ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

درخشان: بحرین تیم بسیار خطرناکی دارد


وقتی شنیدم علی کریمی هم مرتب به ورزشگاه درفشی‌فر می‌رود و همپای سرخپوشان تمرین می‌کند، به این فکر افتادم سری به پرسپولیسی‌ها بزنم؛ هم فال بود و هم تماشا! چهار‌شنبه شب با حمید درخشان تماس گرفتم و هماهنگی لازم به عمل آمد.

خبر ورزشی: نگارنده هم مدت‌ها بود که می‌خواستم سری به تمرینات پرسپولیس بزنم و از نزدیک با سرمربی این تیم گفت‌وگو کنم. وقتی شنیدم علی کریمی هم مرتب به ورزشگاه درفشی‌فر می‌رود و همپای سرخپوشان تمرین می‌کند، به این فکر افتادم سری به پرسپولیسی‌ها بزنم؛ هم فال بود و هم تماشا! چهار‌شنبه شب با حمید درخشان تماس گرفتم و هماهنگی لازم به عمل آمد.

از آنجایی كه سرمربی پرسپولیس عادت دارد حداقل یكی، دو ساعت قبل از شروع تمرین به ورزشگاه درفشی‌فر برود، قرار و مدار برای ساعت 9:30 صبح پنج‌شنبه گذاشته شد و... هرچند علی كریمی در تمرین نوبت صبح كه به وزنه زدن اختصاص داشت حضور پیدا نكرد اما فرصت خوبی به وجود آمد تا حدود یك ساعتی مهمان سرمربی پرسپولیس باشم. بدون آنكه قلم و كاغذی در كار باشد بحث‌های زیادی مطرح شد. صحبت به خیلی‌ جاها كشید و حمید درخشان دوستانه درد‌دل‌هایی كرد كه باید به رسم امانت نزد خود نگه می‌داشتم اما حرف‌های نوشتنی را می‌توانید در زیر بخوانید.

وقتی از ماشین‌تان پیاده شدید، مشغول داد‌ و بیداد بودید و به آن طرف خط دستوراتی می‌دادید. آیا با این اعصاب تمركز كافی برای زیر نظر گرفتن تمرین شاگردانتان را دارید؟

به‌هرحال كار در پرسپولیس بسیار سخت است، به جرأت به شما می‌گویم هیچ باشگاهی به اندازه پرسپولیس و استقلال گرفتاری و مشكلات ندارد. شما می‌بینید فلان باشگاه صنعتی یا دولتی یك دهم داستان‌های ما را هم ندارد. پول قرارداد بازیكن به موقع و بدون آنكه همبازیانش بفهمند یا مربی تیم دخالتی كند از سوی باشگاه به حسابش واریز می‌شود و آن بازیكن با خیال راحت سر تمرین می‌‌رود و با تمركز بالا وارد زمین مسابقه می‌شود اما ما... البته باید پذیرفت، باشگاه پرسپولیس هم یكسری مشكلات و محدودیت‌ دارد و به‌هرحال من فقط یك سرمربی نیستم و باید در برخی امور دیگر هم پا پیش بگذارم و وساطت كنم.

در چند نوبت از خرید‌‌های جدید اظهار‌ نارضایتی كردید. وقتی بازیكن خوب پیدا نمی‌شد چه اصراری به خرید داشتید؟

اتفاقاً سؤال خوبی را مطرح كردید. من نگفتم از خرید‌هایم ناراضی‌ام. گفتم ستاره‌هایی مد‌نظرم بود كه نتوانستم بخرم و با‌توجه به بضاعت باشگاه خرید كردم. شما یك روزی به بازار می‌روید تا لباس بخرید. مثلاً 500 هزار تومان هم بیشتر در جیب‌تان ندارید. طبیعی است به اندازه جیب‌تان خرید می‌كنید؛ نمی‌روید جنس یك میلیون تومانی بخرید. اصلاً نمی‌توانید چنین كاری كنید. آیا قید خرید را می‌زنید؟

بستگی به نیاز آدم‌ها دارد!

آفرین! من براساس نیازم خرید كردم. نگاه من به لیگ قهرمانان آسیا بود. باید بازیكنانی به تیم اضافه می‌كردم كه در این رقابت‌ها بتوانند به پرسپولیس كمك كنند.

آیا بابك حاتمی، تادئو، همامی و... می‌توانند در لیگ قهرمانان آسیا به شما كمك كنند؟

بابك حاتمی بازیكنی دونده و مدافعی قدرتی و سرعتی است كه می‌تواند در پرسپولیس جهش خوبی داشته باشد. توانایی‌های تادئو را هم ان‌شا‌ء‌ا... خودتان خواهید دید!

ولی عكسی كه از او دیدیم، خیلی عجیب بود و حكایت از اضافه وزن بالای تادئو داشت!

ما بیشتر از یك ماه فرصت داریم كه او را آماده كنیم. به‌هرحال بازیكنی كه از تمرین دور باشد اضافه وزن پیدا می‌كند اما شما قد تادئو را هم در نظر بگیرید. مسلم بدانید به زودی زود او هم تراشیده‌تر شده و به وزن ایده‌آل خواهد رسید. به نظرم كمی درباره تادئو بزرگنمایی شد.

وقتی تصمیم گرفتید شماره 22 را به تادئو بدهید و از دادن پیراهن شماره 7 به این برزیلی تازه‌وارد منصرف شدید ما در خبرورزشی این بحث را مطرح كردیم كه ای كاش باشگاه پرسپولیس هم مثل آ.ث.‌میلان كه شماره 6 فرانكو باره‌سی را بایگانی كرد، پرسپولیس هم شماره 7 پروین را بایگانی كند. نظر شما چیست؟

من هم موافقم. آقای پروین اسطوره پرسپولیس است و چه خوب می‌شود این اتفاق بیفتد.

راستی درباره مسعود همامی هم توضیح می‌دهید؟

بی‌ادعا و زحمتكش. واقعاً همامی گلر خوبی است. از تجربه كافی هم برخوردار است و در همین چند روز هم خیلی خوب و با‌انگیزه تمرین می‌كند. او در كنار سوشا مكانی می‌توانند آرامش خوبی درون دروازه پرسپولیس در نیم‌فصل دوم به وجود بیاورند.

نیلسون هم سر تمرین آمد. آیا قرار است او به پرسپولیس برگردد؟

(بلادرنگ) هرگز! او به خاطر برخی مسائل مالی و... آمده بود و قرار است مشكلات خود را با باشگاه حل كند اما همین‌جا تأكید می‌كنم بازیكن خارجی به ایران می‌آید كه به فوتبال ما كمك كند نه اینكه ما به فوتبالیست خارجی كمك كنیم!

یعنی چه؟ می‌شود واضح‌تر بگویید؟

می‌توانید از ناصر محمد‌خانی بپرسید. زمانی كه به اتفاق در السد قطر بازی می‌كردیم یك مربی یوگسلاو داشتیم كه واقعاً خدا از او نگذرد! باورتان نمی‌شود بیچاره‌مان كرده بود، سخت‌ترین تمرینات را برای من و ناصر و یك بازیكن الجزایری دیگر كه خارجی بودیم در نظر می‌گرفت و همواره هم می‌گفت چون خارجی هستید و پول خوب می‌گیرید باید مثل كارگر برای من كار كنید!

جداً؟!

به شدت بد‌اخلاق و سختگیر بود. باورتان نمی‌شود، داشتم از تب می‌سوختم اما اجبار كرد كه باید كنار زمین بدوم و تمرین كنم. حالا شما گرمای كشور قطر را در تابستان در نظر بگیرید. آنتی‌بیوتیك خوردم و حدود 45 دقیقه دویدم كه مربی یوگسلاو یادش رفت ساعتش را نگاه كند و سوت بزند! آنقدر دویدم كه از حال رفتم... یا اینكه همیشه در تمرینات، ما خارجی‌ها بیشتر می‌دویدیم. چند دور كه می‌دویدیم به نوبت قطری‌ها از حال می‌رفتند و روی زمین می‌افتادند ولی ما خارجی‌ها حق نداشتیم به هر دلیلی تمرین را ترك كنیم. یك بار برگشتم نگاه كردم دیدم فقط من، ناصر و بازیكن الجزایری می‌دویم و بقیه در حال استراحت و آب خوردن هستند. اینها را گفتم تا بدانید بازیكن خارجی باید بداند چرا به یك كشور غریبه رفته است.

منظورتان مشخصاً نیلسون برزیلی است؟

بله، متأسفانه او هم از برخی بازیكنان ایرانی یاد گرفته بود كه دستش را بگیرد یا پایش را بهانه كند و از تمرین طفره برود! من سر درنمی‌آورم كه چرا باید یك خارجی چنین اجازه‌ای به خودش بدهد؟ یا اینكه چون سوشا مكانی فیكس شده من از لحاظ روحی‌ و روانی باید تقویت شوم! آخر یعنی چه؟ من اگر بخواهم كمك كنم باید به سوشا مكانی كمك كنم كه ایرانی است و 27 سال بیشتر سن و سال ندارد نه یك خارجی 38 و 39 ساله! نیلسون باید با یك دست هم برای من بازی می‌كرد كه نكرد! یك حرف‌هایی را نمی‌شود زد... بگذریم!

فكر می‌كنید این حمایت شما از سوشا مكانی در نیم‌فصل دوم جواب بدهد؟ آیا او دیگر اشتباهات نیم‌فصل اول را تكرار نخواهد كرد؟

لطفاً از قول من بنویسید كه اگر هم قرار به اشتباه كردن باشد بگذارید سوشا مكانی اشتباه كند. او دروازه‌بانی جوان است و بالاخره درست می‌شود. نه اینكه یك گلر خارجی 39 ساله كه كل دنیا را هم گشته، بیاید و اشتباه كند. نیلسون باید در حد ستاره برای من كار می‌كرد كه نكرد. شما هم زیاد فكرتان را مشغول نكنید. سوشا مكانی به من قول داده كه با نیم‌فصل اول متفاوت باشد و فرصت كافی هم در اختیار دارد.

با دعوت محمد‌رضا خانزاده بالاخره پرسپولیس هم در تیم‌ملی صاحب نماینده شد. در این رابطه روز چهار‌شنبه صحبت كردید اما با این حال می‌خواهیم بیشتر بشنویم.

به محمد‌رضا كه بازیكن جوانی است تبریك گفتم و به او تأكید كردم به عنوان نماینده پرسپولیس مراقب خودش در استرالیا باشد. ان‌شا‌ءا... خانزاده بتواند به میدان برود و خودی نشان بدهد. هرچند معتقدم جای محمد نوری بهترین هافبك حال حاضر ایران هم در جام ملت‌های آسیا خالی است. البته الان وقت مناسبی برای انتقاد نیست و همه باید به تیم‌ملی كمك و از تیم كشورمان حمایت كنیم.

مثل اینكه خیلی به محمد نوری اعتقاد دارید؟

محمد نوری هافبكی است كه مثل آرژانتینی‌ها حرفه‌ای و حساب‌شده بازی می‌كند. مثل برزیلی‌ها تكنیكی و مثل هلندی‌ها گلزن است. از همه اینها گذشته در زمین مسابقه مثل یك مربی است و توانایی فرماندهی تیم را دارد. حیف شد كه او به استرالیا نرفت اما همانطور كه گفتم بهتر است به نظر سرمربی تیم‌ملی احترام بگذاریم چون به قول خود محمد، مسئول نتایج تیم ایران در جام ملت‌ها اول كارلوس كروش است.

فردا (یك‌شنبه) اولین بازی ما مقابل بحرین برگزار می‌شود. فكر می‌كنید تیم ایران برابر این حریف عربی چه نتیجه‌ای كسب كند؟

چند جایی از قول برخی ملی‌پوشان و حتی خبرنگاران خواندم كه بحث خوردن 6 گل از ایران در رویا‌رویی قبلی مطرح شده است. به نظرم این تفكر اشتباهی است. این بحرین با آن بحرینی كه 6 گل از ما خورد فرق می‌كند و بسیار خطرناك است. دست‌كم گرفتن این تیم نوعی خود‌كشی است. همین تیم اخیراً 4 گل به عربستان زده. البته مطمئن هستم كارلوس كروش یك مربی حرفه‌ای است و خودش به این موضوع واقف است.

سؤال آخر ما به علی كریمی مربوط می‌شود. شما اخیراً توضیحاتی درباره حضور او در تمرینات پرسپولیس داده‌اید اما به تازگی كریمی به دفتر باشگاه رفت و ملاقاتی با طاهری مدیر تام‌الاختیار پرسپولیس داشت. آیا قرار است عضو كادرفنی شود یا اینكه...؟

علی كریمی یك پرسپولیسی به تمام معناست. تعصب بسیاری به تیم محبوبش دارد و هواداران و بازیكنان تیم هم خیلی دوستش دارند. نمی‌دانم شما شنیدید، او در تمرینات اخیر با محمد نوری، محسن بنگر و حتی جوانان تیم ما رابطه بسیار خوبی برقرار كرده و می‌‌تواند خیلی به ما كمك كند. ما در پرسپولیس برای علی پستی تعریف نمی‌كنیم. او خودش باید تصمیم بگیرد در هر جایی كه بخواهد بیاید و كمك كند. علی كریمی هم باید یك گوشه كار را در پرسپولیس بگیرد و امیدوارم از همین‌جا استارت بزند. می‌دانم روزی مربی بزرگی خواهد شد چون جنم مربیگری را دارد.


ویدیو مرتبط :
آنالیز تیم پرسپولیس با مربیگری درخشان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تیم‌های ملی بحرین و قطر وارد تهران شدند



 

تیم‌های ملی بحرین و قطر وارد تهران شدند

 

/مسابقات هندبال جوانان آسیا - تهران/

تیم‌های ملی بحرین و قطر وارد تهران شدند

تیم‌های ملی هندبال بحرین و قطر برای شركت در مسابقات آسیایی شب گذشته وارد تهران شدند.

مسابقات هندبال جوانان آسیا از اول مردادماه در تهران آغاز خواهد شد و به همین منظور شب گذشته تیم‌های ملی بحرین و قطر وارد تهران شدند؛ سایر تیم‌های شركت كننده هم تا فردا وارد تهران خواهند شد.
تیم بحرین تا كنون 2 نوبت تمرین هم در سالن تالار هندبال تهران برگزار كرده است.
ملی‌پوشان ایران هم امروز ساعت 16 یك جلسه تمرینی سبك برگزار می‌كنند و به انجام و مرور كارهای تاكتیكی خواهند پرداخت.
روز جمعه ساعت 15 مراسم افتتاحیه مسابقات برگزار می‌شود و دیدار نخست را هم تیم‌های ملی ایران و امارات از ساعت 16 روز جمعه برگزار می‌كنند.
3 تیم برتر این دوره از پیكارها به رقابت‌های جهانی یونان راه پیدا خواهند كرد؛ مسابقات جهانی مردادماه 1390 برگزار می‌شود.
گروه‌بندی مسابقات آسیایی به این شرح است:
گروه A : ایران، بحرین و امارات
گروه B: قطر، كره‎‌جنوبی، ژاپن و هنگ‎كنگ
دوازدهمین دوره مسابقات هندبال جوانان آسیا از اول تا 15 مردادماه سال جاری در تهران برگزار خواهد شد.