ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

داستان باورنکردنی ارقام نجومی در لیگ



اخبار ,اخبار ورزشی ,بی پولی فدراسیون فوتبال

 

اخبار ورزشی - داستان باورنکردنی ارقام نجومی در لیگ/ سهم فوتبال ملی از هزار و دویست میلیارد فوتبال چیست؟

فدراسیون فوتبال بی پول است. این قدر بی پول که شاید باز هم بعضی از برنامه های تیم ملی با وقفه مواجه شود.

فدراسیون بی پول است و کفاشیان خیلی صریح این جمله را می گوید. او که پس از جام جهانی فوتبال چالش بزرگی پیش رو خواهد داشت برای همین امروز ش مانده است.

 

کفاشیان طولانی مدت ترین رئیس ادوار فوتبال ایران که حالا اواسط ششمین سال ریاستش را پشت سر می گذارد ، می گوید این بار بنایش بر رسیدن به استقلال است. می خواهد دست فدراسیون در جیب خودش باشد . ادبیاتش باز ادبیات تهدید است اما تهدید نرم!

به گزارش خبرآنلاین ؛ وزارت ورزش به عکس وعده ای که داده بود و به رغم همه تلاش هایی که کرده ، نتوانسته پولی برای تیم ملی جور کند. اگرچه وزارت و فدراسیون با همه اختلاف نظرهایی که درباره فوتبال با یکدیگر دارند ، بنای شان مسالمت و دوستی و امید بخشی تا پایان جام جهانی است اما دولت در شرایطی نیست که بتواند 10 میلیارد هزینه ای را که اردوهای تیم ملی نیاز دارد ، تامین کند.

 

5 میلیارد پول اسپانسرینگ در کمتر از چند ساعت تمام شد و باز شرایط کفاشیان بحرانی است. حالا برای اردوی بعد از آفریقای جنوبی کاسه چه کنم در دست دارد و پاسخ عجیب وزیر اقتصاد به ورزشی ها پاک برنامه اش را به هم ریخته است:« ما خودمان شرایط بدتری داریم. پولی نیست که به فوتبال بدهیم.»

و همه این اتفاقات در شرایطی است که لیگ برتر فوتبال و دو دسته پایین تر آن بر اساس آمار رسمی در وزارت ورزش گردش مالی حیرت انگیزی داشته است. رقم هزار و دویست میلیارد تومان. پول هایی که در چرخه باشگاهی میان بازیکنان ، مربیان ، مدیران و البته دلالان محترم دست به دست شده اند و فدراسیون فوتبال برای تامین بودجه 40 میلیاردی اش در یک سال ، به چه کنم افتاده است چون تمام پولی که آنها جذب کردند رقمی نزدیک به 15 میلیارد تومان بوده است. 

 

لیگی که بیش از 80 درصد گردش مالی اش را از بودجه دولتی یا شرکت های منتسب به دولت تامین می کند بیش از 250 برابر متولی فوتبال درآمد دارد. گردش مالی آن برابر با رقم بودجه مصوب برای کل ورزش در سال گذشته است. رقمی که البته تنها 30 درصد آن برای وزارت ورزش محقق شده است و آورده اش این است که مجید جلالی می گوید:« من یک آمار به شما می دهم تا خودتان قضاوت کنید. از کل بازیکنان لیگ تنها 15 درصد بوده اند که در تیم های شان بیشتر از 75 درصد بازی ها را حاضر بوده اند.

 

بالای 50 درصد بازیکنانی که در لیگ مان داریم حتی کمتر از 10 درصد زمان بازی ها را در زمین حضور دارند.»

و حالا روی جالب تر ماجرا این است؛ روایتی از محمد دادکان که از مدیر یک تیم صنعتی شنیده است. مدیری که چند ماه پیش برکنار شد. او در این باره به خبرآنلاین می گوید:« یک بازیکنی می آید به تیمی که من خیلی دوستش داشتم . قرارداد این بازیکن با تیم شهرستانی 250 میلیون بوده اما برای ذخیره شدن در تیم محبوب تهرانی به او 950 میلیون پیشنهاد می دهند. آن بازیکن رفته پیش مدیرش و این حرف را زده و گفته دلت می آید من از این پول بگذرم؟»

این یعنی گردش دلالیسم فوتبال. بازیکنانی که در لیگ این قدر آورده دارند و پول هایی که مثل آب خوردن در تشت فوتبال شسته می شوند و فرو می ریزند.

 

سهم فوتبال که تجلی اصلی اش باید در فوتبال ملی ، رده های پایه و آوردگاه های بزرگ چون جام جهانی باشد چیست؟ کفاشیان می گوید:« هیچ. فعلا که پول نداریم. پول که نباشد اصلا فوتبال ایران به مربی در اندازه های کروش احتیاجی ندارد. ما خیلی از برنامه های مان مانده اند اما توانم انجام شان را نداریم. باید حق فوتبال را بگیریم. فعلا که شرایط خوبی نداریم. البته آقای نوبخت به ما قول دادند که پول برای تیم ملی می رسد و ما روی حرف ایشان حساب کردیم.»

اخبار ورزشی - خبر آنلاین

 


ویدیو مرتبط :
آمار و ارقام لیگ سیزدهم/ برنامه نود

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

داستان‌های باورنکردنی کما +عکس



"کما" حالتی است که در آن فرد هوش و حواسی ندارد اما همچنان بدنش کار می کند. به نوعی می توان این حالت را یک بیهوشی بسیار قوی دانست که در اثر ضربه های سخت به سر ایجاد می شود.
به گزارش گروه خواندنی های باشگاه خبرنگاران، تصادف و آسیب های مغزی در کنار خود کما را به همراه دارند که باعث می شود فرد مصدوم چند روزی را در میان زندگی و مرگ بگذراند. این حالت ممکن است برای بسیاری تنها یک مدت خاص باشد و پس از آن همه چیز به روال عادی بازگردد اما برای عده ای کما می تواند نقطه تحول باشد.

** پاک شدن حافظه

کماهای باورنکردنی,عوارض بعد از کما
"لیز اسکیس" دختر انگلیسی است که در سال 2008 دچار برخی تشنجات خاص قرار گرفت و به همین علت به دکتر مراجعه کرد تا شاید آن ها بتوانند کمکش کنند. پزشکان تصمیم گرفتند او را به یک کمای سه هفته ای ببرند تا تحقیقاتی را روی مغز او انجام دهند. پس از پایان تحقیقات و زمانی که او از خواب بیدار شد تمام حافظه اش از بین رفته بود. او حتی قادر به صحبت کردن و یا راه رفتن هم نبود. این دختر 23 ساله مجبور شد که 11 ماه تنها به یادگیری موارد اولیه زندگی بگذراند و زندگی اش را بار دیگر از ابتدا آغاز کند.

** بیماری به کما رفتن

کماهای باورنکردنی,عوارض بعد از کما
مادر 53 ساله ای به نام "ویندی ریچموند" دچار بیماری بسیار خاصی شده است که زندگی او را تا حدی تحت تاثیر خود قرار داده است. این مادر که اهل بریتانیاست نمی تواند به فرزندش کلمه"دوستت دارم" را بگوید چرا که با گفتن این جمله سریعا به کما می رود. به گفته پزشمکان بدن او به این جمله حساسیت دارد و با هر بار گفتن تمامی استخوان های بدنش سست شده و از کار می افتد. بیماری او در دنیا نادر است و البته همچنان محققان در حال تحقیق بر روی ریشه آن هستند.

** تغییر زبان

کماهای باورنکردنی,عوارض بعد از کما
"سندرا رالیک" دختر 13 ساله ای است که بر اثر یک تصادف به کما رفته و دچار مشکلی بسیار بزرگ شد. این دختر که اهل کرواسی است به زبان محلی سخن می گفت اما بعد از آنکه 24 ساعت در کما بود ناگهان زبانش به آلمانی تغییر پیدا کرد. این درحالی است که او تنها ترم های اولیه زبان آلمانی را گذرانده بود ولی بعد از بیدار شدن از کما به طور کامل این زبان را فراگرفته و حتی زبان مادری خودش را نیز فراموش کرده بود.  این دختر مجبور شد تا بار دیگر زبان مادری اش را فرا بگیرد. پزشکان هیچگاو متوجه این تغییر زبان ناگهانی نشدند.

** 19 سال در کما

کماهای باورنکردنی,عوارض بعد از کما
"تری ویلاس" از جمله افرادی است که کمای بسیار طولانی و عجیبی داشته است. او در سال 1984 در حالی که برای تولد خواهرش به شهری در آمریکا سفر میکرد تصادف کرده و پس از 24 ساعت گذشت از تصادف به صورت بیهوش در صحنه حادثه پیدا شد. از آن پس تمامی خانواده او به این اصرار داشتند که روزی از کما خارج می شود و به همین علت به مدت 19 سال اجازه جدا کردن دستگاه ها را از او نداند. پس از 19 سال او بار دیگر چشمانش را باز کرد در حالی که تمام این مدت در سال 1984 گیر کرده بود. او با اینکه در سال 2003 به هوش آمد اما زندگی اش را از همان سال 1984 بار دیگر آغاز کرد.

** کمای داوطلبانه

کماهای باورنکردنی,عوارض بعد از کما
"جان روچ" کارمند ساده ای است که چندین سال از بیماری نادری رنج می برد که پزشکان برای آن درمانی کشف نکرده بودند اما فرضیه های ساده ای برای آن داده بودند که هیچگاه به اثبات نرسیده بود. در یکی از این فرضیه ها پزشکان به این نکته اشاره کردند که اگر بیمار به یک کمای ساختگی وارد شود ممکن است مقداری از بیماری اش کاسته شود. این مرد 50 ساله تصمیم گرفت تا خود را داوطلبانه در اختیار پزشکان قرار دهد تا آن ها او را به کما برده و تحقیقاتی را انجام دهند. این کار باعث شد تا او به کما رفته اما بهبود پیدا کند و این روش به اثبات رسید..... /