پاسخ گفت.

مناظره رودروی رفیعی و شریفی به مدت بیش از 90 دقیقه ادامه پیدا كرد و كارشناس حقوقی برنامه با انتقاد از تفسیر به رای قوانین فیفا از كمیته انضباطی خواست تا قوانین فیفا تفسیر نشود.

شریفی در نهایت نپذیرفت كه قوانین نباید تفسیر شود و گفت: من معتقدم قوانین می تواند با توجه به شرایط داخلی vocalize (بومی‌سازی) شود.

با طولانی شدن مباحثه كلامی بین شریفی، فردوسی‌پور و رفیعی بخشی از آیتم‌های برنامه 90 پخش نشد.

شریفی در پایان درباره‌ی سفرهایش هم گفت: من به عنوان رئیس كمیته انضباطی سفر نمی روم و این جزو حقوق شهروندی من نیست.

فردوسی‌پور كه از رد و بدل شدن عبارات عربی بین كارشناسان برنامه خسته شده بود سعی می كرد به هر شكل ممكن بحث را به پایان برساند و به اشتباه نام كارشناس برنامه را غلامرضا رضایی عنوان كرد.

پس از پایان مباحثه، به موضوع انگشت نگاری از بازیكنان پرسپولیس هنگام ورود به عربستان اشاره و مصاحبه‌های كاشانی، عزیزمحمدی، دایی و بادامكی پخش شد.

پخش بازی‌های باقیمانده‌ی هفته بیست و پنجم آخرین آیتم برنامه 90 بود كه بیش از سه ساعت به طول انجامید.

در پایان برنامه 90 نتایج نظرسنجی پخش شد و فرهاد مجیدی، كاپیتان استقلال با كسب 45 درصد آرا از سوی مخاطبان برنامه 90 به عنوان بهترین بازیكن سال 89 فوتبال ایران انتخاب شد.

برنامه نود بامداد سه شنبه پس از چهار ساعت به پایان رسید..../ایسنا


ویدیو مرتبط :
خلاصه برنامه نود : در گذشت پیشکسوت فوتبال -

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

هر آنچه در برنامه دیشب نود گذشت


برنامه نود دوشنبه شب 4 شهریورماه 1392 از ساعت 22 و 37 دقیقه به روی آنتن شبکه سوم سیما رفت.