ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

خبر خوب برای مدال آوران المپیک ریو


دبیرکل کمیته ملی المپیک گفت: انجام تفاهم‌نامه با بخش‌های مختلف در جهت حمایت از قهرمانان و مدال‌آوران در بازی‌های المپیک ۲۰۱۶ ریو است.

خبرگزاری تسنیم: شاهرخ شهنازی در مراسم امضای تفاهم‌نامه با بیمه ایران اظهار داشت: ما در راستای حمایت از ورزشکاران، مذاکراتی را با نهادهای مختلف از جمله بیمه ایران داشتیم. پیشنهاد همکاری با بیمه ایران از سوی مدیرعامل این بیمه مطرح شد و نیت بر این بوده که از قهرمانان حمایت کنند.

وی افزود: امیدوارم اینگونه حرکات داوطلبانه از سوی سایر سازمان‌ها نیز الگوبرداری شود. ما چند طرح مختلف را در مذاکره با بیمه ایران مورد بحث قرار دادیم یکی مربوط به بیمه کردن کسانی است که سهمیه گرفته‌اند و دیگری مربوط به بیمه مدال‌آوران المپیک است. خوشبختانه فضا یک فضای المپیکی شده و سازمان‌های دیگر نیز حمایت خود را در بخش‌های مختلف انجام می‌دهند.

دبیرکل کمیته ملی المپیک ادامه داد: برای کسانی که در المپیک مدال‌آور باشند یک درآمد مستمر در نظر گرفته خواهد شد و این می‌تواند آینده آنها را تضمین کند و یک حمایت مستقل برای زمان بازنشستگی آنها باشد.

شهنازی در پاسخ به این سوال که آیا چنین تفاهم‌نامه‌هایی باز هم وجود خواهد داشت، گفت: تماس‌هایی از ارگان‌های مختلف گرفته شده است و با یکی دو سازمان در حال مذاکره هستیم و امیدواریم بتوانیم در جهت تشویق قهرمانان بتوانیم به تفاهم برسیم.  این بیمه منافاتی با خدمات فدراسیون پزشکی ورزشی ندارد و کارهای هر دو بخش مستقل انجام می‌شود.

وی عنوان کرد: کمیته ملی المپیک پیش از این اعلام کرده بود که مدال‌آوران به استخدام خود در می‌آورد. همچنین امکانات دیگر نیز در نظر گرفته شده که همه اینها در جهت حمایت از قهرمانان است.

دبیرکل کمیته ملی المپیک در بخش پایانی صحبت‌های خود گفت: وجوهی که قرار است در صندوق مربوط به کمک‌های مردمی جمع‌آوری شود، اگر مازادی داشته باشد ممکن است مدال‌آوران المپیک‌های قبلی را نیز تحت پوشش قرار دهیم که این مسئله براساس ضوابط خاصی خواهد بود.

در مراسم امروز حسینی مدیرعامل شرکت بیمه ایران اظهار داشت: برای اولین بار در تاریخ المپیک صنعت بیمه قصد دارد نقش‌آفرینی کند. ما براساس تفاهم‌نامه‌ای که صورت داده‌ایم پیش‌بینی کرده‌ایم که نه تنها ورزشکاران بلکه حریفان تمرینی آنها را نیز تا زمان اعزام به المپیک پوشش بدهیم، البته بیمه ورزشکاران بدون محدودیت است و تا 3 ماه بعد از اعزام ادامه خواهد داشت. ما همچنین هیئت اعزامی و همه افراد کاروان را مورد پوشش قرار می‌دهیم.

وی ادامه داد: همچنین برای ورزشکاران بیمه عمر و بازنشستگی در نظر گرفته‌ایم. به همین منظور تفاهم‌نامه جامعه‌ای تهیه شده تا بستر خوبی برای موفقیت ورزشکاران در المپیک فراهم شود. باید به این نکته اشاره کنم که اعضای تیم والیبال ایران نیز که شانس خوبی برای کسب سهمیه المپیک دارند در صورت حضورشان در این بازی‌ها در لیست مورد نظر قرار خواهند گرفت.

مدیرعامل شرکت بیمه ایران گفت: بیمه عمر و حادثه برای ورزشکاران تا سقف 200 میلیون تومان و بیمه درمان برای آنها بدون محدودیت است. ماهمچنین بدون آنکه وجهی دریافت کنیم این نفرات را بیمه می‌کنیم.

حسینی عنوان کرد: قرار شده که بیمه ایران شماره حسابی را اعلام کند و وجوه مربوط به کمک‌های مردمی به آن واریز شود، ما همچنین در نظر داریم یک شماره‌حساب دیگر را اعلام کنیم تا صنعت بیمه کشور و بخش‌های مختلف آن اگر علاقه‌مند هستند در آن کمک کنیم. ما قصد داریم شماره حساب اول را تبدیل به صندوقی کنیم که از آن برای بازنشستگی ورزشکاران استفاده شود.


ویدیو مرتبط :
مدال آوران المپیک لندن2012

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

پیش‌بینی‌ وزیر ورزش از مدال‌آوری کاروان ورزشی ایران در المپیک 2016 ریو



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

گودرزی: کسب 6 مدال در المپیک خوش‌بینانه‌ترین حالت است/ رسانه‌ها نقاط ضعف و نقایص را بگویند

وزیر ورزش و جوانان می‌گوید کسب 6 مدال در بازی‌های المپیک 2016 بهترین و خوش‌بینانه‌ترین حالت برای عملکرد کاروان ورزشی ایران است.

محمود گودرزی در حاشیه نخستین همایش ملی ورزش برای همه در پاسخ به سوالی مبنی بر پیش‌بینی‌اش از مدال‌آوری کاروان ورزشی ایران در المپیک 2016 ریو اظهار کرد: البته به نظر من پیش‌بینی مدال کار چندان درستی نیست ولی هر چیزی نرخی دارد و بر اساس روندی که داشتیم میانگین مدال‌آوری در هر دوره بین 3.5 تا 5.5 بوده است.

او اضافه کرد: با احتساب المپیک 2012 میانگین مدال‌آوری ما 4.5 بوده است و بدون احتساب المپیک قبلی، این میانگین عدد 3.5 است. خوش‌بینانه‌ترین حالت برای مدال‌آوری عدد 6 است که امیدواریم به آن دست پیدا کنیم.

گودرزی با بیان اینکه بر اساس تحلیلی که داشته‌ایم تلاش برای فراهم کردن شرایط ادامه دارد، گفت: تلاش می‌کنیم تا شرایط و اعتبارات مناسب را فراهم کنیم. البته دولت در این زمینه عنایت ویژه‌ای دارد که امیدواریم‌ ویژه‌تر شود. هرچقدر توجه و اعتبارات بیشتری در این زمینه اختصاص داده شود و البته سفرهای بیشتری صورت پذیرد، می‌توانیم شاهد کسب سهمیه بیشتر و ان‌شاءالله مدال‌آوری بیشتر در المپیک 2016 باشیم.

وزیر ورزش و جوانان با تاکید بر نقش رسانه‌ها در ماه‌های منتهی به المپیک اظهار کرد: رسانه‌ها باید با توجه مناسب به موضوع، فضا را هرچه بیشتر المپیکی کنند تا بدین وسیله کمک شود نقایص برطرف و نقاط ضعف دیده شود.

وی با اشاره به فعالیت ستاد عالی بازی‌های المپیک و پارالمپیک گفت: این ستاد حدود 4 تا 5 ماه است که به فعالیت می‌پردازد و کار آن تمرکز بر روی فدراسیون‌های المپیکی و فدراسیون‌هایی است که شانس مدال‌آ‌وری بالایی دارند. به همین منظور برای آن‌ها اعتبارات خاصی در نظر گرفته شده و امیدوارم فضا هم به خوبی پیش برود و شرایط به بهترین شکل رقم بخورد.

گودرزی اضافه کرد: هفته آینده نیز جلسه ستاد عالی بازی‌های المپیک و پارالمپیک برگزار خواهد شد و در زمینه اعتبارات برای مدال‌های طلا، نقره و برنز در نظر گرفته می‌شود احتمالا اعدادی گفته خواهد شد.

وزیر ورزش و جوانان در پایان در پاسخ به سوال خبرنگاران در مورد آخرین وضعیت جسمانی خود نیز گفت: خیلی متشکرم که جویای احوال من هستید. دوستان بسیاری در این مدت به من محبت کردند و خدا را شکر مشکل خاصی نبود و کسالتم برطرف شد و در حال حاضر شرایط خوبی دارم.

 

اخبار ورزشی - ایسنا