ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

دایی:منظور درودگر و مدیرعامل نفتون همین قهرمانی و دار و دسته‌اش بود/دایی (دو سال پیش): هرگز شرافت داوران را زیر سوال نمی‌برم



داورفوتبال, فوتبال ایران, سرمربی پرسپولیس

دایی: قهرمانی چند پرونده در فدراسیون دارد/ منظور درودگر و مدیرعامل نفتون همین آقا و دار و دسته‌اش بود

علی دایی در مورد شرایط حال حاضر پرسپولیس، عملکرد بازیکنان تازه جذب شده، اتفاقات بازی پرسپولیس و سپاهان، تقابل با محمد مایلی کهن در هفته دوازدهم لیگ، دورنمای تیم ملی با کارلوس کروش و ... صحبت‌های زیر را انجام داد:

*ابتدا در مورد شرایط پرسپولیس صحبت کنید؟
فکر می‌کنم شرایط خوبی داریم و به خوبی برنامه‌هایمان را دنبال می‌کنیم تمرینات منظمی را انجام می‌دهیم. فعلا به فکر رتبه در جدول نیستیم هر چند دوست داریم بالای جدول باشیم، اما مهم این است که تا آخر فصل نتایج خوبی بگیریم وخودمان را به آن بالا بچسبانیم.
*پرسپولیس این فصل نتایج خوبی کسب کرده و نسبت به فصول گذشته شرایط بهتری دارد. این تیم چقدر با تیم ایده آل شما فاصله دارد؟
امسال نیاز به زمان داریم مطمئناً با توجه به تغییرات زیادی که در تیم ایجاد شده به زمان نیاز داریم و باید بازی‌های بیشتری انجام دهیم تا به هماهنگی لازم برسیم. خوشبختانه امسال زود شروع کردیم و به موقع تیم را بستیم. مسئله دیگر این است که نسبت به نقاط ضعفی که داشتیم بازیکن جذب کردیم و در این راه مدیریت پرسپولیس هم کمک خوبی به ما انجام داد. فکر می‌کنم تقریباً 80 درصد آن تیمی را که می‌خواستیم بستیم.


مطمئناً نسبت به سال های قبل بودجه کمتری برای جذب بازیکن در نظر گرفته شده است. نتایج هم نشان می دهد پرسپولیس پیشرفت خوبی داشته اما این تیم با تیمی که ایده آل من است و دوست دارم، هنوز تفاوت دارد و برای رسیدن به هدف باید بیشتر کار کنیم.


*بازیکنان جذب شده در این فصل عملکرد خوبی به نمایش گذاشتند. اعتماد علی دایی به بازیکنانش در این قضیه چقدر تأثیرگذار بوده است؟
نه تنها اعتماد من به بازیکنان مؤثر بوده بلکه کمک بزرگترهای تیم برای اینکه بازیکنان تازه به تیم آمده توسط قدیمی ها قبول شوند بسیار تأثیرگذار بود. ما کار تیمی انجام می دهیم و همین مسئله باعث شده تا اینجای کار نتیجه بگیریم. پتانسیل پرسپولیس بالاتر از این است و بهتر از این هم می توانیم نتیجه بگیریم.


*اتفاقات بازی پرسپولیس و سپاهان باعث شد تا کار محسن قهرمانی به فدراسیون فوتبال بکشد، آن اشتباهات چقدر در کار تیمی شما اثر گذار بود؟
متاسفانه تاثیرگذار بود اما سعی کردیم که تمام مسائل به ما برگردد تا بازیکنان راحت‌تر بازی کنند.


*در این چند وقت صحبت‌های زیادی درباره قضات‌های محسن قهرمانی مطرح شده است...
در برنامه 90 طرف صحبت آقای درودگر این آقا بود و منظور مدیرعامل آن تیم دسته سومی (نفتون) هم این آقا و دار و دسته‌اش بودند، جالب اینجاست که در فدراسیون فوتبال هم چند پرونده مربوط به این آقا وجود دارد. متاسفانه خیلی از مسائل است که داوری ما را تحت الشعاع قرار داده و باید قبول کنیم این مسائل در فوتبال ما وجود دارد و به آن ضربه می‌زند.


*پرسپولیس در چارچوب هفته دوازدهم لیگ باید جمعه به مصاف صبای قم برود، تقابل علی دایی و محمد مایلی‌کهن چقدر این مسابقه را جذاب می‌کند؟
من با کسی تقابل ندارم و همه همکار ما هستند. ما کار خودمان را انجام می‌دهیم و به فکر کسب اولین برد خارج از خانه هستیم. انشاالله در این راه حضرت معصومه (س) هم به ما کمک می‌کنند.


*اما پرسپولیس تا به حال در قم برنده نبوده است.
خوشبختانه شرایط خوبی داریم و اگر خودمان باشیم می‌توانیم برنده بازی شویم. از روز یکشنبه تمرینات اصلی خود را برای این بازی شروع می‌کنیم و برای 3 امتیاز به قم می‌رویم.


*بعد از بازی با صبا لیگ به خاطر اردوی تیم ملی تعطیل می‌شود، با اتفاقاتی که برای این تیم و کروش رخ داده و با توجه به عدم حمایت‌، دورنمای تیم ملی را با کروش چطور می‌بینید؟
به عنوان یک ایرانی همیشه آرزو می‌کنم که تیم ملی کشورم موفق باشد و از مسئولان هم می‌خواهم که تیم ملی را حمایت کنند. مسلما کروش که سهل است، بهترین مربیان دنیا هم نمی‌توانند دست خالی کار کنند. ما باید تمام مقدماتی که تیم ملی احتیاج دارد را فراهم کنیم.


*چقدر از خواسته‌های کروش منطقی و حرفه‌ای است؟
من از جزئیات خواسته‌های کروش اطلاعی ندارم اما با توجه به اینکه کروش یک مربی حرفه‌ای است و طرز تفکر حرفه‌ای دارد مطمئناً خواسته‌هایش هم حرفه‌ای است.


*شما از کمیته فوتبال فیفا انصراف دادید، آیا امسال در رای گیری بهترین بازیکن جهان حق رای دارید؟
فعلاً آن مسائل را فراموش کردم و تمام تمرکزم روی پرسپولیس است، و به خاطر این نمی‌توانستم در جلسات فیفا به صورت منظم شرکت کنم. هر موقع از من بخواهند در رای گیری شرکت کنم این کار را انجام می‌دهم اما فعلا تمرکزم روی پرسپولیس است.


*پرسپولیس در اولین گام جام حذفی به مصاف پدیده شاندیز می‌رود، امسال با توجه به این مسئله که 2 جام حذفی را با پرسپولیس به دست آوردید، تمرکزتان روی لیگ است یا جام حذفی؟
قطعاً روی هر 2 جام تمرکز و دوست داریم در لیگ و جام حذفی موفق باشیم. من دوست دارم هر 2 جام را بگیریم و تا روز آخر تلاشمان را انجام می‌دهیم؛ دیگر هرچه خدا بخواهد.


*استقلال در اولین بازی از نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا مغلوب اف‌سی سئول کره‌جنوبی شد، شاگردان قلعه‌نویی می‌توانند در تهران به فینال برسند؟
با توجه نتیجه‌ای که در دیدار رفت حاصل شد، کار استقلال برای صعود به فینال سخت شد اما نشدنی نیست، نمی‌خواهم حرف الکی بزنم اما واقعاً کار استقلال دشوار است. اف‌سی سئول تیم بسیار خوبی است و فوتبال حرفه‌ای بازی می‌کند. من آرزو می‌کنم استقلال به عنوان نماینده ایران به فینال آسیا برسد.


بازخوانی یک مصاحفه تاریخی
دایی (دو سال پیش): هرگز شرافت داوران را زیر سوال نمی‌برم

«انصافا جامعه داوری ما سالم ترین قشر ما در فوتبال است»

این روزها بحث انتساب اتهام رشوه‌گیری به محسن قهرمانی از سوی علی دایی به نقل محافل ورزشی تبدیل شده و به نوعی بزرگترین جنجال یک دهه اخیر فوتبال ایران را ساخته است.

 

با این حال بد نیست بدانید سرمربی پرسپولیس دو سال قبل در تاریخ 6 دی ماه 90 در مصاحبه با یکی از رسانه‌های پرتیراژ مدعی شده بود آدمی نیست که هرگز شرافت داوران را زیر سوال ببرد. بخش‌هایی از این مصاحبه را محض یادآوری تاریخی بخوانید: «من امیدوارم  که داوری ما هر روز پیشرفت کند.

 

هر چقدرآنها پیشرفت کنند فوتبال ما هم پیشرفت می کند.من نمی خوهم به طور جزئی در این مورد حرف بزنم اما نکته ای که می‌خوهم بگویم این است که بنده هیچ وقت شرافت،اصالت و سلامت کاری داوران را زیر سوال نبردم.آنها قشر زحمت کشی هستند که کمترین حقوق را در فوتبال ایران می گیرند و بیشتر از همه تحت فشار هستند.

 

انصافا جامعه داوری ما سالم ترین قشر ما در فوتبال است.» و قسمت به مراتب جالب‌تر مصاحبه: «من نیامدم مثل عادت برخی از مریبان و مدیران سلامت کاری داوران را زیر سوال ببرم.برای من عجیب است که چرا با برخی از مربیان و مدیران که سلامت کاری داوران شریف ما را زیر سوال می برند برخورد نمی‌شود.» قضا.ت با خودتان!تسنیم/قانون

 


ویدیو مرتبط :
تذکر جالب توجه علی دایی به یک فوتبالیست در پی بوسیدن دست دایی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

نتیجه جلسه كمیته فنی پرسپولیس/دایی با همین بازیکنان قول قهرمانی داد



 

 

 

نتیجه جلسه كمیته فنی پرسپولیس/دایی با همین بازیکنان قول قهرمانی داد

 

بررسی دلایل شکست در برابر سپاهان اصفهان، بازی خداحافظی کریم باقری و مطرح شدن نام دو بازیکن سپاهان اصفهان از سوی کادر فنی برای اضافه شدن به ترکیب سرخپوشان از مهمترین مسائل مطرح شده در جلسه چهارشنبه کمیته فنی باشگاه پرسپولیس بود.

محمد رسایی درباره مسائل مطرح شده در جلسه کادر فنی و سرپرست باشگاه پرسپولیس گفت: "سرپرست باشگاه پرسپولیس در این جلسه، شنونده توضیحات کادر فنی درباره شکست در برابر سپاهان اصفهان بود. پس از بحث و بررسی مفصل در این خصوص، درباره برنامه ها و تدابیر اندیشیده شده برای بازی روز شنبه در برابر پیکان نیز صحبت شد."

مشاور اجرایی باشگاه پرسپولیس همچنین از قطعی شدن برگزاری بازی خداحافظی برای کریم باقری در دی ماه سال جاری خبر داد و افزود: "بازی خداحافظی آقای باقری 24 دی ماه برگزار می شود و برای این بازی از بین تیم های آتلتیکو مادرید، بایرن مونیخ، راپیدوین، الاهلی مصر و یا تیم ملی مونته نگرو که آقای کرانچار سرمربیگری آن را بر عهده دارد، یکی به تهران خواهد آمد."

درخواست کادر فنی از سرپرست باشگاه پرسپولیس برای جذب یکی از بازیکنان تیم سپاهان اصفهان، از دیگر مسائل مطرح شده در این جلسه بود که رسایی دراین باره گفت: "علی دایی از سرپرست باشگاه پرسپولیس خواست برای جذب رضا ناصحی یا مهدی جعفرپور با مسئولان باشگاه سپاهان اصفهان وارد مذاکره شوند و شرایط جذب یکی از این دو بازیکن را بررسی کنند. دایی همچنین تاکید کرد، پرسپولیس بازیکن مازاد ندارد و ایشان به همین بازیکنان اطمینان کامل و به تک تک آنها نیاز دارد. سرمربی پرسپولیس گفت: با همین بازیکنان قول قهرمانی می دهم."

رسایی تصریح کرد: "در این جلسه اعلام شد؛ بازیکنان، کادر فنی و سرپرستی در مصاحبه های خود از اظهارنظر درباره داوری، فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ خودداری کنند.

وی از تغییر تاریخ اردوی ترکیه خبر داد و گفت: "اردوی ترکیه و تاریخ بازی های پرسپولیس در این اردو تغییر کرده است و بر این اساس تیم فوتبال پرسپولیس اردوی یک هفته ای خود را از سیزدهم تا بیستم دی ماه در این کشور برگزار می کند و طی روزهای ششم و هشتم ژانویه در یک تورنمنت چهار جانبه به میدان می رود."

در پایان جلسه کمیته فنی باشگاه پرسپولیس، حسین عبدی مدیر تیم های پایه گزارش کاملی را از وضعیت تیم های پایه به اطلاع حاضران رساند.