ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

خیز بلند اوزیل به سوی توپ طلا



 

 

 

خیز بلند اوزیل به سوی توپ طلا

 

مهاجم آلمانی تیم فوتبال رئال مادرید اسپانیا از دید کارشناسان فوتبال برای تصاحب توپ طلای فیفا خیز برداشته است.

به نقل از مارکا اسپانیا، مسعود اوزیل در 27 بازی خود با لباس رئال مادرید 5 گل زده و حداقل 80 پاس منجر به خلق موقعیت گلزنی را به ثبت رسانده است.

پست اصلی او هافبک تهاجمی است اما روزنامه‌های اسپانیایی علاقه شدیدی در قراردادن وی در کنار رونالدو در خط حمله رئال مادرید دارند.

درخشش اخیر اوزیل در بازی‌های موفقیت‌آمیز رئال مادرید نزد روزنامه‌های مادریدی که از قهرمانی رئال ناامید شده‌اند به سوژه خبری نابی تبدیل شده تا وی را به عنوان گزینه اول تصاحب توپ طلای فیفا معرفی کنند.

تاریخ توپ طلای سال جهان نشان می‌دهد که منابع خبری فرانسه بیشترین تاثیر را در انتخاب مرد طلایی سال دارند و بعد از آن نیز ایتالیایی‌ها و اسپانیایی‌ها تاثیرگذار بوده‌اند.

اوزیل در واکنش به اخبار منتشر شده و مقالات حمایتی در روزنامه‌های پایتخت گفته است: نمی خواهم جز انجام وظیفه، کار دیگری انجام دهم. از خبرنگاران ممنونم اما دیگر درخصوص توپ طلا یا افتخاراتی از این دست از من سوال نپرسید.


ویدیو مرتبط :
تاریخچه تصاحب کنندگان توپ طلا ازسال 1956 تا 2012مسی 4توپ طلا

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اوزیل: می خواهم توپ طلا را کسب کنم


مسوت اوزیل ابراز امیدواری کرد بتواند روزی توپ طلای فوتبال جهان را کسب کند.

خبرگزاری ایسنا: مسوت اوزیل که در رئال‌مادرید درخشش خوبی داشت به آرستال پیوست ولی در این تیم نتوانست درخشش خوبی داشته باشد و خیلی‌ها را ناامید کرد ولی او در یکی دو ماه اخیر پیشرفت خوبی داشته است.

اوزیل در گفت‌وگو با میرر درباره شرایط خود اظهار کرد: دوست دارم توپ طلا را کسب کنم. می خواهم هر طور شده در ادامه این جایزه را کسب کنم. باید درخشش بی نشیری داشته باشم تا بتوانم بهترین بازیکن جهان شوم. کم کم در حال جا افتادن در لیگ برتر هستم و فکر می کنم در فصل آینده بهتر شوم.

او ادامه داد: هیچ چیز برای اثبات توانایی خودم ندارم. بازی نمی‌کنم که جواب منتقدان خودم را بدهم. به نظرم انتقادهایی که از من شده، هرگز عادلانه نبوده است. پس از ترک رئال‌مادرید و پیوستن به آرسنال با شرایط جدیدی روبه‌رو شدم. زمان می‌برد تا بتوانم در آرسنال نیز بازی‌های خوبی را به نمایش بگذارم ولی مصدومیت‌های پی‌درپی باعث شد که از بازی‌ها دور بمانم. اصلا از شرایطم در تیم آرسنال راضی نیستم. به نظرم خیلی جا برای پیشرفت دارد. فصل گذشته اولین فصل حضورم در آرسنال بود و به همین خاطر خیلی با بازیکنان این تیم هماهنگ نبودم. فضای لیگ برتر نیز با لیگ‌های دیگر متفاوت است و به همین خاطر زمان می‌برد تا من بتوانم به شرایط لیگ برتر عادت کنم. امیدوارم که در این فصل بتوانم با افزایش قدرت بدنی خود عملکرد بهتری در آرسنال داشته باشم. من یک جام جهانی موفق را در تابستان پشت سر گذاشته‌ام و اکنون امیدوارم که بتوانم این موفقیت‌ها را نیز در رده باشگاهی به دست آورم.

هافبک آرسنال در ادامه گفت: همه مادرید من را به خوبی می‌شناسند. سه سال در رئال بازی کردم و هر آنچه را در توان داشتم رو کردم. نمی‌گویم بازیکن دیگری مثل من وجود ندارد اما باید این را به سران رئال بگویم که هیچگاه نمی‌تواند بازیکنی با فاکتورهای من را با این قیمت بخرند.

این بازیکن درباره پیروزی برابر منچستر یونایتد گفت: همه به نتایج قبلی آرسنال مقابل منچستر یونایتد نگاه می‌کردند و کسی برای ما شانسی قائل نبود. حالا ما به ومبلی می‌رویم. منچستر یونایتد اشتباهات زیادی مرتکب شد و ما از آن اشتباهات نهایت استفاده را بردیم. ما روی بازی خود تمرکز و دستورات سرمربی را عملی کردیم. ما امیدواریم در ماه می‌ در ومبلی یک پای فینال باشیم.

اوزیل در سال 2010 با 15 میلیون یورو از وردربرمن آلمان به رئال‌مادرید پیوست. او در تابستان 2013 با 57 میلیون یورو به آرسنال رفت. توپچی‌های لندن با جذب این بازیکن آلمانی به یک باره متحول شدند و الان با 19 امتیاز در صدر جدول رده‌بندی در لیگ برتر انگلیس قرار دارند.