ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

داورزنی:‌ احتمال توافق با لوزانو بیشتر است


رئیس فدراسیون والیبال کشورمان گفت: آناستازی اولویت ما بوده اما احتمال توافق بین زوج لوزانو و سیچلو بیشتر است.

خبرگزاری فارس: محمدرضا داورزنی رئیس فدراسیون والیبال کشورمان در گفت‌وگو با رادیو ورزش در خصوص تغییرات در کادر فنی تیم ملی والیبال گفت: مشکلاتی در بحث اقتدار و شادابی تیم ملی والیبال به وجود آمده بود که ما را نگران می‌کرد. حتی اگر نیمکت تیم ملی هم تقویت می‌شد باز هم در فرصتی که برای کسب سهمیه المپیک داریم این مسئله یک ریسک بود. برای همین در حال بررسی هستیم تا چند مربی خوب را مورد ارزیابی قرار دهیم تا در زمان لازم کنار ما باشند و بتوانیم علاوه بر تقویت تیم تغییراتی هم در تیم ملی به وجود بیاورد و برای همین هماهنگی‌هایی انجام دادیم تا با دو سه مربی خوب دنیا بحث و گفت‌وگو صورت بگیرد تا ترکیب خوبی شامل سرمربی، مربی و مربی‌ بدنساز برای تیم ملی تشکیل شود.

وی ادامه داد: ترکیب مناسب برای ما مهم است چرا که باعث تقویت تیم می‌شود. همچنین نظم حاکم بر تیم ملی هم برای ما مهم است و برای همین لازم بود که با چند مربی نشست داشته باشیم.البته گروه کارشناسی ما هم نظرات مختلفی ارائه کردند و قرار شده این گروه تمرینات و هدایت مربیان مدنظر ما را زیر نظر داشته باشند و تا پایان هفته و پس از جمع‌بندی نظرات بتوانیم مربی انتخاب کنیم که کنار ما باشد و برای اولین اردو که 15 اسفند تشکیل می‌شود آماده باشیم.

رئیس فدراسیون والیبال کشورمان در پاسخ به این سوال که با این صحبت‌ها به نظر می‌رسد دیگر کار کواچ در تیم ملی تمام شده است، اظهار داشت: به احتمال زیاد که همین طور است چرا که رفتن به المپیک برای ما در اولویت است. با توجه به بحث‌هایی که با خود کواچ هم داشتیم این مسئله برای ما مهم است و باید به گزینه‌ای برسیم که بتواند نقاط ضعف تیم ملی را پوشش دهد. از طرفی دیگر در جلساتی که در لهستان برگزار می‌شود به این جمع‌بندی رسیده‌ایم که مربیان در زمان مناسب در ایران باشند و با تیم ملی کار کنند. ما فرصت 40 روزه‌ای برای آماده‌سازی داریم و مدتی هم از این زمان باید برای بدنسازی استفاده کنیم. به هر حال بعد از پایان مسابقات لیگ داخلی زمان اندکی را در اختیار داریم و باید شرایط فراهم باشد تا با آمادگی لازم به مسابقات انتخابی المپیک برویم.

وی افزود: در این زمان لازم داریم که مربیان در کنار تیم باشند. هر چند که نام آناستازی و لوزانو از قبل هم برای تیم ملی مطرح بود اما آن زمان امکان آمدن نداشتند هر چند که الان چراغ سبز به ما نشان دادند و ما هم برای اینکه خیال‌مان راحت باشد مذاکرات مستقیمی را با آنها انجام می‌دهیم و اولویت ما تغییر سرمربی است.

داورزنی درباره مطلب روزنامه ایتالیایی که عنوان کرده کار لوزانو با تیم ملی ایران تمام شده اظهار داشت: به هر حال او اعلام آمادگی کرده و در بحث‌های شفاهی هم قبول کرده که با تیم ملی فعالیت کند. از طرف دیگر سیچلو سه سال همراه با ولاسکو با تیم ملی کار کرده و بازیکنان هم از نظر فنی و تعامل و همچنین بحث طراحی و تمرین او را قبول دارند. لوزانو شناخت خوبی از والیبال ایران دارد و بازی‌های ما را تعقیب کرده و از طرف دیگر سیچلو هم می‌تواند نقایص تیم ملی را برطرف کند. باید بگویم که همانطور که می‌دانید سیچلو سرمربی قطر است و قطر می‌تواند او را زودتر آزاد کند. به هر حال او سه سال در تیم ملی کار کرده و امتحان خودش را پس داده است و کارنامه قبلی هم از والیبال گرفته و ترکیب لوزانو و سیچلو ترکیب خوبی برای تیم ملی خواهد بود و در مذاکرات اولیه هم درباره این ترکیب صحبت شده اما از طرف دیگر ما مذاکراتی هم با آناستازی داریم و او به صورت غیرمستقیم اعلام کرده که حاضر است به تیم ملی ایران بیاید اما هنوز با او وارد جزئیات نشده‌ایم و آخر هفته تصمیم قطعی را در این باره خواهیم گرفت.

رئیس فدراسیون والیبال کشورمان در پاسخ به سوال مجری این برنامه که در نهایت ترکیب لوزانو و سیچلو سرمربی و مربی تیم ملی می‌شوند یا اینکه آناستازی به ایران می‌آید، اظهار داشت: این افرادی که نام بردیم همگی به نام و مورد قبول ما هستند. البته چه قبل از حضور ولاسکو و چه بعد از رفتن وی از تیم ملی آناستازی جزء اولویت‌های ما بود. اما او الان با یک تیم قرارداد دارد و به احتمال زیاد تیمش به مرحله نهایی می‌رود و شاید فراهم نباشد که در حال حاضر در کنار ما باشد. با این همه اولویت ما در گذشته آناستازی بود اما او چون الان با تیمی قرارداد دارد در حال مذاکره هستیم و اگر شرایط فراهم باشد او در اولویت ما بوده اما احتمال توافق بین زوج لوزانو و سیچلو بیشتر از آناستازی است مگر اینکه اتفاق دیگری بیفتد.


ویدیو مرتبط :
احتمال توافق ایران و آمریکا

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

احتمال توافق های پشت پرده



 

 

محمود احمدی نژاد,هاشمی رفسنجانی

 

 

آیا رقبای دیرین با هم کنار آمده اند؟احتمال توافق های پشت پرده/آیا انتصاب داماد احمدی نژاد به معاونت مجمع تشخیص مصلحت نظام ، دیدار ها با فرزند هاشمی و تعاریف از جاسبی را می توان نمونه ای از بده بستان های سیاسی میان دو رقیب دیرینه دانست یا نه؟

 

 

سرویس سیاسی افکار نیوز - مدتی بود دیگر اخبار انتصاب های تعجب برانگیز در دولت تعجب کسی را بر نمی انگیخت. هرچند همین چند هفته پیش بود که خبر انتصاب مهدی خورشیدی داماد رییس جمهور به ریاست موسسه استاندارد اعتراضات بسیاری را باعث شد.

انتصابی که البته چند روزی بیشتر دوام نیاورد و رسانه ها با تیتر "خورشیدی نیامده برکنار شد" پایان قائله را اعلام کردند. باید گفت در جریان این آمد و رفت داماد رییس جمهور اعتراض شدید نمایندگان مجلس نیز بی تاثیر نبود. چند روز پس از اعلام خبر انتصاب خورشیدی به این سمت نوراله حیدری دستنایی در گفت وگو با همشهری آنلاین با بیان اینکه انتصاب‌های فامیلی در هر دولتی مفسده انگیز است، گفت: مجلس با انتصاب خورشیدی داماد احمدی نژاد به ریاست سازمان ملی استاندارد و تحقیقات صنعتی مخالف است.

اعتراض نمایندگان مجلس به همین جا ختم نشد و عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس هشتم تهدید کرد اگر این انتصاب لغو نشود تقاضای بررسی فوری این موضوع در کمیسیون اصل نود مجلس و پیگیری آن در دستگاه قضا برای لغو نهایی این انتصاب را خواهد کرد.

به گزارش افکار نیوز ، پس از این اعتراضات بود که احمدی نژاد سرانجام تسلیم شد و حکم دامادش بر ریاست موسسه استاندارد را لغو کرد اقدامی که درباره آن توضیح چندانی داده نشد و تنها نظام‌الدین برزگری رییس پیشین این موسسه در گفت‌وگویی که با ایسنا انجام داد ، ضمن تایید خبر ابقا خود به عنوان رییس سازمان ملی استاندارد ایران گفت: "امروز از دفتر ریاست‌جمهوری با من تماس گرفتند و گفتند كه به سر كار خود بازگردم" برزگری از ارائه هرگونه توضیح بیشتر در اینباره خودداری کرد و در پاسخ به این سوال كه آیا توضیحی نیز درباره‌ اتفاقات چند روز گذشته به شما داده شد یا خیر، گفت: "توضیح خاصی به ما نداده‌اند، ما به هرحال تابع دستورات مافوق خود هستیم. اگر به ما بگویند سمت را تحویل دهیم این كار را می‌كنیم و اگر بگویند به كار خود ادامه بدهیم نیز همین كار را می‌كنیم"

پس از اعلام غیر رسمی برکناری خورشیدی از ریاست موسسه استاندارد تا مدتی از نام خورشیدی در رسانه ها خبری نبود تا آنکه خبر دیگری از وی منتشر شد، انتصابی اینبار نه در ارگان های وابسته به دولت که رییس جمهور قدرت دخالت مستقیم در آن را دارد بلکه در مجمع تشخیص مصلحت نظام، جایی که محمود احمدی نژاد به علت تکیه زدن آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی رقیب سر سختش بر ریاست آن سال ها است پای به آن ننهاده است.

غیبت رییس جمهور در جلسات مجمع آنقدر عادی شده بود که دیگر نه شخصیت های سیاسی اعتراضی به آن می کردند و نه رسانه ها به اعلام خبری در اینباره می پرداختند.

انتصاب خورشیدی به عنوان معاونت امور قوا در دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت نظام زمانی سوال برانگیزتر می شود که به یاد بیاوریم پیش از این نیز خبری مبنی بر دیدار محسن هاشمی فرزند آیت الله هاشمی رفسنجانی با مهدی خورشیدی داماد محمود احمدی نژاد در رسانه ها منتشر شده بود خبری که برخی با عنوان مذاکرات جریان انحرافی با آیت الله هاشمی از آن یاد کردند.

تحلیلی که البته با واکنش خورشیدی مواجه شد. داماد احمدی نژاد گفت:" از اینکه برخی از رسانه‌ها اینجانب را به عنوان نماینده جریان انحرافی در این ملاقات خطاب کردند واقعا دلخور و متأسف شدم؛ چراکه مواضع بنده در قبال جریان انحرافی و اقداماتشان همان مواضع قبلی است که اعلام کرده بودم"

دبیر شورای مشاورین رئیس‌جمهور و در واکنش به نحوه انتشار برخی اخبار درباره دیدارش با محسن هاشمی به خبرگزاری فارس گفت: "دیدار اینجانب کاملا مستقل و به دور از هرگونه وابستگی به هر جریان سیاسی بوده و با دوستان اصولگرا و اصلاح‌طلب و شخصیت‌های مستقل سیاسی هم جلسات متعددی داشته و دارم"

اکنون باید منتظر ماند و دید منتقدانی که پس از انتصاب خورشیدی از سوی رییس جمهور او را به نداشتن سوابق و تجربیات مدیریتی متهم می کردند اینبار نیز انتصاب وی به سمت معاونت امور قوا در مجمع تشخیص مصلحت را زیر سوال می برند یا نه؟

به هر حال نباید از یاد برد همانگونه که خورشیدی در موسسه استاندارد فاقد تجربه مدیریتی بود در این سمت نیز بی تجربه است، اما آیا در طول این مدت خورشیدی به غیر از دیداری که با فرزند رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام داشته تجربه دیگری هم اندوخته است یا آنکه تحلیلگرانی که خبر از توافقات پشت پرده هاشمی رفسنجانی با احمدی نژاد می دادند به نحوی از محتوای مذاکرات محسن هاشمی و داماد احمدی نژاد خبر دار شده بودند؟

ظرف چند هفته اخیر کشمکش دیگری میان رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام و رییس جمهور توجه رسانه ها را به خود معطوف کرد. دعوای قدیمی بر سر ریاست دانشگاه آزاد بالاگرفت تا آنکه سرانجام عبدالله جاسبی رییس دانشگاه آزاد از ابتدای تاسیس آن تاکنون،با وجود مقاومت هاشمی رفسنجانی رییس هیات امناء این دانشگاه برکنار شد.

هاشمی رفسنجانی پس از انکه از ابقای جاسبی بر ریاست دانشگاه آزاد ناامید شد تلاش خود را بر این مسئله معطوف کرد که فرهاد دانشجو گزینه طرفدار دولت ریاست این دانشگاه را عهده دار نشود رییس هیات امنای دانشگاه آزاد در اولین واکنش از امضای حکم دانشجو خود داری کرد.

خبرگزاری فارس از جلسه هیات ۵ نفره با آیت‌الله هاشمی گزارش داد: نظر آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی این بوده که هیات امنای دانشگاه آزاد جلسه دیگری تشکیل داده و فرهاد دانشجو و سایر کاندیداهای ریاست دانشگاه آزاد برنامه‌های خود را در این جلسه ارائه دهند، سپس رای‌گیری صورت گیرد و آنگاه هر کاندیدا حائز بیشترین رای شد، از نظر آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی رییس جدید دانشگاه آزاد خواهد بود و رییس هیات موسس دانشگاه آزاد حکمش را امضا و ابلاغ خواهد کرد. اما فرهاد دانشجو، گزینه شورای‌عالی انقلاب فرهنگی برای ریاست دانشگاه آزاد گفته است که اگر قرار باشد دوباره جلسه هیات امنای این دانشگاه تشکیل شود و برای انتخاب رییس جدید دانشگاه رای‌گیری شود، دیگر کاندیدای ریاست دانشگاه آزاد نخواهد شد و "به هیچ‌وجه در هیچ جلسه‌ای که قرار باشد رییس جدید دانشگاه آزاد انتخاب شود، خود را کاندیدا نخواهد کرد"

چندی پیش هاشمی رفسنجانی درباره مخالفت های انجام گرفته در برابر وی در مورد ریاست دانشگاه آزاد گفته بود: "اگر قرار بود در مقابل این موذی‌گری‌ها عقب بنشینیم باید به همان اطاق طلبگی برمی‌گشتیم و برای مردم مسئله می‌گفتیم"

آیت الله عقب ننشست و با توجه به اینکه مهدی خورشیدی به معاونت محسن رضایی منصوب شده وعلم به این موضوع که ارتباط رییس جمهور با محسن رضایی چندان بهتر از ارتباطش با هاشمی رفسنجانی نیست باید دید آیا انتصاب داماد احمدی نژاد به معاونت مجمع تشخیص مصلحت نظام ، دیدار ها با فرزند هاشمی و تعاریف از جاسبی را می توان نمونه ای از بده بستان های سیاسی میان دو رقیب دیرینه دانست یا نه؟ شاید باز شدن گره کور ریاست دانشگاه آزاد با کوتاه آمدن هواداران دولت در روزهای آینده پاسخ این سوال را بدهد..../افکار نیوز