ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

دادکان: این فدراسیون چرا اصرار دارد کار کند؟


شکست‌های زنجیره‌ای تیم‌های ملی ما در مسابقات مختلف، اتفاق بسیار تلخ و ناراحت‌کننده‌ای بود.

خبر آنلاین: فدراسیون فوتبال پیش از این همواره عملکرد تیم‌های پایه‌ای را برگ برنده‌ای برای خود می‌دانست و حالا این شکست‌ها برایش به یک پاشنه آشیل و نقطه ضعفی بزرگ تبدیل شده است. در این شرایط انتظار عذرخواهی از سوی مسئولان فدراسیون، انتظار بجایی بود اما نه تنها اتفاقی نیفتاد، بلکه علی کفاشیان هم اعلام کرده اگر مدیری بهتر از او هست، برای اداره فوتبال بیاید! روز گذشته خبرنگار خبرورزشی در خصوص مسائل مختلف فوتبال‌مان با دكتر محمد دادکان که برای بازدید از اماکن ورزشی قلعه‌ حسن‌خان به شهر قدس رفته بود، به اتفاق دانشجویان این دانشگاه گپ زد.‌ آنچه می‌خوانید گفته‌های دكتر محمد دادكان در جمع دانشجویان است.

آقای دکتر! چطور شد شما به اینجا آمدید؟

دانشگاه آزاد شهر قدس، یکی از بزرگ‌ترین واحدهای آموزشی دانشگاه آزاد است. این شهر، ورزشکاران و قهرمانان خوبی در رشته‌های مختلف دارد و از مدیر این واحد آقای دکتر حسن‌پور که علاقه زیادی به ورزش دارد، تشکر می‌کنم. دانشگاه یکی از مکان‌هایی است که می‌تواند ورزش ما را در مسیر رشد و پیشرفت قرار دهد. حالا که دیگر خبری از زمین‌های خاکی نیست و نقش باشگاه‌ها هم کمرنگ شده است.

به نکته خوبی اشاره کردید. فدراسیون فوتبال هم عملکرد تیم‌های پایه‌ای را برگ برنده خود می‌دانست اما حالا نتایج بسیار ضعیفی در آنها گرفته است.

بهتر است من در این خصوص صحبت نکنم زیرا مردم، کارشناسان و رسانه‌ها همه چیز را می‌بینند. متأسفانه تیمی در آسیا نبوده که تیم‌های پایه‌ای ما به آن نباخته باشند. واقعاً فوتبال ایران باید به تیم‌های درجه دوم و سومی مثل تایلند، یمن و ویتنام ببازد؟ نمی‌دانم مسئولان فدراسیون چه حرفی برای گفتن دارند. جالب است که آقایان می‌گویند مشکل خاصی نیست اما همین‌ها فوتبال ما را به عقب بردند. زمانی که فوتبال دست ما بود، قهرمان بازی‌های آسیایی بوسان شدیم، در جام ملت‌ها به مقام سومی رسیدیم، بدون استرس راهی جام جهانی شدیم و رتبه پانزدهم رنکینگ فیفا را داشتیم اما الان به کجا رسیده‌ایم!

زمان مدیریت شما در فدراسیون ما نتایج بهتری می‌گرفتیم و می‌توان شما را جزو مدیران موفق فوتبال دانست.

این لطف شما و لطف مردمی است که هر زمان مرا می‌بینند، مورد محبت خود قرار می‌دهند. البته به نظر می‌رسد فوتبال مدیران قوی و بزرگی پیدا کرده که کسی نمی‌تواند جای‌شان را بگیرد.

منظور شما به مصاحبه کفاشیان برمی‌گردد که گفته بود اگر مدیری از خودم قوی‌تر ببینم، می‌روم؟

این حرف ایشان که جوک سال است. شاید نظر کفاشیان در بحث تخریب فوتبال بوده زیرا در تخریب فوتبال، مدیری قوی‌تر از کفاشیان ندیدم.

اگر شما جای کفاشیان بودید و این نتایج را می‌گرفتید، چه اتفاقی می‌افتاد؟

شک نکنید مرا دار می‌زدند. من دادکان و فوتبالی بودم، آن رفتار را با من کردند اما الان که آقایان غیرفوتبالی سر کار هستند و هیچ جای خالی‌ای برای شکست نگذاشته‌اند، کسی کاری به کارشان ندارد.

اما هر زمان بحث تغییر در فدراسیون به میان می‌آید پای خطر تعلیق هم وسط کشیده می‌شود.

متأسفانه الان حیثیت فوتبالی ما به خطر افتاده اما وزیر ورزش و اعضای مجمع می‌توانند به صورت قانونی با فدراسیون برخورد کنند. البته آقایان وقتی این شکست‌ها را به بار آوردند، خودشان باید می‌رفتند. کفاشیان می‌گوید اگر مدیری بهتر از او هست، بیاید که این حرف مثل جوک است و احتمالاً به او یاد داده‌اند. او خودش می‌داند با فوتبال چه کار کرده و چه نتایجی گرفته است. بگذارید برای‌تان مثالی بزنم. در یک روستا روباهی بود که خیلی مردم را اذیت می‌کرد. وقتی او را گرفتند، گفت مرا نکشید زیرا من فقط خرابکاری نکردم و یک جاهایی را هم آباد کرده‌ام. مردم به او گفتند اگر تو جایی را آباد کرده باشی، می‌گذاریم زنده بمانی. بعد هم روباه را هر جایی که بردند، دیدند فقط خرابکاری کرده و به همین دلیل روباه را کشتند. این دوستان هم در فدراسیون جایی برای خراب کردن باقی نگذاشته‌اند. در فدراسیون‌ و تیم‌های ملی که شرایط این گونه است و آن هم از باشگاه‌ها. الان همه تیم‌های ملی ما حذف شده‌اند و فقط مانده جام ملت‌ها که باید دید تیم بزرگسالان در این مسابقات چه می‌کند. هم مردم از این فدراسیون ناراضی هستند و هم مسئولان گله دارند.

به باشگاه‌ها اشاره کردید، شرایط تیم خودتان پرسپولیس را چطور می‌بینید؟

باید از این پرسپولیس راضی باشیم؟ ببینید چه بلایی سر پرسپولیس آمده است. در حال حاضر جمعیت تهران 13 میلیون نفر است اما فقط هزار نفر برای بازی‌های استقلال و پرسپولیس به ورزشگاه می‌روند. این فاجعه نیست؟

پیشنهاد شما برای برون رفت از این وضعیت چیست؟

مسئولان وزارت ورزش و اعضای مجمع باید برای خروج از این شرایط فکری کنند. ضمن اینکه رسانه‌ها نیز نقش بسیار مهمی دارند. جالب است که وقتی همه تیم‌های ما می‌بازند، خبرنگار از آقای آیت‌اللهی سؤال می‌کند و او هم می‌گوید اتفاقی نیفتاده است!


ویدیو مرتبط :
افشاگری دادکان از تبانی فدراسیون با داور محروم!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

دادکان: اگر رئیس فدراسیون بودم یک سال لیگ را تعطیل می‌کردم



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

بازیكنانی كه بیش از 100 میلیون نمی‌ارزند را اشباع كرده‌اند

دادکان: بركناری راه چاره نیست/ منتقدان كی‌روش سنگ خود را به سینه می‌زنند

رییس سابق فدراسیون فوتبال می‌گوید بركناری كارلوس كی‌روش راه علاج نیست و كسانی كه این روزها درباره تغییرات در تیم ملی صحبت می‌كنند، تنها سنگ خود را به سینه می‌زنند.

دكتر محمد دادگان در گفت‌وگو با ایسنا، درباره وضعیت تیم ملی پس از باخت به لبنان و حاشیه‌هایی این كه این شكست برای فوتبال ایران به وجود آورد، گفت: فوتبال ما دچار یك موج و تلاطمی شده است. معتقدم در شرایطی كه به وجود آمده باید از كی‌روش حمایت كرد. این باید سرلوحه كار ما تا آخرین وضعیت باشد، چرا كه آلترناتیوی برای جایگزینی كی‌روش نداریم.

وی با انتقاد از كسانی كه این روزها با اظهار نظرهایشان به دنبال تغییر در كادر فنی هستند، گفت: مربیان و مدیرانی كه از داخل اظهار نظر می‌كنند، تنها سنگ خود را به سینه می‌زنند و حرف‌هایشان از سر دلسوزی نیست. دوست دارم یك نفر از آنها بپرسد كه آقای مدیر و آقای مربی شما برای فوتبال چه كرده‌اید؟

دادکان افزود: چون خواست مقامات دولتی حضور یك مربی بزرگ بوده و فدراسیون فوتبال با توجه به این خواست كی‌روش را به ایران آورده، نشان می‌دهد كه در حال حاضر هم تصمیم گیر فدراسیون فوتبال نیست. به اعتقادم نباید با برداشتن كی‌روش یا حتی بحث درباره این موضوع وضعیت را برای فوتبال ایران بدتر از شرایط فعلی كرد. به عنوان یك در خواست از كی‌روش می‌خواهم به خاطر حفظ هویت فوتبال ملی و خودش در كادر تیم ملی از مربیان جوانی همچون فركی، ابراهیم زاده و ویسی استفاده كند. بودن در كنار كی‌روش می‌تواند این مربیان جوان ما را آب دیده‌تر كند و كی‌روش می‌تواند نظرات آنها را بگیرد، ولو این كه باز هم نظرات خود را اجرا كند.

استاد تربیت بدنی دانشگاه شهید بهشتی با اشاره به تجربیات ناموفقی كه پس از بركناری مربیان ایجاد شد گفت: فوتبال ملی هیچ گاه از تغییراتی كه ایجاد شد، سودی نبرد. برداشتن قلعه نویی و آمدن دایی یا برداشتن دایی و آمدن قطبی از این دست تجربه‌ها بود، هر چند كه به اعتقاد من دادن نیمكت تیم ملی به این سه مربی به دلیل جوانی‌شان زود بود.

دادکان در پاسخ به این سوال كه فكر می‌كنید دلیل مشكل اصلی فوتبال ایران چیست؟ و چه شده كه مردم دیگر امیدی به تیم ملی كشورشان ندارند؟

گفت: این یك سوال كلیدی برای فوتبال ایران است. در فوتبالی كه یك مدیر نه برای بقای فوتبال، بلكه برای بقای مدیریت خود كار سیاسی می‌كند تا به شورای شهرها و نمایندگی‌ها برسد، خروجی‌اش چیزی می‌شود كه اكنون می‌بینیم. این مدیران تنها برای این كه اهداف سیاسی خود را پیش ببرند، چنین پول‌های فراوانی را به شكم فوتبال می‌ریزند.

مقام‌های دولتی و رییس سازمان تربیت بدنی كه جلوی پیشرفت فوتبال را گرفت، یكی از دیگر از مقصران وضعیتی است كه به وجود آمده است. در زمان حضور ما در فدراسیون فوتبال علی آبادی می‌گفت كه دادگان با خارجی‌ها است و می‌پرسید چرا او نمی‌خواهد از فوتبال برود، اما من می‌‌خواهم بپرسم كه چرا شما برای ماندن در كمیته ملی المپیك این همه تلاش می‌كنی. اگر كشتی و وزنه‌برداری را از این ورزش بگیرند، چیزی باقی نمی‌ماند. آن هم در شرایطی كه دنیا به دلیل صدمه پذیری این دو رشته بر روی آن سرمایه‌گذاری نمی‌كند و كشورهای مطرح دنیا به رشته‌های شادی آوری مانند دوومیدانی، تنیس، فوتبال، شنا و .... می‌پردازد. هر وقت ما توانستیم در این رشته‌ها رشد كنیم، می‌توانیم بگویم كه ورزشمان پیشرفت داشته است.

وی در پاسخ به این سوال كه برخی از منتقدان اعتقاد دارند كه تیم ملی بیش از حد مسن است، شما چه نظری دارید؟

گفت: فكر نمی‌كنم در حال حاضر با حضور چند بازیكن با تجربه تیم ملی فرسوده باشد. تیم ما بازیكنان جوانی همچون حاج صفی، ماهینی، رحمتی و .... دارد و در كنار این بازیكنان با تجربه‌هایی هم در تیم ملی وجود دارند. فكر نمی‌كنم كه مشكل تیم ملی این باشد. مشكلی كه تیم ملی دارد، ناهماهنگی است و برنامه‌ای در زمین ارائه نمی‌شود و نمی دانیم با حریفانی چون كره، قطر و لبنان چگونه بازی كنیم.

دادکان افزود: از همه مهم‌تر بازیكنان تیم ملی ارضاء و اشباع شده‌اند و مدیرانی كه پول‌های كلانی را به شكم این فوتبال ریخته‌اند مسبب آن هستند. شنیده‌ام در تمرین یكی از تیم‌های مطرح، یكی از بازیكنان در اعتراض به تماشاگران گفته من را پنج ماه تحمل كنید و آن وقت از تیمتان می‌روم. این نشان می‌دهد كه آن مدیر چقدر بی‌كفایت بوده است كه بازیكنانی را جذب كرده كه به دنبال پایان قراردادشان هستند. من بر روی حرف خود هستم و می گویم بهترین فوتبالیست ایران قیمتش 100 میلیون تومان است و اگر من رییس فدراسیون فوتبال بودم، یك سال این لیگ را تعطیل می‌كردم. فوتبالی كه این همه هزینه در آن می‌شود و زیبا نیست و تماشاگری را جذب نمی‌كند، دلیلی برای بودنش وجود ندارد.

وی درباره ناراحتی بازیكنان از رسانه‌ها به دلیل حمایت از قهرمانان المپیك و پارالمپیك و انتقاد از فوتبال گفت: من هم اعتقاد دارم كه هزینه ای كه در فوتبال می‌شود بی‌جا است و در نقطه مقابل باید قهرمانان المپیك و پارالمپیك را حمایت كرد. به اعتقاد من تمامی این مسایل از جایی نشات می‌گیرد كه یك مدیر برای بقای خود و حزب و دسته سیاسی‌اش پول‌های كلانی را به فوتبال می‌آورد و این گونه بازیكن دیگر با گرفتن این پول‌ها انگیزه‌ای برای كار ندارد./ایسنا