ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

خواجه‌امیری: جام‌جهانی جای دوستی هاست


ترانه تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی 2014 سرانجام روز یکشنبه گذشته رونمایی شد و واکنش ها به این ترانه و آهنگ آن بسیار متفاوت بود.

ورزش سه: ترانه تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی 2014 سرانجام روز یکشنبه گذشته رونمایی شد و واکنش ها به این ترانه و آهنگ آن بسیار متفاوت بود.

 تعدادی این ترانه را نسبت به ترانه های قبلی تیم ملی در سال های 1998و 2006 برجسته تر و برخی دیگری آن را فاقد روح حماسی دانستند.

به همین منظور سراغ احسان خواجه امیری خواننده این ترانه رفتیم. او که خیلی اهل مصاحبه نیست، با روی خوش برخورد کرده و در نخستن گفت وگوی مفصل بعد از انتشار این ترانه به نقد دیدگاههای منتقدین پرداخت.احسان خواجه امیری فرزند ایرج خواننده موسیقی سنتی ایران و یکی از موفق ترین خوانندگان عرصه پاپ کشورمان است که موسیقی را از 5 سالگی آغازکرده ودر 17سالگی نخستین آلبوم مشترک خود را باپدرش بانام«من و بابا» روانه بازار کرد.

وی بابیان اینکه ماه ها زمان برای تولید ترانه تیم ملی ایران در جام جهانی صرف شده است،گفت: سعی کردیم اثری تولیدکنیم که از اِلمانهای جام جهانی 2014 برخوردار باشد.

خواجه امیری با بیان اینکه برخی از بزرگان انتقاد داشتند که این اثر باید مارش و حماسی می بود، توضیح داد: دعوا نداریم، جام جهانی یک فضای صمیمی و دوستانه است و در آن کشورها با فرهنگ های یکدیگر آشنا می شوند.

وی بر این عقیده است که تمام موسیقی که تا به امروز برای فیفا ساخته شده موسیقی های صمیمی بوده است وتوسط خواننده های پاپیولار دنیا اجرا شده نه خواننده های کلاسیک. اما اگر استادان و هنرمندان و اشخاصی که فکر می کنند این نوع موسیقی باسلایق آنها متفاوت است این گوی و این میدان، برای تولید یک اثر ملی فکر نمی کنم باید برای کسی کارت دعوت ارسال کنند.

خواجه امیری در گفت وگوی تفضیلی خود با ایرنا درباره مراحل تولید اثر این ترانه ملی به نام دروازه های دنیا سخن گفت که در زیر می آید:

** از اینکه به عنوان خواننده ترانه تیم ملی انتخاب شدید ،چه احساسی دارید؟

احساس بسیار خوبی دارم و این احساس زمانی تکمیل می شود که شاهد سربلندی روزافزون ایران در عرصه های مختلف باشیم و به امید نمایش بهترین بازی ازسوی تیم ملی در جام جهانی 2014.

**  روند انتخاب شما برای این ترانه چگونه بوده است؟

باید از فدراسیون فوتبال پرسید،به نظر می رسد با توجه به تجربه های که طی این سالها در عرصه موسیقی کشور چه در تولید قطعه ها و برگزاری کنسرت های داخلی و بین المللی داشته ام، انتخاب شدم و یا شاید هم به دلیل تجربه بیشتری که نسبت به دیگران دارم(با خنده).

** نظر شما درباره نوع موسیقی ،ملودی و شعر آن چیست؟

 سعی کردم ترانه ای تولید کنم که المان های مربوط به جام جهانی 2014 را داشته باشد، یعنی موسیقی که در گام نخست ایرانی باشد ، ازحرکت و نشاط برخوردار بوده و باعث همصدایی در بین ایرانیان شود.برای تولید این اثر ماهها درباره نوع ترانه و ملودی آن زمان گذاشته شد تا در نهایت بتوانیم آثاری را تولید کنیم که هم مورد توجه کارشناسان وهم ملت عزیز ایران باشد.

** عوامل تولید این ترانه را چه کسانی تشکیل می دهند؟

این کار به صورت گروهی و با همکاری دوستانی چون بهروز صفاریان ، روزبه بمانی، فرشاد حسامی ، همایون نصیری، میلاد درخشانی و خود من تولید شده ست.

** مراحل ساخت این ترانه از کی آغاز شد و چند نفر فعالیت داشتند؟

مراحل ساخت آن از شش ماه پیش آغاز شده و حدود هفت نفر هم در مراحل ساخت این ترانه همکاری داشتند تا بتوانیم یک اثر ماندگار با سبک موسیقی کاملا ایرانی و در شایسته کشورمان ساخته شود.

** مدیرکل دفترموسیقی وزارت ارشاد از تولید این اثر اظهار نارضایتی داشته و به نوعی عنوان کرده که با این دفتر هماهنگی نشده است؟

یک هنرمند نمی تواند همه سلایق را پوشش دهد و بااحترام بسیار زیادی که برای آقای ارجمند قائل هستم باید به این نکته اشاره کنم شاید برخی از بزرگان انتقاد داشتند که این اثر باید مارش و حماسی می بود با کسی دعوانداریم و جام جهانی یک فضای صمیمی و دوستانه است که کشور های جهان قرار است دور هم جمع شوند و در یک رویداد دوستانه با فرهنگ های یکدیگر آشنا شوند. فکر نمی کنم فضای جام جهانی نیازمند موسیقی مارش گونه و جنگی باشد.

تمام موسیقی که تا به امروز برای فیفا ساخته شده موسیقی های صمیمی بوده که توسط خواننده های پاپیولار دنیا اجرا شده نه خواننده های کلاسیک، اگر استادان وهنرمندان واشخاصی که فکر می کنند این نوع موسیقی با سلایق آنها متفاوت است این گوی و این میدان. برای تولید یک اثر ملی فکر نمی کنم باید برای کسی کارت دعوت ارسال کنند.

این رسالت هر فردی است که اگر فکر می کند هنر و یا تفکری دارد که می تواند در همصدا کردن جامعه و احساس غرور ملی نقشی داشته باشدبه میدان بیاید ومن از همه آثار هنری که در این راستا تولید شده باشند فارغ از سبک و تفکر حمایت می کنم .

** آقای ارجمند عنوان کرده که فدارسیون و وزارت ورزش ما را در جریان ساخت چنین اثری قرار نداده است؟

بعید می دانم که این کار به اطلاع وی نرسیده باشد ، چرا که از چند ماه پیش تمام نشریه ها و سایت های مختلف خبر از تولید چنین اثری با خوانندگی من دادند.البته ازجهتی به وی حق می دهم چون این وظیفه فدراسیون فوتبال بوده که باید زودتر از این ها اقدامات لازم را برای کسب مجوز اثر انجام می داد اما گویا در هفته جاری فدراسیون فوتبال برای مجوز این اثر نامه رسمی رابه دفتر موسیقی ارسال خواهد کرد .

** در ساخت این ترانه از پدر کمک گرفته شد؟

کمک نگرفتم.

** آیا برای کناره گیری ازخواندن این ترانه تحت فشار قرار گرفتید؟

 قبل از اینکه ترانه رونمایی شود انتقادهایی از سوی برخی صورت گرفت که حتی آن را نشنیده بودند و جالب تر اینکه، بعضی ها شنیدند اما انتقاد آنان باافرادی که نشنیده بودند، تفاوتی نداشت! تیم تولید تمام تلاش خود را برای استفاده از پارامترهای لازم بکار گرفت. از موسیقی آن که باید یک موسیقی ایرانی باشد و به همین سبب از دستگاه ماهور استفاده کردم، از ریتم اینکار که از یک ریتم موسیقی نواحی جنوب ایران برگرفته شده است و اتفاقا نقطه اشتراکی با موسیقی لاتین که در کشور برزیل است را دارد تا سازبندی این کار که با سازهای ایرانی و رنگ آمیزی موسیقی روز دنیا همراه شده است.

** آیا در ساخت این ترانه با عصار وتاجیک که پیشتر ترانه های تیم ملی را اجرا کردند مشورت کردید؟

خیر البته این افرادی که ترانه ملی را اجرا کردند با انتقادات وسیعی وبرو شدند ،انتقادات سازنده خوب است اما خارج آز آن آزار دهنده است (با خنده).من فکر می کنم هرفرد دیگری هم که این ترانه را اجرا می کرد با همین حرفها روبرو می شد.

** آیا قبل از سفر به برزیل این ترانه را در تهران اجرا می کنید؟

اگر سوء تفاهم ها برطرف شود،حتما با صدای بلند نام ایران را فریاد خواهم زد.

** رابطه شما با فوتبال چگونه است؟

خیلی ورزش می کنم و رابطه ام با فوتبال بسیار خوب است.

** طرفدار کدامیک از تیم های باشگاهی ایران هستید؟

آدم بیرنگی نیستم اما در حال حاضر موضوع رنگ مطرح نیست و اکنون فضای تیم ملی است، باید یاد بگیریم که یکصدا با هر رنگ و تفکری در کنار هم فریاد ایران ایران را سر دهیم.

**با چه بازیکنان دوست هستید؟

با اکثر انها در ارتباط هستم .

** فکر می کنید تیم ملی در جام جهانی 2014 چه نتیجه ای را کسب کند.

امیدوارم بهترین نتیجه را برای ایران کسب کند چیزی که ناراحتم می کند این است که این روزها در کامنت هایی که گذاشته می شود به جای تقویت روحیه بازیکنان شاهد تضعیف کردن روحیه آنان هستیم. مگر ما تیم ملی ضعیفی داریم؟،مگر بازیکنان ما زحمت نمی کشند.؟

** حرف آخر.

هر ایرانی هر جای دنیا که باشد باید به ایرانی بودن افتخار کند همانطور که در این ترانه گفته شده است اکنون که دروازه های دنیا به روی ما باز شده است باید از این فرصت استفاده کرد تا شاهد گسترش و توسعه محبت و دوستی ایرانیان با دیگرکشورهای دنیاباشیم وامیدوارم که شاهد اسطوره های زیادی از هموطنان در هر کجای دنیا باشیم.

ایرانیان درطول تاریخ ثابت کردند که مرد روزهای سخت هستند اکنون که نام تیم ملی ما دربین 32تیم برتر دنیا قرار دارد امیدوارم شاهد موفقیت و سربلندی ایرانی ها باشیم.


ویدیو مرتبط :
اهنگ زیبای احسان خواجه امیری برای جام جهانی 2014

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

احسان خواجه امیری برای سرود جام جهانی چقدر دستمزد گرفت؟



اخبار,اخبار ورزشی,سرودجام جهانی

 

 اخبار ورزشی - احسان خواجه امیری برای سرود جام جهانی چقدر دستمزد گرفت؟

 ترانه‌ای که احسان خواجه‌امیری برای تیم ملی فوتبال و صعودش به جام جهانی خواند انتقادات زیادی را در پی داشت. حالا خبر رسیده این خواننده نامدار و محبوب برای خواندن این ترانه ۱۲۰ میلیون تومان دریافت کرده است.

البته گروهی هم معتقدند این مبلغ صحیح نیست و او تنها ۳۰ میلیون تومان برای خواندن این ترانه پول دریافت کرده است. جالب است بدانید امیر تاجیک برای ترانه‌ای که در سال ۲۰۰۶ برای صعود تیم ملی به جام‌جهانی خوانده بود چیزی حدود ۱۰ میلیون تومان دریافت کرده بود. او ترانه‌اش را یک هفته‌ای آماده و به بازار عرضه کرد اما آهنگ امسال چیزی حدود ۴ماه زمان برد. واکنش مردم به این دو آهنگ نشان می‌دهد، آهنگ امیر تاجیک از محبوبیت بیشتری برخوردار بود.
 اخبار ورزشی - آرمان