ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

دادکان: کی‌روش از برانکو هم بهتر است


رئیس پیشین فدراسیون فوتبال با تاکید بر اینکه کارلوس کی‌روش عملکرد خوبی در تیم ملی فوتبال ایران داشته و باید به همکاری‌اش با فوتبال کشورمان ادامه دهد به ارزیابی‌اش از عملکرد تیم ملی در مسابقات جام‌جهانی پرداخت و گفت: تیم ما عملکرد قابل قبولی داشت که به همین خاطر باید از کی‌روش و فدراسیون فوتبال به خاطر تلاشی که کردند تشکر کرد.

خبرگزاری مهر: رئیس پیشین فدراسیون فوتبال با تاکید بر اینکه کارلوس کی‌روش عملکرد خوبی در تیم ملی فوتبال ایران داشته و باید به همکاری‌اش با فوتبال کشورمان ادامه دهد به ارزیابی‌اش از عملکرد تیم ملی در مسابقات جام‌جهانی پرداخت و گفت: تیم ما عملکرد قابل قبولی داشت که به همین خاطر باید از کی‌روش و فدراسیون فوتبال به خاطر تلاشی که کردند تشکر کرد.

 محمد دادکان در خصوص عملکرد تیم ملی فوتبال در جام جهانی و اینکه چه نمره‌ای به این تیم می‌دهد خاطرنشان کرد: نمره را من نمی‌توانم بدهم. فیفا خودش به تیم‌ها نمره داده است. آن زمان ما تیم بیست و پنجم جام جهانی شد ولی حالا این تیم بیست و هشتم شده است.

رئیس تربیت بدنی دانشگاه آزاد درباره عملکرد تیم ملی کشورمان در این دوره از مسابقات جام جهانی بیان کرد: به نظر من تیم ملی خوب بازی کرد و باید از این تیم تقدیر کرد. از فدراسیون فوتبال و کی‌روش بابت تلاشی که کردند تشکر می‌کنم. باید بپذیریم کی‌روش برای ما مفید است و امیدوارم که بماند.

وی که با برنامه ورزش و مردم گفتگو می‌کرد در خصوص انتقادهای مربیان داخلی از کی‌روش گفت: من قبل از جام جهانی و در خلال آن صحبتی درباره تیم ملی نکرده بودم ولی ما وقتی کی‌روش را حذف کنیم باید یکی در حد وی را پیدا کنیم چرا که نوبت به مربیان ایرانی نمی‌رسد. فوتبال یک رشته وارداتی است. من به همه مربیان داخلی احترام می‌گذارم اما باید بگویم که کی‌روش حتی از برانکو هم جلوتر است.

دادکان همچنین گفت: فوتبال لحظاتی دارد که نیاز به مربیان بزرگ دارد. همان بازی‌های مقدماتی را در نظر بگیرد کسی فکر نمی‌کرد که ایران بتواند در سه بازی آخر 9 امتیاز بگیرد و صعود کند. خودم همین طور فکر می‌کردم اما با تفکراتی که کی‌روش داشت تیم ملی هر سه بازی را برنده شد و به جام جهانی صعود کرد.


ویدیو مرتبط :
ماجرای تماس احمدی‌نژاد با محمد دادکان چه بود؟ | بغض محمد دادکان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

با برانکو بهتر شدیم با کی روش نه / خیلی زشت است که از رسانه ملی استفاده شخصی می‌ کنند؛



اخبار,اخبار ورزشی , خداداد عزیزی

کارشناس فوتبال کشورمان گفت: «یک عده به خاطر جایگاه خود نگران رفتن کی روش هستند.»

 خداداد عزیزی در گفتگو با شبکه خبر در مورد جدایی کارلوس کی روش در تیم ملی فوتبال اظهار داشت: «من مخالف حضور کی روش هستم و بارها گفته‌ام در این چهار سال حضور کی‌ روش اتفاق خاصی برای فوتبال نیفتاده است. ما از کی‌ روش با توجه به کارنامه خوبی که داشته چیز خاصی ندیدیم. در این چهار سال با کی‌روش به جام‌ جهانی رفتیم که با برانکو هم رفتیم که از نظر خیلی‌ ها برانکو یک مربی درجه دو و سه بود. با برانکو در جام‌ ملت‌ها سوم شدیم و در بازی‌ های آسیایی قهرمان که با کی‌ روش در جام‌ ملت‌ ها حذف شدیم.»

وی افزود: «مگر کی‌ روش را نیاوردند که بهتر شویم. پس چرا بهتر نشدیم؟ ما با برانکو بهتر شدیم ولی چرا کسی از وی حمایت نکرد؟ وقتی برانکو در بازی حساس در 2010 باخت، فردوسی پور گفت برانکو باید برود. ولی چرا وقتی در بازی با عراق که تیم برده بود ولی آخر بازی باختیم از کی روش حمایت شد و نگفتند باید برود؟ اینکه نظرات شخصی‌ مان را در رسانه‌ ملی بیان کنیم اخلاقی نیست. عادل دوست دارد کی‌ روش بماند پس دیگر چه نیازی به دعوت از کارشناس است. این‌ همه کارشناس می‌ آورد که خودش بگوید کی‌روش باید بماند. خیلی زشت است که از رسانه ملی استفاده شخصی می‌ کنند.»

مهاجم سال های نه چندان دور کشورمان ادامه داد: «چطور اعتراض آقای کی روش به داوری خیلی قشنگ است ولی اعتراض من و علی دایی، قلعه نویی و مایلی کهن زشت است؟ چرا وقتی کی روش بطری آب را پرت می کند می گویند خیلی کار حرفه ای کرد ولی ما پا را کمی اینور تر می گذاریم می گویند کار زشت و غیر اخلاقی بود شما ها الگوی جوانان هستید.»

عزیزی اضافه کرد: «من درباره کی‌ روش هیچ‌ وقت منتقد فنی نبودم و تنها بحث فنی من این است که او نتوانسته در فوتبال ما نتیجه بگیرد و تحولی مثبت ایجاد کند. برای من هم دعوت بعضی از نفرات به تیم‌ ملی عجیب است. چطور می‌شود از فولاد یک نفر به تیم‌ ملی دعوت شود اما از تیمی که در حال سقوط است چند نفر دعوت شود! یا بازیکنی که در تیم خودش هم بازی نمی دهند همیشه در لیست تیم‌ ملی باشد. همین مسائل است که من را به شک می اندازد و مخالف کی روش می شوم.»

بازیکن سابق تیم ملی خاطر نشان کرد: «یک عده به خاطر جایگاه خود نگران رفتن کی روش هستند. مگر کی روش بازیکنان ما را به سطح اول فوتبال اروپا ترانسفر کرد؟ حتی نتوانست به لیگ دوی اروپایی هم بازیکنی ترانسفر کند. واقعا دلیل حمایت این عده از کی‌ روش فنی نیست.»

او در مورد اینکه جز عادل بازیکنان هم از کی روش حمایت می کنند عنوان کرد: «بازیکنان این دوره و زمانه به دو ریال آدم را می‌ فروشند. امروز کی‌روش آدم خوبی است و فردا کس دیگری بیاید و همین نفرات را دعوت کند می‌شود آدم خوبه داستان و اگر دعوت نکند می‌ شود آدم بده  این حمایت آنها هم فیلم است. شما الان چوب‌ لباسی بگذارید جای کی‌ روش این بازیکنان از چوب‌ لباسی هم حمایت می‌ کنند.»

وی تصریح کرد: «متاسفانه شماها جو بسیار بدی برای حمایت از کی روش راه انداختید و تبعیض بسیار بدی بین او و مربیان ایرانی قائل هستید.»

عزیزی پرداخت این همه پول به کی روش را غیر منطقی خواند و گفت: «وقتی مالیاتش دو میلیارد است یعنی سالی بیش از 30 میلیارد تومان می گیرد. 4 سال به او زمان داده شده اما هیچ آورده ای نداشته است. او مربیان ایرانی را تحقیر می کند و می گوید باید میله پرچم بچینند. وقتی به کی روش در 4 سال 30 میلیارد می دهیم حق دایی و قلعه نویی و هم باید خیلی بیشتر از اینی باشد که می گیرند.»

عزیزی در پایان گفت: «امیدوارم تصمیم درستی درباره این مربی گرفته شود چون ایشان در همه کار دخالت می کنند و حتی به خودشان اجازه می دهند در مورد ماندن یا نماندن اعضای هیات رییسه فدراسیون تصمیم بگیرند که در حوزه کاری وی نیست.»

 

اخبار ورزشی - شبکه خبر