ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

درگیری لفظی در برنامه جواد خیابانی



برنامه نیمه سوم , کمیته ملی المپیک

درگیری لفظی در برنامه جواد خیابانی

برنامه نیمه سوم به بحث درباره حاشیه ای کمیته ملی المپیک اختصاص داشت.

به گزارش خبرآنلاین، انتخابات کمیته ملی المپیک، تعویق زمان انتخابات و حاشیه هایی که گریبان آن را گرفته است بحث برنامه دیشب جواد خیابانی بود.

برنامه نیمه سوم که سعید فائقی و محمود خسروی وفا مهمان آن بودند. در این برنامه ازبینندگان خواسته شده بود تا نظر خودشان را درباره اینکه آیا اتفاقات به وجود آمده در کمیته المپیک به نفع ورزش است یا به ضرر آن اعلام کنند که در همان ابتدای برنامه 30 درصد از  بینندگان موافقت خود را اعلام کرده بودند.اتفاقی که تعجب خسروی وفا را به همراه داشت.

طوری که او گفت: «من باور نمی کنم که 30 درصد از مردم این نظر را داده باشند.آخر کجای این اتفاقات به نفع ورزش کشور است؟»

این در حالی بود که فائقی که به عنوان کارشناس در این برنامه حاضر شده بود حرف های خسروی وفا را قطع کرد و گفت: «بحث ما درباره اشتباهاتی است که در کمیته ملی المپیک رخ داده است.

 

باید بگویم که دوستان ما تازه متوجه شده اند که در زمینه کنار گذاشتن علی مرادی اشتباه کرده اند. اما در بحث دانش آموزی آدم خبره  ای مثل کیومرث هاشمی را آورده اند که مورد قبول است.من می گویم 5 نفر از کارشناسان باید خبره باشند و البته دو نفر از آنها حتما باید خانم باشند که فکر نمی کنم این اتفاق افتاده باشد.»

آیا بازگشت روسای فدراسیون برکنار شده جزو تخلفات به حساب می آید یا نه؟ این سوالی بود که خیابانی از خسروی وفا پرسید که او گفت: «الان بحث این نیست.من می گویم الان انتخابات باید برگزار شده بود.

 

ولی با تغییر تاریخ و نام نویسی مجدد این انتخابات را به تعویق افتاد.» سپس خیابانی پرسید که آیا برای این انتخابات خودتان کاندیدا می شود که پاسخ خسروی وفا مثبت بود.این در حالی بود که در همین لحظه ناطق نوری رییس فدراسیون بوکس روی خط آمد و درباره کمیته ملی المپیک حرف زد.

او در ابتدا گفت: «بحثی را که من می خواهم درباره اش حرف بزنم همان برکناری روسای از فدراسیون هاست. در این زمینه اعمال سیاسی صورت گرفت. بحث دیگر من هم این است که چرا در ان جلسه ای که با سلام و صلوات رای گیری کردند آقای خسروی وفا اعتراضی نکردند؟

 

این طور رای گیری از لحاظ قانونی مشکل دارد. به نظر من تمام دعواها سیاسی بود. از وقتی که آقای روحانی روی کار آمده اند فضا کمی باز تر شده است و می توان حرف زد.اما در ان زمان آقای عباسی با سلام و صلوات اساسنامه را تایید کردند.»

ناطق نوری ادامه داد: «ما همان موقع اعتراض کردیم که چرا این اتفاق ها افتاده است. من می گویم اشتباهات باید رفع شود. سه شنبه صبح قرار است جلسه برگزار شود و امیدوارم خسروی وفا بیاید درباره آن اتفاق ها توضیح بدهد تا شبهات برطرف شود.

 

به عقیده من ادامه دار شدن این موضوع به ضرر ورزش کشور اشت. انتخابات کمیته المپیک همیشه سیاسی بوده است. ما به همین دلیل هاشمی طبا را که داری کرسی مهم بین المللی بود را از دست دادیم. امیدوارم همه ما برای رضای خدا قدم برداریم.»

پس از این تماس تلفنی خیابانی خطاب به فائقی گفت: «شما دوست دارید انتخابات برگزار شود؟»که فائقی هم این جواب را داد: «من می گویم انتخابات باید بدون دخالت دولت برگزار شود.اگر هم قرار است به تعویق بیفتد بیش از یک هفته طول نکشد.»سپس خیابانی گفت آیا دولت تدبیر و امید این کار را خواهد کرد؟ که فائقی هم این واکنش را نشان داد: «چون رسما خواست آقای وزیر این بوده که اگر هیئت اجرایی تصویب کند جلسه عقب بیفتد.اما اگر تصویب نشد و فشار بیاورند این غیر قانونی می شود.»

در همین لحظه خسروی وفا هم وارد بحث شد و گفت: «آقای گودرزی رسما نگفته اند اما در مصاحبه شان اعلام کردند که اگر هیئت اجرایی تصمیم بگیرد انتخابات به تعویق بیفتد.حکومت هرگز در انتخابات کمیته ملی المپیک دخالت نکرده است.»

با دادن این جواب خیابانی دوباره پرسید پس چرا رییس وقت سازمان تربیت بدنی رفت و رییس کمیته ملی المپیک شد که خسروی وفا گفت: «از اختیاراتش استفاده کرد.شما می دانید چند تا پادشاه در آی او سی هستند؟ آنها دموکراتیک می نویسند و حکومتی عمل می کنند ما حکومتی می نویسیم و دموکراتی عمل می کنیم. الان آقای گودرزی عضوی از مجمع هستند آیا با کاندیدا شدن ایشان،می توان تعبیر کرد که حکومت دخالتی در انتخابات داشته است؟»

این حرف خسوری وفا خون فائقی را به جوش آورد. او پرسید: «پس ما دو ساعت داریم اینجا درباره چه چیزی بحث می کنیم؟»

که خسروی وفا هم گفت: «خود شما مگر امضا جمع نمی کردید برای آقای محلوجی؟کرده اید دیگر! خوبه؟مگر به دفتر من نیامدید و گفتید برگه را امضا کن و من نکردم؟»

سپس فائقی این واکنش را نشان داد: «من در زمان مدیریتم هرگز به دفتر شما نیامدم.» سپس خسروی وفا ادامه داد: در آن زمان هم سکه بود و هم تهدید. آقای فائقی بهمن گفتند چرا امضا نمی کنی که من گفتم بنده تابع بقیه آقایان نیستم.»

پس از حل و فصل این مشاجره توسط خیابانی فائقی دوباره وارد بحث  شد و گفت: «من با آقای ناطق نوری موافقم. آقای خسروی وفا شما وظیفه ات را در هیئت اجرایی به درستی انجام نداده اید. شما معاون سازمان هستید شما نمی توانید بگویید مسئول نبودم به خاطر اینکه در آن جلسه نبودید؟ فردایش می رفتید  و همه چیز را می گفتید.»

خسروی وفا وقتی دید که فائقی دوباره بحث را به عقب بازگردانده است گفت: «دقیقا به خال زده ام که فائقی به هم ریخته است. من در ورزش بودم و شما 12 سال نبوده اید. قبل از این برنامه هم اساسنامه را از دست من گرفتید و مطالعه کردید. من می خواستم در این برنامه با آقای قدمی بحث کنم. اما زنگ زدند و گفتند مهمان ها نمی آیند که خودش پیشنهاد  کردم شما را دعوت کنند.» که فاوقی هم گفت: «من هم وقتی رسیدم اینجا متوجه شدم که مهمان ها نمی آیند.»

در ادامه بحث علی مرادی دبیر کل وزنه برداری آسیا روی خط آمد و گفت: «به نظر من تمام این بحث ها در جهت ارتقای سطح کمیته المپیک مطرح شده است. ما همه روی یک قطار هستیم و داریم با هم حرکت می کنم. مشکلات از همان جلسه معروف به وجود آمد.

 

آی او سی یک سری از بندهای اساسنامه را تایید کرده است اما بنده مخالف این هستم که می گویند دولت در کارهای کمیته دخالت کرده است. درباره این موضوع سازمان بازرسی نامه نوشت که در جلسه قرائت شد.این نامه پیشنهادی بود با این مضمون که دوشغله ها در انتخابات شرکت نکنند.

 

من می گویم آنها پیشنهاد دادند اما آقایانی که در هیئت اجرایی کمیته بودید شما چه کار کردید؟الان باتوجه به اسانسامه جدید وزیر عضو مجمع است و این دخالت دولت نیست. وقتی وزیر در عمل انجام شده قرار می گیرد باید چه کار کند؟ انتظار این است نسبت به این عمیق تر صحبت شود. من می خواهم اجازه بگیرم تا شفاف حرف بزنم. من می گویم چرا قلم سیاه باشد و بقیه نباشند؟ من می گویم قلم سیاه تجربیات زیادی دارد وباید داحترام ایشان حفظ  شود اما چرا میر سلیم نیست؟آقای هاشمی طبا هم همین طور.

 

این چه برخوردهای شخصی است؟ شما حتی وقت نذاشتید تا کمیسونی داخلی برای این افراد تشکیل بدهید.مطرح شدن این سوالات فقط به دلیل بی توجهی است.دوستانی هستند که از درون اطلاعات را به خارج می دهند و این باید شفاف شود. حرف من این است که در را نباید ببندیم و چراغ را خاموش کنیم.»

فائقی بعد از این تماس تا آمد حرف بزند خسروی وفا وسط حرفهایش پرید و گفت: « شما در گوش من نگفتید که هاشمی طبا گفته من کاندید نشوم؟»

که فائقی هم گفت: «بله گفتم چون معاون جاده صاف کن است.»

فائقی سپس ادامه داد: «اگر باز هم به من گیر نمی دهید که اساسنامه شما را مطالعه کرده ام باید بگویم که ماده یک این اساسنامه می گوید همه کارها باید در منشور المپیک قرار بگیرد.یعنی همه اتفاقت در درون است. داوری در درون خودش،سیستم قضایی و غیره. شاید شاهزاده هم عضو کمیته المپیم باشد و شاید هم پایین ترین فرد جامعه.

 

بازرسی کل کشور اجازه ورود در خیلی از جاها را دارد اما ما حق نداریم به بازرسی رجوع کنیم. اگر در اینجا مشکلی داشتیم می رویم در شورای المپیک آسیا مسایل را حل می کنیم. ما تعهد داده ایم که اگر موارد را در خارج از چارچوب مطرح کنیم تعلیق می شویم.»

خسروی وفا گفت: «بازرسی دخالت نکرد اما تذکر داد که شما مقررات خود را دارید زیرپا می گذارید و مراقب باشید. بحث دوم که آقای علی مرادی گفتند برخی ها اطلاعات رابه خارج از کشور می دهدن باید بگویم که این طور نیست و  آی او سی کارشناس فارسی زبان دارد. آنها همه چیز ما را رصد می کنند. نباید به خودمان آسیب بزنیم.»

این در حالی بود که فائقی در حرفهای پایانی اش گفت: « الان 36 تا فدراسیون داریم که انتخاباتشان باید بر مبنای اولیه مجمع برگزار شود.اپر این اتفاق بیفتد و انها درست چیده شوند همه چیز سرجایش بر می گردد. باید نارسایی ها را درست کرد تا در المپیک آینده بتوانیم بخشی از اساسنامه را اجرا کنیم.»

/خبر آنلاین


ویدیو مرتبط :
اولین درگیری لفظی در برنامه نود

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

درگیری لفظی در کمیسیون امنیت ملی/ شوهانی: دلواپسان مجلس برای یکشنبه برنامه دارند



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از جزئیات و حاشیه های جلسه اخیر این کمیسیون که در آن طرح برجام بررسی و تصویب شد، پرده برداشت و گفت : دلواپسان برای جلسه یکشنبه مجلس برنامه دارند تا برجام رای نیاورد.

احمد شوهانی در گفتگو با خبرآنلاین با تشریح جزئیات مباحث شده در جلسه عصر دوشنبه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی خاطرنشان کرد: در این جلسه که با حضور اعضای کمیسیون و برخی اعضای غیرعضو و دلواپسان نیز برگزار شد، بر سر تصویب برجام کار به دعوا و درگیری لفظی کشیده  شد اما در نهایت در همان روز توانستیم طرح را تصویب کنیم.

 وی با بیان اینکه در این جلسه نمایندگان مخالف دولت همچون بیرانوند و کریمی قدوسی حضور داشتند که تنها کریمی به دلیل عضویت در کمیسیون حق رای داشت و بقیه آنها به دلیل اینکه عضو کمیسیون نبودند، تنها پیشنهاداتی را مطرح کردند.

آمده بودند حرفشان را به کرسی بنشانند؛ نگذاشتیم
وی ادامه داد: طرحی که در روز یکشنبه در مجلس یک فوریت آن به تصویب رسید توسط رئیس مجلس به کمیسیون ارجاع داده شد و نمایندگان دلواپس خیلی تلاش کردند طرح را دوباره به کمیسیون برجام بفرستند اما زمانی که فهمیدند طرح به کمیسیون امنیت ملی آمده در جلسه کمیسیون حضور پیدا کردند تا بتوانند حرف خود را به کرسی بنشانند و 8-7 نفر از آنها به جلسه آمده بودند و یکی پس از دیگری پیشنهاد کلیات طرح یا حذف ماده واحده ای از آن را می دادند ولی ما اعضای کمیسیون به هیچ  کدام از آن ها رای ندادیم.

شوهانی خاطرنشان کرد: وسط جلسه یکی از نمایندگان دلواپس عصبانی شد و شروع کرد داد و فریاد زدن و شلوغ کردن و با اتهام زنی به اعضای کمیسیون آن ها را متهم کرد  که شما باندی و جناحی رای می دهید و وکیل الدوله هستید.

وی ادامه داد: در نهایت و با وجود همه سر و صداها و جنگ روانی که دلواپسان به راه انداخته بودند ما توانستیم ظرف 2 ساعت هم جلسه را به پایان ببریم و هم کلیات و جزئیات طرح را تصویب  کنیم تا یکشنبه در دستور کار صحن علنی قرار بگیرد.

 نماینده مردم ایلام درخانه ملت تصریح کرد: کمیسیون امنیت ملی با تصویب این طرح کار بزرگی را انجام داد کرد.

کمیسیون امنیت ملی کار بزرگی کرد/ گزارش کمیسیون برجام ارزش حقوقی ندارد
وی در پاسخ به این سئوال که این طرح، گزارش کمیسیون برجام را خنثی می کند؟ گفت: گزارش کمیسیون برجام ارزش حقوقی ندارد و تنها گزارش مکتوبی بود که در صحن قرائت شد و این در حالی است که صدها گزارش از کمیسیون ها مختلف همچون گزارش کمیسیون برجام در صحن علنی مجلس قرائت می شود و نمایندگان تنها آن را می شنوند و هیچ الزامی برای دولت ایجاد نمی کند.

دلواپسان می خواستند طرح برجام را کنار بگذاریم
شوهانی با تاکید براینکه طرح برجام الزام آور است، افزود دلواپسان و تندروهای مجلس می خواستند که ما طرح خوبی که تصویب شده و برجام را تائید کرده است را کنار بگذاریم و یک طرح دیگر جایگزین کنیم که این خواسته آن ها با نظر جمعی اعضای کمیسیون امنیت ملی محقق نشد و با تصویب این طرح اتفاق مبارکی رخ داد و کمیسیون کار خوبی برای باز کردن دست دولت انجام داد و طرح هفته آینده برای رای گیری نهایی به صحن می آید.

برای یکشنبه برنامه دارند
 وی ادامه داد: البته ممکن است که نمایندگان مخالف پیشنهاداتی را که در کمیسیون مطرح کرده و رای نیاورد را روز یکشنبه به صحن بیاورند و ممکن است برای آن روز برنامه ای را از قبل تدارک ببیند تا طرح تصویب نشود کما اینکه در جلسه کمیسیون هم گفتند که شما اینجا پیشنهادات ما را تصویب نمی کنید و ما دیگر اینجا با شما بحث نمی کنیم و پیشنهادات مان را به صحن می بریم.

طرح برجام را در صحن تصویب می کنیم
این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد: تقریبا کار تصویب برجام در مجلس در حال نهایی شدن است و مشکل خاصی نداریم و طرح را تصویب می کنیم ولی ممکن است که این افراد دوباره در جلسه علنی پیشنهادات جدیدی را مطرح کنند و بخواهند تغییراتی در طرح بدهند که باید تلاش کنیم این اتفاق نیفتد. البته اینکه این طرح در کمیسیون امنیت ملی با قاطعیت تصویب شد خیلی خوب است چون در روز بررسی طرح در صحن نظر کمیسیون تخصصی است که اهمیت دارد و می تواند روی رای نمایندگان  تاثیر بگذارد.

شوهانی تصریح کرد: ما در این طرح، برجام را تائید کرده ایم و چند تا شرط  کلی هم گذاشته ایم که همان شرط هایی است که از قبل نیز وجود داشته و دولت هم اجرا کرده و اجرا می کند و در واقع، دست دولت را برای اجرای برجام باز گذاشته ایم.

تکرار مواضع جلیلی در گزارش قابل پیش بینی بود
وی در پاسخ به این سئوال که ارزیابی تان از بیانیه 5 نفره در خصوص به گزارش کمیسیون برجام چیست؟ و به نظر شما اینکه عده ای از اعضای کمیسیون معترض شدند و گفته اند گزارش کمیسوین را تیم آقای جلیلی نوشته است؟ واقعیت دارد؟ گفت: کمیسیون برجام دست آن ها بود و اکثریت کمیسیون را هم نمایندگانی تشکیل می دادند که نگاه سیاسی آن ها مشخص بود و با توجه به حضور مکرر سعید جلیلی و تیمش در کمیسیون برجام اینکه لحن گزارش با مواضع آن ها تنظیم شده باشد نه تنها بعید نیست که قابل پیش بینی هم بود.

شوهانی تاکید کرد: محتوای گزارش برجام قابل پیش بینی بود و با وجود ترکیب کمیسیون ما از قبل هم می دانستیم که چنین اتفاقی خواهد افتاد اما کاری که کردیم نگذاشتیم طرح پیشنهادی نمایندگان، برای بررسی به کمیسیون برجام  برود چون اگر می رفت آن ها باز هم سنگ اندازی می کردند. ضمن اینکه الان  هم آن ها به ما می گویند که این طرحی که در کمیسیون تصویب کرده اید را  دولت و آقای شمخانی نوشته است، در حالی که اینگونه نیست و تنها از نظرات آن ها و دیگر دوستان استفاده شده است.

اگر برجام در کمیسیون امنیت ملی می ماند، نتیجه دیگری رقم می خورد/ علیه ظریف سم پاشی کردند
این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در پاسخ به این سئوال که اگر برجام به کمیسیون ویژه ارجاع نمی شد و در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی باقی می ماند،آیا گزارش حاصل از آن شبیه گزارش امروز کمیسیون برجام بود؟ گفت: من معتقدم اگر این اتفاق رخ می داد، نتیجه آن بهتر و پخته تر می شد، چون ما در جریان مذاکرات بودیم و خیلی از مسائل را درک می کردیم اما به هر حال آن ها بردند و شرایط به گونه دیگری رقم خورد اما باید گفت آن گزارشی که مخالفان دولت در کمیسیون دنبال کردند که جامعه را تحت تاثیر قرار دهد و علیه تیم آقای ظریف خیلی سم پاشی کردند نهایتش شد گزارشی که تنها  کارکردش این بود که در صحن قرائت شد.

86 درصد افکارعمومی موافق توافق هسته ای
وی افزود: این ها می خواهند این گزارش فقط خوراک افکار عمومی قرار گیرد ، در حالی که نظر افکار عمومی خلاف این چیزی است که دلواپسان تبلیغ می کنند چون بنا به آخرین نظر سنجی ها حدود 86 درصد مردم موافق برجام هستند و از دولت و تیم مذاکره کننده هسته ای حمایت می کنند.ولی آنچه که مهم است و برای دولت تکلیف ایجاد می کند طرح برجام است که امیدواریم یک شنبه در صحن علنی هم با رای بالای نمایندگان تصویب شود.

هزینه توهین به ظریف /علیه بیرانوند کمپین راه انداختند
شوهانی درباره اهانت یکی از نمایندگان به وزیر امورخارجه نیز خاطرنشان کرد: این اهانت برای این نماینده هزینه بسیار سنگینی را در پی داشت و حرفی که وی به دکتر ظریف زد خیلی حرف بد و به دور از اخلاق بود که شاید این حرف را نماینده ای تندتر از بیرانوند هم نمی زد ولی او این حرف را از پشت تریبون گفت و 70 میلیون نفر شنیدند که اشتباه بسیار بزرگی مرتکب شد و الان در حوزه انتخابیه اش که نزدیک منطقه ماست، مردم علیه او کمپین به راه انداخته اند چراکه ظریف میان مردم محبوب است چون آن ها این مسئله را درک کرده اند که دولت روحانی و وزیر خارجه اش در مذاکرات هسته ای کشور را از یک مخمصه خارج کرده است بنابراین نباید به ظریف توهین کرد و واقعا این رفتارها بی انصافی است و اتهاماتی که به وی می زنند کم لطفی در حق اوست.

نتیجه استیضاح سیاسی همین است
نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی همچنین درباره دلیل رای نیاوردن استیضاح آخوندی تصریح کرد:  زمانی که استیضاح سیاسی باشد نتیجه اش همین می شود و دیگر اینکه  نمایندگان به این موضوع پی برده اند که به استیضاحی که تندروهای مجلس پشت آن باشند و آن را امضا کرده و در موافقت با استیضاح صحبت کنند، رای ندهند و در واقع هر گاه این ها می آیند، استیضاح نتیجه عکس می دهد.

وزن فراکسیون های مجلس مشخص شد
وی درباره دلیل حمایت بی سابقه باهنر از آخوندی و دفاع از وی خاطرنشان کرد: صبح روز استیضاح در فراکسیون رهروان ولایت با وزیر جلسه داشتیم که در آن جلسه آقایان لاریجانی، ابوترابی فرد و باهنر نیز حضورداشتند و در آنجا تصمیم گرفتیم که به وزیر کمک کنیم، بنابراین من معتقدم که با این استیضاح، دقیقا وزن هر دو فراکسیون مشخص شد و نهایتِ تلاش و لابی آنها و زوری که زدند این بود که توانستند  72 رای از میان اعضای فراکسیون خودشان جمع کنند.

 

اخبار سیاسی - خبرآنلاین