ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

درخشان: برای ماندن عبدی اجباری در کار نیست



اخبار,اخبار ورزشی ,تیم فوتبال پرسپولیس

 

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس گفت: برای کار کردن در پرسپولیس مربی را اجبار نکرده‌ایم، اما امیدوارم مشکل عبدی سوءتفاهم باشد و او به جمع کادرفنی برگردد.

به گزارش تسنیم، حمید درخشان در پایان دیدار دوستانه پرسپولیس مقابل شهرداری تبریز در جمع خبرنگاران گفت: بازی نسبتا خوبی بود و ما تقریبا به آنچه می‌خواستیم رسیدیم. بازیکنان ما تمرینات بدنسازی سنگینی را پشت سر گذاشته‌اند و هنوز بدن‌هایشان به نوعی در شرایط ایده‌آل قرار ندارد و تحت فشار است.  این بازی به ما کمک می‌کند از زیر فشارهای بدنی خارج شده و به شرایط ایده‌آل برسد.

وی ادامه داد: در امارات 2 بازی تدارکاتی انجام دادیم و این سومین بازی تدارکاتی ما بود که سعی کردیم از تمامی بازیکنان در این بازی‌ها استفاده کنیم. در دیدار امروز با بازیکنان متفاوت در دو نیمه به میدان رفتیم. در حال حاضر از وضعیت بدنی بازیکنان رضایت دارم اما از لحاظ تاکتیکی خیلی بیشتر از اینها پیشرفت کنیم.

سرمربی پرسپولیس در مورد اینکه چرا صادقیان در جریان بازی اجازه نداد کفشگری پنالتی بزند و خودش پشت توپ ایستاد، توضیح داد: مشکل خاصی نبود، صادقیان دوست داشت پنالتی بزند و به این خاطر توپ را از کفشگری گرفت. این اتفاقات در تمرینات طبیعی است اما متاسفانه فقط در تمرینات بازیکنان علاقه‌مندند پنالتی بزنند و وقتی در شرایط حساس مسابقه قرار می‌گیریم کلا بازیکنان ایرانی از زدن پنالتی طفره رفته و آن را به همبازی خود واگذار می‌کنند.

درخشان در مورد شرایط کلی تیمش و بازیکنان جدید گفت: روند روبه‌جلویی داریم و انشاءالله با هماهنگی بازیکنان جدید با نفرات قبلی تیم به انسجام خوبی خواهد رسید. در مورد بازیکنان جدید الان زمان قضاوت کردن نیست. بازیکنان خارجی از یک فرهنگ و کشور دیگر به ایران آمدند و زمان می‌برد با جو موجود سازگاری پیدا کنند. دیگر بازیکنان هم از باشگاه دیگری به پرسپولیس آمده‌اند و آنها هم نیاز به زمان خواهند داشت تا با فلسفه و تاکتیک مدنظر ما آشنایی پیدا کنند.

وی در پاسخ به این سوال که از قرار معلوم حسین عبدی تمایلی برای کار کردن در کادرفنی پرسپولیس ندارد، گفت: ما مشکلی با کسی نداریم هیچ‌کس  را هم اجباری به تیم نیاوردیم که برای ماندنشان اجباری درنظر بگیریم. اگر عبدی علاقه ندارد در تیم کار کند، یک جانشین برایش پیدا خواهیم کرد.

سرمربی پرسپولیس در مورد اینکه گفته می‌شود عبدی از نحوه بسته شدن تیم رضایت ندارد یکی از دلایل کناره‌گیری‌اش همین است، خاطرنشان کرد: من فکر نمی‌کنم این موضوع دلیل تصمیم عبدی باشد. آنچه مشخص است سرمربی تصمیم می‌گیرد چه بازیکن به تیم می‌آید و چه بازیکنی به کار تیم نمی‌آید. فکر نمی‌کنم کمک مربی در این مورد تصمیم‌گیرنده باشد. به هر حال عبدی اگر از مسئله‌ای ناراحت است صحبت‌های او را می‌شنویم و هر تصمیمی لازم باشد اتخاذ می‌کنیم.


درخشان تاکید کرد: تا الان به من نگفته‌اند که عبدی رسما کناره‌گیری کرده، فقط گفته‌اند مشکل کاری دارد و آن را با باشگاه هماهنگ کرده است. اینکه می‌گویند مشکل ما از امارات شروع شده را هم تایید نمی‌کنم، بین ما در اردوی امارات اختلافی به وجود نیامد.

وی در مورد جذب بازیکنان خارجی گفت: اسلام‌اف و گابریل قرار بود امروز در تست پزشکی شرکت کنند اما به خاطر مشکلی که در کمیته پزشکی وجود داشت، از ما خواسته شد این افراد را فردا به آنجا ببریم. انشاءالله بعد از شرکت آنها در تست پزشکی این نفرات در تمرینات را هم می‌بینیم و بعد تصمیم می‌گیریم.

سرمربی پرسپولیس در پاسخ به این سوال که آیا مربی خارجی یا مربی دیگری برای جانشینی عبدی در نظر دارد، گفت: قطعا اگر عبدی نیاید برای او جانشین می‌آوریم اما واقعیت این است که برای جانشین دنبال گزینه نبودیم. خیلی امیدوارم مشکل به وجود آمده سوءتفاهم باشد و حسین به جمع ما برگردد.

درخشان با اشاره به بازی‌های تیم ملی ایران در جام ملت‌های آسیا تاکید کرد: تیم ملی خوب نتیجه گرفته که تا این مرحله پیش آمده و من امیدوارم با شکست عراق به جمع 4 تیم نهایی راه یابیم. انتظار من این بود که تیم ملی خیلی زیباتر از این‌ها بازی کند اما این تیم فقط تا این جای کار زیبا نتیجه گرفته است. من فکر نمی‌کنم فقط با بازی دفاعی بشود به مصاف همه حریفان رفت، در مواقعی لازم است تغییر تاکتیک داده و فوتبال بهتری به نمایش بگذاریم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا پرسپولیس هم در نیم‌فصل دوم زیبا بازی خواهد کرد و شما باز اعلام نمی‌کنید دست‌تان خالی است، تصریح کرد: پرسپولیس همیشه باید زیبا بازی کند و تلاش ما هم همین است که طوری بازی کنیم که هواداران از دیدن بازی تیم لذت ببرند.

سرمربی پرسپولیس در رابطه با اینکه چه نفراتی چند جای خالی پرسپولیس را در لیگ قهرمانان آسیا پر خواهند کرد، گفت: با شروع بازی‌های لیگ باید ببینیم که در چه پست‌هایی ضعف داریم و چه نفراتی به کار ما می‌آیند.

درخشان در پایان در مورد اینکه آیا احتمال دارد حسین ماهینی برای پرسپولیس به عنوان یار کمکی در لیگ قهرمانان بازی کند، یادآور شد: خیلی دوست داریم حسین ماهینی برگردد و در لیگ قهرمانان به ما کمک کند و امیدواریم این موضوع اتفاق بیفتد.

اخبار ورزشی - تسنیم

 


ویدیو مرتبط :
اردوگاه کار اجباری هیتلر

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

جزئیات نامه 8 بندی کارگران به وزیر کار/ جلوی بهره‌کشی اجباری را بگیرید



بهره‌کشی اجباری,علی ربیعی

جزئیات نامه 8 بندی کارگران به وزیر کار/ جلوی بهره‌کشی اجباری را بگیرید

دبیرکل مجمع عالی نمایندگان کارگران ایران از نامه نگاری با وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای ابطال مصوبه طرح استاد شاگردی نوین خبر داد و گفت: اجرای این طرح کار بدون مزد را ترویج داده و از مصادیق آشکار کار اجباری است.

آرش فراز دبیرکل مجمع عالی نمایندگان کارگران از نامه نگاری با علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای ابطال "طرح استاد شاگردی نوین" خبر داد و گفت: در قالب نامه ای سرگشاده مخالفت با طرح استاد و شاگردی به وزیر کار نامه نوشته و خواستار ابطال این طرح شدیم.

متن نامه سرگشاده به وزیر تعاون، کار و رفاه
"وزیر محترم تعاون، کار و امور اجتماعی - جناب آقای ربیعی
با سلام و احترام

همانگونه که آگاه هستید دستورالعمل آموزش به روش "استاد شاگردی" مصوب وزارت کار دولت دهم در چهاردهم شهریور ماه 1391 جهت اجرا ابلاغ شد.

 

از آنجا که روند تصویب این طرح و مفاد آن خلاف قانون اساسی و ناقض حقوق کار و نافی قانون کار جمهوری اسلامی ایران است و با موازین بین المللی و مقاوله نامه های مرتبط از جمله مقاوله نامه 105 درباره لغو کار اجباری و مقاوله نامه 142 درباره توسعه منابع انسانی (که موضوع آن تدوین سیاست و برنامه در زمینه راهنمایی های شغلی و آموزش های حرفه ای به وسیله دولت های عضو است) مغایرت دارد. با توجه به موارد بالا و بنا به دلایل زیر این طرح را غیرقانونی دانسته و خواهانِ ابطال آن هستیم.

1- "طرح استاد شاگردی نوین" مصوب وزارت کار دولت دهم و هر طرح دیگری که وظایف دولت در قبال قانون اساسی و قانون کار را نقض کند از اعتبار ساقط و فاقد وجاهت قانونی است.

2- دولت موظف به اجرای بی کم و کاست قانون کار است و هرگونه تغییر در قانون کار باید طی لایحه پیشنهادی که ضمن رعایت 3 جانبه گرایی و پس از موافقت شرکای اجتماعی در شورای عالی کار رسمیت می یابد را جهت تصویب به مجلس قانونگذار ارائه دهد. دولت نمی تواند به تصویب مصوبات مغایر با قانون کار و قانون اساسی (تحت هر عنوان) دست زند.

3- حتی در صورت لزوم تصویب هرگونه طرح، آیین نامه اجرایی، اصلاحیه، الحاقیه، دستورالعمل، شیوه نامه و غیره؛ این موارد باید در چارچوب وظایفی که قانون اساسی و قانون کار به عهده دولت گذاشته است اجرا شود.

4- "طرح استاد شاگردی نوین" خلاف اصل 28 و 29 قانون اساسی و مغایر با مقاوله نامه های 105 و 142 سازمان بین المللی کارکه دولت جمهوری اسلامی ضمن پذیرش؛ متعهد به اجرای آن شده، است. این طرح، کار بدون مزد را رواج داده و موجب بهره کشی فرد از فرد می شود که از مصادیق آشکار کار اجباری است.

5- این طرح نقض هرگونه مقررات در روابط کار و تامین اجتماعی را درباره کارگران در هر شرایط سنی قانونیت بخشیده و اجرای آن امنیت شغلی و ایمنی و بهداشت کار را در واحدهای کار و تولید از بین می برد.

6- "طرح استاد شاگردی نوین" مبحث پنجم از فصل سوم قانون کار (شرایط کار نوجوانان از ماده 79 الی ماده 84) و مبحث اول فصل پنجم (کارآموز و مراکز کارآموزی از ماده 107 الی ماده118) را نقض کرده و تاکید و صراحت دارد که شاگردان در مدت زمان آموزش از شمول قانون کار و قانون تأمین اجتماعی خارج بوده و موضوع در قرارداد طرح تصریح می شود (بند 7 ماده 5 طرح مذکور).

7- "طرح استاد شاگردی نوین" لزوم انعقاد هر گونه قرارداد جامع ومانع بین طرفین را به کلی منتفی می داند و به بهانه آموزشی بودن طرح مقرر می دارد: «.....هیچ مبلغی تحت هر عنوان از جمله مزد و حقوق توسط استادکار به شاگرد پرداخت نمی‌شود.» (بند 10 ماده 5 طرح).

8- در ابعاد ملی "طرح استاد شاگردی" در تعارض جدی با توسعه گرایی با محوریت توسعه انسانی است. فصل پنجم قانون کار امر آموزش و اشتغال توامان و در راستای توسعه انسانی نیروی کار و به منظور اشتغال مولد تدوین و تصویب شده است. برابر ماده 107 این قانون؛ وزارت کار مکلف است امکانات آموزشی لازم را در اجرای اهداف قانون اساسی و به منظور اشتغال مولد و مستمر جویندگان کار و بالا بردن دانش فنی کارگران فراهم سازد.

 

بدیهی است که آموزش و اشتغال از مهمترین عناصر زیر ساختی توسعه اجتماعی و اقتصادی است. در تصویب واجرای این دستورالعمل، ضمن خود مختاری دولت در به کنار نهادن وظایف قانونی و تخطی از قانون اساسی به بهانه کاهش تصدیگری؛ گرایش قوانین به سود توسعه خنثی و بی اثر خواهد شد.

از آنجا که دولت موظف به اجرای قوانین مصوب مجلس شورای اسلامی است و اختیارات قانونی جهت تصویب آئین نامه، بخشنامه، اصلاحیه، الحاقیه و هرگونه دستورالعمل را جز در مواردی که قانون تعیین می کند؛ ندارد تصویب و ابلاغ این طرح (شیوه نامه!) خارج از اختیارات دولت دهم بوده و ابطال آن تاکید برقانون مداری وزارت تحت امر جنابعالی و به طریق اولی از وظایف دولت است.

مصرانه خواستار ابطال فوری و بی قید و شرط "طرح استاد شاگردی نوین" و همچنین خواهان بررسی موارد به کارگیری این طرح و احقاق حقوق همه کسانی که ناگزیر از اجرای این طرح زیان دیده اند، هستیم."/مهر