ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

داور به خاطر دربی به استقلالی ها کارت نداد


سرمربی سپاهان درباره بازی با استقلال گفت: استقلال نسبت به ما در ضربات آخر موفق تر بودند و توانستند پیروز شوند.

خبرگزاری تسنیم: سرمربی سپاهان درباره بازی با استقلال گفت: استقلال نسبت به ما در ضربات آخر موفق تر بودند و توانستند پیروز شوند.

حسین فرکی در نشست خبری پس از دیدار تیمش مقابل استقلال که با شکست 3 بر صفر سپاهان در خانه همراه بود، در کنفرانس خبری اظهار داشت: در دیداری که می‌توانستیم برنده باشیم، با اختلاف سه گل بازی را واگذار کردیم و باید بگویم خودمان پیروزی را تقدیم این تیم کردیم.

وی افزود: در کنفرانس قبل از بازی هم گفتم ما آماده پیروزی خانگی بودیم و برای اینکه به این هدف برسیم، نیمه اول بازی را خیلی خوب و با انگیزه آغاز کردیم اما اشتباهی که مرتکب شدیم، آن هم مقابل تیم بزرگ استقلال باعث شد در 45 دقیقه اول اشتباه را جبران کنیم. با توجه به اینکه تیم برتر میدان بودیم در نیمه اول اما در ضربات آخر نتوانستیم اختلاف یک گل را جبران کنیم. به جز این یک گل یک موقعیت دیگر هم استقلال داشت که از دو موقعیت یک گل ساخت اما در مقابل ما چند موقعیت داشتیم که گل نزدیم.

سرمربی سپاهان با اشاره به ضعف تیمش در گلزنی خاطرنشان کرد: قبل از بازی روی جدول به بازیکنان توضیح داده بودم که تعداد گل‌های ما بسیار کم بوده و در این بخش دچار ضعف هستیم. از 10 بازی که تا به حال انجام دادیم در 5 بازی ابتدایی 9 گل به ثمر رساندیم اما در 4 بازی بعدی یک گل زده بودیم. امروز هم در پنجمین بازی‌مان گل نزدیم تا همان یک گل در آمار ما باقی بماند. این آمار یعنی ما در 5 بازی 9 گل زدیم و در 5 بازی یک گل که توان ما را برای رسیدن به گل نشان می‌دهد.کمبود بازیکن هم داریم اگرچه نمی‌خواهم توجیهی در این خصوص داشته باشم اما این اتفاقی است که رخ داده است.

فرکی با بیان اینکه گل دوم استقلال روی اشتباه فردی بازیکنان سپاهان به ثمر رسید، گفت: در بین دو نیمه به بازیکنان گفتم استقلال تیمی است که از اشتباهات حریف نهایت استفاده را می‌برد. بعد از 2 بر صفر شدن بازی شرایط کاملا برای ما سخت شد و در حالی که مالکیت توپ را در اختیار داشتیم اما استقلال به دنبال ضدحمله بود و در همین حین سومین گل خود را هم زد. از موقعیت‌هایمان استفاده نکردیم اما استقلالی‌ها استفاده کردند که جا دارد به پرویز مظلومی، منصور پورحیدری، بازیکنان استقلال و هواداران این تیم تبریک بگویم. ما شکست را می‌پذیریم و باید بگویم در فوتبال برد و باخت وجود دارد. امروز ما چیزی از روی خوش فوتبال ندیدیم.

وی اضافه کرد: استقلال از ما برتر نبود بلکه آنها در ضربات آخر و گلزنی بهتر از ما عمل کردند و ما نتوانستیم این کار را انجام دهیم. امیدوارم در بازی‌های بعدی این نتیجه را جبران کنیم.

فرکی درباره اینکه استقلال هم از بازیکنان جوان استفاده می‌کرد و در تقابل نفر به نفر بازیکنان استقلال سرتر از بازیکنان سپاهان نبودند و چرا این همه تفاوت در زمین وجود داشت که چنین نتیجه‌ای رقم خورد، گفت: در اینکه هم استقلال و هم سپاهان در این بازی از بازیکنان جوان استفاده می‌کردند، شکی نیست اما شرای بازی به گونه‌ای رقم خورد که استقلال در بهترین زمان ممکن بازیکنان جوانش را به میدان فرستاد. برزای و محسن کریمی زمانی به ترکیب استقلال آمدند که بازی 2 بر صفر به سود آنها بود اما ما از ابتدا به جوان‌هایمان میدان دادیم که انصافا هم بازیکنان جوان ما خوب کار کردند. اگر ما هم شرایط استقلال را داشتیم من هم درچنین شرایطی به بازیکنان جوان تیمم فرصت می‌دادم چون زمانی که تیم جلو است و بازیکنان جوان به میدان می‌آیند روحیه بالاتری هم دارند اما ما چنین شرایطی را نداشتیم که سایر بازیکنان جوانمان را به زمین بیاوریم و آنها را در شکست سهیم کنیم به این شکل بازیکن جوان هم سرخورده می‌شود.

سرمربی سپاهان با بیان اینکه پس از به ثمر رسیدن گل اول استقلال همه چیز به سود این تیم رقم خورد و بازیکنان حریف روحیه زیادی هم گرفتند، افزود: باز هم می‌گویم ما در این بازی به خودمان باختیم و اینگونه نبود که بگوییم استقلال بهتر از ما بود. بعد از گل دومی هم که خوردیم مجبور بودیم که حمله کنیم و استقلال هم در ضدحمله گل سوم را وارد دروازه ما کرد. شکست را می‌پذیریم و مسئولیت این شکست شخصا برعهده من است که این را به بازیکنان هم گفتم اما مهم این است که هم من و هم بازیکنان از این شکست درس بگیریم.

فرکی درباره اینکه در حالی که می‌گوید تیمش مشکل گلزنی دارد اما به وحید نجفی بازیکن جوانی که این فصل به سپاهان آمد و قرار بود جایگزین لوسیانو پریرا شود فرصت کافی داده نشده است، گفت: باز هم می‌گویم دوست دارم به بازیکنان جوان جایی فرصت بدهم که برنده شویم و آنها از پیروزی خوشحال شوند و خوب نیست که بازیکن جوان را در شکست به زمین بیاوریم و او سرخورده شود، انشاءالله از این بازیکن هم در بازی‌های بعدی استفاده خواهیم کرد.

وی درباره اینکه آیا می‌تواند تیمش مانند فصل گذشته به روزهای اوج بازگرداند و در نهایت قهرمان شود و این اتفاق در حالی باید رقم بخورد که هواداران سپاهان شعار حیا کن رها کن علیه او سر دادند، اظهار داشت: یک ضرب‌المثل وجود دارد که می‌گوید یک سوزن به خودتان بزنید و بهتر است که دیگر باقی این ضرب‌المثل را نگویم، خوب نیست که وقتی تیم می‌برد بگوییم همه در این برد سهیم بوده‌اند و وقتی می‌بازیم فقط یک نفر را مقصر بدانیم، آنها که سپاهان و شرایط آن را دنبال می‌کنند باید به خوبی از وضعیت ما باخبر باشند و شرایط را درک کنند، در چنین شرایطی یک عده می‌خواهند ما در تیم جوانگرایی کنیم و عده‌ای دیگر انتظار نتیجه‌گرایی دارند اما نمی‌توان همه اینها را با هم داشته باشیم، ما باید راه‌مان را ادامه بدهیم. ما امروز توان گلزنی نداشتیم و امیدوارم با همت بچه‌ها در ادامه بتوانیم به روزهای اوج برگردیم و امتیازات از دست داده را جبران کنیم.

سرمربی سپاهان درباره اینکه چرا تیمش مقابل استقلال فقط روی ارسال از جناحین برنامه ریزی کرده بود، در حالی که نمی‌توانست از این موقعیت‌ها استفاده‌ای ببرد، گفت: ما تیم استقلال را آنالیز کرده بودیم و می‌دانستیم آنها روی این تاکتیک ضعف دارند و آسیب‌پذیرند به همین دلیل برنامه ما روی ارسال از جناحین بود در حالی که از عمق هم حملاتی انجام می‌دادیم. برنامه‌مان را به درستی اجرا کردیم و اگر از این ارسال‌ها به خوبی استفاده می‌شد برنامه ما به ثمر می‌نشست. شاید هم استقلال خوب عمل کرد که ما نتوانستیم این برنامه‌هایمان را اجرایی کنیم.

فرکی درباره ضعف‌های تیمش در خط دفاع و اشتباهاتی که مدافعان سپاهان روی گل‌های استقلال مرتکب شدند، عنوان کرد: نیازی به تکرار بعضی حرف‌ها نیست، همانطور که گفتم ما دو بازیکن خوبمان در خط حمله و دفاع را در اختیار نداریم و این مسئله به ما ضربه زده است. پادوانی مدافع بسیار توانمندی است و متاسفانه تا الان نتوانسته‌ایم از این بازیکن استفاده کنیم. اگر قطعا او برای ما بازی می‌کرد این شرایط پیش نمی‌آمد.

وی در واکنش به این موضوع که اگر بازی 120 دقیقه بود باز هم سپاهان به گل نمی‌رسید، گفت: شما ممکن است یک مهاجم ششدانگ و گلزن در نوک خط حمله داشته باشید و او 90 دقیقه در زمین حریف باشد و روی تک موقعیت گلزنی کند اما ممکن است 90 دقیقه روی دروازه یک تیم حمله کنید و با وجود خلق موقعیت‌های فراوان نتوانید به گل برسید و آن هم به خاطر نبود یک مهاجم ششدانگ است. ما امروز چنین شرایطی داشتیم و با وجود موقعیت‌های زیادی که ایجاد کردیم نتوانستیم دروازه استقلال را باز کنیم. مهدی شریفی مهاجم خوبی است اما نباید انتظار را از او خیلی بالا برد. این بازیکن تا اندازه‌ای گلزن است اما تیم ما کمبود یک مهاجم ذاتا گلزن را احساس می‌کند، فرق می‌کند مهاجمی که گل می‌زند و مهاجمی که ششدانگ و فرصت‌طلب است.

سرمربی سپاهان افزود: شرایط طوری است که باید صبر و حوصله کرد تا نیم‌فصل اول به اتمام برسد. خود ما بیشتر از همه صبر و حوصله به خرج می‌دهیم، چاره‌ای نیست و باید تا نیم‌فصل صبر کرد تا بتوانیم بازیکنان خارجی خود را در اختیار داشته و از آنها را نهایت استفاده را ببریم. از هواداران انتظار دارم که ما را درک کنند.

فرکی درباره اینکه چرا از محرم نویدکیا در ترکیب اصلی استفاده نکرد و آیا از عملکرد او در این بازی رضایت دارد یا نه، گفت: با توجه به اینکه نویدکیا مدت زیادی از جمع ما دور بود، طبیعی است که شرایط 90 دقیقه بازی کردن را نداشته باشد. ما نمی‌توانستیم بیشتر از 35 دقیقه از محرم استفاده کنیم هرچند او در این مدت خوب کار کرد و من از عملکردش راضی هستم، به هر حال محرم بازیکن باتجربه و سن‌و سال‌داری است و نباید از او به اندازه یک بازیکن 25 ساله انتظار داشت. این بازیکن تا آنجا که می‌توانست به ما کمک کرد و قطعا در آینده نیز کمک بیشتری به ما خواهد کرد.

وی درباره عملکرد داوری و اینکه آیا او یک پنالتی به نفع سپاهان نگرفت و چند کارت زرد هم به بازیکن استقلال نداد، تصریح کرد: من صحنه پنالتی را ندیدم و آن را برعهده کارشناسان می‌گذارم، اگر به قول شما دوست خبرنگار آن صحنه پنالتی بوده و داور آن را اعلام نکرده، قطعا اگر داور اشتباه کرده باشد ما ضرر کرده‌ایم چرا که اگر بازی دو بر یک می‌شد شرایط خیلی فرق می‌کرد. در کل خود من معتقدم داور امروز بازی را مدیریت کرد، در چند صحنه می‌توانست به بازیکن استقلال کارت زرد نشان دهد اما این کار را نکرد، دلیل آن هم این بود که استقلال دربی را در پیش داشت، البته این را هم بگویم که اشتباهات داوری در به ثمر رسیدن گل‌ها نقشی نداشت و همه گل‌ها سالم بود.

سرمربی سپاهان درباره آینده پادوانی و پریرا گفت: ما به این دو بازیکن مدتی مرخصی دادیم و آنها بعد از اتمام مرخصی به جمع ما برخواهند گشت و از نیم‌فصل دوم برای سپاهان به میدان خواهند رفت.

فرکی در پایان خطاب به خبرنگاران گفت: از شما می‌خواهم حرف‌های من را در کنفرانس همان طور که گفته‌ام، بنویسید. متاسفانه بعد از بازی با سپاهان و سیاه‌جامگان وقتی سایت‌های خبری را چک می‌کردم، یکی دو سایت حرف‌های من را طور دیگری منعکس کردند که باعث سوءتفاهم شد.


ویدیو مرتبط :
کتک زدن داور بیچاره به خاطر یه کارت

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اتهام‌زنی پرسپولیسی‌ها به داور دربی؛ تورج حق‌وردی استقلالی است!



اخبار,اخبار ورزشی ,باشگاه پرسپولیس

طرفداران پرسپولیس از انتخاب تورج حق وردی به عنوان داور دربی گلایه دارند.

اعلام رسمی نام تورج حق وردی برای قضاوت دربی سبب شد تا موجی از انتقاد از سوی پرسپولیسی ها به راه بیفتد. غیر از مسئولان باشگاه که به طور رسمی این گلایه شان را بیان کردند ، برانکو ایوانکوویچ هم از داور خواست به خاطر حساسیت هایی که روی نامش هست بیشتر دقت کند و البته گفت بعید می داند داور چنین مسابقه ای رنگی باشد.

اما بسیاری از هواداران پرسپولیس در فضای مجازی انتقادهایی تند داشتند از این تصمیم کمیته داوران. حق وردی امسال در 3 بازی استقلال اشتباهاتی داشته که به سود این تیم تمام شده است. گروه داوری او در اهواز تصمیماتی گرفتند که بعد مشخص شد روی دو گل از 4 گل استقلال ، تصمیم های شان اشتباه بوده است.

 

در بازی استقلال و ذوب آهن هم البته یک پنالتی بحث برانگیز داشت ومهمترین و جنجالی ترین اشتباه حق وردی در بازی استقلال و پیکان اتفاق افتاد . جایی که او گل پیکانی ها در دقیقه آخر را نپذیرفت. گلی که تقریبا تمام کارشناسان داوری گفتند سالم بوده . گلی که دعوایی بزرگ بین محمد فنایی و مسئولان استقلال به پا کرد. گلی که باعث شد تا امیر قلعه نویی برایش مستند تحلیل داوری بسازد و بعد از اینکه این رفتارش با واکنش برنامه 90 روبرو شد ، او از عادل فردوسی پور شکایت کرد.

 

شکایتی که البته ادامه پیدا نکرد اما در پایان همه این اتفاقات ، تورج حق وردی برای اشتباهات این فصلش از سوی هواداران پرسپولیسی انگ خورد که استقلالی است. این داور 43 ساله که شروعی توفانی در لیگ داشت اما یک آسیب دیدگی جدی و پارگی رباط صلیبی جلوی پیشرفتش را گرفت و او را از لیست داوران الیت آسیا دور کرد ، در این فصل شاید پر انتقادترین سال دوران داوری اش را طی کرده و این حاشیه ها و حساسیت ها روی کارش هم اثر گذاشته است.

او غیر از همه این حاشیه ها جرقه ای شد برای دعوایی بزرگ میان امیر حاج رضایی و امیر قلعه نویی . وقتی حاج رضایی در برنامه ای تلویزیونی از انتخاب حق وردی برای بازی های استقلال انتقاد کرد و گفت این تصمیم شائبه برانگیز می شود ، قلعه نویی این حرف ها را برنتابید و از مسئول رسانه ای تیمش خواست به این مشاور فنی باشگاه پیکان پاسخ دهد تا جو را علیه استقلالی ها نکند و این شروع دعوایی بزرگ بود.

بعد از همه این حاشیه ها در شرایطی که تقریبا بازی دربی کم حساسیت ترین بازی هفته پایانی لیگ شد ، کمیته داوران تصمیم گرفت داوران مهمترش را مسئول بازی های حساس تر کند پس ترکی و فغانی مسئول دو مسابقه ای شدند که قهرمان را مشخص می کند. باقی داورها هم برای بازی های دیگر مسئولیت گرفتند.

 

در این بین کمیته داوران استان تهران با اصرار بر اینکه دربی برای بچه تهرانی هاست جوی رسانه ای را ایجاد کرد تا تنها داور ملی فعالش که در لیگ برتر قضاوت می کند یعنی حق وردی بتواند این بازی را سوت بزند. آنها البته داور بهتری چون فغانی داشتند که امکان سوت زدن این بازی را نداشت و باید بازی دیگری را قضاوت می کرد.او باید به تبریز می رفت. حالا حق وردی اولین داور ملی است که پس از سال ها دربی را سوت می زند. یعنی بعد زا مسابقه ای که حمید خوشخوان سوت زده بود تا امروز.

انتخاب او سبب شده تا ده ها نظر قابل انتشار و صدها نظر غیر قابل انتشار از سوی کاربران خبرآنلاین درباره این داور برای سایت ارسال شود. داوری که محمود خردبین درباره اش می گوید:«امیدوارم او برنده بازی باشد چون قبل از مسابقه ما اعتراض رسمی مان را به انتخابش داشته ایم.»

شاید همه این فشارها که از چند مصاحبه احساسی از سوی داورانی چون علی خسروی انجام شد ، سبب شود تا حق وردی روزی دشوار را پشت سر بگذارد. اگرچه این داور باتجربه اگر تمرکز کافی داشته باشد ، می تواند از پس این بازی بی هیجان و کم اهمیت بر بیاید.


اخبار ورزشی - خبرآنلاین