ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

داگلاس کاستا: من نیمار جدید نیستم


داگلاس کاستا بازیکن تیم فوتبال بایرن مونیخ نمی‌خواهد او را با نیمار برزیلی مقایسه کنند.

خبرگزاری مهر: داگلاس کاستا که دارد آماده می شود تا جای نیمار را به عنوان کاپیتان تیم ملی برزیل بگیرد، می‌گوید یک نیمار جدید نیست و با او فرق دارد.

نیمار مهاجم تیم بارسلونا به دلیل محرومیتی که در رقابت‌های کوپا آمریکا ۲۰۱۵ برایش ایجاد شد، دو دیدار مقدماتی جام جهانی مقابل شیلی و ونزوئلا را از دست داد و نمی‌تواند سکان کاپیتانی تیمش را در این دو بازی به دست داشته باشد.

در حالی که کاستا، هافبک تیم بایرن مونیخ جای نیمار را در تیم ملی می‌گیرد و این شانس را دارد که با قرار گرفتن به جای نیمار موقیعت خوبی داشته باشد و دیده شود، اصرار دارد که نباید او را با نیمار مقایسه کرد و در غیاب او تیم باید با همدلی جایش را پر کند.

بازیکن بایرن مونیخ در این باره گفت: من نیمار جدید نیستم و نباید مرا جانشین او دانست. نمی‌شود جایگزین نیمار شد. من باید کارم را درست انجام بدهم و دستور مربی را به بهترین نحو اجرا کنم. هر تیمی باشد جای خالی نیمار را حس می‌کند، اما ما باید بر آن غلبه کنیم.

 کاستا تابستان امسال به بایرن مونیخ پیوست و تا به حال ۵ پاس گل در رقابت‌های بوندسلیگا داشته است.

وی با تاکید بر این که در بایرن این احساس را دارد که در خانه اش است، افزود: من تنها ۳ ماه با گواردیولا کار کرده‌ام، اما احساس می‌کنم که خیلی بیشتر است. من رابطه خیلی خوبی با او دارم و می‌بینم همین احساس در هم‌تیمی‌هایم هم وجود دارد. ما ایده‌های این مربی را خیلی خوب درک می‌کنیم. کار کردن با هم تیمی‌ها و سبک گواردیولا فوق العاده است. این باعث می شود که در تیم حس خوبی داشته باشی


ویدیو مرتبط :
پاس گل زیبای نیمار به داگلاس کاستا

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

کاستا: نگران برخورد هواداران برزیل نیستم


مهاجم تیم ملی فوتبال اسپانیا نگران برخورد شدید هواداران برزیلی نیست. او می گوید تا الان هم چیز خوب پیش رفته است و آماده بازی در چام جهانی 2014 برزیل است.

خبرگزاری ایسنا: دیگو کاستا هرچند یک بازیکن برزیلی الأصل است اما ترجیح داد که تیم ملی فوتبال اسپانیا را عنوان تیم ملی خود انتخاب کند. با توجه به آن که جام جهانی 2014 به میزبانی برزیل برگزار می شود دیدن کاستا با پیراهن اسپانیا اصلا برای طرفداران برزیل قابل تحمل نیست و چه بسا این بازیکن با توهین و تمسخر در برزیل مواجه شود.

کاستا فصل رویایی را با اتلتیکو مادرید پشت سرگذاشت و موفق شد با این تیم قهرمانی در رقابت های لیگا را به دست آورد. او معتقد است که در برزیل به مشکلی برنخواهد خورد و طرفداران برزیلی با او خوب برخورد خواهند کرد:" تا الان که همه چیز خوب پیش رفته است و امیدورام که مشکلی پیش نیایید. هرچند شرایط من خاص است اما هواداران آنگونه که می خواستم و انتظار داشتم برخورد کردند.احساس خوبی دارم چرا که مردم شرایطم را درک می کنند."

کاستا پیش از این گفته بود که تیم ملی فوتبال اسپانیا را برگزیده چرا که فیلیپه اسکولاری سرمربی تیم ملی فوتبال برزیل اصلا با او تماس نگرفت. این در حالی است که اسکولاری سخنان کاستا را رد و اعلام کرد که با او تماس گرفته است. کاستا بار دیگر اعلام کرد که تنها کسی که با او تماس گرفته است ویسنته دل بوسکه بوده است. او گفت: بار دیگر می گویم اسکولاری اصلا با من تماس نگرفت. دل بوسکه تنها کسی بود که به من زنگ زد و از علاقه اش برای حضورم در ترکیب تیم ملی فوتبال اسپانیا خبر داد.

نخستین بازی کاستا با پیراهن تیم ملی فوتبال اسپانیا برابر ایتالیا بود. او در روستایی کوچک در شمال برزیل به دنیا آمد و فوتبال خود را به صورت حرفه ای در اسپانیا شروع کرد. خانواده کاستا در برزیل زندگی می کنند و برای دیدن پسرشان با پیراهن اسپانیا باید 350 کیلومتر را پشت سرگذارند تا خود را به شهر دی باهیا برسانند. کاستا می گوید والدینش از تصمیم او رضایت دارند: " پدر و مادرم بسیار خوشحال هستند چرا که دارم به آنها نزدیک می شوم. هر دوی آنها از تصمیم من رضایت دارند.

کاستا که به تازگی از بند آسیب دیدگی رهایی یافته از آمادگی خود برای حضور در برزیل سخن گفت. او در دیدار دوستانه اسپانیا برابر السالوادور به میدان رفت: " باید در این دیدار به میدان می رفتم چرا که باید ترسم از آسیب دیدگی مجدد شکسته می شد. دو بار قبل هم که آسیب دیدم هربار احساس کردم که کاملا بهتر شده ام اما دوباره به مشکل برمی خوردم اما الان خوشبختانه در بهترین شرایط خود هستم و می توانم به تیمم کمک کنم.

تیم ملی فوتبال اسپانیا با تیم های هلند، شیلی و استرالیا همگروه است و در نخستین بازی خود جمعه به مصاف هلند می‌رود؛ دیداری که فینال جام جهانی 2010 آفریقا جنوبی را در اذهان زنده می کند.