ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

خداحافظی یک ستاره دیگر فوتبال ایران



اخبار,اخبارورزشی,نکونام


 اخبار ورزشی - در دی ماه صورت می گیرد؛
خداحافظی یک ستاره دیگر فوتبال ایران

کاپیتان تیم ملی قبل از اینکه برگردد اوساسونا واقعا قصد خداحافظی داشت و حتی این تصمیم خود را با چند نفر در میان گذاشت اما آنها او را از انجام این کار در مقطع کنونی منصرف کردند.

 کمتر کسی فکر می‌کرد که تیم‌های ایرانی تمایلی به جذب نکونام،‌ کاپیتان تیم‌ملی ایران نداشته باشند. تنها این تراکتور بود که به خاطر رفاقت رسول خطیبی با نکونام چند مرحله با او مذاکره کرد و بعد از حرف های نظمی مشخص شد که این پیشنهاد چندان هم جدی نبوده است.

حالا نکونام به اوساسونا برگشته آن هم در شرایطی که گفته می‌شود دستمزد بالایی از این تیم نخواهد گرفت.

خود نکونام دلیل بازگشتن به اوساسونا را این طور عنوان کرد: «دوست نداشتم در ایران پیراهن تیمی غیر از استقلال را بپوشم.»

او حتی گفته که از داخل کشور دو پیشنهاد جدی داشته ولی ترجیح داده آنها را رد کند تا مجبور نشود جلوی تیم محبوبش استقلال بازی کند.

با این حال جواد دلیل مهم تری برای بازگشت به اوساسونا دارد و آن به کناره‌گیری‌اش از فوتبال مربوط می‌شود. نکونام بعد از جام جهانی، هنگامی که استقلال مایل نبود او را به خدمت بگیرد به طور جدی به خداحافظی از فوتبال فکر کرد و حتی تصمیمش را با کی‌روش در میان گذاشت اما سرمربی تیم‌ملی او را از انجام این کار منصرف و به او توصیه کرد دست کم تا جام ملت های آسیا صبر کند و بعد از آن تصمیم خود را عملی سازد.

در این میان نکونام بدش نمی‌آید رکوردی هم از خود بر جای بگذارد. او تاکنون 141 بار برای تیم‌ملی به میدان رفته و تنها 8 بازی برای جا گذاشتن علی دایی که 149 بازی ملی دارد، لازم دارد که آن هم با توجه به بازی‌های دوستانه تیم‌ملی تا جام ملت ها و بازی در خود این تورنمنت در دسترس است.

یکی از نزدیکان نکونام می‌گوید: «جواد قبل از اینکه برگردد اوساسونا واقعا قصد خداحافظی داشت و حتی این تصمیم خود را با چند نفر در میان گذاشت اما آنها او را از انجام این کار در مقطع کنونی منصرف کردند. جواد اعتقاد داشت که بعد از بازی‌های قابل قبول تیم‌ملی در جام جهانی بهترین فرصت برای کناره‌گیری است اما به او گفته شد جام ملت ها را با ایران در استرالیا تجربه کند.»

 حالا باید منتظر بود و دید که دی‌ماه امسال جواد به حضورش در تیم‌ملی خاتمه می‌دهد یا نه. گرچه این احتمال وجود دارد که پس از درخشش در اوساسونا او بخواهد در این تیم اسپانیایی ماندگار شود و حداقل به حضورش در رده‌های باشگاهی ادامه دهد.

 اخبار ورزشی - روزنامه نود


ویدیو مرتبط :
خداحافظی ریکلمه ستاره آرژانتین از دنیای فوتبال

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

نگاهی به خداحافظی غریبانه ستاره‌های فوتبال ایران (+عکس)



اخبار,اخبار ورزشی,خداحافظی ستاره‌های فوتبال ایران

 

اخبار ورزشی - نگاهی به خداحافظی غریبانه ستاره‌های فوتبال ایران (+عکس)

کریم باقری هم دیگر اسطوره‌ای بود که بی هیچ مراسمی فوتبال را کنار گذاشت. کریم باقری پس از بازی ایران و برزیل نتوانست دیگر به ترکیب اصلی پرسپولیس بازگردد.

در فوتبال تعداد محدودی از ستاره‌ها به اسطوره‌هایی برای مردم تبدیل می شوند. در مستطیل سبز می‌درخشند و به محبوبیت خود می‌افزایند. آنقدر محبوب می‌شوند که حتی اگر آن جلوه دوران اوج خود را هم نداشته باشند باز هم برای این مردم عزیزند. آنها یکی پس از دیگری بی سروصدا خداحافظی می‌کنند و می‌روند و دریغ از یک مراسم با شکوه... و به راستی ما برای این اسطوره‌ها چه کردیم؟

به گزارش ایسنا، علی کریمی تنها بازیکنی نبود که در اوج غافلگیری و بدون هیچ مراسمی از فوتبال خداحافظی کرد. اگر کمی به عقب برگردیم همین داستان هم برای مهدی مهدوی‌کیا رخ داد. مهدوی‌کیا هم در غربت خداحافظی کرد. قرار بود فینال جام حذفی برای او بازی با شکوهی باشد اما بی تدبیری مسئولان وقت پرسپولیس شب کابوس‌واری را برای کیای دوست‌داشتنی رقم زد.

بعد همان شب کریمی به واسطه اتفاقاتی که برای مهدوی‌کیا رخ داد تصمیم گرفت از فوتبال خداحافظی کند تا شاید مهدی احساس تنهایی نکند.

جادوگر فوتبال ایران بعدها دوباره به فوتبال بازگشت و از تصمیم خداحافظی منصرف شد و فوتبالش را در تراکتورسازی تبریز پی گرفت اما او هم در نهایت و به یک باره، بدون هیچ مراسم و بازی خداحافظی، عطای عشق فوتبال را به لقایش بخشید و رفت.

علی دایی

 

اخبار,اخبار ورزشی,خداحافظی ستاره‌های فوتبال ایران


در فوتبال ایران ستارگان زیادی بودند که بدون هیچ مراسمی از فوتبال خداحافظی کردند. علی دایی یکی دیگر از آنهاست. البته خداحافظی او از فوتبال با قهرمانی سایپا در لیگ ششم مصادف شد.

دایی که در آن زمان مربی- بازیکن سایپا بود -شاید بتوان گفت- خودش برای خودش بازی خداحافظی ترتیب داد تا مرحمی بر بی رحمی فوتبال ایرانی باشد.

او که با 109 گل ملی آقای گل جهان به شمار می‌رود با بی رحمی از فوتبال ملی کنار گذاشته شد و اگر قهرمانی سایپا نبود او هم احتمالا غریبانه از فوتبال کنار می‌رفت.

خداحافظی فرهاد مجیدی از فوتبال

 

اخبار,اخبار ورزشی,خداحافظی ستاره‌های فوتبال ایران

 
فرهاد مجیدی ستاره دیگری است که برای هوادان استقلال اسطور‌ه‌ای تمام نشدنی بود.

مجیدی پس از جدایی از الغرافه قطر و به‌رغم پیشنهادهایی که از باشگاه‌های مختلف ایرانی داشت، در۷ مهر ۱۳۹۱ با انتشار نامه‌ای، خداحافظی خود از دنیای فوتبال را اعلام کرد. اما ۸۱ روز پس از خداحافظی از فوتبال، در بامداد ۲۸ آذر ۱۳۹۱ با قراردادی 18ماهه، بار دیگر پیراهن استقلال را پوشید.

او سرانجام در تاریخ هفتم آبان ماه 92، در بازی استقلال مقابل مس کرمان در دقیقه ۸۸ بازی بعد از تعویض با نیکبخت واحدی به آغوش امیر قلعه نویی رفت و پس از دور افتخاری و بوسیدن چهار گوش مستطیل سبز رسماً از دنیای بازیگری فوتبال وداع کرد.

فقط و فقط با بوسیدن چهار گوشه زمین و نه مراسم دیگری. او هم به بدون هیچ مراسمی رفت. اسطوره آبی‌ها هم کاملا غافلگیرانه خداحافظی کرد. البته مسولان وقت استقلال از تصمیم او مطلع بودند اما کسی هیچ مراسمی برای او ترتیب نداند.

وحید هاشمیان

 

اخبار,اخبار ورزشی,خداحافظی ستاره‌های فوتبال ایران

 
هلی‌کوپتر فوتبال ایران هم بدون مراسم خداحافظی، فوتبال را کنار گذاشت. او درست در روز تولد سی و شش سالگی‌اش برای همیشه از بازی در مستطیل سبز خداحافظی کرد.

در آن زمان باشگاه پرسپولیس اعلام کرد، مراسم ویژه‌ای را برای خداحافظی وحید هاشمیان تدارک خواهد دید؛ مراسمی که برای همیشه در حد یک وعده باقی ماند.

هاشمیان در 50 بازی ملی 15 گل برای اعتلای فوتبال ملی ایران به ثمر رساند و در نهایت غریبانه کنار رفت.

کریم باقری

 

اخبار,اخبار ورزشی,خداحافظی ستاره‌های فوتبال ایران


کریم باقری هم دیگر اسطوره‌ای بود که بی هیچ مراسمی فوتبال را کنار گذاشت.

کریم باقری پس از بازی ایران و برزیل نتوانست دیگر به ترکیب اصلی پرسپولیس بازگردد و حتی حبیب کاشانی و علی دایی در کنفرانس مطبوعاتی باشگاه پرسپولیس اعلام کردند که ترتیب برگزاری یک بازی دوستانه تحت عنوان بازی خداحافظی را در 24 دی برای او فراهم کرده‌اند اما باقری که دوست نداشت در آن مقطع کنار برود، اعلام کرد که هر زمان خودش احساس کند نمی‌تواند بازی کند از فوتبال خداحافظی می‌کند.

علی دایی هم در اظهار نظری جالب گفت که او در اندازه‌ای نیست که بخواهد برای "آقاکریم" تصمیم‌گیری کند. با این حال با وجود تمام این اظهارنظرها و در شرایطی که قرار بود باقری در سه‌شنبه روزی درباره آینده‌اش تصمیم‌گیری کند، دو روز قبل از روز موعود، یکشنبه شبش اعلام کرد که دیگر به میادین فوتبال بازنخواهد گشت.

به نظر می‌رسد برگزاری بازی خداحافظی در فوتبال ایران تبدیل به رویایی برای ستاره‌ها شده است؛ رویایی که ستاره بزرگ و کوچک نمی شناسد و به لطف هنر مدیران فوتبال ایران برای همه فقط در حد یک آرزو باقی مانده است.

به راستی برپایی یک بازی خداحافظی چقدر سخت است؟ فراموش نکنیم در آینده نیز قرار است اسطوره‌های دیگری فوتبال را کنار بگذارند. چه زمانی قرار است تدبیری برای مراسم خداحافظی اسطوره های فوتبال ایران بیندیشیم؟ 

اخبار ورزشی - ایسنا