ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

داوری: کی‌روش از بهترین مربیان تاریخ است


دروازه‌بان ملی‌پوش ایرانی گراس‌هاپر سوئیس گفت: کی‌روش از بهترین مربیان تاریخ فوتبال دنیاست و کار با او آرزوی هر تیمی است.

خبرگزاری فارس: دروازه‌بان ملی‌پوش ایرانی گراس‌هاپر سوئیس گفت: کی‌روش از بهترین مربیان تاریخ فوتبال دنیاست و کار با او آرزوی هر تیمی است.

 دنیل داوری، دروازه‌بان ملی‌پوش کشورمان قبل از جام جهانی 2014 تیم باشگاهی‌اش را انتخاب کرد؛ گراس‌هاپر سوئیس. تا به این ترتیب برای اولین‌بار با حضور در دنیای خارج از فوتبال آلمان، تجربه جدیدی را به دست بیاورد.

به همین منظور دقایقی با او در خصوص تیم باشگاهی‌اش، حضور تیم ملی در جام جهانی و مسائل مختلف به صحبت پرداختیم که متن آن در زیر می‌آید:

 هدفت از حضور در لیگ برتر سوئیس و تیم گراس‌هاپر چه بود؟

تغییر در شیوه زندگی گاه باعث پیشرفت در زندگی انسان‌ می‌شود و من هم تصمیم گرفتم این شانس را به خود بدهم تا شاید در آینده بتوانم پیشرفت بهتری داشته باشم.

گراس هاپر از تیم‌های قدیمی و پرافتخار سوئیس است، ضمن اینکه با توجه به زبان مشترک با آلمان و نزدیکی به این کشور برای من انتخاب مناسبی بود.

فکر نمی‌کنی در لیگ برتر سوئیس که به نسبت آلمان فوتبال بسته‌تری دارد از لحاظ رسانه‌ای نیز مورد پوشش خبری کمتری قرار بگیری؟

خیلی علاقه‌ای به مصاحبه ندارم و دوست ندارم زیاد در چشم باشم و ترجیح می‌دهم در آرامش به فوتبال خودم فکر کنم که از این لحاظ این تیم می‌تواند به طرز فکر من نزدیک‌تر باشد.

 آیا نمی‌توانستی در آلمان بمانی و در تیم‌های درجه دو بازی کنی؟

چرا درجه دو؛ من حتی از تیم‌های بوندس‌لیگایی هم پیشنهاد داشتم اما با توجه به همه جوانب تصمیم گرفتم به لیگ سوئیس بروم.

 حضور میشائیل اسکیبه سرمربی گراس‌هاپر(دستیار رودی‌فولر در جام جهانی 2002) چه تأثیری در انتخاب تیم جدیدت داشت؟

زمانی که پیشنهاد این تیم سوئیسی به مدیربرنامه‌هایم رسید وقتی متوجه شدم که مربی بزرگی مثل اسکیبه در رأس این تیم حضور دارد مطمئنا در تصمیم گیری من هم نقش به سزایی داشت.

اسکیبه مربی بزرگی است که هم در تیم ملی آلمان و هم در تیم‌های باشگاهی بزرگی به مربیگری پرداخته است. در نهایت اینکه از تجربیات ارزشمند این مربی می توانم در جهت پیشرفت خودم استفاده کنم.

 پس از اینکه دربی زوریخ را واگذار کردید، اسکیبه از تو حمایت کرده و گفت جوان هستی و باید کسب تجربه کنی.

در همه جای دنیا تا تیم‌ها بخواهند به هماهنگی کامل برسند این امر نیاز به زمان دارد و ما هم از این قاعده مستثنی نیستیم. هم من و هم سایر بازیکنان به زودی به آمادگی کامل خواهیم رسید و برای هفته‌های آینده می‌توانیم خود را به عنوان یکی از مدعیان نشان دهیم.

از لحاظ ارتباط با بازیکنان مشکل خاصی نداری؟

خیر،با توجه به اینکه هم از لحاظ زبان و هم از لحاظ فرهنگ و نوع زندگی، دو کشور آلمان و سوئیس بسیار به هم نزدیک هستند، از لحاظ ارتباط با بازیکنان هیچ مشکلی ندارم.

 گراس‌هاپر قرار است در دور مقدماتی لیگ قهرمانان اروپا شرکت کند. از این لحاظ چه پیش‌بینی از شرایط این تیم در فصل جاری داری؟

یکی از دلایل اصلی من برای انتخاب گراس هاپر علاوه بر قدمت زیاد این باشگاه حضور در لیگ قهرمانان اروپا بود که می‌توانیم با تمرکز و انسجام و انجام چند بازی خوب خودمان را به بالاترین سطح باشگاهی جهان برسانیم که این شانس به تیم ما انگیزه خیلی بالایی می‌دهد.

 جام جهانی 2014 برزیل چه درس بزرگی برای تو و تیم ملی فوتبال ایران داشت؟

بزرگ‌ترین درس آن همدلی و اتحاد بود که نشان داد ما می‌توانیم با به کار بستن این دو آیتم و تمرکز در زمین کارهای بسیار بزرگی انجام دهیم.

 فکر می‌کنی بتوانی از طریق گراس‌هاپر پیراهن شماره یک تیم ملی ایران را بر تن کنی؟

زمانی که تیم ملی ایران را انتخاب کردم، همیشه به پوشیدن پیراهن شماره یک فکر کرده و می‌کنم. مسلماً تمام تلاشم را خواهم کرد تا مجددا این افتخار بزرگ را کسب کنم.

این روزها بحث ماندن یا رفتن کی‌روش از فوتبال ایران بسیار داغ است. در این خصوص چه نظری داری؟

کی‌روش جزو یکی از بهترین مربیان تاریخ فوتبال است که رزومه او بیانگر همه چیز است. خیلی از تیم‌های باشگاهی و ملی دنیا آرزو دارند با این مربی همکاری کنند.

فکر می‌کنم با توجه به شناختی که این مربی در مدت حضورش از فوتبال ایران و بازیکنان ایرانی پیدا کرده است، می‌تواند به ادامه روند رو به رشد فوتبال ایران که از زمان حضور خود او آغاز شده است، کمک شایانی کند.

برای جام ملت‌های آسیا چه برنامه‌ای داری؟ فکر می کنی که دوباره به تیم ملی ایران دعوت شوی؟

اگر برای این مسابقات دعوت شوم و سرمربی تیم ملی من را دعوت کند با کمال میل و حداکثر توان خودم در اختیار تیم ملی ایران در جام ملت‌های آسیا 2015 خواهم بود.

 فکر می‌کردی در جام جهانی 2014 بازی به تو نرسد؟ از بازی نکردنت ناراحت نشدی؟

آرزوی هر بازیکنی حضور در جام جهانی و بازی کردن در این میدان جهانی است. اگر بگویم بازی نکردم و ناراحت نشدم خلاف واقع است، باید واقع بین بود چون کی‌روش بیش از هرکسی به موفقیت تیم ملی فکر می‌کرد و مسلماً با توجه به همه جوانب تصمیم به استفاده از حقیقی در درون دروازه ایران را گرفت.

 به نظرت عملکرد علیرضا حقیقی در درون دروازه ایران در جام جهانی چطور بود؟

او در واقع خارج از حد تصور بود. علیرضا واقعا عالی کار کرد، به خصوص در دیدار با آرژانتین و نیجریه اما به هر حال مسی، مسی است و نمی‌شد شوت او را کاری کرد (با خنده).حقیقی در تمرینات هم خیلی خوب و مسلط بود و فکر می‌‌کنم  و  باید بگویم در جام جهانی حق به حقدار رسید.

 فکر می‌کنی اگر خودت درون دروازه بودی می‌توانستی عملکرد بهتری در جام جهانی داشته باشی؟

چنین چیزی را نمی‌توان به طور قطع گفت. دروازه‌بانی پست حساسی است و سخت‌ترین پست در بازی فوتبال است و شما اجازه کوچک‌ترین اشتباهی را نداری. یک مهاجم می‌تواند 20 فرصت را خراب کرده اما با زدن یک گل خودش را در حد یک قهرمان بالا ببرد. ولی اگر یک دروازه‌بان 20 توپ را هم بگیرد با یک اشتباه، شکست به گردن او خواهد افتاد.

 بهترین گلر جام چه کسی بود؟

بدون شک نویر. هرچند که دروازه بان‌های تیم ملی مکزیک و کاستاریکا هم در این جام نمایش خیره‌کننده‌ای داشتند.

در فینال طرفدار کدام تیم بودی؟

بدون شک طرفدار آلمان.

 به خاطر شکست تیم ملی ایران مقابل آرژانتین دوست نداشتی این تیم قهرمان شود؟

با توجه به اینکه در آلمان بزرگ شده‌ام و به نوعی این کشور وطن دوم من حساب می‌شود، واقعا این کشور فوتبال منظم و زیبایی را ارائه می‌کرد و به معنای واقعی یک تیم بود و معتقدم که واقعا استحقاق قهرمانی را داشت.

 از کارهای نویر گلر آلمان سعی نمی‌کنی الگوبرداری کرده و عملکرد فعال‌‌تری در خط دفاعی تیمت داشته باشی؟

در هر حال من وظایفی که یک مربی تیم از من می‌خواهد را انجام می‌دهم. البته در فوتبال آلمان دروازه‌بان‌ها به نوعی دفاع آخر محسوب ‌می‌شوند و برای همین در تمرینان روی بازی با پای گلرها تمرینات ویژه‌ای انجام می‌شود تا آنها بتوانند بیشتر به خط دفاعی تیم خود کمک کنند.


ویدیو مرتبط :
زیباترین گل تاریخ ایران و بدترین اشتباه تاریخ داوری

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

کی روش از ضعیف ترین مربیان تاریخ تیم ملی بوده



اخبار,اخبارورزشی,فریادشیران

 
 اخبار ورزشی - فریادشیران؛
کی روش از ضعیف ترین مربیان تاریخ تیم ملی بوده ؛ فردوسی پور نگذاشت کسی علیه کی روش حرف بزند ؛ اطراف تیم ملی دلالی صورت می گیرد

مربی باسابقه فوتبال کشورمان گفت: «بختیاری‌زاده آمد یک کلمه از مربی‌های داخلی دفاع کند اما بلافاصله عادل فردوسی‌پور علیه سهراب موضع گرفت.»

  بعد از هر مصاحبه محمد مایلی‌کهن باید منتظر حرف‌های نادر فریادشیران هم باشیم. این مربی حالا در مصاحبه‌ای حرف‌های سرمربی سابق تیم ملی را تکمیل می‌کند.

 او درباره حمایت کردن از ادامه کار کی روش اینطور حرف می‌زند: «جوی که برای تمدید قرارداد کی روش به وجود آمده تا به حال در طول تاریخ فوتبال ایران برای هیچ مربی به وجود نیامده است. تیم ما در جام جهانی بیست و هشتم شده اما طوری وانمود می‌کنند که انگار ما از مرحله گروهی بالا رفته‌ایم.»

وی توضیح داد: «علت این جو هم در درجه اول ویژه برنامه جام جهانی شبکه 3 و بعد بعضی از روزنامه‌ها است. این برنامه میهمان‌هایی را انتخاب می‌کند که تماما از کی روش دفاع کنند و اگر کسی هم بخواهد بر عکس این باشد مرتب به او می‌گویند تو مخالف مربی خارجی هستی. مثلا سهراب بختیاری‌زاده آمد یک کلمه از مربی‌های داخلی دفاع کند اما بلافاصله عادل فردوسی‌پور علیه سهراب موضع گرفت.»

فریادشیران تاکید کرد: «کی روش از ضعیف ترین مربی‌های تاریخ تیم ملی فوتبال ایران بوده و علاوه بر ضعیف بودن گران‌ترین هم بوده است. بعد از بازی آرژانتین یک جو کوتاه مدت برای تمدید قرارداد راه افتاد اما زمان که گذشت مردم دیدند این تیم در مقایسه با 3 دوره قبلی جام جهانی نتیجه ضعیف تری گرفته و فوتبال به مراتب بدتری ارائه کرده است.»

او درباره بازگشت کی روش حرف‌هایی دارد: «شما یک نگاهی به گذشته داشته باشید، ما هر وقت هر اردوی خارجی داشتیم کی روش با تیم بر نمی‌گشت اما حالا چه شده که همه چیز را ول می‌کند و سفر 20 ساعته انجام می‌دهد و با تیم به ایران برمی‌گردد. به ایران آمد چون دید جو مناسبی برای تمدید قراردادش ایجاد شده و می‌تواند خواسته‌هایش را پیاده کند.»


فریادشیران اشاره‌ای هم به حواشی تیم ملی دارد: «اتفاقاتی اطراف تیم ملی می‌افتد که باعث تعجب است، برای مثال شما اردوهای خارجی را نگاه کنید. در همین کشور ترکیه وقتی تیمی قرار است اردو بزند کمپ مورد نظر می‌گوید مثلا برای یک هفته اقامت همراه با تغذیه و بازی تدارکاتی برای هر بازیکن 100 دلار می‌خواهد. خودم بارها به این اردوها رفته‌ام و دیده‌ام که همان صد دلار اگر بدون واسطه باشد به 60 دلار می‌رسد، این یعنی 40 دلار این وسط گیر واسطه می‌آید.

 

اصلا اساس تورها همین است که ارزان می‌شوند، مثلا شما یک پرواز خارجی که می‌گیرید، می‌گوید شما 30 نفر بیاورید مثلا 3 نفر رایگان می‌شود. این وسط در تیم ملی دارد یک دلالی خوبی صورت می‌گیرد. نمی‌خواهم بیشتر از این مساله را باز کنم اما یک سوال دارم، چطور علیرضا حقیقی با کمترین بازی باشگاهی در طول یک فصل در جام جهانی فیکس می‌شود.»

 میانگین سنی بازیکنان تیم ملی هم حرف‌های بعدی این مربی سابق تیم ملی است: «کی روش تیمی را به جام جهانی برد که خیلی از بازیکنانش در جام جهانی بعدی نمی‌توانند بازی کنند و جوانگرایی نکرد. چطور می‌شود مربی ایرانی بازیکنی را به تیم ملی می‌آورد که 10 سال برای فوتبال این مملکت در سطح بالا بازی می‌کند اما کی روش کلا 2 بازیکن به فوتبال ایران آورده که به درد خورده‌اند.»

فریادشیران ادامه داد: «نوع رفتاری که با امید نمازی و مجید صالح کرد اصلا قابل قبول نیست؛ حالا مربی که نتیجه نگرفته، جوانگرایی نکرده و به مربی‌های ایرانی بی احترامی کرده می‌شود ماشین آخرین سیستم. کی روش رفت بیت آشور و داوری را آورد اما کلا به آنها بازی نداد در حالی که می‌توانست در همین پست‌ها مثلا بیرانوند را ببرد که تجربه داشته باشد که جام جهانی بعدی به درد تیم ملی بخورد. یا می‌بینیم 2 بازیکن جوانی را هم که برده بود کمترین میزان ممکن مورد استفاده قرار داد.»

 اخبار ورزشی - ایران ورزشی