ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

خنده خنده اگر فیگو رئیس فیفا شد چه می کنی آقای کفاشیان؟



اخبار,اخبار ورزشی,لوییس فیگو

لوییس فیگو در طول سفرش به تهران در برابر خبرنگاران گفت: «رئیس فدراسیون تان به من نگاه کرد و گفت رای می دهم اما این کار را نکرد.

سونامی بزرگ فیفا سبب شده تا حالا همه سران این تشکیلات با بحران مشروعیت روبرو باشند.

 

بعد از حذف پلاتینی حالا گزینه هایی چون نیزرباخ و دیوید گیل خود را در قواره ریاست فیفا می بینند اما مشکل اینجاست که این بار اسپانسرها و البته قهرمانان و ستاره های فوتبال دنبال مدل جدیدی هستند.

 مدلی که با فشار به تشکیلات اداره کننده فوتبال، اجازه ندهد دوباره یک بیگانه از فوتبال مثل بلاتر صاحب امپراتوری شود و نتوان تکانش داد. پس به دنبال گزینه های محبوب تر هستند.

 

در میان همه اسامی سر راه فوتبال، لوییس فیگو یکی از مهمترین هاست. او بار قبل هم اگر کنار نمی کشید و به جای او پرنس علی اردنی کنار می رفت، بی شک رای های بیشتری از این شاهزاده آسیایی داشت.

حالا بعد از انقلاب و پاکسازی در فیفا تمام اعضای هیات رئیسه فعلی حداقل یک پرونده فساد دارند. نیزرباخ آلمانی به دلیل دیر شروع کردن فعالیت انتخاباتی خیلی محبوبیتی ندارد و زمان بیشتری می خواهد. دیوید گیل هم برای رای گرفتن از فدراسیون های ملی که بیشترشان حامیان بلاتر هستند و هنوز با او هم پیمان، به این انگلیسی رای بده نیستند.

شیوخ پولدار عرب بعد از این رسوایی ترجیح شان ماندن در سایه است که اگر به این سادگی بتوان بلاتر را زمین زد، زمین زدن و حذف همیشگی یک شیخ عرب که فقط پول دارد اصلا کار دشواری برای این جنبش فسادزدایی نیست.

 

در این میان و درحالی که اکثر کارشناسان می گویند جنگ آینده فیفا جنگ مشروعیت است، لوییس فیگو بیشترین محبوبیت را بین ستاره های هم نسل خودش که حالا فوتبال را در دست دارند، دارد. کسی که مدیریت عالی فوتبال خوانده و حالا در صدر گمانه زنی ها برای رسیدن به فیفاست.

او که کارلوس کروش درباره اش گفته بود: «لوییس حاصل یک عمر مربیگری من است. یک پسر خوش تیپ تحصیلکرده و مدیر که باید رئیس فیفا شود. به کفاشیان گفتم از او حمایت کند اما...»

اما رئیس فوتبال ایران که کلا برنامه های اینچنینی اش را با شیخ احمد کویتی هماهنگ می کند، تا همین چند وقت قبل، حامی منطقه ای بلاتر بود و برایش 15 رای گرفت. بعد هم که به دستور شیخ از پلاتینی خوب می گفت. حالا به انتظار نشسته تا شاید شیخ پیشقدم شود و او حامی اش باشد .

 

کفاشیان که پیشتر درباره فیگو گفته بود: «او جوان است و یک بار هم حسین کعبی کتکش زده و برای همین ته دلش با ایرانی ها صاف نمی شود» حالا باید به این فکر کند که اگر فیگو رئیس شود ، او برای خنده های تمسخرآمیزش و تصویری که از قول های مردانه ایرانی در ذهن این ستاره به جا گذاشته است، چه باید بکند؟

فیگو که وعده کمک های چند میلیون دلاری از سود فیفا به کشورهای در حال توسعه داده، می تواند با این تاکتیک خیلی سریع رای های لازم را در این فضای بی اعتمادی، جلب کند، که او یک سوپراستار است.

اخبار ورزشی - خبر آنلاین


ویدیو مرتبط :
کفاشیان در برنامه ۸ خنده بازار ( آقای شادابیان )

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

وقتی آقای خنده وزیر را دور زد؛ کفاشیان قول داده بود مرحله دوم انصراف دهد



وزارت ورزش , علی کفاشیان , فدراسیون فوتبال

 

جلسه چند دقیقه ای قبل از مجمع، آن هم به فاصله یک روز بعد از نامه سازمان بازرسی و تاکید وزارت ورزش، مگر می تواند نکته مهمی در خود نداشته باشد.

به گزارش سرویس ورزشی جام نیوز به نقل از خبرآنلاین، هفت روز بعد از جلوس دوباره علی کفاشیان بر صندلی ریاست فدراسیون فوتبال، ابهامات درباره دوره 4 ساله دوم ریاست او، بر جای خود باقی است. کسی نمی تواند پاسخ روشنی به این سوال بدهد که آیا قرار است علی کفاشیان رئیس بماند یا نه. از همان شب انتخابات، شایعات به راه افتاد، شایعاتی که خبر از زندانی شدن رئیس می داد.

وقتی در آن شب، یکی از دوستان نزدیک کفاشیان با او تماس گرفت و گفت شنیده که قوه قضائیه حکم جلبش را صادر کرده، لبخندی زد و گفت: «زندان کجا بود. اگر در زندانم چطور با من حرف می زنید؟» از نگاه فدراسیون نشین ها، منشا شایعات پیداست. آرام آرام، مسایل تازه ای درباره انتخابات فدراسیون فوتبال افشا می شود که بیش از گذشته، اوضاع در بالانشین ها و پائین نشین های خیابان سئول را بحرانی می کند. بی شک، محمد عباسی از پائین نشین ها دل پری دارد. او فاش کرده، وزارت ورزش بازنده سادگی کفاشیان بود.

***

جلسه چند دقیقه ای قبل از مجمع، آن هم به فاصله یک روز بعد از نامه سازمان بازرسی و تاکید وزارت ورزش، مگر می تواند نکته مهمی در خود نداشته باشد. علی کفاشیان که شب انتخابش گفت: «نکته ای نداشت. وزیر گفت آماده ای؟ منم گفتم آماده ام پس پاشو بریم مجمع!» ولی اخبار انتخابات، ماهی نیست که پشت ابر پنهان بماند.

روز گذشته فاش شد که در این جلسه نکته مهمی بازگو شده که از سوی کفاشیان مورد تائید قرار گرفته است. نزدیکان رئیس فاش کردند، کفاشیان در این جلسه کوتاه تاکید کرده بود اگر انتخابات به مرحله دوم بکشد، قطعا از انتخابات انصراف می دهد. در واقع شانس یک مرحله انتخابات به کفاشیان داده شد، تنها مرحله اول. کفاشیان هم که فکر می کرد در همان مرحله اول انتخابات رای می آورد، این موضوع را پذیرفت تا دو طرف راهی مجمع شوند.

ولی بعد از رای گیری اولیه و رسیدن انتخابات به مرحله دوم، علی کفاشیان انصراف نداد. او هر چند میکروفن را گرفت و گفت که بهتر است آرای او به نفع قریب باشد، ولی هیچگاه حرفی از استعفا نزد. کفاشیان اتفاقا با این جملات قصد داشت اعضای مجمع را دو دل نگه دارد ولی اعتراضات امیر عابدینی باعث شد تا رسما بگوید انصراف نداده. کفاشیان در این لحظات زیر قولی زد که به وزیر داده بود، به همین دلیل از همان شب انتخابات، حتی خود کفاشیان نیز اعتراف کرد باید به بازسازی روابط بپردازد. وزیر به همراه معاونش حمید سجادی به ناراحتی مجمع فدراسیون فوتبال را ترک کردند تا از دید رسانه ها، شکست خورده انتخابات باشند.

****

کفاشیان در پائین سئول، آرام و بی صدا کار را پیش می برد. او خوب می داند مورد تائید شخص اول ورزش ایران نیست. کفاشیان در عین سادگی، با زیرکی خود را در ریاست فدراسیون تثبیت کرد. حالا خود او نیز بهتر از هر کس دیگری می داند، موضوع بازنشسته بودنش، موضوعی نیست که باعث برکناری اش شود بلکه عامل، اتفاقات انتخابات است. با حضور 10 بازنشسته در بین روسای فدراسیون ها، این موضوع اثبات شده است. کفاشیان قصد دارد به مقاومت خود ادامه دهد ولی خوب می داند یک سال سخت را در پیش خواهد داشت. او کوچکترین امیدی به کمک های مالی وزارتخانه ندارد، به همین دلیل می خواهد هر چه سریعتر قرارداد اسپانسر 180 میلیاردی فوتبال را امضا کند.