ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

دایی: تعطیلی لیگ را به فرصت تبدیل کردیم



 

 

 

دایی: تعطیلی لیگ را به فرصت تبدیل کردیم

 

تیم فوتبال پرسپولیس پس از پشت سر گذاشتن اردوی چهار روزه مشهد بعد از ظهر جمعه به تهران بازگشت.

اردویی با 5 جلسه تمرین که علی دایی، سرمربی این تیم نتایج آن را برای پرسپولیس مثبت ارزیابی می‌کند و اطمینان ‌می‌دهد نتایج این اردو در ادامه بازی‌های لیگ، مشهود خواهد بود و به کمک پرسپولیس می‌آید.

دایی پیش از ترک مشهد درباره ارزیابی‌اش از این اردو با سایت رسمی باشگاه پرسپولیس گفتگویی انجام داد که مشروح آن را در زیر می‌خوانید:

*چرا مشهد را برای برگزاری اردوی پرسپولیس انتخاب کردید؟

ما باید برای از بین بردن اثرات سوء تعطیلی لیگ برتر، برنامه منظمی داشته باشیم. یکی از برنامه‌های ما هم اردوی مشهد بود. مشهد امسال نماینده‌ای در لیگ برتر ندارد و این بهانه‌ای شد تا در ایام ماه رمضان علاوه بر استفاده از فضای معنوی مشهد از امکانات مناسب این شهر نیز برای برپایی یک اردوی خوب استفاده کنیم. امکاناتی که انصافا به کمک ما آمد و جا دارد از مسوولان این شهر به خاطر همکاری‌هایشان در طول مدت اردو تشکر کنم.

*در مجموع، نتایج این اردو را برای پرسپولیس چطور ارزیابی می‌کنید؟

صددرصد مثبت می‎بینم . ما 5 جلسه تمرین بسیار خوب را در مشهد داشتیم که بازیکنانمان بسیار با انگیزه در آن ظاهر شدند. به نظر من این اردو روی کیفیت کار تیمی ما نتیجه مثبت خواهد داشت. همه سعی ما این بود که تعطیلی لیگ را برای تیم‌مان مدیریت کنیم و با این اردو می‌توانم بگویم شرایط بد تعطیلی لیگ را که تهدیدی برای تیم هاست برای پرسپولیس به یک فرصت تبدیل کردیم.

*غیبت بازیکنان ملی پوش پرسپولیس در این اردو مشکل ساز نبود؟

مطمئنا نبودن آنها بر کیفیت کار ما تاثیرگذار بود. با این وجود خدا شکر بقیه بچه‌ها آن قدر جدی تمرین کردند و زحمت کشیدند که در مجموع، این اردو را راضی کننده کرد.

* مشکل و یا ناهماهنگی در مشهد و در اردو وجود نداشت؟

خوشبختانه همه چیز خوب بود. ما برنامه خودمان را در تهران کاملا منسجم و مکتوب کرده بودیم. انتطارات مان را از این اردو می‌دانستیم و متناسب با آن برنامه ریزی کرده بودیم. انضباط در تیم ما حرف اول و آخر را می‌زند و بدون داشتن برنامه هم نمی‌توان در هیچ مجموعه‌ای نظم را حاکم کرد. این اردو هم از این قاعده مستثنی نبود و با برنامه‌ریزی دقیقی که برای آن داشتیم به نظرم یکی از اردوی‌های خوب پرسپولیس در فصل جاری، ‌رقم خورد.

*با شناختی که در این مدت از پرسپولیس پیدا کردید فکر می‌کنید حضور این تیم در صدر جدول تداوم خواهد داشت؟

تیم ما پتانسیل بالایی دارد و اطمینان دارم که می‌توانیم تا پایان لیگ صدرنشین جدول باشیم. ما پیش از شروع فصل نیز اردوهای خوب و تمرینات فشرده‌ای را پشت سر گذاشتیم. در طول لیگ هم تمرینات منظم و سختی را داشته و داریم. شرایط امسال برای پرسپولیس شرایط خوبی است و من فکر می‌کنم با پتانسیل‌های موجود در این باشگاه، صدرنشینی و قهرمانی در لیگ،‌ دور از انتظار نیست.

*آقای دایی! با جداشدن اوسال آیا قرار است بازیکنی به تیم اضافه شود؟

ما به غیر از اوسال یک جای خالی دیگر هم داریم و بدون شک در فکر جذب بازیکنانی برای کامل‌تر شدن تیم هستیم. یکی از این دو، جایگزین اوسال است که قطعا به فکرش هستیم. منتها در مورد اوسال هنوز او از لیست خارج نشده است. به محض تعیین تکلیف این موضوع به فکر جذب جایگزین او خواهیم بود.


ویدیو مرتبط :
حواشی تعطیلی های لیگ برتر و ناراحتی برخی مربیان از کی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

نگاهی به جدول و اتفاقات قبل از تعطیلی لیگ/ همه در خدمت دایی و پرسپولیس!



اخبار,اخبار ورزشی, لیگ برتر


اخبار ورزشی - آمار لیگ سیزدهم در پایان سال 92 ؛
نگاهی به جدول و اتفاقات قبل از تعطیلی لیگ/ همه در خدمت دایی و پرسپولیس!

 آخرین هفته مسابقات لیگ برتر در سال 92 درحالی با شکست استقلال و تراکتورسازی تبریز و توقف فولاد خوزستان، نفت تهران و سپاهان اصفهان به پایان رسید که فولاد صدرنشین شد و پرسپولیس با پیروزی مقابل صبا دوباره شانس قهرمان شدن را بدست آورد اما قمی‌ها به جمع مدعیان سقوط اضافه شدند. ضمن اینکه عنایتی آخرین گل سال 92 را زد و به تنهایی در صدر ایستاد.

به گزارش مهر، هفته بیست و هفتم رقابتهای فوتبال لیگ برتر باشگاه‌های کشور که آخرین هفته لیگ برتر در سال 92 محسوب می‌شد، از روز یکشنبه هفته پیش آغاز و عصر جمعه با برگزاری دیدار پرسپولیس - صبای قم به پایان رسید، هفته‌ای که به کام فولاد، پرسپولیس، ملوان و فجرسپاسی شیراز بود.

در دیدارهای روز نخست این هفته که یکشنبه برگزار شد، فولاد در تهران و مقابل تیم نفت قرار گرفت، دو تیمی که مدعی قهرمانی و آسیایی شدن بوده و هستند. در این بازی هرچند فولادی‌ها برتری یک بر صفر را با تساوی عوض کردند اما این یک امتیاز بیشتر به سود میهمان اهوازی بود تا میزبان تهرانی، زیرا فولادی‌ها را موقتا به صدر جدول رساند و نفتی‌ها را در خطر از دست دادن رده سوم قرار داد.

در این روز یک بازی مهم دیگر هم برگزار شد و ذوب‌آهن اصفهان در ادامه ناکامی‌های اخیر خود، فینال قعرنشینان را در خانه با یک گل به فجرسپاسی واگذار کرد تا این تیم شیرازی پس از مدتها از رده پانزدهم به جایگاه چهاردهم رسیده و ذوب‌آهن را به رتبه پانزدهم تنزل دهد. فجری‌ها با این برد یک گام بلند برای بقا در لیگ برداشتند اما ذوب‌آهن را به دسته اول نزدیک‌تر کردند.

بازی استقلال صنعتی و داماش هم از اهمیت خاصی برخوردار بود. داماشی‌ها که تا آستانه پیروزی در این بازی پیش رفتند، در دقیقه 85 برد را با تساوی عوض کردند.

 

پیروزی در این بازی خیال داماشی‌ها را برای بقا در لیگ برتر راحت‌تر می‌کرد اما کسب سومین تساوی متوالی در یازدهمین بازی بدون برد، باز هم داماشی‌ها را در منطقه خطر نگه داشت. صنعتی‌ها اگر در این بازی می‌باختند، به یکی از گزینه‌های سقوط تبدیل می‌شدند، هرچند با از دست دادن 2 امتیاز خانگی، هچنان خطر سقوط را احساس می‌کنند اما کمتر از 6 تیم دیگر قعرنشین.

دو تیم سایپا البرز و گسترش فولادتبریز هم دیگر بازی روز نخست این هفته را برگزار کردند که سایپا با گل دقیقه 71 کاوه رضایی شکست را با تساوی عوض کرد. برنده این بازی حضور خود در لیگ سیزدهم را قطعی می‌کرد اما اگر این دو تیم در 3 بازی پایانی خود در لیگ شکست بخورند، ممکن است یکی از مدعیان سقوط لقب بگیرند.

روز دوم از دیدارهای هفته بیست و هفتم، چهارشنبه برگزار شد، جائیکه استقلال تلخ‌ترین شکست خود در فصل جاری را تجربه کرد. آبی‌پوشان که در پایان هفته بیست و یکم لیگ، صدر را از پرسپولیس گرفته بودند و تا آغاز دیدارهای این هفته در رده نخست قرار داشتند، با شکست 4 بر 2 در زمین ملوان بندرانزلی به رده دوم سقوط کردند. ملوانی‌ها هم با این پیروزی به جمع 6 تیم بالای جدول صعود کردند و تراکتورسازی را به رده هفتم فرستادند.

جالب است که از هفته چهارم لیگ برتر تیم‌های استقلال تهران، پرسپولیس، فولاد خوزستان، تراکتورسازی تبریز، سپاهان اصفهان و نفت تهران، رده‌های اول تا ششم را بین یکدیگر دست به دست می‌کردند و پس از 23 هفته تیم ملوان به جمع این 6 تیم اضافه شد و یکی از آنها یعنی تراکتورسازی را از این شش ضلعی خارج کرد.

پنجشنبه و با برگزاری دو بازی، هفته بیست و هفتم لیگ برتر وارد روز سوم شد. در این روز تراکتورسازی در خانه با 3 گل مغلوب راه‌آهن سورینت شد تا رده ششم را بعد از مدتها از دست داده و یک رده در جدول لیگ سقوط کند. تراکتوری‌ها که بعد از هفته هفدهم لیگ و پیروزی برابر گسترش فولاد تا به امروز در مسابقات لیگ طعم پیروزی را نچشیده‌اند، دومین باخت 3 بر صفر متوالی را در لیگ برتر تجربه کردند. راه‌آهنی‌ها با این پیروزی یک پله در جدول لیگ صعود کرده و شانس خود را برای بقا افزایش دادند.

دیگر بازی این روز در کرمان برگزار شد، جائیکه دو تیم مس و سپاهان اصفهان برابر هم صف آرایی کردند اما هیچکدام از دو تیم در این بازی مهم به 3 امتیاز نرسیدند. سپاهان با از دست دادن 2 امتیاز این بازی، شانس رسیدن به رده سوم را از دست داد و مسی‌ها هم با این مساوی یک گام دیگر به لیگ دسته اول نزدیک‌تر شدند.

عصر جمعه، روز پایانی این هفته و آخرین روز از مسابقات لیگ برتر سیزدهم در سال 92 با پیروزی 3 بر یک پرسپولیس مقابل صبای قم پیگیری شد. در این هفته که هیچکدام از 5 تیم بالای جدول که مدعیان قهرمانی و آسیایی شدن هستند، نتوانستند مقابل حریفان پیروز شوند، شاگردان علی دایی با پشت سرگذاشتن صبای قم به رده سوم بازگشتند و بار دیگر مدعی قهرمانی و رسیدن به آسیا شدند.

 

صبا هم با این باخت همچنان در بین 6 تیم پائین جدول باقی‌ماند تا خطر سقوط به دسته اول را احساس کند. البته عنایتی که در دقیقه 3+90 تنها گل صبا را به ثمر رساند، به صدر جدول آقای گل لیگ سیزدهم صعود کرد تا به نوعی آقای گل لیگ در سال 92 باشد.

ترین‌های لیگ تا پایان هفته بیست و هفتم:
بهترین‌ها:
بیشترین امتیاز و صدرنشین: فولاد خوزستان با 51 امتیاز
بیشترین برد: فولاد، استقلال و پرسپولیس با 14 برد
کمترین مساوی: ملوان بندرانزلی با 6 تساوی
کمترین باخت: فولاد، استقلال و سپاهان اصفهان با 4 باخت
بیشترین گل‌زده: ملوان بندرانزلی با 35 گل زده
کمترین گل خورده: پرسپولیس با 13 گل خورده
بهترین تفاضل گل: پرسپولیس با 17+

بدترین‌ها:
کمترین امتیاز و قعرنشین: مس کرمان با 19 امتیاز
کمترین برد: مس کرمان یک برد
بیشترین مساوی: مس کرمان با 16 تساوی
بیشترین باخت: صبای قم و فجرسپاسی شیراز با 13 باخت
کمترین گل زده: فجرسپاسی شیراز با 17 گل زده
بیشترین گل خورده: صبای قم با 37 گل خورده
بدترین تفاضل گل: فجرسپاسی و مس کرمان با 15-

نتایج دیدارهای هفته بیست و هفتم رقابتهای فوتبال لیگ برتر باشگاه‌های کشور به شرح زیر است:
* استقلال صنعتی خوزستان یک - داماش گیلان یک
گل‌ها: موسی کولیبالی (85) برای استقلال صنعتی - امین متوسل‌زاده (70) برای داماش

* سایپا البرز یک - گسترش فولاد تبریز یک
گل‌ها: کاوه رضایی (71) برای سایپا - ایمان موسوی (53) برای گسترش فولاد

* ذوب‌آهن اصفهان صفر - فجرسپاسی شیراز یک
گل: آرمان رمضانی (15) برای فجرسپاسی

* نفت تهران یک - فولاد خوزستان یک
گل‌ها: رضا نوروزی (24) برای نفت تهران - آرش افشین (13) برای فولاد

* ملوان بندرانزلی 4 - استقلال تهران 2
گل‌ها: سیامک کوروشی(10)، احمد آهی(14)، شاهین ثاقبی(49) و مهدی دغاعله(52) برای ملوان - محمد قاضی(51) و حنیف عمران زاده(4+90) برای استقلال

* مس کرمان صفر - سپاهان اصفهان صفر

* تراکتورسازی تبریز صفر - راه‌آهن سورینت 3
گل‌ها: رامین رضائیان (10)، بهادر عبدی (12) و حامد نورمحمدی (54) برای راه‌آهن سورینت

* پرسپولیس تهران 3 - صبای قم یک
گل‌ها: محمد عباس‌زاده(12) ، رضا نورمحمدی (34) و پیام صادقیان (88) برای پرسپولیس - غلامرضا عنایتی (3+90) برای صبای قم

جدول گلزنان لیگ برتر:
12 گل: رضا عنایتی (صبای قم)

11 گل: کریم انصاری‌فرد (تراکتورسازی تبریز) و مهرداد بایرامی (گسترش فولاد)

10 گل: رضا نوروزی (نفت تهران)

9 گل: سیدجلال رافخایی (ملوان بندرانزلی) و لوسیانو پریرا (فولاد خوزستان)

8 گل: سجاد شهباززاده (سایپا البرز) و مهدی دغاغله (ملوان بندرانزلی)

7 گل: محمد قاضی (استقلال)، فرید بهزادی کریمی (صبای قم)، لوسیانو ادینیو (مس کرمان)، مهدی شریفی (سپاهان) و امین متوسل‌زاده (داماش گیلان)

6 گل: سیدمهدی سیدصالحی و محمدرضا خلعتبری (پرسپولیس)، مهدی رجب‌زاده (ذوب‌آهن اصفهان)، اسماعیل شریفات (فولاد خوزستان) و محمد غلامی (سپاهان)

5 گل: کاوه رضایی (سایپا)، روح‌الله‌ سیف‌اللهی (داماش)، حنیف عمران‌زاده (استقلال)، بختیار رحمانی (فولاد)، علی کریمی و سعید دقیقی (تراکتورسازی)، جابر انصاری (گسترش فولاد)، میلاد میداوودی (استقلال صنعتی) و شاهین ثاقبی (ملوان)

 

جدول رده‌بندی لیگ برتر

  نام تیم بازی برد تساوی باخت زده خورده تفاضل گل امتیاز
1 فولاد خوزستان 27 14 9 4 33 22 10+ 51
2 استقلال تهران 27 14 9 4 32 21 11+ 50 (1-)
3 پرسپولیس تهران 27 17 7 6 30 13 17+ 48 (1-)
4 نفت تهران 27 13 9 5 34 21 13+ 48
5 سپاهان اصفهان 27 12 11 4 30 16 14+ 47
6 ملوان بندرانزلی 27 12 6 9 35 27 8+ 41 (1)
7 تراکتورسازی تبریز 27 9 13 5 34 30 4+ 39 (1-)
8 گسترش فولاد 27 7 11 9 29 27 2+ 32
9 سایپا البرز 27 7 11 9 24 29 5- 32
10 صنعتی خوزستان 27 6 11 10 26 34 8- 29
11 صبای قم 27 7 7 13 30 37 7- 28
12 راه‌آهن سورینت 27 6 9 12 22 31 9- 27
13 داماش گیلان 27 5 11 11 28 36 8- 25 (1-)
14 فجرسپاسی شیراز 27 5 9 13 17 32 15- 24
15 ذوب‌آهن اصفهان 27 4 11 12 20 33 13- 23
16 مس کرمان 27 1 16 10 19 34 15- 19

اخبار ورزشی - مهر