ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

خسرو حیدری: اولویتم استقلال است


ملی پوش استقلال می گوید نیمکت نشینی مقابل آرژانتین شوک بزرگی را به او وارد کرده است.

خبرآنلاین: رقابت‌های جام‌جهانی‌ 2014 می‌توانست برای خسرو حیدری سکوی پرتابی به یکی از تیم‌های بزرگ اروپایی باشد نکته‌ای که خود او نیز به آن اذعان دارد اما بعد از بازی خوب برابر نیجریه کارلوس کروش او را روی نیمکت نشاند تا همین نیمکت‌نشینی برابر آرژانتین و بوسنی کار او را برای ترانسفر به اروپا سخت کند.

از جام‌جهانی‌ شروع کنیم. بازی با نیجریه و دشت یک امتیاز رویایی؟

متأسفانه بعد از اینکه بلیت سفر به برزیل را گرفتیم، به یک خواب زمستانی رفتیم و همه‌چیز را به حال خود رها کردیم. نه اردویی، نه بازی تدارکاتی و نه... هیچی نداشتیم تا رسیدیم به تورنمنت جام‌جهانی. بدون‌شک اولین بازی تدارکاتی ما همین مصاف با نیجریه بود. چند روز قبل از بازی وقتی در جلسات فنی فیلم بازی‌ها و کیفیت رقبا را می‌دیدیم، واقعاً ترسیدیم که در طول رقابت‌ها یک آبروریزی بزرگ به بار بیاوریم اما خدا کمک کرد وشرمنده مردم نشدیم.

بعد از بازی خوب برابر نیجریه جلوی آرژانتین نیمکت‌نشین شدی؟


وقتی ترکیب اعلام شد چند ساعتی در شوک بودم چون در بازی قبل مقابل نیجریه ستاره نبودم اما بد هم بازی نکرده بودم و با پژمان منتظری در جناح راست هرچه کروش می‌خواست را اجرا کرده بودم.

یعنی در تمرینات تیم هم به این موضوع نرسیده بودی که نیمکت‌نشینی؟


اصلاً چون همه‌چیز حکایت از بازی کردن من داشت. ما می‌دانستیم آرژانتین از چه قدرتی برخوردار است و همه با نهایت توان کار می‌کردیم که بازی آبرومندانه‌ای ارائه بدهیم. شاید باور نکنید اما صبح روز بازی بچه‌ها بین خودشان می‌گفتند بیشتر از دو گل از آرژانتین نخوریم تا شکست آبرومندانه‌ای داشته باشیم! یک درصد هم فکرش را نمی‌کردم که در ترکیب نباشم اما هرچه بود نظر کروش بود و من هم به آن احترام گذاشتم.

وقتی برای چند دقیقه به میدان آمدی زیاد به چشم نیامدی؟


شاید به این خاطر بود که اصلاً روحیه بالایی نداشتم. البته با این وجود تمام تلاشم را کردم اما خب تیم روبه‌رو آرژانتین بود که برای رسیدن به گل مقابل ایران بی‌تابی می‌کرد و رسیدن به توپ کار دشواری بود.

بعداز دو نمایش رؤیایی انتظارات از تیم‌ملی بالا رفت و همه دنبال بردن بوسنی بودند؟


جلوی بوسنی به برد نیاز داشتیم و برای همین باید تهاجمی بازی می‌کردیم اما کروش گفت بازی را بسته شروع کنید تا در ابتدا گل نخورید و بعد گل بزنید چون توانایی گل زدن به بوسنی را دارید. اتفاقاً تفکر کروش کاملاً درست و منطقی بود اما بازیکنی مثل ژکو در خط حمله بوسنی بود که از کوچک‌ترین موقعیت استفاده کرد و ما گلی خوردیم که نباید می‌خوردیم.

نیمه دوم هم با آمدن تو تیم‌ملی نتوانست به آنچه می‌خواست برسد؟

کروش تأکید کرد از هر جا توپ را گرفتم، سانتر کنم چه بازیکن ما در محوطه جریمه باشد یا نباشد. تفکر کروش در تمامی بازی‌ها همین بود چون سرتوپ‌هایی که من در استقلال می‌زدم در تیم‌ملی برایم ممنوع بود. من هم همان طورکه کروش می‌خواست بازی کردم و چند سانتر خوب هم داشتم تا جایی که قوچان‌نژاد فردای بازی وقتی بازی را دوباره دیده بود به من گفت اگر بهتر جاگیری می‌کردم، می‌توانستم از این سانتر‌ها بهتر استفاده کنم.

با استقلال تمدید می‌کنی؟

قبل از جام‌جهانی‌ مدیربرنامه‌هایم با چند تیم هماهنگ کرد که بازی‌هایم را در برزیل ببیند؛ از جمله نورنبرگ آلمان. نماینده این باشگاه با هزار زحمت خود را به بلوهوریزونته رساند تا جلوی آرژانتین بازی‌ام را ببیند. از آنجا که اصلاً فکرش را نمی‌کردم نیمکت‌نشین شوم، خودم را برای یک نمایش خوب آماده کردم اما نیمکت‌نشین شدم و نماینده این باشگاه هم وقتی دید من در زمین نیستم، به مدیربرنامه‌ام SMS داد که شماره 2 ایران در زمین نیست. فکر می‌کنم اگر جلوی آرژانتین فیکس بودم، الان کارم برای حضور در بوندس‌لیگا تمام شده بود گرچه هنوز چیزی منتفی نشده و امیدوارم که بروم آلمان. البته از بوندس‌لیگای 2 هم دو پیشنهاد مکتوب دارم اما ترجیح می‌دهم بروم بوندس‌لیگا.

با این شرایط ماندن تو در استقلال بعید است؟

به این فکر می‌کنم که فوتبالم را خارج از ایران و در اروپا دنبال کنم. من هیچ پیشنهادی از قطر و چین ندارم و صراحتاً هم می‌گویم که کسی فکر نکند من دنبال بازارگرمی هستم اما اگر بخواهم در ایران بمانم، اولویتم استقلال است.

شایعه شده برای کاپیتانی استقلال هم شرط گذاشتی؟

این هم از همان حرف‌های خنده‌دار و مضحک است. من آنقدر برای شخصیت خودم احترام قائل هستم که از بازوبند کاپیتانی استقلال سوءاستفاده نکنم در ثانی بازیکنان بزرگ‌تر و باسابقه‌تر از من در تیم کم نیستند و آنها مستحق این عنوان هستند تا من.


ویدیو مرتبط :
گل خسرو حیدری و پیروزی استقلال در بازی رفت با بوریرام

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

باشگاه استقلال از خسرو حیدری شکایت کرد



 

باشگاه استقلال از خسرو حیدری شکایت کرد

 

باشگاه استقلال از خسرو حیدری شکایت کرد

باشگاه استقلال به دنبال اظهارات خسرو حیدری بازیکن جدید تیم فوتبال سپاهان، از این بازیکن به دادگاه شکایت کرد.

باشگاه استقلال پس از رد و بدل شدن بیانیه ها و مصاحبه های بین این باشگاه اعلام کرد: « در پی صحبت‌های نامربوط خسرو حیدری و اتهامات واهی او نسبت به مسئولین باشگاه استقلال، کمیته حقوقی این باشگاه از این بازیکن به دادگاه شکایت کرد.

کمیته حقوقی باشگاه استقلال در شکایت خود از خسرو حیدری از دادگاه درخواست کرده با توجه به اینکه اتهامات او نسبت به مسئولین این باشگاه به هیچ وجه صحت ندارد و موجب تشویش اذهان عمومی می‌شود لذا نامبرده باید در دادگاه حاضر شده و نسبت به حرف‌های خود با ادله و سند پاسخگو باشد.»

این اتفاق در شرایطی رخ می دهد که تیم های استقلال و سپاهان سال گذشته نیز به دنبال درگیری های لفظی واعظی آشتیانی و قلعه نویی اختلافات زیادی با یکدیگر داشتند و این بار نیز به نظر می رسد این اختلافات ادامه داشته باشد.