ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

دادگاه فرانک ریبری را جریمه کرد


دادگاهی در فرانسه شکایت بال فرانسوی تیم فوتبال بایرن‌مونیخ را از خبرنگاری که او را با الفاظی ناشایست خطاب کرده و اتهاماتی را هم به او نسبت داده بود، رد کرد.

خبرگزاری تسنیم: شکایت فرانک ریبری از دانیل ریولو، خبرنگاری که سال 2013 در کتابش با عنوان «باشگاه فوتبال رذل» از بال بایرن‌مونیخ به‌عنوان یک فرد رذل یاد کرده است، به جایی نرسید.

در این کتاب نویسنده از برخی از فسادهای اخلاقی دنیای فوتبال از جمله ماجرای فساد اخلاقی ریبری و بنزما ــ اتهامی که البته در نهایت دادگاه ریبری و بنزما را از آن تبرئه کرد ــ پرده برداشته است.

او همچنین ریبری را یکی از عوامل اصلی آشوبی دانست که در جریان جام جهانی 2010 در رختکن تیم ملی فرانسه علیه سرمربی وقت تیم، ریمون دومینیک به‌پا کرده و او را با الفاظی همچون «رذل»، «اسکارفیس» (اشاره به فیلم صورت‌زخمی به‌نقش‌آفرینی آل‌پاچینو) و گانگستر خطاب کرده است.

قاضی رسیدگی به پرونده شکایت ریبری از ریولو نه‌تنها این شکایت را نپذیرفته بلکه بال 32ساله باواریایی‌ها را به بی‌ملاحظگی در شکایت از خبرنگار نامبرده متهم و او را به پرداخت پنج‌هزار یورو جریمه به این خبرنگار و ناشر کتاب او محکوم کرده است.

به‌دنبال اعلام این حکم، وکیل ریبری با انتشار بیانیه‌ای از تصمیم خود برای اعتراض نسبت به این حکم خبر داده است.


ویدیو مرتبط :
فرانک ریبری

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

دژآگه: روزه می‌گیرم همانند فرانک ریبری/ به خاطر ایران به اسرائیل نرفتم



اشکان دژآگه ,تیم ملی ایران

دژآگه: روزه می‌گیرم همانند فرانک ریبری/ به خاطر ایران به اسرائیل نرفتم

اشکان دژآگه می‌گوید کارلوس کی‌روش او را قانع کرده است که برای تیم ملی ایران بازی کند.

 سایت پرتغالی I-online با اشکان دژآگه، ملی‌پوش ایرانی فولام به گفت‌وگو نشست.

بازیکن 27 ساله ایرانی در تیم ملی زیر 21 ساله‌های آلمان با بزرگانی مانند مانوئل نویر، سامی خدیرا و مسوت اوزیل همبازی بود. او در نهایت تصمیم گرفت تیم ملی ایران را انتخاب کند. دژآگه در رقابت‌های انتخابی جام‌جهانی 2014 برزیل در اولین دیدار خود برابر قطر درخشید و توانست دو گل تیم ملی ایران را به ثمر برساند. گفت‌وگوی این سایت پرتغالی با اشکان دژآگه را در زیر می‌خوانید.

از حضور در تیم ملی زیر 21 ساله‌های آلمان و اکنون اینجا در ورزشگاه آزادی کمی توضیح بدهید.

حضور در تیم ملی آلمان بسیار سخت بود. (با خنده) به همین خاطر تصمیم گرفتم تیم ملی ایران را انتخاب کنم. امیدوارم که تیم ملی ایران بتواند در جام‌جهانی 2014 برزیل درخشش خوبی داشته باشد.

چه کسی تو را قانع کرد که ایران را انتخاب کنی؟
کارلوس کی‌روش بود که من را قانع کرد برای تیم ملی ایران بازی کنم. او چند بار با من تماس گرفت و تشویقم کرد تا تیم ملی ایران را انتخاب کنم. اکنون خیلی خوشحالم که در تیم ملی ایران هستم.

درباره زندگی در ایران بگویید؟
در ایران به دنیا آمده‌ام اما وقتی بچه بودم به آلمان رفتیم. از تلویزیون بازی ایران – پرتغال را در جام‌جهانی آلمان دیدم. دیداری که دکو گل فوق‌العاده‌ای زد.

آیا نماز می‌خوانید؟
من قبل از هر مسابقه به زبان فارسی با خدا راز و نیاز می‌کنم. این عادت من است.

در ماه رمضان چطور؟
بله. البته من و خیلی از بازیکنان دیگر مثل ریبری این کار را انجام می‌دهیم.

آیا درست است که در تیم ملی آلمان با مشکلی روبه‌رو شدید؟
نه. مشکلی نداشتم و همه چیز در آنجا تمام شده است.

چه اتفاقی در تیم ملی آلمان برای تو افتاد؟
یک روز تیم ملی آلمان می‌خواست به اسرائیل برود اما از حضور در این تیم منصرف شدم.

چرا؟
برای این که خودم را ایرانی می‌دانم و نمی‌خواستم مشکلی برای کشورم به وجود بیاورم. چند روز بعد با رییس فدراسیون فوتبال آلمان به صورت جداگانه صحبت کردم و همه چیز خیلی خوب به پایان رسید. آنها از من خواستند سیاست را از ورزش جدا کنم اما این تصمیم من کاملا شخصی بود. نمی‌توانستم که ریسک کنم. من با تیم ملی زیر 21 سال آلمان در کنار بازیکنانی مثل مانوئل نویر، بوآتنگ، مت هوملس، سامی خدیرا و مسوت اوزیل هم‌تیمی بودم و بازی‌های خوبی را نیز انجام دادم. تصمیمم برای نرفتن به اسرائیل این مساله بود که حل شد.

مثل ریکاردو کاستا؟
در سال 2009 در ولفسبورگ هم‌تیمی بودیم. او به من خیلی کمک کرد. کاستا بازیکنی دوست و مهربان بود. او کمک‌های زیادی به من کرد. /ایسنا