ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

حیدری: قطبی تشخیص داد كه من همیشه برای تیم ملی دعا كنم



 

 

 

حیدری: قطبی تشخیص داد كه من همیشه برای تیم ملی دعا كنم

 

بازیکنان به اشتباه خودشان پی برده‌اند

حیدری: قطبی تشخیص داد كه من همیشه برای تیم ملی دعا كنم

مدافع پرسپولیس گفت: اعتراضی ندارم چون قطبی تشخیص داد که من همیشه برای تیم ملی دعا کنم.

سپهر حیدری اظهار داشت: در حال حاضر در شرایط بسیار خوبی هستیم. با آغاز تمرینات عزم خود را جزم کرده‌ایم که در نیم‌فصل دوم نتایج بهتری کسب کنیم.

وی ادامه داد: برد مقابل سایپا در آخرین دیدار نیم‌فصل برای ما بسیار اهمیت داشت چون یک شوک به تیم وارد شد. فکر می‌کنم بچه‌های ما به اشتباهات خودشان پی برده‌اند.

حیدری در خصوص حضور در اردوی ترکیه و امارات گفت: در این دو اردو با تیم‌های بزرگی باید رقابت کنیم و پرسپولیس هم تیم بزرگی است که در این تورنمنت‌ها حضور دارد. هدفمان این است که نقاط ضعف‌ را برطرف و نقطه قوت‌مان را تقویت کنیم. در این دو تورنمنت آبروداری خواهیم کرد و نشان می‌دهیم اختلاف ما با تیم‌های بزرگ اروپایی زیاد نیست.

مدافع پرسپولیس در خصوص عوت نشدن به اردوی تیم ملی تصریح کرد: درباره تیم ملی هیچ اظهار نظری نمی‌کنم و فقط برای تیم ملی کشورم در جام ملت‌های آسیا آرزوی موفقیت می‌کنم. آقای قطبی تشخیص داد که من همیشه برای تیم ملی دعا کنم. هیچ مشکلی نیست و خدا را شکر می‌کنم که الان در کنار تیم بزرگی مثل پرسپولیس هستم و برای این تیم خدمت می‌کنم. همراه پرسپولیس بودن در دو تورنمنت بزرگی که پیش رو داریم کمتر از حضور در جام ملت‌های آسیا نیست. به نظرم خیلی از بازیکنان تیم ملی آرزو داشتند الان با پرسپولیس در دو تورنمنت شرکت کنند تا اینکه همراه تیم ملی روی نیمکت بنشیند.


ویدیو مرتبط :
صحبت های خسرو حیدری درباره تمرینات به روز تیم ملی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

قطبی: دل فرهاد مجیدی با تیم ملی نبود



 

 

 

قطبی: دل فرهاد مجیدی با تیم ملی نبود

 

نشست مطبوعاتی سرمربی تیم ملی 2 و پایانی

قطبی: دل فرهاد مجیدی با تیم ملی نبود

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران گفت: قلب و دل فرهاد مجیدی با تیم ملی نبود.

افشین قطبی در ادامه نشست خبری خود صحبت‌های زیر را مطرح کرد.

* دل مجیدی با تیم ملی نبود، کریمی زحمت خودش را کشید

فکر می‌کنم همه کسانی که در این اتاق کنفرانس هستند می‌دانند که فرهاد مجیدی و علی کریمی از توانایی بالایی برخوردارند و من هم به توانایی این دو بازیکن شک ندارم. آنها نابغه هستند و برای این فوتبال زحمت کشیده‌اند. این دو بازیکن موقعیت‌های زیادی برای کمک به تیم ملی داشته‌اند اما احساس کردم که برای این تیم ملی و این جام ملت‌ها نمی‌توانند در خدمت تیم ملی باشند. وقتی فرهاد مجیدی را به تیم ملی دعوت کردم و اعلام خداحافظی کرد نشان می‌دهد که قلب و دلش با تیم ملی نیست پس من دقتم را روی سایر بازیکنان گذاشتم. از علی کریمی و فرهاد مجیدی تشکر می‌کنم. من این دوبازیکن را دوست دارم و طرفداراشان هستم. شایعات زیادی در مورد لیست 50 نفره بود ولی من هیچ وقت نام این دو بازیکن را در این لیست 50 نفره نگذاشته بودم.

* به دنبال توجیه باخت در غرب آسیا نبودم

من اگر در بازی‌های غرب آسیا گفتم نداشتن روحیه باعث شکست تیم ملی شده برای توجیه نبود. اگر به بازی کویت برگردیم این یک دیدار استثنایی بود که ایران ضعیف ظاهر شد و دلایل زیادی داشت. تیم ملی در 20 ماه اخیر 14 بازی انجام داده که 12 مسابقه بیرون خانه بدون باخت بوده است. این نتایج قابل قبول است. ما دو شکست یکی مقابل برزیل و یکی مقابل کویت داشتیم. مقابل برزیل که من فکر می‌کنم 90 درصد تیم‌های دنیا مقابل این تیم شکست می‌خورند.در بازی با کویت هم این تیم سه بار شوت زد که دو بار آن وارد دروازه شد. من اگر بحث روحیه و انگیزه را مطرح کردم به این دلیل بود که جام ملت‌های آسیا را در پیش داشتیم و می‌خواستم بچه‌ها با انگیزه باشند و قوی‌تر بازی کنند.

یکی از مشکلات ما ایرانی‌ها در هر کاری عدم دقت و تمرکز طولانی مدت است. استعداد و انرژی زیادی داریم اما تمرکز نداریم. باید روی این قضیه کار و برنامه‌ریزی کنیم. من هیچ وقت قصد توجیه ندارم شکست و پیروزی در فوتبال هست. ما باید یاد بگیریم که بعد از اتفاقی واکنش‌های مثبتی داشته باشیم. در ایران همیشه صحبت روی نتیجه است و فراموش می‌کنیم که بازی خوب و اصولی باید داشته باشیم. اگر تمرکز روی سازماندهی مناسب داشته باشیم پیروزی هم به دنبال آن می‌آید. استرسی که برای نتیجه گرفتن روی بازیکنان است روی روند تیم تاثیر می‌گذارد.

* لیگ حرفه‌ای ژاپن برای تفکر من مناسب است

راجع به حضورم در لیگ ژاپن توضیحات را دادم. احساس می‌کنم نظم و انضباطی که در این لیگ است مناسب تفکر افشین قطبی است. آنجا فضایی خواهد بود که من با آرامش بیشتر و کارم می‌توانم به هدف‌هایی که در آینده دارم برسم.

* ایران وطن من است و به آن بازمی‌گردم

ایران وطن من است و همیشه دوست دارم به آن برگردم. حتی زمانی که به ژاپن بروم برای دیدار با خانواده بازمی‌گردم. در فوتبال هیچ وقت نمی‌توان در و پنجره را باز گذاشت. من 20 سال آینده را پیش رو دارم و امیدوارم موقعیت‌هایی بوجود بیاید تا بتوانم به فوتبال ایران خدمت کنم.

* هر نتیجه‌ای از عراق گرفتیم باید امیدوار باشید

در جام ملت‌های آسیا هر بازی خصوصیات خاص خودش را دارد. نمی‌توانم بگویم عراق سخت‌ترین و حساس‌ترین مسابقه تیم ایران است. هر سه بازی اهمیت دارد و باید برای 9 امتیاز بجنگیم. به تقویم نگاه کنیم می‌بینیم که فاصله بازی‌ها در مرحله اول 4 روز یک بار است اما در دور بعدی فاصله بازی‌ها بیشتر از 3 روز نیست. بنابر این ما باید به گونه‌ای مرحله اول را تمام کنیم که بتوانیم به برخی بازیکنان خود برای دور بعدی استراحت بدهیم.

در 22 روز باید 6 مسابقه برگزار کنیم. تقویم فشرده‌ای است. احساس می‌کنم که باید در همان بازی دوم کار را تمام کنیم. اسپانیا در جام جهانی در دیدار اول خود باخت. خواهش می‌کنم هر نتیجه‌ای که مقابل عراق گرفتیم امیدوار بمانید هر بازی 3 امتیاز دارد. باید سعی کنیم واکنش‌های مثبتی داشته باشیم. من نگفتم که شاید در بازی اول خود نتیجه نگیریم می‌گویم احتمال است هر نتیجه‌ای گرفته شود. امیدوارم بازی‌های خوبی انجام دهیم حتی در صورت پیروزی مقابل عراق هم نباید دچار غرور شویم. هر نتیجه‌ای که بگیریم باید تمرکز خود را حفظ کنیم.

* هدف قهرمانی است اما هیچ گاه قول آن را ندادم

هدف من همیشه قهرمانی بوده است. هدف در زندگی برای من در حرکت است و سعی می‌کنم به خواسته‌ام برسم. احساس می‌کنم تیمی ساخته‌ایم که می‌تواند برای قهرمان شدن در آسیا تمام تلاش خود را به کار گیرد. شاید در هر پست بهترین‌های دنیا را نداشته باشیم اما این تیم با همکاری هم می‌تواند به هدفش برسد.

* تمرکزم روی جام ملت‌های آسیا است نه ژاپن

دلیل اینکه در مورد قراردادم با تیم ژاپنی کمتر حرف می‌زنم این است که تمرکزم روی جام ملت‌های آسیا است.20 ماه زحمت کشیدیم و سخت کار کردیم تا تیمی بسازیم که بتواند قهرمان شود. این برای من مهمترین تورنمنت زندگی‌ام است. دوست دارم شما هم تمرکز خود را روی این مسئله بگذارید تا تیم ملی بعد از سال‌ها قهرمان شود. همه ایرانی‌ها قهرمانی در جام ملت‌های آسیا را می‌خواهند و این می‌تواند برای ساخت غرور ملی مفید باشد و برای من هم مهم است. من هیچ وقت برای واکنش نشان دادن به شخص خاصی این قرارداد را با تیم ژاپنی امضا نکردم. همیشه با همه محترمانه برخورد می‌کنم. اگر تصمیمی می‌گیرم طولانی مدت باشد و هیچ وقت از مسیری که می‌خواستم برای قهرمانی دور نشوم.

* فرصت کنم بعد از جام ملت‌ها به ایران بازمی‌گردم

فکر می‌کنم تعدادی خبرنگار در جام ملت‌ها حضور داشته باشد و من آنها را آنجا خواهم دید. مسئولتی که من دارم ملی است و هیچ وقت از این مسئولیت دور نمی‌شوم یا بهانه نمی‌آورم. روزی که این مسئولیت را قبول کردم می‌دانستم با چه مشکلاتی روبرو هستم و چه کمبودهایی دارم. بنابراین هیچ وقت برای موفق شدن یا عدم موفقیتم بهانه‌ای ندارم. من هر جا بروم یک ایرانی هستم و همیشه ایرانی‌ها از من استقبال کردند. جوابگوی همه آنها خواهم بود. بعد از جام ملت‌های آسیا از اول فوریه باید کارم را در لیگ ژاپن شروع کنم و فینال رقابت‌ها 29 است و من باید به سرعت به توکیو بروم ولی اگر فرصت کنم در خدمت شما خواهم بود.

* مسئولان صلاح ندانستند به یمن برویم

یکی از دلایلی که نه من و نه همکارانم برای دیدارهای حریفان ایران در جام خلیج فارس به یمن نرفتیم، این بود که احساس شد به لحاظ امنیتی صلاح نیست به آنجا برویم اما از طریق DVD و پخش مستقیم این دیدارها را تماشا کردیم.

* همیشه دوست داشتم به فوتبال ایران کمک کنم

من دوست ندارم از خودم تعریف کنم و بگویم چه چیزی برای تیم ملی آوردم اما یکی از تلاش هایم این بوده که فرهنگ ورزش را تغییر دهم و تفکر حرفه‌ای را بیاورم. شخصیت و رفتار برایم مهم بوده است. من سازماندهی تیم‌هایم را درست کردم. در دفاع فضا را کوچک کردم. در پرسپولیس هم که بودم این کار را انجام دادم. در بازی‌سازی قدرت بازیکنان را بیشتر کردم. میانگین چربی بازیکنان ایران بالای 16 درصد بود.

من وقتی مربی کره جنوبی بودم و از دور به تیم ملی ایران نگاه می‌کردم این سؤال برایم همیشه وجود داشت که چرا بازیکنان ایرانی اضافه وزن دارند اما اکنون میانگین چربی بازیکنان زیر 11 درصد رسیده که در جام ملت‌های آسیا این عدد به 10 درصد می‌رسد. زمانی که به ایران آمدم پرسپولیس 6 سال بود که قهرمان نشده بود و بعد از من که سه سال گذشته نیز موفق نشده که قهرمان شود اما من این تیم را قهرمان کردم. تاریخ در مورد عملکرد مربیان قضاوت می‌کند. من کار بیشتر را دوست دارم اما به خاطر مسائلی که در فوتبال ایران است نتوانستم همه ایده‌هایم را پیاده کنم. دوست دارم به فوتبال ایران کمک کنم. فکر می‌کنم با مشورت از راه دور هم می‌توانم این کار را انجام دهم.

* مربیان بزرگ دنیا به سختی می‌توانند در ایران کار کنند

من با مربیان بزرگ زیادی کار کردم و فکر می‌کنم خیلی سخت خواهد بود که در ایران آنها بتوانند به دلیل حاشیه‌هایی که وجود دارد کار کنند. احساس می‌کنم بیشتر تمرکز مربیان در ایران به جمع کردن مسائل حاشیه‌ای و غیرفنی معطوف می‌شود. در صورتی که اگر دقت روی کارهای فنی داشته باشند پیشرفت می‌کنند. من متاسفانه می‌بینم که زمانی بود در ورزشگاه آزادی 70 هزار نفر می‌آمدند اما در بازی آخر پرسپولیس زیر هزار نفر به ورزشگاه آمده بودند و یا برای بازی استقلال نیز تعداد کمی به ورزشگاه آمده بودند. اگر فوتبال زیبا نباشد مردم هم نمی‌خواهند وقت خود را برای آن بگذارند. ما همه مسئولیم فوتبال بهتری را ارائه دهیم.

* دلایل دعوت نشدن عمران زاده، اولادی، معدنچی و بنگر

بدون شک اگر تیم ملی در جام ملت‌ها موفق شود همه فوتبالیست‌ها از این موفقیت سود می‌برند. کسانی که در اردو هستند اولین نفراتی خواهند بود که سود خواهند برد و بازیکنان ایرانی نیز به خوبی این موضوع را درک کرده‌اند و در داخل تیم ملی همه نفرات تصمیم‌ گرفتند که در هر شرایطی قهرمان شوند. اگر تیم ملی موفق شود ورزشگاه‌ها پر خواهد شد و فرهنگ فوتبالی اوج خواهد گرفت.

درباره دعوت نشدن برخی از بازیکنان دوست ندارم که لغت خط خوردن را استفاده کنم چون احساس می‌کنم بازیکنان تیم ملی فقط آن 23 نفری نیستند که در اردوی نهایی حاضر می‌شوند بلکه ملی پوشان ایران گروهی هستند که برای پوشیدن پیراهن تیم ملی تلاش می‌کنند اما در آخرین لحظه باید یک نفر یک تصمیم بگیرد. واقعا گرفتن این تصمیم برای من کار سختی است. کسانی که اطراف من بودند دیدند که چقدر برای انتخاب نفرات دقت کردم.

حنیف عمران‌زاده را خودم به تیم ملی آوردم و این بازیکن آینده روشنی دارد. اینکه در لیست اعزام به جام ملت‌ها نیست نگاه این بازیکن به آینده را شامل نمی‌شود چون معتقدم عمران زاده می‌تواند در آینده به فوتبال ایران کمک کند اما در پستی که وی حضور دارد احساس کردم نفراتی هستند که بهتر از او بازی می‌کنند.

کنار گذاشتن میلاد زنیدپور برایم سخت بود اما شفاف بگویم در سالی که گذشت وی عملکرد خوبی در باشگاه خود نداشته و در تیم ملی نیز ثبات لازم را از این بازیکن ندیدم به همین دلیل تشخیص دادم که نفرات بهتری از این بازیکن حضور دارند.

من در اردوهای قبلی از شخصیت محسن بنگر لذت بردم چون بازیکن خوبی است اما در دفاع وسط چهار نفر حضور دارند و به همین دلیل فکر کردم این چهار نفر بهتر از بنگر می‌توانند به تیم من کمک کنند هر چند نام این مدافع تا آخرین لحظه در فهرست من جای داشت و در لحظات پایانی خط خورد.

مهرداد اولادی نیز بازیکنی است که من به او لقب پلنگ دادم. بازیکن بسیار قدرتمندی است و در اردوهای قبلی نیز عملکرد خوبی داشته اما در مقایسه با سایر مهاجمان احساس کردم که رضا نوروزی و آرش افشین واقعا در شرایط بسیار خوبی هستند و به همین دلیل این بازیکن را کنار گذاشتم.

مهرزاد معدنچی بازیکنی بود که من به وی علاقمند بودم و در مرحله مقدماتی نیز کمک زیادی به تیم ما کرد اما امسال مصدومیت وی زیاد بوده و در شرایط خوبی نبود. دوباره تاکید می‌کنم که انتخاب بازیکنان کار سختی است اما من باید این تصمیم را می‌گرفتم.

* اگر به گذشته برگردیم باز هم به ایران می‌آیم

آرزوی هر ایرانی است در هر جای دنیا که باشد دوباره به ایران برگردد و به وطنش خدمت کند. من در این سه سالی که کار کردم به آن افتخار می‌کنم و رضایت کامل دارم.

* آخرین صحبت قطبی در فدراسیون و خودداری از احساسی شدن نشست مطبوعاتی

قبل از شروع کنفرانس دوست نداشتم که این جلسه احساسی شود و می‌خواستم از بیان چنین صحبت هایی دور بمانم. خداحافظی برایم آسان نیست چون یاد گرفتم هیچ وقت خداحافظی نکنم. یاد شما خبرنگاران و همه در قلب من خواهد بود و شاید عده‌ای از خبرنگاران معتقد باشند که به دلیل انتقادهایی که داشتم با آنها خوب نبودم اما من از هیچ کس کینه‌ای به دل ندارم. انسان کینه‌ای نیستم و هر جای دنیا شما را ببینم تشکر خواهم کرد. شما با انتقادهایتان کاری کردید که من عمیق‌تر به خودم نگاه کنم و اگر ضعف‌هایی وجود داشت به آن پی ببرم. می‌دانم هدف خبرنگاران پیشرفت تیم ملی بوده و امیدوارم کمک کنید که تیم ملی همواره موفق باشد.