ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

خداحافظی نویدکیا نیمه کاره ماند!


خداحافظی کاپیتان تیم فوتبال سپاهان از فوتبال نیمه کاره ماند!

خبرگزاری فارس: پس از قهرمانی تیم فوتبال سپاهان در لیگ برتر محرم نوید کیا کاپیتان این تیم قصد خداحافظی از فوتبال را داشت که نیمه کاره ماند.

نویدکیا دو گوشه از زمین را بوسید و هنگامی که قصد داشت دو گوشه دیگر را ببوسد یکی از مسئولان این تیم مانع این کار شد.


ویدیو مرتبط :
گالاتاسارای - یوونتوس (نیمه تمام ماند)

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

جهیزیه‌ها نیمه‌کاره ماند؛دلایل گرانی لوازم خانگی در آستانه شب عید



 

لوازم خانگی , قیمت لوازم خانگی

 

روز شنبه به صورت رسمی خبر افزایش ۱۰ درصدی قیمت لوازم خانگی تأیید شد، این در شرایطی است که واردکنندگان از عدم تحویل ارز دولتی از سوی بانکها و گرانی در بازار لوازم خانگی می گویند و عروس و دامادها که با بودجه های مشخص به بازار آمده بودند، اکنون توانایی خرید بخشی از جهیزیه خود را ندارند.

به گزارش خبرنگار مهر، امین حضور، بورس فروش لوازم خانگی در تهران این روزها حال و هوای دیگری دارد. از سویی، خریدهای شب عید و نونوار کردن منازل و تعویض لوازم خانه و آشپزخانه آغاز شده و مردم برای تامین مایحتاج مورد نیاز خود به بازار مراجعه کرده اند و از سوی دیگر، بازار حالتی دوگانه دارد که نه نشان از رکود است و نه نشان از رونق.

مردم با برنامه ریزی و جمع و جور کردن پس اندازهای خود وارد بازار شده اند، اما با گرانی حداقل ۱۰ تا ۱۵ درصدی کالاها مواجه شده اند، درحالی که شاید هفته گذشته اگر برای خرید به بازار مراجعه می کردند، می توانستند اجناس را ارزانتر خرید کنند.

از سوی دیگر، روز یکشنبه افزایش ۱۰ درصدی قیمت لوازم خانگی از سوی رئیس اتحادیه کشوری این صنف تائید شد و البته، بازار هم همین حال و هوا را داشت و چه محمد طحانپور خبر را تائید می کرد یا نمی کرد، فروشندگان با خریدهای بالاتر از عمده فروشان روبرو شده بودند و مردم هم در مقابل، وقتی برای خرید کالای خود به بازار مراجعه می کردند، باید اجناس را گرانتر از فروشندگان خرید می کردند.

اما در این روزها، حال و هوای عروس و دامادها هم دیدنی است و البته ناراحت کننده. آنهایی که برای تامین مایحتاج منازل خود برای آغاز زندگی بودجه ای را تهیه کرده و روانه بازار شده اند، اکنون با قیمت هایی مواجه می شوند که حساب و کتاب های آنها را به هم ریخته است.

عدم تحویل کالا با وجود صدور فاکتور!

یکی از عروس خانم هایی که برای خرید جهیزیه خود به بازار مراجعه کرده بود، در گفتگو با خبرنگار مهر می گوید: در شرایط اقتصادی امروز، به سختی بودجه ای را برای جهیزیه کنار گذاشته بودیم، اما متاسفانه هم اکنون قیمتهایی که برآورد کرده بودیم، دو برابر شده بود.

وی می افزاید: اوضاع بازار بهم ریخته است و برخی فروشندگان اگرچه کالای خود را پیش فروش کرده و حتی فاکتور هم برای ما صادر کرده اند، اما چند روز است که از تحویل کالا به ما خودداری می کنند و تلاش دارند تا با قیمتهای جدید که حداقل ۲۰ درصد گرانتر است، فاکتور ما را تبدیل کنند.

مادر وی نیز وارد بحث می شود و می گوید: برخی فروشندگان در این میان کالا را فروخته اند، اما اکنون به بهانه اینکه جنس شکسته شده یا مشکل پیدا کرده است، از عرضه کالا امتناع می کنند و در مقابل، کالاهایی را پیشنهاد می دهند که قیمت بسیار بالاتری دارد.

گرانی قیمت لوازم خانگی

از فروشنده ای در رابطه با گرانی قیمت لوازم خانگی می پرسم، او می گوید: هنوز مردم عید و پاداش آخر سال خود را دریافت نکرده اند و بنابراین همکاران ما به بهانه اینکه بتوانند اجناس خود را گرانتر بفروشند، کالا را عرضه نمی کنند. در حالیکه آنها باید بدانند که بازار هم کششی دارد و بالاخره برخوردهای تعزیراتی هم شروع خواهد شد.

او می گوید: عمده فروشان و واردکنندگان از عدم دریافت ارز دولتی و بروکراسی های پیچیده آن شاکی هستند و می گویند، هنوز هم باید دلار را با نرخ آزاد خریداری کنیم و این صرفه اقتصادی ندارد که کالا را با قیمت سابق عرضه کنیم، حتی اگر خرید قبلی باشد.

قدرت خریدم کاهش یافت

خانم میانسالی که برای خرید تلویزیون به بازار مراجعه کرده است، می گوید: در چند هفته ای که مشغول کند و کاو در بازار و انتخاب بهترین برند از لحاظ قیمت و کیفیت بودم، کالاها گران شده اند و همین امر، قدرت خرید مرا کاهش داده است.

او می افزاید: حال باید در مقابل، کالایی را خریداری کنم که شاید دو سه هفته پیش می توانستم با همان قیمتی که اکنون باید بپردازم، جنس باکیفیت تری خرید کنم.

وی از بازرسان در بازار نیز گلایه مند است و می گوید: بسیاری از فروشندگان از ارایه فاکتور خودداری می کنند و هیچ نظارتی هم بر بازار نیست که با آنها برخورد شود. ضمن اینکه اگر از برخی از آنها فاکتور درخواست شود، از فروش کالا خودداری می کنند.

در این میان به نظر می رسد که دولت باید هرچه زودتر در بازار لوازم خانگی ورود پیدا کند و از تضییع حقوق مصرف کنندگان جلوگیری کند؛ این درحالی است که هر روز که می گذرد، تب و تاب خرید کالا بیشتر و بیشتر می شود و بر این اساس، این مردم هستند که متضرر می شوند و برخی سودجویان، باز هم از این شرایط سوءاستفاده می کنند..... /  گزارش : خبرگزارى مهر