ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

دانیل داوری: تیم ملی شانس زیادی دارد به جام جهانی برود/ خیلی زود ترسم ریخت



دانیل داوری,اخبار ورزشی

دانیل داوری:

تیم ملی شانس زیادی دارد به جام جهانی برود/ خیلی زود ترسم ریخت

دروازه‌بان ایرانی تیم اینتراخت برانشویگ آلمان با اشاره به اینکه تمام سعی بازیکنان تیم ملی این است که به جام جهانی صعود کنیم، گفت: ما سه بازی داریم و تحت فشار هستیم اما باید نخستین بازی خود را ببریم زیرا شانس زیادی داریم به جام جهانی برویم.

به گزارش خبرنگار مهر، دانیل داوری دروازه‌بان ملی‌پوش ایرانی تیم اینتراخت برانشویگ با اشاره به اینکه نمی‌تواند فارسی صحبت کند، ضمن بیان مطلب فوق اظهار داشت: من بچه بودم یکبار به ایران رفته بودم و یکبار هم برای بازی اخیر تیم ملی به ایران سفر کردم. البته در این مدت سعی کرده‌ام زبان فارسی را یاد بگیرم، حضور در ایران تجربه خوبی داشت و خیلی از چیزها را یاد گرفتم. از حالا به بعد هم بیشتر می‌خواهم بیاموزم.

وی با اشاره به اینکه حضور در ایران برایش بسایر خوب بود زیرا همکاران و دوستان جدیدی پیدا کرد، افزود: در آلمان چند دوست ایرانی دارم و با اشکان دژاگه هم ارتباط دارم. غذای ایران هم می‌خورم و قرمه سبزی را خیلی دوست دارم. پدرم خوب قرمه سبزی درست می‌کند و مادرم هم غذاهای ایرانی برایم درست می‌کند.

دروازه‌بان ایرانی تیم اینتراخت برانشویگ آلمان در مورد اینکه خود را ایرانی می‌داند یا آلمانی؟، تاکید کرد: سوال سختی است، من در آلمان بزرگ شدم اما اصالت ایرانی دارم و می‌خواهم بیشتر با روحیات ایرانی‌ها آشنا شوم. من خودم را چند فرهنگی می‌دانم، به خاطر همین دوست دارم بیشتر فارسی یاد بگیرم. یک سال پیش به کلاس رفتم تا فارسی را زودتر بتوانم صحبت کنم.

وی حضورش در تیم ملی را بسیار خوب ارزیابی کرد و اظهار داشت: مسلما مضطرب بودم زیرا کسی را نمی‌شناختم و به کشوری که با آن بیگانه بودم رفتم. یک فوتبال و کشور جدید را تجربه می‌کردم اما خیلی سریع خودم را با شرایط وفق دادم. البته سایر بازیکنان کارم را راحت‌تر کردند و من را به خوبی پذیرفتند، در کل همه چیز مناسب بود و دلم نمی‌خواست به خانه برگردم.

داوری با بیان اینکه با بازیکنان ایران انگلیسی صحبت کردم اما با حضور اشکان صحبت‌های بازیکنان برای من آلمانی ترجمه می‌شد، خاطرنشان کرد: فکر می‌کردم انگلیسی صحبت کردن با بازیکنان سخت باشد اما بعد از 2-3 روز ترسم ریخت که خیلی‌ها می‌توانند انگلیسی صحبت کنند.

وی در مورد دلیل نیمکت‌‎نشینی‌اش در بازی با زاوت‌هازن پس از دریافت 3 گل در مسابقه با هرتابرلین تصریح کرد: این مسئله را مربی می‌تواند جواب دهد. سرمربی تیم به من گفت پتکوویچ دروازه‌بان صربستانی در تمرینات زحمت کشیده و حق دارد بازی کند. هرکسی حق دارد، به میدان برود. لیگ طولانی است همه بازیکنان می‌توانند بازی کنند. من هم عضوی از تیم هستم و به خاطر نیمکت نشینی بدخلقی نمی‌کنم زیرا 28 بازی انجام دادم و خیلی از این مسئله خوشحال هستم.

دروازه‌بان ایرانی تیم اینتراخت برانشویگ آلمان با تاکید بر اینکه حضورش با تیم ملی ایران باعث افتش نشده است، یادآور شد: کاملا برعکس، حضور در ایران اعتماد به نفسم را بالا برد، روحیه‌ام را بیشتر کرد و باعث شد با نیرویی مضاعف دوباره به تیم خود برگردم. اتفاقا باید بگویم حضور در تیم ملی باعث ایجاد نیرویی تازه در من شد و اعتماد به نفس بیشتری از این حضور بدست آوردم.

وی در خصوص اینکه روزنامه کیکر اعلام کرده اینتراخت برانشویگ آلمان قصد جذب دروازه‌بان دارد و آیا از این مسئه نگران نیست؟، تصریح کرد: من روزنامه نمی‌خوانم و نمی‌دانم آنها چه می‌نویسند، بنابر این حق باشگاه این است که دروازه‌بان جدید بگیرد. من از این مسئله نگران نیستم و باید تلاش کنم تا خودم را ثابت کنم.

داوری در خصوص اینکه تیم ملی ایران می‌تواند به جام جهانی صعود کند، خاطرنشان کرد: تمام سعی ما این است که به جام جهانی صعود کنیم. ما سه بازی داریم و تحت فشار هستیم اما باید نخستین بازی خود را ببریم زیرا شانس زیادی داریم به جام جهانی برویم. پس باید از این شانس استفاده کنیم.

وی در مورد اینکه 3 ماه پیش فکر می‌کرد با تیمش به بوندس لیگا برود و با تیم ملی ایران شانس صعود به جام جهانی را داشته باشد، اضافه کرد: نه از قبل نمی‌شد این مسئله را حدس زد که تا این اندازه مسائل خوب پیش برود.

دروازه‌بان ایرانی تیم اینتراخت برانشویگ آلمان در پایان گفت: اینقدر همه چیز خوب است که امیدوار می‌شوم این راه را با موفقیت طی کند. تلاش می‌‎کنم امسال و سال بعد از این هم وضعیتم در تیم ملی و باشگاهی بهتر شود./مهر

 

 

 


ویدیو مرتبط :
صعود تیم ملی والیبال به جمع 6 تیم برتر جام جهانی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

کریمی: دوست دارم در جام جهانی بازی کنم/کی‌روش کمک زیادی به تیم ملی کرد



علی کریمی,پرسپولیس

آرزوی قلبی‌ام موفقیت پرسپولیس است

کریمی: دوست دارم در جام جهانی بازی کنم/کی‌روش کمک زیادی به تیم ملی کرد

بازیکن تیم فوتبال تراکتورسازی گفت: دوست دارم در جام جهانی بازی کنم و هر کمکی از دستم بربیاید با کمال میل در خدمت تیم ملی هستم.

به گزارش خبرگزاری فارس، علی کریمی در پایان دیدار دوستانه مقابل نفت تهران گفت: در دوران بدنسازی قرار داریم. این بازی‌ها کمک می‌کند تا هماهنگی تیم بالا برود و پس از سه چهار بازی تدارکاتی می‌توانیم شرایط بهتری پیدا کنیم تا در شروع مسابقات با هماهنگی بهتری در میدان حاضر شویم.

 

وی در مورد اینکه هواداران تبریزی به شدت او را مورد تشویق قرار می دادند، اظهار داشت: هواداران به من لطف دارند جا دارد از آنها تشکر کنم. وقتی برای اولین بار وارد تبریز شدم مورد استقبال بی‌نظیر هواداران قرار گرفتم. امیدوارم بتوانم محبت آنها را جبران کنم.

 

کریمی در مورد دو نایب قهرمانی تراکتورسازی خاطرنشان کرد: در لیگ امسال امیدواریم این نتایج را جبران کنیم. انتظارات از تراکتورسازی بالا رفته و کارمان برای موفقیت مشکل‌تر است، اما باید به موفقیت برسیم.

 

بازیکن تراکتورسازی تبریز در مورد حضور ایران در جام جهانی عنوان کرد: به عنوان بازیکن دوست دارم در جام جهانی بازی کنم. مسابقات تابستان سال آینده است و راه زیادی تا آن موقع باقی مانده است. مهم موفقیت ما در جام جهانی است و این بار باید تلاش کنیم تا به مرحله بالاتری صعود کنیم. هوادار کم نداریم و در برزیل نیز تماشاگران زیادی از ما حمایت خواهند کرد. امیدوارم با دعای مردم در جام جهانی موفق شویم.

 

کریمی در مورد حمایت‌های کی‌روش از او گفت: از کارلوس کی‌روش به خاطر موفقیت در تیم ملی و صعود به جام جهانی تشکر می‌کنم. او کمک زیادی به تیم ملی کرد. امیدوارم موفقیت‌هایمان ادامه پیدا کند اگر کمکی از دستم بربیاید با کمال میل در خدمت تیم ملی هستم.

 

بازیکن تراکتورسازی در پاسخ به سوال خبرنگار فارس در مورد اینکه این روزها بحث زیادی در رسانه‌ها مبنی بر بحث کاپیتانی وجود دارد، خاطرنشان کرد: اصلا این بحث‌ها در تیم ما وجود ندارد و این مسائل حل شده است. اگر تیمی به موفقیت برسد نمی‌گویند کاپیتان تیم قهرمان چه کسی بوده است. مهم موفقیت تراکتورسازی است. این مسائل فقط در رسانه‌ها مطرح می‌شود و نمی‌دانم چرا در مورد موضوعاتی که حل شده است مطبوعات این‌قدر مانور می‌دهند.

 

وی در مورد شرایط پرسپولیس و مسئله مدیریتی این تیم خاطرنشان کرد: اکنون بازیکن تراکتورسازی هستم و برای این تیم بازی می‌کنم. امیدوارم مربی پرسپولیس و این تیم موفق شود و هواداران خوشحال باشند. آرزوی قلبی‌ام موفقیت پرسپولیس است./فارس