ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

خوراک سانسور؛ از حنیف تا رحمتی


بازی ملوان و استقلال در انزلی، در طول سال‌های اخیر به یك بازی پر از تنش و همیشه خاص تبدیل شده است.

روزنامه قانون: بازی ملوان و استقلال در انزلی، در طول سال‌های اخیر به یك بازی پر از تنش و همیشه خاص تبدیل شده است. ناكامی‌های دنباله‌دار آبی‌پوشان در ورزشگاه انزلی از یكسو و حساسیت‌هایی كه عده‌ای از هواداران ملوان به برخی بازیكنان حریف دارند از سوی دیگر باعث شده است این بازی همیشه حاشیه‌های مخصوص خودش را به همراه داشته باشد.

مسابقه اخیر دو تیم هم كه جمعه گذشته برگزار شد، از این قاعده مستثنا نبود و كلی حرف و حدیث به دنبال آورد. این بار حنیف عمران‌زاده در كانون حاشیه‌ها قرار داشت. مدافع استقلال ادعا می‌كند گروهی از تماشاگران در این بازی الفاظ ركیك فراوانی علیه او به كار برده‌اند. همین مسئله باعث شده حنیف چند مصاحبه تند علیه مسئولان كمیته انضباطی و حتی هواداران ملوان انجام بدهد و كار حسابی بالا بگیرد. در این میان باشگاه ملوان هم توضیحات و دلایل خاص خودش را دارد. آنها می‌گویند خود عمران‌زاده هم بی‌تقصیر نبوده و حركات بسیار زشتی انجام داده كه باعث تحریك تماشاگران شده است. ملوانی‌ها مدعی هستند فیلم مربوط به این قبیل رفتارهای زننده حنیف را در اختیار دارند، اما چون محتوای این ویدیو غیرقابل انتشار است، آن را مستقیما در اختیار كمیته انضباطی قرار داده‌اند و حالا هم منتظر حكم این مجموعه هستند.

  اتفاقی كه برای مهدی رحمتی افتاد

این اولین باری نیست كه رفتارهای یك بازیكن استقلال رو به تماشاگران در ورزشگاه انزلی «غیرقابل انتشار» تشخیص داده می‌شود. دو فصل پیش هم مهدی رحمتی در بازی ملوان و استقلال دست به كاری زد كه خیلی بحث‌برانگیز شد. در آن زمان تصاویر مربوط به این كار رحمتی با پوشش و سانسور شدید در برخی سایت‌ها به انتشار رسید. تصور عمومی این بود كه رحمتی به خاطر این عكس‌ها با یك محرومیت سنگین مواجه خواهد شد، اما در كمال تعجب كمیته انضباطی فدراسیون فوتبال رحمتی را فقط به پرداخت 6 میلیون تومان جریمه نقدی محكوم كرد! این حكم آسانگیرانه باعث شد باشگاه نفت كه آن روزها رقیب استقلال در مسیر قهرمانی لیگ سیزدهم به شمار می‌رفت، یك بیانیه بسیار تند علیه كمیته انضباطی به انتشار برساند. آنها در آن بیانیه، حكمی كه برای رحمتی صادر شده بود را «فاتحه‌ای برای شادی روح عدالت» توصیف كرده بودند!


ویدیو مرتبط :
التماس رحمتی از حنیف

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

استقلال 2– ذوب‌آهن 2؛ امان از دست حنیف ،فریاد ازاشتباه رحمتی!



استقلال ذوب آهن,بازی استقلال ذوب آهن,لیگ برتر,نتایج لیگ برتر,استقلال تهران,آرش برهانی

 

استقلال 2– ذوب‌آهن 2؛ امان از دست حنیف ،فریاد ازاشتباه رحمتی!

باز همان سناریوی تكراری: 2-0 عقب افتادن و 2-2 مساوی كردن. استقلال بعد از بردن تراكتورسازی در لیگ برتر


شنبه 5 فروردین‌ماه 91- ساعت 17

ورزشگاه آزادی تهران

تماشاگر: 20 هزار نفر

داور: تورج حق وردی

كمك‌ها: بابک داوری – محمدرضا منصوری

اخطار: علی احمدی، حسین ماهینی، محمد صلصالی (ذوب‌آهن)- اسماعیل شریفات (استقلال)

اخراج: علی احمدی (دقیقه 52) و حسین ماهینی (دقیقه 90) با كارت زرد دوم

استقلال تهران: مهدی رحمتی- پژمان منتظری- حنیف عمران‌زاده- میثم حسینی- علی حمودی (55- آرش برهانی)- خسرو حیدری- فریدون زندی- جی‌لوید ساموئل- محسن یوسفی- میلاد میداوودی (84- گوران یركوویچ)- اسماعیل شریفات

سرمربی: پرویز مظلومی

 

ذوب‌آهن اصفهان: شهاب گردان (64- محمدباقر صادقی)- علی احمدی- محمد صلصالی- حسین ماهینی- سینا عشوری- فیلیپ آلوز دسوزا- محمد منصوری (85- پیام صادقیان)- داوود حقی- اسماعیل فرهادی- ایگور كاسترو- محمد قاضی

سرمربی: منصور ابراهیم‌زاده

 

شرح بازی:

ذوب‌آهن و استقلال 45 روز بعد از این‌كه در پلی‌آف آسیا روبه‌روی هم بازی كردند، یك بار دیگر و  این بار در چارچوب لیگ برتر ایران به مصاف هم رفتند. در حالی كه استقلال برای رسیدن به قافله صدر جدولی‌ها و باقی ماندن در كورس قهرمانی به 6 امتیاز این دو بازی عقب‌افتاده نیاز مبرمی دارد.

ذوب‌آهن خط دفاعی خود را در غیاب فرشید طالبی و محمد حسینی با نفرات جایگزین آرایش داده بود و در مقابل پرویز مظلومی هر دو مهاجم اصلی خود در روزهای اخیر یعنی برهانی و یركوویچ را روی نیمكت نشانده بود تا زوج میداوودی- شریفات از دقیقه اول به دنبال ثبت گل باشند.

 

اولین صحنه مهم بازی در دقیقه 10 خلق شد. جایی كه میداوودی روی پاس عالی ساموئل قصد ورود به محوطه جریمه را داشت اما علی احمدی او را پشت محوطه جریمه متوقف كرد و یك كارت زرد از داور بازی گرفت. ضربه كاشته را فریدون زندی به دیوار دفاعی ذوبی‌ها كوبید. زندی یكی دو بار دیگر هم روی شوت‌های راه دور بخت خود را ازمایش كرد كه توفیقی در باز كردن دروازه ذوب آهن نداشت.

 

در دقایق بعدی استقلالی‌ها نسبت به میهمان اصفهانی برتری نسبی داشتند اما تاكتیك همیشگی آن‌ها یعنی نفوذ حمودی و حیدری و سانترهای این دو بازیكن از برش لازم برای باز كردن دروازه حریف برخوردار نبود. ضمن این‌كه شهاب گردان در بازگشت دوباره به تركیب اصلی تیمش آماده و سرپنجه نشان می‌داد.

استقلال در ذقیقه 34 روی سهل‌انگاری مدافعانش دروازه خود را باز شده دید. این در حالی بود كه ذوب آهن تا این دقیقه حملات زیادی نداشت و تنها فرصت جدی آن‌ها رویارویی قاضی با رحمتی بود كه ضربه مهاجم ملی‌پوش ذوب‌آهن را میثم حسینی از روی خط دروازه بازگرداند. بعد از این گل استقلال به حملات خود شدت بیشتری بخشید.

 

آبی‌ها می‌توانستند یك دقیقه بعد از گل حریف، بازی را با ضربه سر شریفات به تساوی بكشند كه گردان واكنشی عالی داشت. چند دقیقه بعد آبی‌ها مجددا با سانتر از جناح راست و ضربه سر خطرساز شدند كه این بار ضربه سر میداوودی با فاصله‌ای میلیمتری راهی اوت شد. آخرین فرصت این نیمه هم شوت سركش زندی از گوشه محوطه جریمه بود كه باز هم واكنش تماشایی گردان مانع به ثمر رسیدن گل شد.

گردان بدون شك ستاره نیمه اول بازی بود و از برتری یك بر صفر تیمش در این نیمه به خوبی محافظت كرد.

 

نیمه دوم:

اولین صحنه جدی نیمه دوم در همان شروع نیمه خلق شد. ضربه كاشته از فاصله 40متری دروازه ذوب‌آهن را میداوودی زد و حنیف عمران‌زاده با سر این ضربه را قطع كرد تا دروازه گردان باز شود اما حنیف موقع زدن ضربه در آفساید بود و گل به درستی مردود اعلام شد. تنها 7 دقیقه از نیمه اول گذشته بود كه علی احمدی به دلیل خطا روی حمودی دومین كارت زرد خود را از داور گرفت و اخراج شد. این تصمیم اعتراض شدید ذوبی‌ها را در پی داشت.

پیش‌بینی می‌شد كه بعد از 10نفره شدن ذوب اهن این استقلال باشد كه بر بازی سوار می‌شود اما دو دقیقه بعد اتفاق عجیبی افتاد و رحمتی گل ساده‌ای را به آلوز تقدیم كرد. اشتباه عجیب دروازه‌بان اول تیم ملی تا چند دقیقه بعد از گل بهت و حیرت او و بقیه استقلالی‌ها را در پی داشت اما هواداران با تشویق بی‌امان او سعی داشتند روحیه از دست رفته را به مهدی برگردانند.

 

مظلومی این بار زودتر از همیشه دست به تعویض زد و برهانی را جانشین خمودی كرد. اتفاقا آبی‌ها خیلی زود و روی پاس همین مهاجم تازه‌وارد دروازه حریف را باز كردند و 6 دقیقه بعد هم با گلزنی میداوودی نتیجه 2-2 روی تابلو ثبت شد.

استقلال در دقایق باقیمانده را با برتری مطلق و حملات همه‌جانبه روی دروازه حریف 10نفره (كه بعدا 9نفره هم شد) سپری كرد اما تمام فرصت‌هایی آن‌ها با بی‌دقتی از دست رفت و دو بار دیگر هم گل‌های این تیم مردود اعلام شد تا سومین تساوی متوالی آن‌ها در لیگ آن هم با نتیجه تكراری 2-2 رقم بخورد.

 

شرح گل‌ها:

1-0 ذوب‌آهن؛ دقیقه 34: مهدی رحمتی شوت از راه دور ذوبی‌ها را به پشت محموطه جریمه مشت كرد تا محمد منصوری صاحب توپ شده و با شوتی دقیق از میان سه چهار بازیكن آبی‌پوش توپ را به كنج دروازه بفرستد.

2-0 ذوب‌آهن؛ دقیقه 54: فیلیپ آلوز وارد محوطه جریمه شد و تا نزدیكی‌های خط اوت پیش رفت. او چون كسی را برای پاس دادن به بیرون نداشت از همان زاویه بسته ضربه نه‌چندان محكمی زد كه توپ به شكلی عجیب از زیر دستان رحمتی وارد دروازه شد!

2-1 استقلال؛ دقیقه 63: پاس تند و تیز برهانی از جناح راست و ضربه محسن یوسفی در دهانه دروازه ذوب‌آهن اختلاف را به یك گل كاهش داد. شهاب گردان در این صحنه دچار مصدومیت شد و جای خود را به باقر صادقی داد.

2-2 استقلال؛ دقیقه 69: پرتاب بلند اوت توسط استقلالی‌ها از سه چهار بازیكن عبور كرد و به میداوودی رسید. شوت سرضرب میلاد با روی پا دروازه‌بان جدید ذوب اهن را تسلیم كرد.

بهترین بازیکن: محمد صلصالی مدافع باتجربه استقلال برای حفظ نتیجه تلاش زیادی کرد و بارها سروبدن خود را مقابل توپ گذاشت. او موثر تر از میداوودی ، زندی و خسروحیدری شایسته این عنوان است.

 

اتفاق ویژه: عمران زاده مدافع پیش تاخته استقلال که یک گل مردود به ثمر رساند؛ بعد از گل دوم استقلال با مشت کردن مارادونایی سانتر حیدری آبی ها را از رسیدن به گل سوم بازداشت. اگر او در کار برهانی که منتظر توپ بود دخالت نمی کرد استقلال گل سوم را می زد!/گل