ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

خون به پا می شود



اخبار ورزشی,خبرهای ورزشی,بازی پرسپولیس و استقلال

پرسپولیس - استقلال 17:00 ورزشگاه آزادی
خون به پا می شود

استقلال از این بازی برد می خواهد همان طور که پرسپولیس هم از این بازی برد می خواهد. نه برانکو اهل برنامه ریزی برای تساوی است و نه مظلومی در دربی هایی که مربی بوده به غیر از آخری برای مساوی تلاش کرده . این مساله می تواند نوید 90 دقیقه غیرقابل تکرار در دربی و فوتبال ایران را بدهد.

تا ساعاتی دیگر حساس ترین دیدار نیم فصل دوم لیگ برتر برگزار می شود.پرسپولیس و استقلال از ساعت 17 در استادیوم آزادی رو در روی یکدیگر قرار خواهند گرفت در یک بازی پر اهمیت قهرمان لیگ برتر را مشخص کنند. دیداری که از نظر حساسیت درچند سال اخیر بی نظیر بوده است. در فاصله پنج هفته تا پایان لیگ برتر دیدار سرخابی ها اینقدر اهمیت دارد که به صورت حتم قهرمان مسابقات را مشخص خواهد کرد.

قهرمان از دربی می آید؟
نتیجه دربی هرچه که باشد تاثیری مستقیم بر انتخاب قهرمان خواهد داشت. اگر استقلال برنده شود بالاتراز استقلال خوزستان قرار می گیرد و می تواند با کسب امتیازات کامل از بازی های آینده همچنان به قهرمانی امیدوار باشند. شاگردان مظلومی برای ادامه حضور در رتبه ها بالایی جدول باید پیروزشوند تا اگر در بازی هفته 29 مقابل تیم تراکتورسازی امتیاز از دست دادند حضور در لیگ قهرمانان آسیا را از دست ندهند. اما پیروزی پرسپولیس شانس زیادی برای قهرمانی این تیم ایجاد می کند سرخ های تهران پس ازدربی 4 دیدار نه چندان مهم دارند. دیدارهایی که امکان ازدست رفتن امتیاز درآن ها وجود دارد اما حداقل با تیم های بالای جدول نیست و به نظر می رسد که تکلیف دو تیم مقابل پرسپولیس در هفته 29 و 30 کاملا مشخص باشد و سرخ ها بتوانند به قهرمانی با امیدواری بالا نگاه کنند. آنها اگر ببازند همچنان شانس کسب سهمیه لیگ قهرمانان آسیا را دارند اما بعید است بتوانند به استقلال خوزستان برسند.

مساوی شدنی اما نخواستنی
هرچند برنده دربی به قهرمانی نزدیک می شود اما نتیجه تساوی در دربی استقلال خوزستان را به سمت قهرمانی خواهد فرستاد . آبی های جنوب که این هفته امتیاز از دست داده اند با این تساوی در هفته های بعدی فرصت پیدا می کنند که اشتباهشان را جبران کنند. تساوی دربی البته چیز عجیبی هم نیست هم استقلال هم پرسپولیس علی رغم اندیشه های پیروزی خواهانه اما به سمت تساوی سوق پیداخواهند کرد. تساوی در این دیدار خیلی شیرین تر از شکست است مخصوصا که جلوی قهرمانی تیم رقیب را هم خواهد گرفت. شاید اگر سایر دیدار های این هفته مساوی نمی شد برای دربی بهتر بود اما به هرحال مساوی دربی هم در تعیین قهرمان موثر است و می تواندآن را به سمت استقلال خوزستان بفرستد.

ستاره گل نخوردن
یکی از جذابیت های قعطی دربی ، مهدی رحمتی است. کاپیتان استقلال که در بهترین روزهای آمادگی اش به سر می برد و در دیدار رفت هم نشان داد که در ناکام گذاشتن مهاجمان حریف چه تبحری دارد . مهدی رحمتی در فصل جاری اگر بهترین بازیکن نبوده حتما یکی از 3 بازیکن برتر لیگ برتر بوده است. دروازه بانی که در کنار مدافعان تیمش با 19 گل خورده رتبه دوم بهترین خط دفاعی لیگ را به خود اختصاص داده . پرسپولیسی ها هرچقدر هم که گلزن باشند مانند دیدار رفت مقابل رحمتی مشکل خواهند داشت و این بهترین فرصت برای پیروزی است. آبی ها به این راحتی ها گل نمی خورند اما ممکن است راحت به گل برسند و پیروز شوند.

ستاره گل زدن
قرمزها اما راحت گل می خورند مخصوصا که کمال کامیابی نیا را در اختیار نداشته باشند. پرسپولیسی ها با اشتباهات عجیب و غریب سوشا مکانی و مدافعان در فصل جاری امتیازات قابل توجهی را از دست داده اند. با این همه پرسپولیس بهترین خط حمله لیگ برتر و البته آقای گل را دارد . مهدی طارمی که با فاصله 4 گل ازنفر دوم در جدول گلزنان تقریبا شانس خود را برای آقای گلی بالای نود درصد می داند. شاید طارمی مهاجمی در سطح درجه یک آسیا نباشد اما حتما بهترین مهاجم ایران است و پرسپولیس با 38 گل زده بهترین خط حمله جدال آنها با یکی از بهترین خطوط دفاعی لیگ برتر جذابیت های دیدار جمعه را چندبرابر می کند.

استقلال از این بازی برد می خواهد همان طور که پرسپولیس هم از این بازی برد می خواهد. نه برانکو اهل برنامه ریزی برای تساوی است و نه مظلومی در دربی هایی که مربی بوده به غیر از آخری برای مساوی تلاش کرده . این مساله می تواند نوید 90 دقیقه غیرقابل تکرار در دربی و فوتبال ایران را بدهد.

 

اخبار ورزشی - عصرایران

 


ویدیو مرتبط :
چهارشنبه خون به پا می شود

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

شایعه رابطه پنهانی، خون به پا كرد



 

شایعه‌پراكنی یك جوان باعث شد، او به دست جوانی دیگر به قتل برسد و قاتل نیز با تایید دیوان‌عالی كشور در یك قدمی چوبه‌‌دار قرار بگیرد.

 

كارآگاهان جنایی شهرستان فیروزآباد استان فارس اواسط آذر سال 88 ماموریت یافتند به یكی از مناطق خلوت شهر بروند و درباره جسدی كه در آنجا رها شده بود، تحقیق كنند. ماموران وقتی در محل گزارش شده حضور یافتند، مشاهده كردند این جوان هدف ضربات متعدد چاقو قرار گرفته است.

محتویات جیب‌های وی و گوشی تلفن همراهش دست‌نخورده باقی مانده بود، پس نمی‌شد این جنایت را نتیجه یك سرقت دانست. كارآگاهان همچنین با توجه به آثار خون كه در محل وجود داشت به این اطمینان رسیدند كه قتل در همان محل رخ داده است. پزشك كشیك قانونی كه جنازه را معاینه كرده بود در همان بدو امر اعلام كرد، 12 ضربه به مقتول وارد شده است. همین مساله نشان می‌داد این جنایت یك قتل اتفاقی و ناخواسته نیست بلكه قاتل یا قاتلان با نقشه قبلی و به خاطر كینه عمیقی كه از قربانی داشتند، او را به كام مرگ كشاندند.

هویت مقتول به نام «امیر» با توجه به مدارك شناسایی همراهش شناسایی شد و ماموران برای پی بردن به انگیزه‌های احتمالی این قتل به تحقیق از اعضای خانواده امیر و دوستان وی پرداختند. آنها در این مرحله متوجه شدند، امیر با جوانی به نام «یاسر» اختلافاتی داشت و ظاهرا این اختلاف‌ها به تازگی شدت گرفته بود. به این ترتیب یاسر به عنوان مظنون شماره یك پرونده تحت پیگرد قرار گرفت و دستگیر شد. این متهم وقتی پشت میز بازجویی نشست، اتهام آدم‌كشی را پذیرفت و گفت امیر را به دلیل راه انداختن یك شایعه كشته است.

یاسر توضیح داد: «مدتی بود كه فهمیده بودم اهالی محل و دوستانم پشت سر مادرم حرف‌های نامربوطی می‌زنند. وقتی موضوع را پیگیری كردم، فهمیدم امیر همه جا شایعه كرده با مادرم در ارتباط است. شنیدن این حرف برایم خیلی‌گران تمام شد، برای همین چند بار با مادرم مشاجره كردم اما او نه تنها هیچ رابطه‌ای با امیر نداشت بلكه اصلا او را نمی‌شناخت و نمی‌دانست این جوان كیست و چرا چنین ادعاهایی را مطرح كرده است. من سعی كردم از طریق چند واسطه برای مقتول پیغام بفرستم كه از این رفتارهایش دست بردارد اما او همچنان به كارهای خود ادامه می‌داد.»

متهم به قتل در ادامه اعترافاتش گفت: «چند روز قبل از قتل باخبر شدم، امیر باز هم همان ادعای بی‌اساس را مطرح كرده است. به حدی عصبانی شدم كه نتوانستم خودم را كنترل كنم و به این تصمیم رسیدم كه هر طور شده از امیر انتقام بگیرم. برای همین موضوع را با دو نفر از دوستانم در میان گذاشتم و آنها قبول كردند به من كمك كنند.

خودم به صورت مستقیم امیر را نمی‌شناختم ولی یكی از دوستانم با او رفاقت داشت و قبول كرد این جوان را نزد من بیاورد. ما محلی خلوت را برای ملاقات تعیین كردیم و روز حادثه دو همدستم امیر را سوار موتور كردند و پیش من آوردند. من حتی چاقو هم نداشتم و یكی از دوستانم چاقویی را به من داد، ابتدا سعی كردم با آرامش برخورد كنم به همین دلیل از امیر پرسیدم چرا این حرف‌ها را پشت سر مادرم می‌زند و آبروی ما را می‌برد. او به جای اینكه جواب درستی بدهد، عصبانی شد و شروع به داد و فریاد كرد من هم كنترل خودم را از دست دادم و با چاقو چندین ضربه به او زدم و بعد همراه همدستانم فرار كردم.»

ماموران در ادامه تحقیقات دو همدست یاسر را بازداشت كردند و آنها نیز اتهام‌شان را پذیرفتند. در ادامه بازسازی صحنه قتل انجام و با تكمیل تحقیقات مقدماتی پرونده به شعبه پنجم دادگاه كیفری استان فارس ارجاع شد. در جلسه محاكمه یاسر و همدستانش نماینده دادستان اتهامات آنها را محرز دانست و خواستار مجازات این افراد شد. اولیای دم مقتول نیز اعلام كردند خواسته‌شان قصاص قاتل است. در این جلسه یاسر بار دیگر اظهارات اولیه‌اش را تكرار كرد و همدستان او نیز به معاونت در قتل اقرار كردند. در نهایت هیات قضات یاسر را به قصاص و هر یك از دو متهم دیگر را به تحمل 10 سال حبس محكوم كردند.

این رای با اعتراض متهمان همراه شد و این بار قضات شعبه 26 دیوان‌عالی كشور مسوولیت بررسی پرونده را برعهده گرفتند و چند روز قبل اعلام كردند، رای صادره هیچ ایراد قانونی ندارد به این ترتیب یاسر در یك قدمی چوبه‌‌دار قرار گرفت.... / شرق


: