ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

دایی به پرسپولیس می آید



 

دایی به پرسپولیس می آید

 

دایی قبل از اینکه سرمربی تیم ملی شود نیز به گونه ای حرف می زد که گویی به هیچ وجه حاضر به پذیرش پیشنهاد مربیگری  تیم ملی نیست. ولی همه دیدند او چطور ظرف یک هفته تغییر موضع داد و پس از " لابی کردن با خدا " سرمربی تیم ملی شد.

عصر ایران ورزشی - علی دایی اندکی قبل از آمدن رویانیان به پرسپولیس،  در گفتگو با خبرنگار برنامه نود، اعلام کرد به دلیل قرارداد دوساله اش با راه آهن، اصلاً به بازگشت به پرسپولیس نمی اندیشد. او اکنون نیز می گوید بازگشتش به پرسپولیس منتفی است و شاید در سال های آینده به این تیم بازگردد.

اگر به خاطر داشته باشیم، دایی در همان گفتگوی مذکور با خبرنگار برنامه نود، مدعی شد که کاری با پرسپولیس ندارد و اصلاً درباره این تیم حرفی نمی زند و این " آقایان " هستند که با طعنه زدن به او، او را وادار به موضع گیری می کنند.

ولی الان همه می بینند که دایی درباره پرسپولیس اظهار نظرهای گوناگون می کند. یک روز از رویانیان دفاع می کند و روز دیگر می گوید وقایع کنونی پرسپولیس را از سه ماه قبل حدس می زدم.

موضع گیری دایی درباره مشکلات پرسپولیس، بحث دایی – پرسپولیس را همچنان زنده نگه می دارد. داغ بودن تنور این بحث، این امکان را به دایی می دهد که در صورت برکناری استیلی، نان خود را به هنگام  به تنور بچسباند.

دایی قبل از اینکه سرمربی تیم ملی شود نیز به گونه ای حرف می زد که گویی به هیچ وجه حاضر به پذیرش پیشنهاد مربیگری تیم ملی نیست. ولی همه دیدند او چطور ظرف یک هفته تغییر موضع داد و پس از " لابی کردن با خدا "، حکم فدراسیون و تصمیم سیاستمدارانی را پذیرفت که تا دیروز با آنها مشکل داشت.

چرا دایی چنان کرد؟ زیرا او نمی تواند از  "بالارفتن"  بگذرد. اگر به او "جایگاهی بالاتر" پیشنهاد شود، جاه طلبی اش مانع از آن می شود که دعوت به نشستن در جایگاه بالاتر را رد کند.

اگر استیلی از پرسپولیس برود، به احتمال بسیار زیاد، دایی " قول  و قرار با راه آهنی ها " را نیز همانند موضع انتقادی اش در قبال فدراسیون کفاشیان فراموش می کند و همان گونه که به تیم ملی آمد، دوباره به پرسپولیس می آید.


ویدیو مرتبط :
پرسپولیس از دایی تا درخشان...

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

پرسپولیس دایی، امروز دیدن دارد







دیدار پرسپولیس و ذوب‌آهن طی سال‌های اخیر همیشه حساس و پرالتهاب بوده، اما چیزی كه بازی امروز آنها را حساس‌تر از همیشه می‌كند، حضور علی دایی روی نیمكت قرمزهاست.

دایی كه شبی پر كابوس‌ را پس از شكست تیم ملی به عربستان در ورزشگاه آزادی سپری كرده بود، حالا پس از گذشت ۹ ماه و ۱۰ روز بار دیگر باید از نیمكت‌های همین ورزشگاه با فوتبال آشتی كند.

ویژگی دیگر مسابقه امروز برای علی دایی، سخت و سرنوشت‌ساز بودن آن، درست مانند بازی فروردین ماه تیم ملی است. دایی آن روز به عربستان باخت تا تیم ملی شانس حضور در جام جهانی را از دست بدهد، و حالا در سطحی كوچك‌تر، باخت امروز پرسپولیس به ذوب‌آهن هم می‌تواند به از دست رفتن شانس‌های قهرمانی این تیم در لیگ برتر بینجامد.

آیا این بار دایی می‌تواند همه چیز را به نفع خود تغییر دهد؟! خود او در این‌باره می‌گوید: « حساسیت بالایی بر این بازی حاكم است. همه ما برای سربلندی پرسپولیس باید در بازی‌های خانگی به فكر گرفتن ۳ امتیاز باشیم چون شرایط حساس است. ما چاره‌ای جز برد مقابل ذوب‌آهن نداریم.»

سرمربی جدید قرمزها برای این مهم چند امتیاز ویژه دراختیار دارد كه مهم‌ترینش حضور پرشور هواداران پرسپولیس در ورزشگاه آزادی است. طرفداران سرخ كه در زمان حضور كرانچار بازی به بازی از تعدادشان كاسته می‌شد و در بیشتر مواقع از بابت كیفیت تیمشان ابراز نارضایتی می‌كردند، حالا با حضور علی دایی بیشتر از همیشه به كسب موفقیت در لیگ امید بسته‌اند و همین موضوع می‌تواند به افزایش چشمگیر حضور آنها در ورزشگاه آزادی، آن هم در همین اولین بازی كه یكی از حساس‌ترین بازی‌هاست، بیانجامد. منصور ابراهیم‌زاده با اشاره به این موضوع می‌گوید: «پرسپولیس همیشه مقابل تماشاگرانش خوب است. دایی نیز با حضورش انگیزه مضاعفی به بازیكنانش بخشیده كه این كار ما را در دیدار فوق سخت می‌كند.»

سرمربی ذوب‌آهن درباره تفاوت دیدگاه‌های كرانچار و دایی و تأثیر آن در نحوه بازی سرخپوشان هم خاطرنشان می‌كند: «در بسیاری از مسائل از جمله تفكرات بازیكنان و نحوه بازی‌ آنها، تغییراتی ایجاد نمی‌شود، اما تفكرات دایی، تفكراتی هجومی است. وی به بازی هجومی علاقه خاصی دارد و این موارد به هیجان این مسابقه، كمك شایانی می‌كند و می‌تواند تأثیر زیادی در زیبا شدن این بازی داشته باشد.»

در عین حال ابراهیم‌زاده بابت آمادگی بازیكنانش برای رویارویی با پرسپولیس نیز آسوده‌خاطر است: «در تعطیلی لیگ با انجام كارهای تاكتیكی به هماهنگی بیشتر بازیكنان كمك كردیم. تیم در مرز آمادگی خوبی قرار دارد و امیدوارم در دیدار مقابل پرسپولیس بتوانیم یك بازی تماشاگرپسند را ارائه و با كسب هر ۳ امتیاز خود را به صدر جدول نزدیك‌تر كنیم.»

جدی ترین تعقیب كننده سپاهان در جدول لیگ، امروز نه بازیكن مصدوم دارد و نه محروم. آنها برای آن‌كه ستاره خود، محمدرضا خلعتبری را هم در فرم ایده‌آلی در اختیار داشته باشند، از او خواستند پس از آنكه همراه با كاروان تیم ملی به تهران رسید، به اصفهان نیاید تا فرصت بیشتری برای استراحت كردن داشته باشد.

در مقابل، پرسپولیسی‌ها چند بازیكن مصدوم در تركیب خود دارند كه سرشناس‌ترین‌شان، كاپیتان كریم باقری است. دایی با وجود این، معتقد است تیمش این توانایی را دارد كه ذوب‌آهن را شكست دهد: «بازیكنان خوبی داریم و همه با انگیزه بالا آماده هستند تا ذوب‌آهن را شكست دهند. در این راه، هواداران می‌توانند نقش اساسی ایفا كنند. مهم آمدن من به پرسپولیس نیست اما می‌دانم هواداران عاشق پرسپولیس، من و تیم را تنها نمی‌گذارند.»

به هر حال، باید اذعان كرد حساسیت‌های دیدار بزرگی چون پرسپولیس و ذوب‌آهن به تنهایی كافی است تا یخ لیگ برتر پس از ۱۷ روز تعطیلی ناغافل بشكند.

● بازگشت هوار به پرسپولیس

مهاجم عراقی تیم فوتبال پرسپولیس پس از دیدار و مذاكره با مسوولان باشگاه پرسپولیس از دیروز در تمرینات این تیم شركت ‌كرد. قرار است دوشنبه در جلسه كمیته انضباطی باشگاه درخصوص این بازیكن تصمیم گیری شود. باید دید كمیته انضباطی باشگاه پرسپولیس برای هوار چه جریمه‌ای در نظر می‌گیرد و واكنش این بازیكن عراقی به رای صادره چه خواهد بود.

● حكم كاشانی تمدید شد

حمید سجادی، معاون سازمان تربیت‌بدنی و رئیس مركز توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای سازمان تربیت‌بدنی اعلام كرد با نظر سعیدلو در جلسه‌ای كه روز پنج‌شنبه به منظور معرفی هیات مدیره باشگاه پرسپولیس برگزار شد، حكم سرپرستی حبیب كاشانی ۶ ماه دیگر تمدید شد.

پرونده هفته بیست‌ ‌و ‌‌دوم رقابت‌ها با بازی امروز گشوده خواهد شد و دیگر بازی‌ها نیز فردا برگزار می‌شود. برنامه‌ كامل بازی‌ها به شرح زیر است:

شنبه ۱۹ دی/ پرسپولیس ذوب‌آهن، ساعت ۱۵ در ورزشگاه آزادی تهران (داور: محسن قهرمانی)

یكشنبه ۲۰ دی/ استیل‌آذین راه‌آهن، ساعت ۳۰/۱۴ در ورزشگاه اكباتان تهران (داور: شاهین حاج بابایی) / مس صبا، ساعت ۳۰/۱۴ در ورزشگاه شهید باهنر كرمان (داور: حسین نیكوزاده) / ابومسلم شاهین، ساعت ۳۰/۱۴ در ورزشگاه ثامن الائمه (ع) مشهد (داور: هدایت ممبینی) / استقلال اهواز پاس، ساعت ۱۵ در ورزشگاه تختی اهواز (داور: محمدرضا اكبریان) / ملوان مقاومت سپاسی، ساعت ۱۵ در ورزشگاه تختی بندرانزلی (داور: محمدحسین اسدی) / تراكتورسازی پیكان، ساعت ۱۵ در ورزشگاه یادگار امام (ره) تبریز (داور: تورج حق وردی) / سپاهان فولاد، ساعت ۱۵ در ورزشگاه فولادشهر (داور: رحیم مهرپیشه) / سایپا استقلال، ساعت ۱۵ در ورزشگاه آزادی (داور: یدالله جهانبازی).