ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

دایی:گذشت زمان خیلی چیزها را ثابت می‌کند/خیلی‌ها با دور زدن قانون در لیگ بازی می‌کنند



رقابت پرسپولیس و ملوان,علی دایی,خلعتبری

هر مربی خلعتبری را می‌خواهد/محکوم به شکست ملوان هستیم
دایی:گذشت زمان خیلی چیزها را ثابت می‌کند/خیلی‌ها با دور زدن قانون در لیگ بازی می‌کنند

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس گفت: ما با توجه به نتیجه خیلی بدی که در دیدار گذشته متحمل شدیم در این دیدار محکوم به شکست دادن ملوان هستیم.

به گزارش فارس، علی دایی در کنفرانس مطبوعاتی پس از دیدار تیم‌های پرسپولیس و ملوان عنوان کرد:‌مطمئنم بازی فردا اهمیت فوق‌العاده‌ای خواهد داشت با توجه به اینکه ما هفته گذشته نتیجه خیلی بدی را متحمل شدیم و اولین شکست خود را تجربه کردیم با تمام قوا و قدرت وارد میدان می‌شویم تا به پیروزی دست یابیم.
وی ادامه داد: امیدوارم مثل همیشه هواداران پشت ما باشند و از ما حمایت کنند تا از شرمندگی آنها خارج شویم.

سرمربی پرسپولیس با اشاره اولین پیروزی ملوان در هفته گذشته تصریح کرد:‌ملوان بعد از مدت‌ها اولین برد خود را بدست آورد. آنها روحیه بالایی دارند البته هر تیمی که جلوی استقلال و پرسپولیس بازی می‌کند توان بیشتری را از خود به نمایش خواهد گذاشت و به هرحال ما بازی سختی را خواهیم داشت که محکوم به شکست دادن حریف هستیم. امیدوارم 3 امتیاز را بدست آوریم.

دایی در خصوص اینکه خط حمله پرسپولیس چه زمانی عملکردش ایده‌آل خواهد شد، تصریح کرد: ما تمرینات خوبی انجام می‌دهیم سعی می‌کنیم در کار هجومی همانند سایر نقاط عملکرد داشته باشیم. تمرین می‌کنیم تا بهتر شویم البته در بخش هجومی بدشانس بودیم موقعیت‌هایی را بدست آوردیم اما نتوانستیم آن را به گل تبدیل کنیم.

وی در خصوص مصدوم و محرومان برای بازی فردا خاطرنشان کرد:‌متاسفانه سه چهار مصدوم داریم و سایر بازیکنان تمرینات خوبی را انجام داده‌اند علی عسگر،‌ مارکو، حقیقی، رضایی مصدوم هستند نیلسون هم کم و بیش تمرین می‌کند. سایر بازیکنان با تمام توان تمرین کردند و من نگران این موضوع نیستم.

سرمربی پرسپولیس در مورد اینکه تاج اعلام کرده خلعتبری نمی‌تواند در نیم فصل اول برای پرسپولیس بازی کند، یادآور شد: درباره این مسائل اطلاعات ندارم به هرحال باشگاه در حال مذاکره است آرزوی هر سرمربی است که خلعتبری را به خدمت بگیرد من هم دوست دارم محمدرضا از لیگ امارات بیاید و در آنجا بازی نکند. تاکنون که خیلی‌ها راحت قوانین را دور زدند و در لیگ بازی کردند. فکر نکنم من در این باره صحبت کنم. باشگاه پیگیر موضوع است اما همانطور که گفتم خیلی افراد قوانین را دور زدند.

دایی در مورد اینکه احتمال دارد پس از پیروزی‌های پرسپولیس هجمه‌های برخی افراد نسبت به این افراد به وجود آید و تیم به حاشیه رود، عنوان کرد: من به هر کسی که صحبت می‌کنم احترام قائل هستم، به هیچ عنوان هم به این مسائل فکر نمی‌کنم. برای بازیکنان هم محیطی را به وجود می‌آوریم تا به این مسائل حساس نشوند. هر کسی دوست دارد هرچه می‌خواهد بگوید صحبت کند. به هرحال ما از هدف خود یک قدم هم پس نخواهیم گذاشت دنبال این هستیم که به هواداران کمک کنیم. گذشت زمان خیلی از مسائل را نشان می دهد همانطور که تاکنون ثابت شده است.

وی در مورد استفاده از بازیکنان جوان‌ گفت: ما طبق نیازهایمان از بازیکنان استفاده می‌کنیم. جوان‌های خوبی داریم آنها باید خود را به من و تیم ثابت کنند تا جایگاهشان را بدست آورند همانطور که صادقیان این کار را کرد، هر کسی خوب باشد در تیم من بازی می‌کند من به اسم‌ها کاری ندارم برایم مسائل فنی ارزش دارد. باید خود را به من و تیم تحمیل کنند تا جایگاهشان را به دست آورند./فارس

 

 


ویدیو مرتبط :
كپك زدن نان خیلی خیلی خیلی خیلی فو ق العاده

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

زمان خیلی چیزها را ثابت کرد



اخبار,اخبارورزشی,یحیی گل محمدی

یحیی گل‌محمدی را باید یکی از موفق‌ترین مربیان حال حاضر فوتبال ایران دانست.

این مربی جوان پس از اینکه دو سال در لیگ یک و در یزد و قائم‌شهر مربیگری کرد، به‌عنوان کمک‌مربی به لیگ برتر بازگشت و در لیگ یازدهم، دستیار علی دایی شد. درخشش گل‌محمدی به‌عنوان سرمربی از فصل ١٣٩٢-١٣٩١ شروع شد. نتایج این مربی در یک نیم‌فصل در صبا موجب شد تا به‌عنوان کمک‌مربی به پرسپولیس بیاید.

 

یحیی پس از چند هفته سرمربی قرمزها شد. با اینکه او توانست به وضعیت تیم سابقش در لیگ سروسامان دهد و در جام حذفی هم فینالیست شد؛ اما عمر سرمربیگری‌اش در پرسپولیس کوتاه بود. مدافع سابق تیم ملی در دو فصل گذشته فوق‌العاده عمل کرد. او در لیگ سیزدهم با نفت تهران تا یک‌قدمی قهرمانی پیش رفت و سوم شد. فصل گذشته هم پس از آسیایی‌کردن ذوب‌آهن، قهرمانی در جام حذفی را جشن گرفت. همه منتظر ادامه درخشش گل‌محمدی با ذوب‌آهن در فصل جاری هستند. این مربی ٤٤‌ساله در گفت‌وگو با «شرق» از اهدافش در فصل جدید گفته است.

 بدون‌شک ذوب‌آهن در نیم‌فصل دوم فصل گذشته باکیفیت‌ترین بازی‌های ممکن را ارائه داد. چقدر امیدوارید که با شروع فصل جدید بتوانید همان بازی‌های باکیفیت ماه‌های گذشته را تکرار کنید؟
هدف ما در فصل جاری همین است. سعی کردیم با تغییراتی که در تیم‌مان ایجاد کردیم، عملکرد و کیفیت‌مان را بالا ببریم؛ البته این فرایند زمان‌بر است و حداقل باید ١٠ بازی بگذرد تا به شرایط آرمانی برسیم.

 

کار سختی است، اما شدنی است. با بچه‌های تیم هم صحبت کردم و گفتم باید از نظر کیفی در سطح نیم‌فصل دوم فصل قبل و حتی بهتر بازی کنیم، بچه‌ها هم استقبال کردند. این کار نیاز به کار بدنی سخت و تمرکز بالا دارد. خیلی خوشحالم فوتبال زیبا و فنی‌ای که پارسال ارائه دادیم نتیجه داد و امیدوارم این روند در فصل جاری بهتر هم شود.


 شما فصل قبل در شروع بازی‌ها نتایج ضعیفی گرفتید. اگر کمی بهتر نتیجه می‌گرفتید می‌توانستید قهرمان لیگ هم شوید. حتما هنوز هم حسرت آن شروع را می‌خورید؟
بله. در نیم‌فصل امتیازهای زیادی از دست دادیم. این موضوع طبیعی هم بود. تیم نسبت به قبل تغییرات زیادی داشت. از طرفی دو سال بود ذوب‌آهن نتایج خوبی نمی‌گرفت و این موضوع از نظر روانی روی تیم تأثیر گذاشته بود. بچه‌ها اعتماد‌به‌نفس خودشان را از دست داده بودند. انتظار درستی نبود که در ابتدای کار توقع نتایج عالی داشته باشیم. به‌هرحال با تلاش جمعی ارکان باشگاه و تیم، روند تیم مطلوب شد.


 نگران نیستید اتفاق فصل گذشته، این فصل هم تکرار شود و شروع ضعیف ابتدای فصل، کار دست‌تان بدهد؟
ما سال قبل تجربه خوبی داشتیم. فوتبال پیش‌بینی‌نشدنی است. خدای‌نکرده اگر در شروع فصل حریفان را دست‌کم بگیریم، شاید آن اتفاق تکرار شود. از طرفی در قرعه‌کشی لیگ هم قرعه خوبی نیاوردیم و از این بابت هم نگران هستم.


 با توجه به شروع عالی ذوب‌آهن در فصل قبل، چهارمی در لیگ و قهرمانی در جام حذفی، توقعات از تیم شما بالا رفته است. هدف‌تان در فصل جاری در لیگ و آسیا چیست؟
من به بچه‌ها هم گفتم اگر بگوییم هدف‌مان قهرمانی در لیگ و جام حذفی است، حرف خوبی نیست. ما می‌خواهیم نماینده خوبی برای ایران در لیگ قهرمان آسیا باشیم؛ اما نیامدیم برای خودمان هدف بزرگی مثل قهرمانی ترسیم کنیم. در مسابقات داخلی هم همین‌طور، هدف‌مان این است که نسبت به فصل قبل پیشرفت داشته باشیم. الان زود است درباره مدعیان قهرمانی حرف بزنیم. خیلی از تیم‌ها خوب بسته شد‌ه‌اند و نمی‌شود قضاوت کرد.


 بااین‌حال از قهرمان جام حذفی و بهترین تیم دور برگشت لیگ توقع می‌رود مدعی قهرمانی باشد.
تلاش می‌کنیم مدعی باشیم.


 موفقیت شما در عرصه مربیگری یک اتفاق مثبت برای فوتبال ایران بود. شما ثابت کردید برخلاف بیشتر مربیان ایرانی، بدون هیاهو و حاشیه‌سازی هم می‌شود نتیجه گرفت. در‌این‌باره چه نظری دارید؟
از این بابت واقعا خوشحالم. در ورزش علاوه بر آمادگی جسمانی و کار فنی برای نتیجه‌گرفتن به تمرکز بالایی نیاز است. سعی می‌کنم با آرامش خودم تمرکز را به بچه‌ها القا کنم. بازیکن با تمرکز بالا می‌تواند با اعتماد‌به‌نفس کار کند و این یکی از مهم‌ترین دستاوردهایی است که یک مربی می‌تواند برای بازیکنانش به ارمغان بیاورد.


 این آرامشی که روی نیمکت دارید ذاتی است یا از مربی خاصی الگوبرداری کردید؟
الگوی خاصی در کار نبوده. با تجربه‌ای که در دوران بازی داشتم به این نتیجه رسیدم وقتی مربی کنار زمین آرامش داشته باشد بازیکن‌ها راحت‌تر می‌توانند کار کنند. از طرفی ذاتا انسان آرامی هستم و اهل هیاهو نیستم.


 شما در یک نیم‌فصل سرمربی پرسپولیس بودید و نتایج بدی هم نگرفتید؛ اما با نامهربانی از این تیم رفتید. پس از رفتن‌تان از پرسپولیس نتایج فوق‌العاده‌ای در نفت تهران و ذوب‌آهن گرفتید. آیا به نظر خودتان نباید فرصت بیشتری به شما در پرسپولیس داده می‌شد؟
خوشحالم که زمان خیلی چیزها را ثابت کرد. همان‌طور‌که اشاره کردید وقتی من مسئولیت سرمربیگری پرسپولیس را برعهده گرفتم، تیم نتایج وحشتناکی گرفته بود. از نظر روحی و روانی از هم پاشیده بود. من تیم را تا فینال جام حذفی بالا آوردم در لیگ از رده دوازدهم به هفتم رساندم؛ اما هیچ ارزیابی درستی درباره عملکرد من صورت نگرفت.

 

خیلی جو احساسی‌ای ایجاد شده بود و بعضی‌ها از آب گل‌آلود ماهی گرفتند. با توجه به جو احساسی پس از فینال آنهایی که دوست نداشتند من سرمربی پرسپولیس باشم آمدند و کاسه داغ‌تر از آش شدند و از این جو استفاده کردند. مدیریت باشگاه هم اعتمادی که باید به من می‌کرد، نکرد. با‌این‌حال من از بودنم در پرسپولیس ناراحت نیستم.

 

درمجموع تجربه خوبی بود. خوشحالم که نگذاشتم پرسپولیس زمین بخورد. باعث افتخارم است که به‌عنوان سرمربی پرسپولیس کار کردم. آن نیم‌فصل جزء افتخارات مربیگری من است، هر‌چند نشد فصل را به شکل خوبی به پایان برسانیم.


 البته به‌نظر می‌رسد طرفداران پرسپولیس از عملکرد شما راضی بودند و این را در این دو سال در بازی‌هایی که مقابل این تیم قرار گرفتید، نشان دادند.
جای خوشحالی است که هواداران به این خوبی بازی‌ها را تحلیل می‌کنند. فردای فینال آنهایی که مرا می‌دیدند یا نظر‌هایی که در سایت‌ها می‌گذاشتند، همه نشان می‌داد راضی‌اند و می‌خواستند من بمانم. جو احساسی بود و بعضی‌ها سوءاستفاده کردند.


 مطمئنا با توجه به سن شما قطعا در آینده دوباره فرصت سرمربیگری پرسپولیس برای‌تان پیش خواهد آمد.
آینده معلوم نیست. فعلا فقط به ذوب‌آهن فکر می‌کنم، اما اگر در آینده هر وقت سرمربی تیم محبوبم شدم با جان و دل کار خواهم کرد.


 در عرصه مربیگری چه سقفی برای خودتان تعیین کردید. آیا به سرمربیگری تیم ملی هم فکر می‌کنید؟
واقعا برنامه خاصی در ذهنم نیست. دوست دارم هر سال پیشرفت کنم؛ اما برای خودم هدفی مشخص نکردم. فوتبال عرصه وسیعی است که انتها ندارد و برای همین نمی‌شود برای خودت سقف تعیین کنی. مربیگری کار سختی است که برای پیشرفت در آن باید عشق داشته باشی. مهم این است که عاشق مربیگری‌ام. حال باید دید دست تقدیر آدم را کجا می‌برد.


 یکی از نکات مثبت لیگ گذشته ما موفقیت مربیان جوانی مثل شما و علیرضا منصوریان بود. چه عواملی در موفقیت یحیی گل‌محمدی به‌عنوان یک سرمربی نقش داشته؟
موفقیت همیشه فاکتورهای زیادی نیاز دارد. یکی بحث فنی است. یک مربی باید بتواند همیشه به بازیکنش خوراک فنی بدهد تا بتواند به‌خوبی از آن بازی بگیرد. بحث روحی و روانی هم خیلی مهم است. باید بازیکنت را از نظر ذهنی آماده کنی تا همیشه سرسخت باشد. از این دو مهم‌تر، بحث ارتباط مربی با بازیکن است.

 

باید آ‌ن‌قدر ارتباطت قوی باشد تا بتوانی در تیمت شعار «یکی برای همه؛ همه برای یکی» را عملی کنی. با این فاکتورها همیشه بازیکنت انگیزه خواهد داشت. انگیزه خیلی مهم است، باید همیشه بازیکنت برای بازی بعدی انگیزه داشته باشد. سعی کردم همیشه این فاکتورها را در تیم‌هایم رعایت کنم. حال یک‌جا بیشتر موفق بودم جایی کمتر.


 به‌نظر می‌رسد یکی از عوامل موفقیت شما در سرمربیگری هم این است که پله‌به‌پله بالا آمدید؟
دقیقا. مربیگری هم مثل دوران بازی است. پس از دو سال مربیگری در لیگ یک، یک سال در راه‌آهن کمک علی دایی بودم و بعد فرصت سرمربیگری در لیگ برتر برایم پیش آمد. آن تجارب خیلی به من کمک کرد.
---------------------------------------------------------------
حفظ تیم با کیفیت فصل گذشته
ذوب‌آهنی‌ها بعد از اینکه دو فصل برای بقا در لیگ‌برتر می‌جنگیدند، در لیگ چهاردهم با هدایت یحیی گل‌محمدی توانستند نتایج خوبی را بگیرند. ذوبی‌ها با یحیی توانستند قهرمان جام حذفی فوتبال ایران شوند و اکثر رکوردهای لیگ را به نام خود کنند. یحیی کارش را با ذوب‌آهن با رنسانس در بازیکنان این تیم آغاز کرد.

 

او چند بازیکن مسن ذوب‌آهن که چند فصل در این تیم بودند را کنار گذاشت و بازیکنان جوان را جایگزین آنها کرد. مسعود حسن‌زاده، یکی از بازیکنان جوان ذوب‌آهن بود که توانست مزد اعتماد یحیی گل‌محمدی را بدهد و در لیگ چهاردهم تبدیل به یکی از گلزنان برتر بازی‌ها شود. در موفقیت یحیی در ذوب‌آهن، نقش مدیریت سعید آذری، مدیرعامل این تیم، هم پررنگ است.

 

ذوبی‌ها در هفت هفته اول بازی‌ها فقط چهار امتیاز گرفته بودند و از تیم‌های قعرنشین لیگ‌برتر بودند. حمایت آذری از گل‌محمدی باعث شد تا او در پایان لیگ‌برتر بتواند سهمیه حضور در آسیا را با این تیم بگیرد. گل‌محمدی برای لیگ پانزدهم هم هدایت این تیم اصفهانی را برعهده دارد. ذوبی‌ها توانستند شاکله اصلی تیم خود برای حضور در لیگ پانزدهم را حفظ کنند.

 

از جمع شاگردان یحیی گل‌محمدی، قاسم دهنوی، اکبر ایمانی و کارلوس سانتوس برای حضور در لیگ پانزدهم در این تیم حضور ندارند. ذوبی‌ها اکبر صادقی، هافبک فصل گذشته پدیده مشهد، را به‌همراه سیدمحمد حسینی و محمد نژادمهدی برای حضور در لیگ پانزدهم به ترکیب تیم خود اضافه کرده‌اند. با توجه به تغییرات کم بازیکنان ذوب‌آهن، این تیم با هدایت یحیی گل‌محمدی می‌تواند روند صعودی و نتایج خوب خود در لیگ چهاردهم را در لیگ پانزدهم تکرار کند.

اخبار ورزشی - روزنامه شرق