ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

دایی: از این پرسپولیس راضی نیستم



 

 

پرسپولیس كه به قول حبیب كاشانی از بازی با ذوب‌آهن، لیگ جدید را آغاز كرده بود و می‌خواست از حداكثر امتیازات ۱۳ بازی باقیمانده استفاده كند، در همان اولین گام ۲ امتیاز حساس را از دست داد.

به عبارتی شوك حضور علی دایی در پرسپولیس تا دقیقه ۸۶ بازی كه كیوان امرایی، یكه و تنها در میان مدافعان قرمزپوش ۲ بار فرصت ضربه زدن به توپ را پیدا كرد اثرگذار بود، چراكه پس از آن اگر كم‌دقتی مهاجمان ذوب‌آهن نبود، نتیجه می‌توانست حتی به نفع مهمان اصفهانی رقم بخورد.

پرسپولیس علی دایی، اولین بازی خود را با تغییرات زیادی آغاز كرد كه بارزترین آنها حضور فیكس محمد پروین، عادل كلاه‌كج، تیاگو و اشپیتیم آرفی در زمین بود.

در این میان پروین و آرفی همان‌هایی نبودند كه دایی در تمرینات دیده بود و همین موضوع باعث شد هر دوی آنها در فاصله بین ۲ نیمه عوض شوند. آرفی در ۴۵ دقیقه اول اصلا صاحب توپ نشد و پروین هم كه در حضور پدرش بیشتر از همه به توپ رسیده بود، تقریبا همه پاس‌هایش را اشتباه داد.

در شروع نیمه دوم روند بازی بهتر شد و پرسپولیس كه محسن خلیلی و محمد منصوری را در تركیب خود می‌دید، خیلی زود در دقیقه ۵۳ توسط مهاجم تعویضی دایی از روی نقطه پنالتی به گل رسید.

در ادامه، این ذوب‌آهن بود كه بازی را در اختیار گرفت و سرخ‌پوشان رو به بازی تدافعی و ضدحملات آوردند. حاصل این تغییرات تاكتیكی گلی بود كه ذوب‌آهنی‌‌ها در دقیقه ۸۶ به ثمر رساندند. این گل را كیوان امرایی تنها ۴ دقیقه پس از ورودش به زمین به جای خلعتبری زد تا هم دایی و هم ابراهیم‌زاده به نوعی بابت تعویض‌هایشان راضی باشند.

در پایان این بازی هر دو مربی، نیمه اول را سرد و كسل‌كننده توصیف كردند، اما جالب اینجا بود كه روی نیمه دوم اختلاف‌نظر داشتند و هریك تیم خود را برتر از حریف می‌دانستند.

منصور ابراهیم‌زاده با اشاره به این‌كه ذوب‌آهن بازی بهتری نسبت به پرسپولیس انجام داد، گفت: «در نیمه دوم این تیم ما بود كه مسلط كار كرد و بخوبی و هر طور كه می‌خواست توانست بازی را اداره كند. با وجود بازی در خانه حریف ما موقعیت‌های زیادی داشتیم و در انتهای بازی به غیر از گل تساوی، هم می‌توانستیم گل‌های دیگری بزنیم و هم پیروز باشیم.»

علی دایی نیز تیم خود را در نیمه دوم، تیم برتر میدان معرفی كرد و ضمن ابراز نارضایتی از عملكرد بازیكنانش، قضاوت نامطلوب محسن قهرمانی را در رقم خوردن این نتیجه موثر دانست: «تیم ما نقص‌هایی داشت كه باید برطرف شوند. بازیكنان پرسپولیس حملات خود را انجام دادند، اما نتوانستند بخوبی وظایفشان را در زمین اجرا كرده و از عملكردشان راضی نیستم. ما باید بیشتر كار كنیم تا بهتر شویم.»

دایی افزود: «ما در نیمه‌ دوم بهتر شدیم، اما اشتباهات داوری نگذاشت نتیجه‌ لازم را بگیریم، چراكه تنها بر اثر اشتباه داوری گل خوردیم. گلی كه ذوب‌آهن به ثمر رساند، آفساید بود. كاسترو در حركت اول در موقعیت آفساید قرار داشت، اما داور آن را اعلام نكرد. در اواخر بازی هم روی اشتباه داور نزدیك بود گل دوم را بخوریم.»

دایی در ادامه یكی از ضعف‌های عمده تیمش را نداشتن یك مهاجم شش‌دانگ و تمام‌عیار در نوك خط حمله عنوان كرد و با تاسف از نتیجه به دست آمده اضافه كرد: «متاسفانه ۲ امتیاز این بازی را از دست دادیم و نباید این طور می‌شد. تساوی ما به دلیل اشتباه داوری و بازی بد خودمان بود. بازیكنانم آن طور كه دوست داشتم، بازی نكردند و فقط تا حدودی خوب بودند. فوتبال همین است و باید در ادامه رقابت‌ها تلاش بیشتری داشته باشیم.»

با این نتیجه ذوب‌آهن با ۴۱ امتیاز در مكان دوم باقی ماند و پرسپولیس با ۳۴ امتیاز چشم‌انتظار بازی‌های امروز است تا جایگاه واقعی‌اش در جدول مشخص شود.

 

 

 

 


ویدیو مرتبط :
هنوز از کیفیت اینترنت راضی نیستم

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

دایی: از عملکرد بازیکنانم راضی نیستم/ دوباره پنالتی پرسپولیس دیده نشد



وزارت خارجه کمک کند تا خلعتبری پرسپولیسی شود

دایی: از عملکرد بازیکنانم راضی نیستم/ دوباره پنالتی پرسپولیس دیده نشد

سرمربی پرسپولیس پس از شکست تیمش مقابل ساپیا گفت: به هیچ عنوان از عملکرد بازیکنانم راضی نیستم.

به گزارش خبرگزاری فارس، علی دایی بعد از شکست پرسپولیس مقابل سایپا در نشست خبری اظهار داشت: در ابتدا جا دارد پیروزی تیم ملی بسکتبال را تبریک بگویم ولی از عملکرد بازیکنانم اصلا راضی نیستم چون خیلی بد کار کردیم و متأسفانه نتوانستیم فوتبال خوبی بازی کنیم و بر روی یک ضربه ایستگاهی گل دریافت کردیم.

 

وی افزود: در نیمه دوم تغییرات دادیم و با 2 مهاجم به میدان رفتیم و در این نیمه بهتر کار کردیم اما از موقعیت‌هایمان بهره نبردیم و سایپا در نیمه دوم دل به ضد حملات بسته بود و خیلی تحت تأثیر بازی ما قرار داشت. ما موقعیت خوبی را از دست داده و به هیچ عنوان از عملکرد بازیکنانم در نیمه اول راضی نیستم ولی فوتبال 90 دقیقه است و با 45 دقیقه خوب بودن نمی‌شود به پیروزی رسید. امیدوارم در بازی‌های آینده جبران کنیم.

 

وی در خصوص عملکرد حامد عباس‌زاده گفت: این بازیکن از بازیکنان آینده‌دار فوتبال ما است و توانایی‌های بالایی دارد. ما در نیمه دوم از او استفاده کردیم و او 45 دقیقه در زمین بود و نتوانست از موقعیت‌ها استفاده کند اما در آینده خود را نشان خواهد داد. شاید ایراد از من باشد که نتوانستم به او درست یاد بدهم که چگونه از فرصت‌ها استفاده کند ولی مطمئن باشید او در آینده بهتر خواهد شد.

 

دایی تأکید کرد: امروز مشکل خاصی در ورزشگاه وجود نداشت و همه چیز در خوبی و خوشی برگزار شد و از لحاظ میزبانی همه چیز در حد خوب بود.

 

دایی در مورد عملکرد داور گفت: متأسفانه اگر ما صحبت کنیم یا نکنیم نتیجه عوض نمی‌شود و پنالتی دوباره گرفته نمی‌شود. ما هم آخر سر در نیاوردیم که توپ به دست خورده یا دست به توپ. نمی‌توانم چیز خاصی بگویم و هر حرفی بزنم یک برداشت می‌شود. این مسائل را باید کارشناسان داوری نظر بدهند.

 

سرمربی پرسپولیس در خصوص اعتراض باشگاه پرسپولیس به میزبانی کرج قبل از بازی گفت: من در خصوص مسائل فنی می‌توانم صحبت کنم و نظری در این باره ندارم.

 

دایی در خصوص اینکه فیرات مدعی شده بود از سرمربی پرسپولیس شناخت دارد، گفت: من نمی‌توانم در خصوص نظر فیرات حرف بزنم ولی این همه موقعیت در نیمه دوم داشتیم که اگر تبدیل به گل می‌شد همه تفکرات برعکس می‌شد، ما در نیمه دوم خوب کار کردیم و کلاً در یک نیمه بازی می‌کردیم. آنها ضد حملات خطرناکی زدند اما موقعیت‌های صد در صد گل را تبدیل به گل نکردیم.

 

دایی در خصوص میزبانی کرجی‌ها گفت: همیشه گفته‌ام تیم‌های میزبان باید از شرایط میزبانی استفاده کنند و سایپایی‌ها خیلی به این زمین آشنا بودند و اگر در آزادی بازی می‌کردیم کار راحتی داشتیم.

 

وی تأکید کرد: تمام تلاش ما این است که برای میزبانی جام ملت‌های آسیا تلاش کنیم، تمام مسئولان ذیربط باید کمک کنند که به این مهم دست پیدا کنیم و امیدواریم که مسئولان وزارت امور خارجه کمک کنند تا خلعتبری نیز به پرسپولیس اضافه شود.

 

سرمربی تیم پرسپولیس در خصوص فشردگی بازی‌ها گفت: مطمئناً خیلی از مسائل می‌تواند در نتیجه‌گیری تیم‌ها تأثیر داشته باشد، ما یک بازی را باخته‌ایم اما قرار بود تیم ملی یک اردو داشته باشد که لغو شد و برای ما 4 روز یک بار بازی گذاشتند و تنها می‌‌توانیم ریکاوری کنیم. متأسفانه ما هر ایرادی هم داشته باشیم می‌توانستیم با کار کردن آن را حل کنیم و الان دیگر وقت ایراد گرفتن نیست.

 

دایی در خصوص توپ‌های لیگ برتر گفت: شما ببینید توپ‌ها چقدر زیر پای بازیکنان گیر می‌کند. این توپ‌ها کیفیت ندارد و ما با این توپ‌ها به فوتبالمان خیانت می‌کنیم.

 

وی در خصوص در اختیار گذاشتن این توپ‌ها گفت: این همه پول در فوتبال ما هزینه می‌شود اما باشگاه‌های ما لنگ توپ‌هایی نیستند که 300 هزار تومان قیمت داشته باشد، این هم از آن جواب‌ها است که می‌گویند توپ‌های مفتی در اختیار ما گذاشته شده است. من یک چیزهایی را می‌دانم که شما نمی‌دانید.

 

اصلا نمی‌توانم بگویم که چگونه این توپ‌ها وارد مملکت ما شده است. هر حرفی بزنم ما را متهم می‌کنند ولی اگر حرفی می‌زنم به خاطر فوتبال است. فقط این را بگویم که دوست دارم فوتبالمان پیشرفت کند. مگر می‌شود به ما توپ مفتی بدهند اگر اجازه بدهند باشگاه ما خودش برای توپ‌ها هزینه می‌کند. متأسفانه در فدراسیون و سازمان لیگ این مسائل را به وجود می‌آ‌ورند و هیچ کجای دنیا این مسائل را ندیده‌ام.

 

دایی در پایان صحبت‌هایش گفت: این توپ‌ها بعد از یک هفته ضربه زدن رنگ و رویش پریده است البته امروز مشکل از خودمان بود و ما باید جنبه‌هایمان را بالا ببریم و با یکی دو برد همه چیز را به فراموشی نسپاریم. این مسئله هم به بازیکنان ما ثابت شد که فوتبال 90 دقیقه است.

 

خدا را شکر می‌کنم که من کار خودم را انجام می‌دهم بروید بپرسید این توپ‌ها چگونه به فوتبال ما آمده، چون اگر وارد جزئیات بشوم بد است. هم قلعه‌نویی و هم دیگران می‌دانند که ضعف این توپ‌ها چیست و ما باید به جای آنکه به کیفیت فوتبال برسیم به ضعف توپ‌هایمان رسیدگی می‌کنیم که جای تأسف دارد./فارس