ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

خاکپور: فوتبال ایران به شخم نیاز دارد


بازیکن تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی 98 فرانسه می‌گوید فوتبال اروپا به بازیکنان پا به سن گذاشته تیم ملی فوتبال ایران توجهی نمی‌کند و بر روی آن‌ها سرمایه‌گذاری انجام نمی‌دهد.

خبرگزاری ایسنا: محمد خاکپور در پاسخ به این سوال که چرا در فصل آتی هیچیک از بازیکنان ما در لیگ‌های برتر جهان حضور ندارند، خاطرنشان کرد: باید با واقعیت فوتبال ایران کنار بیاییم و نباید احساسی با آن برخورد کنیم. ما در جام جهانی بازی‌های خیلی درخشانی را از خود نشان ندادیم و در لیگ برتر نیز چیزی برای ارائه کردن نداشتیم تا بازیکنان‌مان در لیگ‌های برتر جهان حضور پیدا کنند.

او ادامه داد: ما مردمانی احساساتی داریم که زود تحت تاثیر قرار می‌گیرند. شاید فکر می‌کردند در جام جهانی بازی‌های خیلی خوبی را انجام دادیم و حالا باید بعد از جام جهانی چند بازیکن ما در لیگ‌های اروپایی پا به توپ شوند، اما باید در نظر داشته باشیم که ما در جام جهانی برنامه خاصی را برای رویارویی با حریفان نداشتیم.

بازیکن سابق تیم ملی فوتبال ایران با بیان اینکه بسیاری پیش از جام جهانی توقع داشتند ما مقابل حریفان خود شکست‌های سنگینی را متحمل شویم، اظهار کرد:‌ به دلیل اینکه این اتفاق رخ نداد و ما در برابر حریفان خود با اختلاف کمی مغلوب شدیم یا مساوی کردیم، مردم ما فکر کردند خیلی خوب در جام جهانی 2014 ظاهر شدیم، اما واقعیت این است که ما در بازی آخر خود برابر بوسنی هیچ برنامه‌ای برای پیروزی نداشتیم.

خاکپور افزود: حتی در بازی آخر مرحله مقدماتی جام جهانی در برابر کره جنوبی نیز موقعیت چندانی به دست نیاوردیم و فقط با استفاده از اندک فرصت‌هایی که داشتیم و در نهایت با توسل به تک موقعیت درخشان خود برابر کره جنوبی توانستیم به جام جهانی صعود کنیم. بعد از این اتفاق همه توقع داشتند که در جام جهانی بازی‌های خوبی را از تیم ملی ببینند.

او با بیان اینکه متاسفانه در حال حاضر نه تنها هیچ یک از بازیکنان به لیگ‌های برتر اروپایی نرفتند، بلکه حتی دو بازیکن درخشان تیم ملی نیز به لیگ‌های عربی آمدند، گفت: میانگین سنی تیم ملی ما در جام جهانی بالا بود و تیم ما جزو تیم‌های پیر در جام جهانی برزیل به شمار می‌رفت. مطمئن باشید هیچ تیم اروپایی برای بازیکنان پا به سن گذاشته سرمایه گذاری نمی‌کند. ما کار خاصی را در جام جهانی انجام ندادیم و فقط خوب دفاع کردیم و این دفاع نیز متکی بر یک کار تیمی بود نه خلاقیت‌های فردی.

بازیکن سابق تیم ملی فوتبال ایران تصریح کرد: آنالیزورهای اروپایی تنها به سه دیدار ایران در جام جهانی بسنده نمی‌کنند. آنها عملکرد بازیکنان را در طول فصل زیر نظر دارند و در نهایت انتخاب خود را انجام می‌دهند.

خاکپور به حضور شمار زیادی از بازیکنان تیم ملی ایران در جام جهانی 98 در لیگ‌های برتر اروپایی اشاره کرد و گفت: نه اینکه من در آن تیم حضور داشتم و بخواهم از آن تعریف کنم اما واقعیت آن بود که ما در جام جهانی 98 با برنامه حضور پیدا کردیم و در نهایت با یک عملکرد قابل قبول و خوب آن جام را ترک کردیم. ثمره آن جام جهانی حضور شماری از بازیکنان ما در سطح اول فوتبال باشگاهی در اروپا بود.

او با بیان اینکه لیگ برتر فوتبال ایران در سیزده سال اخیر از نظر فنی پیشرفتی نداشته است، خاطرنشان کرد: در طول سیزده دوره برگزاری رقابت‌های لیگ حرفه‌ای فوتبال ایران بازیکن شاخصی از این لیگ برای حضور در اروپا ساخته و پرداخته نشده است و اگر معدود بازیکنانی نیز توانستند خود را به لیگ‌های اروپایی برساننند، با اتکا به استعدادهای فردی خودشان بوده است. لیگ ما فاصله بسیار زیادی با لیگ‌های برتر اروپایی دارد و نباید این واقعیت را فراموش کنیم.

بازیکن تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی 98 فرانسه با تاکید بر لزوم توجه به سنین پایه در فوتبال ایران گفت: باید فوتبال ایران را مانند یک مزرعه از ابتدای شخم بزنید و یک کار پایه‌ای و اصولی بر روی آن انجام دهیم. در حال حاضر ما یک مربی درجه یک بین‌المللی را آورده‌ایم و در کنار تیم ملی فوتبال قرار داده‌ایم تا به صورت مقطعی از او استفاده کنیم. کی‌روش مربی باهوشی است که اگر از تمام توانایی‌هایش استفاده می‌شد می‌توانست فوتبال ایران را تغییر دهد حال اینکه به چه دلیل از تمام ظرفیت این مربی استفاده نمی‌شود، مشخص نیست اما همین که او یکی از مهم‌ترین مشکلات فوتبال ایران یعنی دوندگی بازیکنان را به سطح بالایی رساند، نشان از توانایی اوست.

خاکپور با بیان اینکه نباید تنها بر روی کمیت‌ها تکیه کنیم خاطرنشان کرد: ما می‌توانیم سالانه حتی بین 10 تا 20 هزار بازی فوتبال نیز برگزار کنیم اما وقتی کیفیتی در کار نباشد برگزاری این تعداد بازی چه اهمیتی دارد. برنامه‌ریزی و توجه به سنین اصول پایه یکی از مهم‌ترین اصول موفقیت در فوتبال است. حتی در جام جهانی شاهد آن بودیم که شاخص‌ترین بازیکنان تیم ملی، لژیونرها بودند و این نشان می‌دهد کسانی که در فوتبال ایران بازی نمی‌کنند بهترین بازیکنان ما را تشکیل می‌دهند.

او تصریح کرد: مسئولان فوتبال ما با مردم روراست نیستند و فقط به ارائه برخی از آمار بسنده می‌کنند. همه می‌دانیم سطح فوتبال ایران چیست و در چه جایگاهی قرار دارد. ما از نظر استعداد هیچ چیزی کم نداریم. من این مطلب را به عنوان کسی می‌گویم که سال‌ها در خارج از ایران فعالیت کرده‌ام. ما نیاز به یک سیستم جامع و جا افتاده داریم تا بتوانیم از این استعداهای فوتبالی بهره بگیریم.

خاکپور یکی دیگر از مشکلات فوتبال ایران را نداشتن روابط بین‌المللی خوب عنوان کرد و گفت: متاسفانه هنوز روابط بین المللی را بلد نیستیم و نمی‌دانیم چگونه با جهان فوتبال مراوده داشته باشیم. در کنار این‌ها حضور یک عده خاص و محدود در طول سیزده دوره برگزاری رقابت‌های لیگ برتر سبب شده تا پیشرفت خاصی را شاهد نباشید. گویی که فقط به یک جنس قدیمی و فرسوده و مستعمل رنگی برای تازگی زده باشیم.

بازیکن سابق تیم ملی فوتبال ایران با ابراز ناامیدی از چشم‌انداز فوتبال ایران در آینده با این شرایط اظهار کرد: کیفیت لیگ ایران آنچنان نیست که بتوانیم خروجی مناسبی را در جام ملت‌های آسیا شاهد باشیم و احتمالا کی‌روش یک تا دو ماه پیش از آغاز رقابت‌های جام ملت‌های اروپا تدبیری را به کار می‌بندد تا بتوانیم در جام ملت‌ها عملکرد آبرومندانه‌ای را از ملی‌پوشان شاهد باشیم.


ویدیو مرتبط :
میثم خاکپور (ایران قهرمان)

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

پایان ماموریت خاکپور و مایلی‌کهن در تیم فوتبال امید ایران



اخبار,اخبار ورزشی,مایلی‌کهن

رئیس فدراسیون فوتبال از پایان همکاری کادر فنی و مدیریت تیم فوتبال امید با این تیم خبر داد و گفت: فدراسیون فوتبال ناکامی این تیم را گردن می گیرد.

علی کفاشیان پیش از ظهر امروز یکشنبه در مورد وضعیت همکاری محمد خاکپور با تیم امید گفت: ماموریت کادر فنی این تیم به پایان رسید و قطعا انتخاب کادر فنی جدید و عقد قرارداد با آنها با هیات رئیسه جدید فدراسیون فوتبال خواهد بود.

کفاشیان ادامه داد: آقای خاکپور و همکارانش برای تیم امید زحمات زیادی متحمل شدند و فدراسیون فوتبال باید حق الزحمه همه این عزیزان را پرداخت کند. فدراسیون فوتبال مسئولیت شکست تیم امید را بر گردن می گیرد.

اخبار ورزشی - مهر