ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

خدابخشی هم طلایی شد


مهدی خدابخشی نماینده وزن 80- کیلوگرم تیم ملی با شکست حریفی از انگلیس سومین مدال طلای کاروان تیم ملی تکواندو را به دست آورد.

خبرگزاری فارس: آخرین روز از بیست و دومین دوره مسابقات تکواندوی قهرمانی جهان، با پیگیری وزن 80- کیلوگرم مردان در ورزشگاه "تراکتور" شهر چلیابینسک روسیه پیگیری و به پایان رسید.

مهدی خدابخشی تکواندوکار وزن 80- کیلوگرم کشورمان پس از یک دور استراحت به مصاف "نیکولاس تزلوس" رفت که در پایان با نتیجه 5بر 3 به برتری رسید، در ادامه با "الیویرا بیلا" از برزیل رقابت کرد که با نتیجه 8 بر یک برنده از شیاپ چانگ خارج شد و در ادامه و برای راهیابی به نیمه نهایی با "استیون لوپز" امریکایی مبارزه کرد.

خدابخشی با نتیجه 13 بر یک لوپز را شکست داد. وی با این پیروزی راهی مرحله نیمه نهایی شد و برای راهیابی به فینال رقابت‌های وزن ششم باید با برنده دیدار آلمان و کانادا مبارزه کند.

نماینده وزن ششم تیم ملی کشورمان که صبح امروز با سه پیروزی متوالی به مرحله نیمه نهایی رسیده بود در این مرحله به مصاف "طاهر گولیک" قهرمان آلمانی دوره قبل مسابقات جهانی رفت و با ارائه یک مبارزه برتر حریف خود را  8 بر شش  شکست داد و به دیدار نهایی راه یافت.

خدابخشی برای کسب مدال طلا با "دامون سانسون" از انگلستان مبارزه کرد. این دیدار با نتیجه 16 بر 3 به پایان رسید.

این انگلیسی در مرحله نیمه نهایی برابر "آرون کوک" دیگر هموطن خود که مدتی پیش تغییر تابعیت داد و به تیم ملی مولداوی پیوست، در یک مبارزه سخت و نفسگیر در راند چهارم با امتیاز طلایی پیروز و راهی فینال شد.تیم ملی ایران با کسب یک مدال طلای فرزان عاشور‌زاده و یک طلای مسعود حجی زواره و یک طلای مهدی خدابخشی و یک برنز ابوالفضل یعقوبی در بخش مردان و یک برنز کیمیا علیزاده به کار خود در این رقابت‌ها به کسب هوان قهرمانی پایان داد.


ویدیو مرتبط :
مبارزه مهدی خدابخشی و یونان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

خدابخشی، پانزدهمین طلایی کاروان ایران


نماینده وزن ۸۰-کیلوگرم تکواندوی کشورمان با پیروزی مقابل حریف ازبکستانی‌اش قهرمان بازی‌های آسیایی شد.

خبرگزاری تسنیم: مهدی خدابخشی در دیدار فینال مسابقات تکواندوی بازی‌‌های آسیایی برابر رافالوویچ از ازبکستان قرار گرفت و با نتیجه 5 بریک حریف خود را شکست داد و به مدال طلا دست یافت.

این پانزدهمین مدال طلای کاروان ایران در این دوره از بازی‌ها بود. کاروان ایران تاکنون با 15 طلا، 11 نقره و 10 برنز در جایگاه پنجم است. این در حالی است که قزاقستان امروز یک طلای دیگر گرفت و با 16 مدال طلا در رده چهارم و یک پله بالاتر از ایران ایستاده است.