ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

خواندن آهنگ قمرالملوک بجای سرود ملی


رسانه مجازی کمیته ملی المپیک نوشت: در المپیک برلین دانشجویان به جای سرود ملی آهنگ دیگری را خواندند.

وبسایت مشرق: رسانه مجازی کمیته ملی المپیک نوشت: در المپیک برلین دانشجویان به جای سرود ملی آهنگ دیگری را خواندند.

وقتی در سال ۱۳۱۵ (المپیک ۱۹۳۶ برلین) دانشجویان ایرانی در رژه مسابقات المپیک شرکت کردند، سرود ملی همراه نداشتند.

یکی از همراهان که مسعود فروغی برادرزاده ذکاء الملک فروغی بود یک صفحه گرام را از قمرالملوک وزیری را همراه خود آورده بود، آهنگی که ترجیع بندش «زمن نگارم عزیزم خبر ندارد بود»

در المپیک ۱۹۴۸ تا ۱۹۷۶، آهنگ سرود ملی ما‌‌ همان آهنگی بود که مردم بالاجبار باید همه جا آن را می‌خواندند «شاهنشه ما زنده باد!» این آهنگ به جز مراسم رژه، در ۴ طلای این دوران یعنی طلای امامعلی حبیبی، تختی، موحد ونصیری، اجرا شد.

درسال ۱۹۸۸ ،المپیک سئول را با آهنگ سرود «شد جمهوری اسلامی به پا» آغاز کردیم، البته در این سال طلا نگرفتیم تا این سرود تنها یک بار نواخته شود، اما از المپیک ۱۹۹۲، آهنگ ما «سرزد از افق مهر خاوران» شد، آهنگ زیبایی که به جز رژه المپیک‌های ۱۹۹۲ تا ۲۰۱۲در حین کسب مدال طلا توسط رسول خادم، حسین رضا‌زاده (۲بار)، حسین توکلی، علیرضا دبیر، هادی ساعی (۲بار)، حمید سوریان، بهداد سلیمی، امیدنوروزی وقاسم رضایی، ۱۱ بار نواخته شد.


ویدیو مرتبط :
خواندن سرود ملی توسط طوطی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

آمادگی «فریدون» برای خواندن سرود تیم ملی


خواننده موسیقی پاپ ایران می‌گوید هر کاری که بتواند برای حمایت از تیم ملی فوتبال انجام می‌دهد.

ایسنا: خواننده موسیقی پاپ ایران می‌گوید هر کاری که بتواند برای حمایت از تیم ملی فوتبال انجام می‌دهد.

فریدون آسرایی در مراسم همبستگی ملی برای حمایت از تیم ملی گفت: برخی از کارها با هماهنگی قبلی انجام می‌شود و برخی باید دلی باشد. پیش از این آثار زیادی را در وصف وطن خوانده‌ام و امروز نیز وظیفه خود دیدم که از تیم ملی حمایت کنم.

او ادامه داد: با حضورم در این مراسم قدم اول را برداشته‌ام و حضور در این مراسم برایم لذتبخش بود. البته من خیلی فوتبال بازی نمی‌کنم ولی به شدت فوتبالی هستم.

این خواننده پاپ در پاسخ به سوالی در مورد این که در صورت دریافت پیشنهاد خواندن ترانه تیم ملی در جام‌جهانی آیا آن را قبول می‌کند، گفت: البته هیچ وقت جزو خوش‌شانس‌ها نبوده‌ام ولی اگر آن را به من بدهند قطعا وظیفه سنگینی بر دوشم خواهم بود و هر کاری که از دستم برمی‌آید، انجام خواهم داد.