ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

دروازه‌بان آفریقای‌جنوبی به قتل رسید


"سنزو مییوا"، دروازه‌بان تیم ملی آفریقای جنوبی، در خانه‎اش واقع در سی کیلومتر ژوهانسبورگ به قتل رسید.

خبرگزاری مهر: مییوا 27 ساله در خانه‌ای در "ووسلوروس" در سی کیلومتری جنوب ژوهانسبورگ به ضرب گلوله کشته شد.

بر پایه گزارش گاردین، مییوا در خانه دوستش بود که مردی وارد می‌شود و پس از اینکه تلفن همراه وی را می‎‌گیرد به سویش آتش می‌گشاید.

مییوا برای "اورلاندو پایرتس" بازی می‎کرد و در چهار بازی اخیر تیم ملی آفریقای جنوبی در مقدماتی سال 2015 جام ملتهای آفریقا به میدان رفته بود.

دروازه‌بان آفریقای‌جنوبی به قتل رسید


ویدیو مرتبط :
گزارشی از کشته شدن دروازه بان تیم ملی آفریقای جنوبی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

دروازه بان 130 هزار دلاری پرسپولیس رسید


آسمیر آودوکیچ بوسنیایی، دیروز وارد تهران شد. او می گوید با پرسپولیس در آسیا به دنبال هدف های بزرگ است

تماشا: آسمیر آودوکیچ بوسنیایی، دیروز وارد تهران شد. او می گوید با پرسپولیس در آسیا به دنبال هدف های بزرگ است

بعد از عملکرد نه چندان مطلوب "حسین هوشیار" و "میثاق معمارزاده" در بازی های لیگ، مسوولان پرسپولیس، در نهایت به این نتیجه رسیدند که برای بازی های آسیایی، دروازه بان خارجی جذب کنند.

گزینه موردنظر آنها هم ظاهرا "آسمیر آودوکیچ" از بوسنی و هرزگووین است. آودوکیچ 190 سانتی متری، در حال حاضر سی ساله است. او چپ پاست و طبق اعلام سایت های نقل و انتقالات بازیکنان، ارزش تقریبی او، 625 هزار یویور عنوان شده است. او سابقه 2 بازی در لیگ قهرمانان اروپا را هم دارد که در آنجا در مجموع دو بازی رفت و برگشت مقابل مکابی حیفا رژیم اشغالگر قدس 7 گل خورد.

او در فصل جاری هم برای باشگاه اف کی بوراک بازی می کرد و در 13 بازی برای این تیم، 5 کلین شیت به نام خود ثبت کرد. فصل قبل هم در 30 بازی برای این تیم، 19 کلین شیت ثبت کرد و عنصر تاثیرگذاری در راه قهرمانی تیمش در لیگ بوسنی بود.



نکته ویژه درباره او این است که ایجنت او و مربی دروازه بان های پرسپولیس، مشترک است و شاید به واسطه همین اشتراک، او برای تست دادن راهی ایران شده است.

براساس آنچه در فیلم بازی های آودوکیچ مشخص است، او دروازه بان دوضرب گیری است و روی ارسال های از جناحین، چندان موفق عمل نمی کند. در سمت مقابل، توانایی او در مهار ضربات آزاد بد نیست.

بهترین نمایش او در کل دوران بازیگری اش مربوط به بازی تیم های کمان اینگراد و هایدوک اشپیلیت در لیگ کرواسی در فصل 2006 می شود. آودوکیچ در آن مسابقه، موقعیت های گل متعددی را از نیکو کرانچار و سایر بازیکنان هایدوک گرفت اما تیمش در نهایت 3-2 شکست خورد.

همانطور که در ابتدا عنوان شد، ارزش تقریبی آودوکیچ، 625 هزار یورو عنوان شده. البته پرسپولیسی ها قرار است بابت انجام 6 بازی در مرحله  گروهی لیگ قهرمانان آسیا و یک بازی مرحله حذفی در خردادماه – در صورت صعود پرسپولیس – 130 هزار دلار به او پرداخت کنند و در ادامه هم باید دید قانون عذاب آور منع استفاده از گلرهای خارجی در لیگ برتر لغو می شود یا نه. اما اگر قرار باشد پرسپولیسی ها، برای خرید یک دروزاه بان با این حدود قیمت اقدام کنند، شاید گزینه های بهتری هم وجود داشته باشد. دروازه بانی پستی است که یک بازیکن تا سال های سال می تواند بازی کند.

در فینال لیگ قهرمانان سال قبل، "ادوین فان درسار" با 41 سال سن، نمایش خوبی در چارچوب دروازه منچستر یونایتد داشت. همین الان هم در لیگ برتر انگلیس برد "فریدل" و "مارک شوارتز" با 41 و 39 سال سن نه تنها فیکس بازی می کنند و موجبات ناراحتی مهاجمینی با نیمی از سنشان را فراهم می سازند، که حتی مشتری هم دارند! فریدل همین تابستان در سن 41 سالگی به تیم پنجم فصل قبل لیگ برتر پیوست و "شوارتزر" هم پیشنهاد آرسنال را در جیب خود می دید.



غول 130 هزار دلاری قرمز

آودوکیچ: با پرسپولیس در آسیا هدف بزرگی دارم

"آسمیرا آودوکیچ" دروازه بان بوسنیایی که مراحل نهایی انتقال به پرسپولیس را طی می کند قبل از حضور در ایران در آخرین مصاحبه اش با سایت رسمی باشگاه بوراک درباره آرزوهایش در ایران صحبت کرد. گلر جدید پرسپولیس باتوجه به اینکه فقط در شش بازی آسیایی می تواند این تیم را همراهی کند باتوجه به مبلغی که برای جذبش هزینه شده یکی از گران ترین بازیکنان حاضر در ایران لقب خواهد گرفت.

گلر 30 ساله و 130 هزار دلاری پرسپولیس در این گفت و گو از ناگهانی بودن انتقالش به ایران سخت گفت: «همه چیز ناگهانی اتفاق افتاد. من به ایران می روم و امیدوارم همه چیز خوب پیش برود. پرسپولیس یکی از خوب های آسیاست، اما در ایران در میانه جدول قرار دارد. نکته مثبت این است که در لیگ قهرمانان حضور دارد. من به این خاطر به ایران می روم تا به هدف های بزرگم در آسیا به همراه این تیم برسم و امیدوارم بتوانم به این تیم کمک کنم».

قرار است دروازه بان بوسنیایی پرسپولیس مبلغ 100 هزار دلار از قراردادش را در بدو حضورش از باشگاه دریافت کند و 30 هزار دلار باقی مانده را در تابستان بگیرد.

مدیر باشگاه بوراک هم درباره دروازه بان سابق تیمش گفت و گویی با سایت باشگاهش داشت: «نیاز به گفتن نیست که او (آودوکیچ) یکی از مهم ترین بازیکنان ماست. او به ما خیلی کمک کرد و دلمان برایش تنگ می شود اما چاره ای نیست. باید برای نیم فصل دوم آماده شویم و برای او جانشین مناسبی پیدا کنیم».