ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

خروج مجسمه ی زیدان از قطر+عکس



به بهانه تصویر خشن از اسلام
خروج مجسمه ی زیدان از قطر+عکس

نمایش این مجسمه در روزهای گذشته اعتراضاتی را از سوی برخی گروه‌های اسلام‌گرا در پی داشت.

 خروج مجسمه ی زیدان از قطر

  مقامات موزه‌ی قطر نمایش مجسمه زیدان در این موزه را برای همیشه متوقف کردند. اداره کل موزه‌های قطر اعلام کرد، به دلیل اعتراضات انجام گرفته به نمایش مجسمه «زین‌الدین زیدان»، فوتبالیست مشهور فرانسوی در موزه‌ی شهر دوحه، این مجسمه از این مکان منتقل خواهد شد.

این مجسمه‌ پنج متری برنزی ساخته «عادل عبدالصمد» - هنرمند الجزایری الاصل فرانسوی - صحنه ضربه سر زیدان به سینه «مارکو ماتراتزی‌»، فوتبالیست ایتالیایی در فینال جام‌جهانی 2006 را نشان می‌دهد.

به گزارش الجزیره، این مجسمه که «ضربه‌ سر» نام دارد، سال گذشته در یکی از نمایشگاه‌های هنری شهر پاریس، پایتخت فرانسه به نمایش درآمد و پس از خریداری توسط خانواده ثروتنمد پادشاهی قطر، از روز سوم اکتبر در موزه‌ دوحه به نمایش گذاشته شد.

نمایش این مجسمه در روزهای گذشته اعتراضاتی را از سوی برخی گروه‌های اسلام‌گرا در پی داشت که اعتقاد داشتند این مجسمه تصویری نامناسبی از اسلام ارائه داده و برخی نیز آن را نوعی بت‌سازی دانسته‌اند، این در حالیست که در بیشتر کشورهای عربی حوزه خلیج‌فارس نصب مجسمه در مکان‌های عمومی به ندرت انجام می‌شود. البته با وجود این ممنوعیت ها هیچ گاه گزارشی مبنی بر دزدی مجسمه ها اعلام نشده است.
/قانون آنلاین
 


ویدیو مرتبط :
رونمایی از مجسمه رونالدو (عکس)$محمودتبار

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

مجسمه زیدان در قطر بحث برانگیز شد



مجسمه زیدان در قطر بحث برانگیز شد

نصب مجسمه درگیری «زین الدین زیدان» با «ماركو ماترازی» مدافع ایتالیا در جریان مسابقات جام ۲۰۰۸ ملت های اروپا در سواحل شهر دوحه، مخالفت های زیادی را در پی داشت.

نصب مجسمه درگیری «زین الدین زیدان» با «ماركو ماترازی» مدافع ایتالیا در جریان مسابقات جام ۲۰۰۸ ملت های اروپا در سواحل شهر دوحه، مخالفت های زیادی را در پی داشت.

به گزارش ایرنا و به نقل از شبكه خبری سی. ان. ان، نصب این مجسمه كه هفته گذشته در سواحل قطر انجام شد با مخالفت تعداد زیادی از شهروندان قطری مواجه شد.

سی. ان. ان در عین حال گزارش داد: این مجسمه نصب شده در شهر دوحه طرفدارانی نیز دارد كه از اقدام مسوولان قطری حمایت كرده اند.

مخالفان، نصب این مجسمه را مغایر با آموزه های دین اسلام می دانند و معتقدند كار «زیدان» در دین اسلام نكوهش شده و نصب این مجسمه باعث تشویق مردم به انجام رفتارهای خشن می شود.

عده ای نیز گفته اند: چرا ما (قطری ها) باید كار زیدان را تكریم كنیم و این كار چه ربطی به قطر دارد.

برخی ها نیز سوال كرده اند: مسوولان قطر، آیا رفتار خشن زیدان در این صحنه را براساس دین و اعتقاد ما گرامی داشته اند؟

«زین الدین زیدان» ستاره سابق و الجزایری الاصل و مسلمان تیم ملی فوتبال فرانسه در سال ۲۰۱۰ میلادی در قبال دریافت مبلغ مالی از سوی مسوولان قطر به عنوان سفیر جام جهانی ۲۰۲۲ قطر منصوب شد.

قطری ها هفته گذشته اقدام به نصب مجسمه «زین الدین زیدان» در سواحل شهر دوحه پایتخت قطر كردند

این مجسمه مربوط به صحنه درگیری زیدان با «ماترازی» بازیكن تیم ایتالیا در مسابقات جام ملت های اروپا در سال ۲۰۰۸ است.

زیدان در این صحنه با سر به سینه مدافع تیم ایتالیا ضربه زد و وی را نقش بر زمین كرد. 

 مجسمه زین الدین زیدان,جام جهانی قطر

/ایرنا