ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

داستان حضور مظلومی در استقلال



اخبار,اخبارورزشی,پرویزمطلومی

انتخاب پرویز مظلومی به عنوان سرمربی استقلال در شرایطی رقم خورده است که قبل از اعلام نام این مربی به عنوان گزینه فصل آینده هیچ کس روی بازگشت مظلومی شرط نمی‌ بست.

مظلومی که با وجود کسب نتایج مطلوب در دوران حضور در استقلال به واسطه از دست دادن دربی معروف ایمون زاید و البته شکست مقابل سپاهان در پلی آف آسیا جای خود را به امیر قلعه‌نویی داد، بعد از 3 سال دوباره جانشین کسی شده که بعد از یک دوره همکاری نزدیک در تیم‌ملی حالا مهمترین دشمنان هم زیر پرچم استقلال محسوب می‌ شوند.

پرویز مظلومی بعد از جدایی از استقلال دو تجربه ناموفق سرمربیگری در آلومینیوم هرمزگان و مس کرمان داشته و با هر دو تیم به دسته پایین تر سقوط کرده است. البته او می‌ توانست بعد از استقلال سرمربی تراکتورسازی شود اما یک مصاحبه بی حساب و کتاب باعث خشم هواداران تبریزی و از بین رفتن شانس او برای حضور در تیمی شد که سال ها در آنجا توپ زده است.

 

در واقع مظلومی پس از همان مصاحبه دچار شوربختی شد و دیگر به سطح اول فوتبال ایران بازنگشت. ضمن اینکه دو انتخاب بد در کارنامه او شرایطش را بیشتر نازل کرد تا جایی که هیچ کس از بیکار بودن این مربی نه چندان بدسابقه در این فصل لیگ تعجب نمی‌ کرد. اما در شرایطی کاملا باورنکردنی پرویز مظلومی حالا سرمربی استقلال است، شغلی که قبلا دوسال آن را تجربه کرده است.

مظلومی که سابقه طولانی دستیاری در استقلال را نیز دارد، گلزن دربی معروف 120هزارتایی در سال 1361 است و در دوران مربیگری به دلیل 4 برد لیگی متوالی مقابل پرسپولیس در نزد هواداران جای مخصوصی دارد.

 

با این حال او عملکرد درخشانی در استقلال نداشته است و تیمی که به گفته بسیاری پرستاره ترین تیم ایران بود، تحت نظر او از کسب مقام قهرمانی بازماند.

 

نکته جالب در انتخاب مظلومی، این است که اگرچه نام او در بین 5 گزینه ایرانی اولیه استقلال وجود داشت اما مطرح شدن نام های بزرگی مثل روبرتو دونادونی سرمربی سابق تیم‌ملی ایتالیا، سنول گونش سرمربی سابق تیم‌ملی ترکیه و ... و حضور ایگور استیماچ سرمربی سابق تیم‌ملی کرواسی در ایران این ذهنیت را به وجود آورده بود که آبی ها این فصل را با مربی خارجی آغاز خواهند کرد. در عین حال گزینه ایرانی آنها نیز علیرضا منصوریان بود که یک مربی جوان و جاه طلب محسوب می‌ شود و از نظر فوتبالی تفاوت بزرگی با پرویز مظلومی دارد.

اینکه استقلال چگونه از منصوریان و دونادونی به پرویز مظلومی می‌ رسد، موضوع مهمی است. مساله ای که به ما یادآوری می‌ کند وقتی پای دولت برای اداره فوتبال در میان باشد هیچ فلسفه و حساب و کتابی وجود ندارد. این همان چیزی است که برانکو ایوانکوویچ را سرمربی پرسپولیس و پرویز مظلومی را سرمربی استقلال می‌ کند. دو تیمی که توسط یک مجموعه مدیریت می‌ شوند و قاعدتا نباید چنین تضادی در افکار فنی داشته باشند.

 

 

اخبار ورزشی - وزش3


ویدیو مرتبط :
تمرین استقلال؛ اظهارات پرویز مظلومی درباره استقلال

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

حضور استیماچ در استقلال منتفی شد / مظلومی; انتخابی که شاید کمتر کسی پیش بینی می کرد



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

ایگور استیماچ گزینه کروات هدایت استقلال به کشورش باز می گردد .

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از مدیر برنامه های استیماچ، بهرام افشارزاده دقایقی پیش به وی اعلام کرده به دلیل کمبود بودجه این تیم قادر به استفاده از استیماچ نیست.

استیماچ که بامداد دیروز به ایران آمده بود امشب دوباره به کرواسی باز می گردد. نکته جالب، نبود بودجه برای استخدام یک مربی در حد 300 هزار دلار در استقلال است که کمی عجیب به نظر می رسد. ظاهرا تهیه خانه برای استیماچ که در مذاکرات امروز به استقلال تخفیف هم  داده بود یکی از دلایل لغو همکاری احتمالی عنوان شده است.

البته این احتمال نیز وجود دارد که استیماچ به دلایل دیگری مورد تایید وزارت ورزش قرار نگرفته و بحث مالی بهانه بوده است. با این تفاسیر به نظر می رسد استقلال در موقعیت معرفی گزینه داخلی قرار گرفته است.

 

 

مظلومی تنها انتخاب هیئت مدیره استقلال

انتخاب احتمالی پرویز مظلومی به عنوان سرمربی استقلال را تا همین دیروز کمتر کسی باور می کرد اما این مربی حالا در آستانه نشستن روی نیمکت استقلال قرار گرفته است.

به گزارش "ورزش سه"، مظلومی در استقلال موفق شد نتایج نسبت موفقی بگیرد. او که در لیگ دهم و یازدهم سرمربی استقلال بود، یک بار این تیمش را دوم و یک بار هم این تیم را سوم کرد، استقلال با تیم تحت هدایت او در لیگ یازدهم قهرمان جام حذفی شد و همچنین پیروزی در 4 دربی متوالی از او یک مربی موفق در استقلال ساخت اما او در پایان لیگ یازدهم از هدایت استقلال کنار رفت تا امیرقلعه نویی جایش را بگیرد.

از این به بعد بود که روزهای بد مظلومی شروع شد چراکه او نتوانست در آلومنیوم هرمزگان و مس کرمان نتایج درخوری بگیرد و هر دو تیم هم در پایان فصل به لیگ یک سقوط کردند. همه این ها باعث می شود که انتخاب مظلومی به عنوان سرمربی استقلال عجیب به نظر برسد هرچند که او کارنامه اش دراستقلال در حدی موفق بوده است که همیشه نامش به عنوان یک گزینه مطرح شود.

در روزهایی که باشگاه بودجه جذب مربی خارجی را ندارد، علی منصوریان مجبور شده در نفت تهران به فعالیت خود ادامه بدهد، بی تردید مظلومی می تواند یک گزینه در دسترس برای هدایت استقلال باشد.

 

اخبار ورزشی- ورزش3