ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

خواستگاری دیوید بکام خجالتی در فاصله دو نیمه از ویکتوریا آدامز/ گفت روی زمین زانو بزن و این جملات را تکرار کن/ مرور خاطرات دومین بازیکن برتر سال 1999



خواستگاری دیوید بکام,خواستگاری دیوید بکام خجالتی در فاصله دو نیمه از ویکتوریا آدامز

 خواستگاری دیوید بکام خجالتی در فاصله دو نیمه از ویکتوریا آدامز/ گفت روی زمین زانو بزن و این جملات را تکرار کن/ مرور خاطرات دومین بازیکن برتر سال 1999

یک بار از سرآلکس فرگوسن، پرافتخار ترین مربی تاریخ معاصر فوتبال درباره خانم آدامز پرسیدند و او در جواب گفت: «اگر اسلحه یی با تنها دو گلوله داشته باشم، اولی را به سمت ونگر و دیگری را به سوی ویکتوریا شلیک می کنم. آدامز، بکام را نابود کرد.»

«دنیای من، دیوید بکام» عنوان کتابی است که در آن دیوید بکام داستان زندگی خودش را روایت کرده است. شاید با تورق این کتاب و کنکاش در زندگی این فوتبالیست بتوان به ابعاد کمتر شناخته شده این شخصیت جنجالی پی برد. مرتضی یاسری نیا با بازخوانی و یادآوری بخش های مهم کتاب زندگینامه دومین بازیکن برتر سال 1999 جهان، به شخصیت شناسی دیوید بکام پرداخته است که بخش‌های برگزیده را به نقل از «اعتماد» در ادامه می‌خوانید:

آن دیوار بلند بی اعتمادی
بکام در مقدمه کتاب «دنیای من، دیوید بکام» حوادث رخ داده در جام جهانی 1998 را دلیل تکامل شخصیتی خود می پندارد. او که آن زمان سال های ابتدایی دهه سوم زندگی خود را پشت سر می گذاشت، پس از اخراج در بازی مرحله یک هشتم نهایی این رقابت ها مقابل آرژانتین مورد غضب میلیون ها انگلیسی قرار گرفت و آنقدر به قول معروف پوست کلفت شد که دیگر به خاطر یک نیمکت نشینی ساده جمله مورد تمسخر رسانه های جزیره را تکرار نکند. بکس پس از عدم حضور در بازی اول سه شیرها در جام 1998 مقابل تونس از دل شکستگی و پس گرفتن علاقه اش به گلن هادل، سرمربی وقت تیم ملی انگلیس که تا آن مقطع یکی از اسطوره هایش بود، گفت. دیوار بی اعتمادی از همان روزها مرتفع تر شد. برای پی بردن به تاریخ احداث این دیوار باید به کمی عقب تر بازگردیم: زمانی بکس از فرط بی توجهی پدری عشق فوتبال و مادری خانه دار در 14 سالگی به فکر جدایی از والدینش افتاد. ماجراهای او در خانه های مجردی از اخراج های متعدد به دلیل اشتباهات دوستان هم اتاقی اش گرفته تا نخستین تجربه نوشیدن مشروبات الکلی داستان هزارو یک شب است. بکس درپس تمام این ماجراها به همه سوءظن داشت تا اینکه یک اتفاق بعد دیگر شخصیت او را نمایان ساخت: خجالتی بودن!

خواستگاری
بین دو نیمه یکی از بازی های منچستر یونایتد در لیگ برتر انگلیس، گروه موسیقی اسپایس گرلز و شخص ویکتوریا آدامز (خواننده کاملامتوسط گروه) در جایگاه ویژه آماده خوشامدگویی به بازیکنان میزبان می شوند. بکام با خجالت تمام بلافاصله پس از احوالپرسی از جمع فرار می کند. ضعف او مقابل ویکتوریا در این جملات کلیدی کتاب رخ می نماید: «وقتی در رستوران ازاو خواستگاری کردم، گفت روی زمین زانو بزن و این جملاتی که الان گفتی را تکرار کن. من این کار را انجام دادم. او نپذیرفت و گفت این حرکت را تکرار کن. دوباره زانو زدم و او پیشنهاد مرا قبول کرد.» این پذیرفتن همانا و داستان های هزارو یک شب متعاقب همان. شخصیت نه چندان قدرتمند بکام زیر سایه اقتدار همسر انحصارطلب او پنهان ماند و شماره هفت سابق من یو به هر سو که ویکتوریا خواست کشیده شد. یک بار از سرآلکس فرگوسن، پرافتخار ترین مربی تاریخ معاصر فوتبال درباره خانم آدامز پرسیدند و او در جواب گفت: «اگر اسلحه یی با تنها دو گلوله داشته باشم، اولی را به سمت ونگر و دیگری را به سوی ویکتوریا شلیک می کنم. آدامز، بکام را نابود کرد.» خجالتی بودن و وابستگی به نخستین انسان قابل اعتماد زندگی تا حدود زیادی زندگی دیوید را زیر سوال برد. چند سال قبل یک روانشناس گفت از نوع لبخند زدن دیوید و ویکتوریا و با تحقیق درباره این ژانر ژست گرفتن، متوجه شده این زوج برخلاف آنچه ادعا می کنند، اصلااز بودن در کنار هم لذت نمی برند. این هم از نتایج تفکر غالب (ویکتوریا)- مغلوب (دیوید) در زندگی مشترک!

تا ابد حرفه یی
شاید برای موخره این مطلب نتوان سوژه یی بهتر از خصوصیت انکارناپذیر بکس یافت. بکام عصیانگر سال 1998، بکام طلایی سال 1999، بکام ابرو شکافته، بکام ناکام یورو 2004 و این بکام خوشحال در امریکا، همیشه حرفه یی بوده است. اگر نبود پس از تحویل بازوبند کاپیتانی، برای دعوت شدن به تیم ملی اعلام نمی کرد حاضر است جلوی کاپلو زانو بزند. اگر حرفه یی نبود در این سن و سال، آن هم در محیط پررخوت فوتبال امریکا اعلام نمی کرد هنوز مایل به بازی در تیم ملی انگلیس است. مانیفست او در کتاب زندگینامه اش گویای همه تعاریف بالاست: در زندگی هیچ چیز بهتر از این نیست که از حیطه مورد علاقه ات پول دربیاوری. تا آنجا که به زندگی بکام مربوط می شود، این جمله یکی از شخصیت های کتاب «خداحافظ گاری کوپر» کوچک ترین کاربردی ندارد: «همین که مزه زندگی زیر زبانت مزه کرد، فاتحه عصیان خوانده می شود.» بکام به شهادت کتاب زندگینامه اش بارها و بار ها مزه خوشی زندگی را چشید اما عصیان دوست داشتنی قهرمانان شکستنی و البته دوست داشتنی عصر ما را حفظ کرد: چه با آن لگد شوم سال 1998 و چه با این روحیه مثال زدنی در سال های پایانی دوران حرفه یی.

منبع:inn.ir


ویدیو مرتبط :
10 گل برتر دیوید بکام

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

صد بازیکن برتر سال 2014 جهان (4)


با نزدیک شدن به روزهای پایانی سال 2014 میلادی و انتخاب بهترین بازیکن سال 2014، بر آن شدیم تا لیستی از صد بازیکن برتر فوتبال در سال 2014 را برای شما تدارک ببینیم.