ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

درخواست پوتین از مالك روس چلسی و نگرانی انگلیسی ها



 

درخواست پوتین از مالك روس چلسی و نگرانی انگلیسی ها

 

'ولادیمیر پوتین' نخست وزیر روسیه برای عمل به وعده هایی که برای میزبان جام جهانی 2018 به فیفا داده است، دست به دامان ' رومن آبراموویچ' میلیارد روسی و مالک باشگاه چلسی در انگلیس شد.

رسانه های انگلیسی گزارش دادندکه این بار قرار است آبی پوشان لندن قربانی تصمیم فیفا برای رد درخواست این کشور برای میزبانی جام جهانی 2018 شوند.

مسئولان فوتبال انگلیس نگران هستندکه فوتبال روسیه با فشار بر آبراموویچ برای هزینه کردن میلیون ها دلار در زادگاهش بخواهد از قهرمان لیگ برتر انگلیس برای میزبانی جام جهانی 2018 هزینه کند.

نگرانی ها زمانی قوت گرفت که پوتین از مالک چلسی خواسته است برای خرج کردن دلارهایش میهن خود را در اولویت قرار دهد.

پوتین به حدود 10 میلیارد دلار برای ساخت 13 ورزشگاه جدید، بازسازی سه ورزشگاه دیگر و تامین مالی جام جهانی نیاز دارد. به نظر می رسد آبراموویچ از عهده تامین بخشی از این هزینه برآید یا حداقل رییس سابق روسیه که رسانه های انگلیسی به همین سبب او را '' ظالم'' می خوانند ، چنین توقعی دارد.

انگلیسی ها نگران هستندکه آبراموویچ که از سال 2003 تاکنون 726 میلیون پوند در باشگاه چلسی هزینه کرده است ، سرمایه هایش را پس بگیرد یا حداقل در سرمایه گذاری های آینده تجدید نظر کند.

پوتین گفته است که به او ( آبراموویچ) اجازه دهید قدری سر کیسه را شل کند. او زیاده از حد پول دارد.

نخست وزیر روسیه افزود: می خواهیم در گردش مالی برای میزبانی جام جهانی روسیه سهم دولت را به حداقل برسیم و نمی توانم انکار کنم که به امکان مشارکت آبراموویچ در حداقل یکی از این پروژه ها فکر می کنم.

سخنگوی باشگاه چلسی شنبه شب اعلام کرد که همکاری آبراموویچ با روسیه برای میزبانی جام جهانی 2018 هیچ ارتباطی با این باشگاه ندارد.

در عین حال '' جان مان'' سخنگوی آبراموویچ در مسکو گفت که او هر طرحی در این زمینه را بررسی خواهد کرد.

وی گفت: آبراموویچ در حال حاضر سرمایه گذاری هنگفتی در فوتبال روسیه کرده است . او از میزبانی روسیه حمایت می کند و به همکاری های خود با زادگاهش ادامه خواهد داد.

سخنگوی آبراموویچ در مسکو گزارش رسانه های روسیه مبنی بر آن که رییس او یک میلیارد دلار برای میزبانی روسیه هزینه خواهد کرد را رد کرد و گفت: هیچ مبلغی برای مشارکت آبراموویچ در این زمینه تعیین نشده است.

وی افزود:او مبلغ هنگفتی برای میزبانی روسیه در جام جهانی هزینه خواهد کرد ولی مسلما حمایتش از چلسی ادامه خواهد داشت .


ویدیو مرتبط :
نگرانی روس ها از کاهش رشد اقتصادی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

درخواست سیاستمدار روس از پوتین برای حمله‌ هسته‌ای به استانبول



اخبار,اخبار بین الملل , روابط میان مسکو و آنکارا

به دنبال بالاگرفتن تنش میان مسکو و آنکارا در پی سقوط یک فروند جنگنده روسی توسط ترکیه، یکی از سیاستمداران روس از پوتین خواست برای انتقام گرفتن از ترکیه شهر استانبول را با بمب هسته‌ای هدف قرار دهد.

به گزارش  (ایسنا)، به نقل از روزنامه "میرر" انگلیس، ولادیمیر ژرنوفسکی، رئیس حزب "لیبرال دموکرات" روسیه ضمن درخواست از ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری این کشور برای ویران کردن شهر استانبول ترکیه گفت: حمله با بمب هسته‌ای می‌تواند به راحتی استانبول را با خاک یکسان کند، یک بمب هسته‌ای کافی است تا این شهر از روی زمین محو شود.

بحران میان مسکو و آنکارا پس از آن بالا گرفت که ترکیه یک جنگنده روسیه را در آسمان سوریه سرنگون کرد که به دنبال آن یک خلبان روسی و یک سرباز روس کشته شدند.

روسیه پس از این اقدام ترکیه، سامانه دفاعی ضد موشکی خود را در سوریه تقویت و تغییراتی را در روابط اقتصادی خود با ترکیه ایجاد کرد.

در همین راستا، رئیس کمیته روابط بین الملل در دومای روسیه در صفحه رسمی خود در پایگاه اجتماعی "فیس‌بوک" اظهارات یکی از نمایندگان کنگره آمریکا را منتشر کرد که در آن تاکید کرده "ترکیه نباید عضو ناتو باشد."

وی به نقل از این نماینده نوشت: باید برای روسیه دست زد اما در مقابل می‌بینیم که به شدت از کاری که کرده و به خاطر اقدامی که دولت ما خواهان اتخاذ آن نیست یعنی مقابله با تروریست‌هایی که مردم آفریقا، خاورمیانه و پاریس را می‌کشند، از مسکو انتقاد می‌کنند. اگر عضویت ناتو به معنای دفاع از رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهوری ترکیه است، پس در این صورت نباید عضو ناتو باشد یا اینکه ما نیز نباید عضو آن نباشیم.

رئیس کمیته روابط بین الملل در دومای روسیه به نقل از این نماینده گفت: بشار اسد، رئیس‌جمهوری سوریه خطری علیه آمریکا و جهان غرب نیست. در صورت برکناری اسد در نهایت یک تروریست جای او را خواهد گرفت و اندیشه نابودی کشورهای غربی را در سر خواهد پروراند.


اخبار  بین الملل  -  ایسنا