ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

در آستانه رقابت های انتخابی قاره ای والیبال/ یک لشکر مصدوم روی دستان ولاسکو



رقابت های انتخابی قاره ای والیبال,مصدمان تیم ملی والیبال 

در آستانه رقابت های انتخابی قاره ای والیبال/ یک لشکر مصدوم روی دستان ولاسکو

با تشدید مصدومیت عادل غلامی،لشکر مصدمان ولاسکو کامل شد.آن هم قبل از شروع مسابقه های انتخابی قهرمانی جهان.

تیم ملی والیبال ایران سال سخت و شیرینی داشت.فشردگی تمرین،بازیهای تدارکاتی و اولین تجربه بازی در لیگ جهانی روزهای سختی را برای بازیکنان رقم زده بود. روزهایی که حالا نتیجه اش مصدومیت است و خستگی .با پایان لیگ جهانی و شیرینی پیروزیهایش اما هنوز کار تیم ملی تمام نشده،چرا که تیم برای جام ملتهای مردان آسیا آماده می شود.عادل غلامی آخرین مصدوم بود.کوفتگی زانوی او در تمرین بعداز ظهر دوشنبه اوت کرد.

او که در بازی با روسیه ،با سعید معروف زانو به زانو شده بود،از دوشب پیش دوباره دردش عود کرد.طوری که در آخرین تمرین خولیو ولاسکو را بیشتر از قبل نگران کرد. چرا که او از قبل سید محمد موسوی سرعتی زن اصلی تیم را به خاطر خستگی و درد زانو برای انتخابی قهرمانی جهان از ترکیبش خارج کرده بود .به تجویز سیامک افروزی عادل غلامی ساعت 12:30 دوشنبه شب mri گرفت.

 

تشخیص کوفتگی زانو ،خیال همه را راحت کرد.چرا که اگر مصدومیت او جدی می شد،آن وقت موسوی باز هم با خستگی باید در سه بازی انتخابی قهرمانی جهان به زمین می رفت.فرهاد ظریف لیبرو تیم ملی هم کشاله رانش کش آمد.به خاطر همین او در تمرین صبح دوشنبه دیر به تمرین آمد. چرا که درگیر mri بود.با این حال او هم در تمرین عصر دوشنبه تست شد.وقتی بدون درد کار کرد،ولاسکو هم نفس راحتی کشید.هر چند او دیروز هم باید mri می گرفت تا هیچ شک و شبهه ای نماند.

امیر غفور پشت خط زن تیم ملی یکی دیگر از مصدومان است. او همسترینگش آسیب دیده است.هرچند بعداز تمرین صبح دوشنبه پزشک تیم فکر می کرد غفور هم باید در مسابقه سه روزه انتخابی جهانی غایب باشد،اما وقتی او هم درتست بدون مشکل تمرین کرد،ولاسکو تصمیم گرفت او در ترکیب بماند.

 

هرچند سرمربی تیم ملی ریسک نمی کند؛برای اینکه فشار زیادی به او نیاید و تا جام ملتها از رده خارج نشود،شهرام محمودی پشت خط زن فیکس ایران است و اگر لازم باشد غفور به زمین می رود.آرش کمالوند که بعداز یکسال دوری ،دوباره به جمع ملی پوشان اضافه شده بود،اما بدآورد. اوبرای بازی دوم لیگ جهانی در ایتالیا میخچه پایش را جراحی کرد وبعد هم با مصدومیت لگامانlcl زانویش به کلی از اردو بیرون رفت تا پیگیر درمان باشد.


به گفته سیامک افروزی شاید همان زانویش آسیب دیده قبلی اش را دوباره جراحی کند. سید محمد موسوی سرعتی زن تیم ملی که بازیکن کلیدی ایران محسوب می شود هم قبل از اردوی روسیه زانویش درد گرفت.طوری که ولاسکو به او اجازه پرش نمی داد.هرچند زانویش بهتر شده اما گه گاه درد به سراغش می آید.علی مباشری دریافت کننده تیم ملی هم کتفش قبل از سفر روسیه مصدوم شد.

 

طوری که بالاجبار از ترکیب تیم جا ماند و حالا هم با تیم ب تمرین می کند.پوریا فیاضی دیگر دریافت کننده ملی پوش هم با پیچ خوردگی شدید پایش از دور خارج شد. او با این شرایط باید سه هفته ای استراحت فعال کند.با اینکه افروزی معتقد است تا مهرماه آماده تمرین می شود اما حتی خودش هم می داند با این شرایط رنگ جام متها را نمی بیند.


با این شرایط شاید نگرانی خولیو ولاسکو طبیعی باشد. چرا که تیمش قهرمانی دوره قبل جام ملتها را یدک می کشد و مدعی قهرمانی این دوره در دبی به حساب می آید تا نماینده آسیا در جام بین قاره ای به میزبانی توکیو باشد.دغدغه ها باعث شده تا سرمربی تیم ملی همان پیرمرد بداخلاقی باشد که همه به او لقب داده اند. پیرمرد بداخلاقی که حالا ترجیح می دهد هیچ مصاحبه ای هم نکند.

 

اما برخلاف او سیامک افروزی پزشک تیم جایی برای نگرانی نمی بیند:«جای نگرانی نیست. ما در فرصتی که داشتیم مصدومیتها را برطرف کرده ایم.بچه ها به خاطر فشار تمرین و مسابقه با تیم های درجه یک ،مصدوم شده اند. چرا که تا به حال تجربه چنین بازیهای سنگینی را نداشتند.»/خبر آنلاین

 


ویدیو مرتبط :
برد والیبال ایران برابر ولاسکو

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

والیبال جام قهرمانان قاره‌ها; ایران 3 - ایتالیا 2؛ مهر تایید بر قدرت شاگردان ولاسکو



اخبار,اخبارجدید,اخبار جالبوالیبال جام قهرمانان قاره‌ها

والیبال جام قهرمانان قاره‌ها - ژاپن
ایران 3 - ایتالیا 2؛ مهر تایید بر قدرت شاگردان ولاسکو/ میهمانی لاجوردی‌پوشان تلخ شد

تیم ملی والیبال ایران در دومین بازی خود در رقابت‌های جام قهرمانان قاره‌ها مقابل ایتالیا پیروز شد.

به گزارش خبرگزاری فارس، تیم ملی والیبال ایران در دومین دیدار خود در رقابت‌های جام قهرمانان قاره‌ها امروز (چهار‌شنبه) از ساعت 6:40 در شهر کیوتو به مصاف تیم ملی ایتالیا رفت. این بازی در پایان با نتیجه 3 بر 2 ( 26 بر 24، 16 بر 25، 25 بر 23، 23 بر 25 و 15 بر 12) به سود ایران خاتمه پیدا کرد.

علاوه بر ایران، روسیه، برزیل و ایالات متحده که به عنوان قهرمانان 4 قاره به این جام پا گذاشتند، دو تیم دیگر نیز در آن حضور دارند که یکی ژاپن و دیگری ایتالیا است؛ ژاپن که به دلیل برگزاری و میزبانی مسابقات، از همان ابتدا حضورش در این پیکارها مسجل و قطعی بود اما ایتالیا برای شرکت در این مسابقات از سوی فدراسیون جهانی انتخاب و دعوت شد.

دیدار تیم‌های ایران و ایتالیا در حالی آغاز شد که امیر غفور در جریان بازی روز گذشته ایران مقابل برزیل از ناحیه مچ پای راست دچار دردی شد که سرانجام او را از دیدار در مقابل ایتالیا محروم کرد.

دکتر سیامک افروزی؛ پزشک تیم ملی نظر و تشخیص نهایی در خصوص آسیب دیدگی غفور را به پس از عکس‌برداری امروز موکول کرد و گفت: احتمالاً با آسیب مفصلی روبرو شده است. در غیاب غفور، امروز مجتبی میرزاجانپور به عنوان یکی از دو قطر پاسور تیم ملی توپ زد.

شاگردان ولاسکو با توجه به شناخت خوبی از ایتالیا داشتند بازی را خوب آغاز کردند و با زدن سرویس‌های خوب و دفاع‌های روی تور توانستند اختلاف مناسبی با حریف خود ایجاد کنند، اما در امتیاز 18 بر 17 ایتالیایی‌ها برای نخستین بار از ایران پیش افتادند. در ادامه پاس‌های خوب معروف و حمله‌های بی نقص از ملی‌پوشان ایران موجب شد تا گیم نخست با حساب 26 بر 24 به سود ایران خاتمه پیدا کند.

گیم دو هم پایاپایی آغاز شد، اما این ایتالیایی‌ها بودند که زودتر به امتیاز 8 رسیدند و تیم‌ها به وقت استراحت فنی اول رفتند، اما رفته رفته شاگردان برتو اختلاف را با ایران زیاد کردند و با خیالی آسوده‌تر به بازی ادامه دادند. گیم دوم مسابقه ایران و ایتالیا هم با حساب 25 بر 16 به سود لاجوردی‌پوشان خاتمه پیدا کرد تا این بازی از نظر ست‌شماری یک بر یک مساوی شود.

گیم سوم با از دست دادن اولین امتیاز از سرویس قائمی برای ایران آغاز شد و در این گیم هم ایتالیایی‌ها زودتر به امتیاز 8 رسیدند تا تیم‌ها در امتیاز 8 بر 6 به سود شاگردان برتو به وقت استراحت فنی اول بروند. بازی در این گیم در امتیاز 16 به تساوی کشیده شد. زمانی که بازی با نتیجه 23 بر 22 به سود ایران شد برتو، سرمربی ایتالیا درخواست وقت استراحت فنی کرد تا شاید روند بازی تغییر کند، اما این گیم 25 بر 23 به سود شاگردان ولاسکو خاتمه پیدا کرد.

گیم چهارم با برتری ایران آغاز شد و در امتیاز 4 بر یک به سود ایران، برتو درخواست وقت استراحت فنی کرد. ایتالیایی‌ها توانستند امتیازهای از دست داده را جبران کنند و در امتیاز 8 بر 7 تیم‌ها را روانه وقت استراحت فنی اول کنند. بازی در امتیاز 21 به تساوی کشیده شد تا برتو بازهم درخواست وقت استراحت کند. این گیم در پایان با نتیجه 25 بر 23 به سود ایتالیا خاتمه پیدا کرد تا بازی به گیم پنجم کشیده شود.

گیم پنجم هم با حساب 15 بر 12 به سود ایران خاتمه پیدا کرد تا جدال شاگردان ولاسکو و برتو در پایان با نتیجه 3 بر 2 به سود تیم ملی ایران تمام شود.

با این نتیجه مهر تاییدی بر قدرت والیبال ایران زده شد و بسیاری از منتقدان به این باور رسیدند که پیروزی ایران بر ایتالیا در لیگ جهانی شانسی نبود. تیم ایتالیا که به عنوان میهمان به این دوره از رقابت‌ها آمده یک روز بد را پشت‌سر گذاشت و به نوعی میهمانی آنها تلخ شد.

تیم ایران در بازی نخست خود با نتیجه 3 بر یک مغلوب برزیل شده بود و ایتالیا هم با همین نتیجه از سد روسیه عبور کرده بود.

مرحله دوم جام قهرمانان قاره‌ها از جمعه در توکیو آغاز می‌شود و ملی‌پوشان ایران بعد از بازی با ایتالیا به ایستگاه قطار کیوتو می‌روند تا با پشت سر گذاشتن یک سفر 150 دقیقه‌ای به توکیو برسند.

تیم ملی ایران پنجشنبه ساعت 9:30 صبح به وقت محلی در سالن متروپولیتن توکیو (محل برگزاری مرحله دوم رقابت‌ها) تمرینی 60 دقیقه‌ای را پشت سر خواهد گذاشت و جمعه به مصاف روسیه خواهد رفت.

/فارس