ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

درآمد میلیاردی تلویزیون از پخش والیبال



بخشنامه تعرفه آگهی‌های صداوسیما در سال 94، زمستان سال 93 تصویب و ابلاغ شده است. این لیست که همه ضوابط در آن مندرج شده، همین حالا هم روی سایت بازرگانی صداوسیما به چشم می‌خورد و طبیعی است که مبنای محاسبات ما نیز همین بخشنامه باشد.

از هفته گذشته میزبانی‌های ایران در مسابقات لیگ جهانی والیبال شروع شد و تیم ملی کشورمان در دو بازی نخستش توانست آمریکا، مدافع عنوان قهرمانی را از پیش رو بردارد. این مسابقات این هفته و هفته بعد هم با حضور شاگردان کواچ در مقابل لهستان و روسیه ادامه خواهد داشت. برگزاری بازی‌های لیگ جهانی در ایران، فرصت خوبی برای هواداران ورزش بود تا در ساعات ابتدای شب خودشان را به سالن ورزشگاه آزادی برسانند و از تیم کشورمان حمایت کنند.

به گزارش دنیای اقتصاد، غیر از مردم که طعم یک هم‌نشینی جذاب و پرهیجان را چشیدند، میزبانی از این مسابقات برای صداوسیما هم فرصت خوبی بود تا دست به کسب درآمد بزند. این گزارش، برخی از درآمدهای تلویزیون کشورمان را از ناحیه پخش مسابقات والیبال ایران و آمریکا مرور می‌کند.

   شیوه محاسبه هر ثانیه آگهی
بخشنامه تعرفه آگهی‌های صداوسیما در سال 94، زمستان سال 93 تصویب و ابلاغ شده است. این لیست که همه ضوابط در آن مندرج شده، همین حالا هم روی سایت بازرگانی صداوسیما به چشم می‌خورد و طبیعی است که مبنای محاسبات ما نیز همین بخشنامه باشد. در این فایل، مشتریان صداوسیما به چهار گروه تقسیم شده‌اند که ما به زبان ساده، هر کدام از آنها را و مبلغی که باید برای هر ثانیه آگهی در هنگام پخش مسابقه والیبال ایران و آمریکا پرداخت می‌کردند، به شما معرفی می‌کنیم.

 

تنها پیش از ورود به اعداد و ارقام نهایی، باید دو تعریف را با هم مرور کنیم که اولی «طبقه» است. براساس ضوابط جاری صداوسیما، تعرفه‌های سازمان براساس کیفیت برنامه، نوع استقبال از آن و نیز ساعت پخش، به 35 طبقه تقسیم می‌شود که در این میان هر چه از طبقه نخست به سمت طبقه 35 حرکت می‌کنیم، نرخ‌ها افزایش پیدا می‌کنند. شما در جدول فوق خواهید دید که همه آگهی‌های شبکه سه هنگام پخش بازی ایران و آمریکا با تعرفه طبقه 35 محاسبه شده و حتی گاهی به ضریب هم رسیده است!

 

در حال حاضر نرخ پایه آگهی‌های تلویزیونی برای طبقه 35، ثانیه‌ای 7 میلیون و 410 هزار تومان است. مفهوم دومی که باید در نظر گرفته شود، «ضریب ماهانه» است. بر این اساس، نرخ آگهی‌های صداوسیما در هر ماه متفاوت است. در جدولی که روی سایت قرار گرفته، مشخص است که آگهی‌های خردادماه 30 درصد افزایش نرخ دارند، بنابراین کسانی که در طبقه 35 باشند و در ماه خرداد بخواهند به تلویزیون آگهی بدهند، باید هر ثانیه 9 میلیون و 633 هزار تومان بپردازند. جالب است بدانید حتی جایگاه پخش آگهی (مثلا به‌عنوان تبلیغ اول یا دوم) می‌تواند منجر به افزایش قیمت تا 30 درصد شود!

گروه اول: اپراتورهای تلفن همراه- ضریب 35+ 100 درصد- هر ثانیه آگهی معادل: 19 میلیون و 266 هزار تومان.


گروه دوم: بانک‌ها و موسسات مالی و اعتباری- ضریب 35+ 60 درصد- هر ثانیه آگهی معادل: 15 میلیون و 412 هزار و 800 تومان.

گروه سوم: وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها، شرکت‌ها و موسسات عام عمومی و غیردولتی- ضریب 35+ 30 درصد- هر ثانیه آگهی معادل: 12 میلیون و 522 هزار و 900 تومان.


گروه چهارم: دیگران- ضریب 35- هر ثانیه آگهی معادل: 9 میلیون و 633 هزار تومان.

 

اخبار,اخبارورزشی,درآمد  تلویزیون از پخش والیبال

 

اخبار ورزشی  - دنیای  اقتصاد


ویدیو مرتبط :
درآمد 194 میلیاردی از زباله

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تلویزیون از فوتبال فقط درآمد میلیاردی اش را می خواهد؟



اخبار,اخبار ورزشی,وزیر ورزش

ورزش ایران پرحاشیه است اما صدا و سیما هم کار خاصی برای کم کردن این حاشیه ها انجام نمی دهد.

 آن هایی که ورزش را زیاد پیگیری نمی کنند، وقتی اسم فوتبال را می شنوند سریع یاد حاشیه های آن می افتند. حاشیه های مختلف در این رشته پرطرفدار، از طریق رسانه ها و مخصوصا تلویزیون منتشر می شود و از آنجا که منبع اصلی پیگیری اخبار توسط اکثریت جامعه، تلویزیون است، خیلی ها ذهنیت خوبی نسبت به ورزش ندارند.


نه اینکه فوتبال حاشیه نداشته باشد، اما تلویزیون هم بیش از اندازه روی حاشیه های آن زوم می کند و از طریق برنامه های مختلف، این حاشیه ها را بازنشر می دهد. سوالی که همیشه وجود داشته، این بوده که چرا صدا و سیما فکری اساسی برای فرهنگ سازی در فوتبال انجام نمی دهد و به عنوان تاثیرگذارترین رسانه داخلی، چرا اقدامی در این مورد نمی کند.


مصاحبه ای که امروز وزیر ورزش با پایگاه اطلاع رسانی دولت انجام داده، تا حدودی به این سوال جواب می دهد. گودرزی در پاسخ به سوالی درمورد چالش های حوزه ورزش و جوانان که بخش بزرگی از آن مربوط به فوتبال است، می گوید: «ما در این حوزه چالش واقعی خیلی کم داریم. چالش ها عمدتا مجازی و دست ساخته یک مجموعه محدود اما پر سر و صداست. یک لوکوموتیو و لوکوموتیوران هایی هستند یک تکان که می دهند کل این قطار را تکان می دهند.

 

دو تا تیم به نام استقلال پرسپولیس داریم همه چیز با این دو تحلیل می شود، این غلط است. در این دولت یعنی این قوه اجراییه چیزی به نام سر کار گذاشتن جوان ها وجود ندارد. اما من با رئیس قبلی صدا و سیما مذاکره و مباحثه کردم که این چه وضعی است؟ چرا این قدر گسیخته است و همه اجازه دارند به این حوزه مظلوم تهاجم کنند و مدیریتش را بزنند و تخریبش کنند؟ ایشان گفت یک موضوع است که هیچ خطری نمی آفریند آن هم ورزش است و ما باید اجازه بدهیم این فضا به عنوان یک سوپاپ عمل کند.

 

در دولت فعلی این نگاه نیست، اما در حوزه هایی که کار رسانه و تبلیغ می کنند و اتفاقا بسیار هم اثربخش هستند، آنها این کار را می کنند. این بحثی است که من کردم، اینکه صدا و سیما نباید هدف برایش وسیله را توجیه کند و نباید بر یک موضوعاتی متمرکز شود که آورده ای ندارد و صرفا پرکننده اوقات فراغت و آن هم نه با کیفیت است. آیا صدا و سیما در زمینه هنر چنین کاری می کند و اجازه می دهد هر کس هر چیزی دلش خواست بگوید؟»


جملاتی که وزیر ورزش به زبان آورده، نشان دهنده نوع نگاه صدا و سیما به ورزش است. اینکه رئیس سابق صدا و سیما به وزیر ورزش گفته که ورزش هیچ خطری نمی آفریند و باید اجازه داد که این فضا به عنوان یک سوپاپ اطمینان عمل کند، نشان می دهد چرا تلویزیون تا این حد در بحث فوتبال از خط قرمزها عبور می کند و اجازه می دهد بی اهانتی ها منتشر شوند. این نگاه، بیش از هر چیزی برای خود فوتبال خطر آفرین است چراکه با این روش صدا و سیما اصلا احساس نمی کند که نیازی به فرهنگ سازی در فوتبال وجود دارد.


تلویزیون تنها رسانه ای است که می تواند در فوتبال فرهنگ سازی موثر انجام دهد اما با این نگاه مسئولان بلند پایه سازمان صدا و سیما، هیچ وقت نباید انتظار داشت که این فرهنگ سازی انجام شود. تنها انتظاری که می توان از سازمان صدا و سیما داشت این است که این سازمان از اتفاقات فوتبال، درآمدزایی میلیاردی کند و بی تفاوت از کنار اتفاقات مهم این رشته ورزشی بگذرد. نمونه درآمدزایی میلیاردی این سازمان از فوتبال، همین برنامه نود پنجشنبه شب است که به مناسبت برگزاری مسابقه ستارگان ایران و ستارگان جهان انجام شد و در همان شب بیش از 5 میلیارد تومان سود نصیب رسانه ملی کرد.

 

اخبار ورزشی - خبرآنلاین