ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

خاطرات جان اسپرا از سفر به تهران


جان اسپرا سرمربی تیم ملی آمریکا می گوید پیام مهربانی مردم ایران را به کشورش می برد.

خبر آنلاین: جان اسپرا در گفت و گویی کوتاه از خاطرات سفر به تهران گفت. این مربی که به رغم شکست تیمش با رفتار متین خود توانسته به محبوبیت زیادی در سفر به تهران برسد، درباره تهران گفت:«خب ما خیلی جاهای زیادی نرفتیم و بیشتر در هتل المپیک بودیم. شرایط هتل و میزبانی عالی بود. همه چیز با آنچه از قبل به ما گفته شده بود فرق داشت. البته در طول مسیر ، سرپرست کاروان مان توضیحات زیادی درباره خوبی و خونگرمی مردم شما داده بود و این خوبی را در اینجا به چشم دیدم.»

خاطرات جان اسپرا از سفر به تهران

او درباره چند بازدیدی که از تهران داشتند هم گفت:«ما فقط دو بار این شانس را داشتیم که به تهران گردی برویم چون باید دو بازی سخت و پر فشار را انجام می دادیم. یکبار به برج میلاد رفتیم و بار دیگر به یک منطقه کوهستانی که فکر کنم اسمش درکه بود! در این دو بار ، با مردم شهر تهران برخورد داشتیم. انصافا روی خوشی داشتند. فضایی که اینجا می دیدیم حیلی متفاوت بود از آنچه در ذهن مان داشتیم. در درکه ، کلی با غذاهای سنتی تان آشنا شدیم و کلی عکس یادگاری گرفتیم. »

او بار دیگر به جو ورزشگاه اشاره کرد و گفت:«واقعا ورزشگاه شما متفاوت از همه ورزشگاه های دیگر دنیاست و نمی توان آنجا برابر ایران ایستاد. ما دو بازی سخت را سپری کردیم و فکر کنم هر تیمی به تهران بیاید در این جو چاره ای غیر از باختن ندارد. ما کنار زمین که ایستاده بودیم ، چاره ای غیر از این نداشتیم که چیزی در گوش های مان بگذاریم که کمتر صداها اذیت مان کند.»

اما پیام ویژه سرمربی تیم ملی والیبال آمریکا برای مردم کشورش از سفر به ایران چه بود؟ او در این باره می گوید:«راستش در این باره خیلی حرف زده شد و خیلی سعی کردند این بازی را سیاسی کنند اما از نظر ما ، این یک مسابقه والیبال بود . مردم دو کشور اصلا این مسابقه را سیاسی ندیدند. من که بی شک در کشورم از این مهربانی ایرانی ها می گویم .»


ویدیو مرتبط :
شعبده بازی : آیا تاکنون رقص نور که در آن کلمه اسپرا

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

عکس: سفر حاکم دبی به تهران در سال 53


تصاویری از سفر حاکم دبی به تهران در سال 1353 را مشاهده می کنید.