ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

داستان زندگی رحیم استرلینگ


با وجود شرایط نامناسب زندگى رحیم استرلینگ، او توانسته است خود را به تیم ملى انگلیس برساند.

طرفداری: هنگامى كه استرلینگ نه ساله بود، پدرش به قتل رسید. در شانزده سالگى او خود پدر بود. دو سال بعد در حالى كه او به استخدام لیورپول درآمده بود، به خاطر دعوا و زد و خورد دستگیر شد. بى تردید بدون فوتبال این امید بزرگ تیم ملى فوتبال انگلیس سرنوشتى غم انگیز داشته است.

زندگى رحیم استرلینگ از آغاز با دشوارى هاى فراوانى به همراه بوده است، این بازیكن جامائیكایی الاصل در یكى از مناطق خطرناك كینگستون پایتخت جامائیكا تحت حمایت مادربزرگ خود رشد نمود. در پنج سالگى او به همراه مادر خود به بریتانیا مهاجرت نمود. اما در اوایل حضور آنها در بریتانیا هیچ امیدى به بهبود وضعیت زندگى آنها نبود. دوران كودكى و نوجوانى رحیم در منطقه نوردوستن لندن تحت تاثیر جنایات و خشونت هاى فراوان قرار گرفت.به همین دلیل او از مدرسه اخراج شد و به كانون اصلاح و تربیت منتقل گردید. رحیم استرلینگ بى تردید نجات خود و زندگى اش را مدیون علاقه خود به ورزش، فوتبال و استعدادش در این زمینه مى باشد.

داستان زندگی رحیم استرلینگ

در سن ده سالگى كریس بسچى یكى از معلمان استرلینگ در كانون به او متذكر شد كه:"اگر تو فوتبال را جدى بگیرى در هفده سالگى مى توانى براى تیم ملى انگلیس بازى كنى." وى در این زمینه به روزنامه آلمانى Sportbild گفته است:"رحیم تنها از لحاظ فنى با استعداد نبود، او دقیقا مى دانست كه چگونه و چه موقع مى بایست پاس كارى نماید یا ‌چه موقع باید رو به عقب بازى كند. براى كودكى در سن و سال او چنین چیزى فوق العاده بود. هنگامى كه با رحیم بازى مى كردى انگار كه یك بازیكن پخته را در تیم  دارى، او حتى توانایى عبور از بازیكنان بزرگ تر از خود را نیز داشت."

داستان زندگی رحیم استرلینگ

این قابلیت ها، دقیقا همان هایى هستند كه كه استرلینگ 19 ساله هم اكنون نیز از آنها برخوردار است. او بازیكنى با تكنیك، سریع و چالاك است كه در لیگ جزیره طرفداران بسیارى دارد. چون بعد از حذف مفتضحانه تیم ملى انگلیس از جام جهانى 2014،‌ بسیارى از هواداران فوتبال این كشور بر كارآیى تیم محبوبشان تردید دارند و بسیارى ضعف سه شیرها را به وجود تعداد زیاد بازیكنان با كیفیت خارجى در لیگ فوتبال این كشور ربط مى دهند. آلن شیرر كاپیتان سابق سه شیرها معتقد است:"شرایط نگران كننده است، بازیكنان خارجى زیادى در انگلیس وجود دارند و استعدادهاى بومى هیچ شانسى براى خودنمایى پیدا نمى كنند."

با این وجود استرلینگ با چنین مشكلى مواجه نشد  و توانست خیلى زود خود را به مهره اصلى لیورپول و یكى از امیدهاى آتى این باشگاه سنتى تبدیل نماید و تعجبى ندارد كه پیش بینى معلم دوران كودكى او به واقعیت تبدیل شده است، چون یك ماه بل از تولد هجده سالگى اش، استرلینگ توانست براى اولی بار در بازى مقابل سوئد براى تیم ملى انگلیس به میدان برود.

داستان زندگی رحیم استرلینگ

البته در سال هاى اخیر نیز او در خارج از زمین فوتبال بسیار حاشیه ساز بوده است، به خصوص برخورد خشونت بار او با نامزدش در سپتامبر 2013 سبب دستگیرى او شد، با اینكه در نهایت او بى گناه شناخته شد اما همین موضوع سبب خدشه دار شدن تصویر او در افكار عمومى گردید. بعد از این اتفاق او تمام تلاش خود را براى جدا شدن از حواشى انجام داده و با پشتكار فراوان خود را تنها بر روى تمرین و فوتبال متمركز نموده است. وى در این خصوص مى گوید:"جدا ماندن از حاشیه ها براى من دشوار است، من مى خواهم خود را بر فوتبال متمركز نمایم،‌ همه این اتفاقات به من آموخته است تا برخوردى حرفه اى با مسائل مختلف در زندگى داشته باشم، موضوعى كه براى من بسیار پر اهمیت است." البته فصل گذشته وى بعد از پشت سرگذاشتن فصلى درخشان با زدن نه گل و ارسال  هفت پاس گل، پاداش خود را با شركت در جام جهانى دریافت نمود و یكى از بهترین هاى انگلیس در آن رقابت ها بود.

داستان زندگی رحیم استرلینگ

در فصل جارى نیز همه چیز مطابق برنامه پیش مى رود، بردران روجرز  سرمربى موفق لیورپول به رحیم استرلینگ اطمینان كامل دارد:"رحیم فوق العاده ترین بازیكن جوان در اروپا است و هیچ بازیكن بهترى در این سن وجود ندارد." در باشگاه اما استیون جرارد به نظر الگوى مناسبى براى او است."جرارد در زمین مسابقه و خارج از آن همیشه مراقب من است. اگر كسى در زمین با من برخورد تندى داشته باشد، او سریعا از من حمایت مى نماید،‌او الهام بخش و الگوى بسیار كاملى براى من است، جرارد كاپیتان بسیار بزرگى است."

البته استیون جرارد نیز توصیه هایى براى بهبود عملكرد استرلینگ دارد:"او باید همچنان آموزش ببیند و به صحبت هاى بازیكنان باتجربه تر گوش نماید. این مهم است كه او به  خود همچنان ایمان داشته باشد، در این صورت آینده درخشانى پیش روى او است."

داستان زندگی رحیم استرلینگ

فصل جدید را استرلینگ بسیار خوب آغاز كرده است، در سه بازى در لیگ جزیره او موفق به ثمر رساندن دو گل و ارسال یك پاس گل شده است و به خصوص در بازى مقابل تاتنهام او بهترین بازیكن میدان بود. روجرز ترجیح مى دهد كه از استرلینگ به جاى كناره ها در پشت مهاجمین استفاده نماید، تدبیرى كه بسیارى از كارشناسان  استفاده از آن در تیم ملى انگلیس را نیز آرزو مى نمایند.

ردنپ ستاره سابق لیورپول نیز ضمن تایید تصمیم روجرز معتقد است:"من هم ترجیح مى دهم كه او را بیشتر در پشت مهاجمین ببینم، برخى ها معتقدند كه از بازیكنانى نظیر استرلینگ باید در كناره ها استفاده شود، اما چرا؟ به او باید در میانه میدان جایى كه بیشترین آسیب را به حریف مى رساند استفاده نمود، مقابله با او براى مدافعین بسیار دشوار است."

داستان زندگی رحیم استرلینگ

استرلینگ نیز تمایل خود را براى حضور در میانه میدان پنهان نمى كند:"فكر مى كنم كه در اطراف محوطه جریمه و پشت مهاجمین بازدهى من بیشتر باشد." اما او بیشتر از این تمایلى به شركت در بحث هاى تاكتیكى را ندارد و ادامه این موضوع را به مادرش واگذار مى نماید:" در اوایل مادرم تمایلى به حضور در استادیوم نداشت، اما از هنگامى كه متوجه شد كه حضور او تا چه حد مى تواند براى من مهم باشد، به طور مرتب بازى هاى من را از استادیوم دنبال مى كند. هم اكنون او به طور صحیح و دقیق همانند خوزه مورینیو در بحث هاى تاكتیكى شركت مى نماید. بعضى از مواردى را كه او به من یادآورى مى نماید  دقیقا همان هایى هستند كه سرمربى به من مى گوید و از من انتظار دارد. او در این مدت همه چیز را در مورد فوتبال مى داند."

مادر رحیم استرلینگ در زندگى او نقش بسیار مهمى را داشته است:"مادرم زندگى من را مشخص نموده است، او از شخصیت فوق العاده اى برخوردار است و فكر مى كند كه همیشه او رئیس است.  اما من او را دوست دارم و او مهمترین شخص در زندگى من است."


ویدیو مرتبط :
فان؛داستان مریضی های رحیم استرلینگ (با زیرنویس فارسی)

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

انیمیشن داستان زندگی کریستیانو رونالدو


کاپ:



در صورت پخش نشدن ویدئو بر روی تصویر زیر کلیک کنید.