ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

حواشی برنامه 90؛ نقد حرکت جوانمردانه! سپاهانی ها ؛ تالشی ها هنوز داوران را کتک می زنند



حواشی برنامه 90؛ نقد حرکت جوانمردانه! سپاهانی ها ؛ تالشی ها هنوز داوران را کتک می زنند

بازی های هفته ماقبل پایانی لیگ قهرمانان آسیا، رقابت های هفته سی و سوم لیگ برتر فوتبال کشور و حواشی به وجود آمد در این هفته از رقابت ها از جمله سوژه های فردوسی پور در برنامه این هفته 90 بود.

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

* مدیر عامل سپاهان مقابل فردوسی پور تسلیم شد

برنامه 90 با به تصویر کشیدن حرکت جواهیر سوکای در بازی سپاهان با حریف اماراتی داغ شد. صحنه ای که سوکای حرکت جوانمردانه را اجرا نکرد و توپ را از اماراتی ها گرفت، باعث اخراج دروازه بان حریف و به هم ریختن روند بازی شد. عادل این حرکت را با فیرپلی بازیکنان آژاکس مقایسه کرد و به مدیر سپاهان برای تقسیم کردن پاداش 50 میلیونی بین بازیکنانش که بعد از این صحنه، پنالتی را بیرون زده بودند، گلایه کرد و گفت: «بهتر نبود یکی از بازیکنان تان را بیرون می کشیدید تا نشان دهید فیرپلی واقعی را رعایت کردید؟»

البته رحیمی مدیرعامل سپاهان که از طریق تلفن با برنامه ارتباط برقرار کرده بود اعتقاد داشت که مقصر این اتفاق مدافع النصر بود. وی در پایان به طور ضمنی قبول کرد که باید برای رعایت بازی جوانمردانه یک بازیکن خود را بیرون می کشیدند و گفت: «البته جواهیر سوکای وقتی دید بازیکن حریف توپ را نگرفت، دنبالش دوید. اما من هم الان قبول دارم که ما باید یک یارمان را بیرون می کشیدیم.»

* داوری که در تالش کتک خورد

در شرایطی که هنوز چند ماه از ماجرای ضرب و شتم یک داور فوتبال در بازی دو تیم شمالی کشور در تالش نگذشته بود، بار دیگر یک داور از سوی بازیکنان تیم تالشی مورد ضرب و شتم قرار گرفت.

عادل فردوسی پور که در قسمتی از برنامه کفاشیان را روی خط آورده بود گفت که در آبادان و تالش دو داور را تا سرحد مرگ کتک زده اند. کفاشیان هم در پاسخ گفت: «حالا تلاش می کنیم که دیگر این اتفاقات نیفتند.»

محمد فنایی کارشناس داوری این هفته برنامه خطاب به رئیس فدراسیون گفت: «آقای کفاشیان کاش شما که قرار است توصیه کنید و قوانین را اصلاح کنید، یک کاری هم کنید که این قدر داوران را در شهرهای مختلف کتک نزنند.»

فنایی همچنین از کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال عاجزانه در خواست کرد تا مسببان این امور را نقره داغ کنند تا دیگر شاهد چنین اتفاقاتی در فوتبال نباشیم.

 

* حواشی بازی تیم های مس سرچشمه و تراکتورسازی تبریز و درگیری قلعه نویی و شرفی در کرمان از دیگر بخش های برنامه نود این هفته بود. از نکات جالب این قسمت این بود که شرفی سرمربی مس سرچشمه گفت اگر سر به سرمان نگذارند در هفته پایانی با قدرت مقابل سپاهان بازی میکنیم که در این لحظه خبرنگاران از وی سوال کردند که منظورتان از سر به سرمان نگذارند چیست که شرفی گفت: اگر تراکتوری ها سربه سرمان نگذارند...

 

* کفاشیان: چون یک تیم زیاد گل می خورد که نمی توانیم برای فوتبال قانون بگذاریم

علی کفاشیان می گوید به احتمال فراوان قانون سقف قراردادها لغو می شود. رئیس فدراسیون فوتبال که روی خط برنامه 90 رفته بود، درباره قانون منع حضور دروازه بانان خارجی در لیگ برتر گفت: «ما هنوز تصمیمی در این باره نگرفتیم و از سازمان لیگ خواستیم در دوره جدید، قوانین مربوط به لیگ را بررسی مجدد کنیم. بحث اینکه حضور بازیکنان خارجی را بازتر کنیم یا محدودتر، اینکه لیگ 16 تیمی شود یا نه و ... به هر حال ما باید تصمیمی بگیریم که به نفع فوتبال ملی مان باشد چون یک تیم گل های زیادی خورده که نمی توانیم برایش یک قانون تصویب کنیم. به هر حال در این سال ها بازیکنان خارجی زیادی آمده اند به لیگ ما که کیفیت نداشتند و کلی پول در دلالی سوخته است. به هر حال ما 4 سال این قانون را اجرا کردیم و ماحصلش این است که یک گلر لژیونر داریم ولی باید نظرات کارشناسان را در این زمینه بگیریم . هفته بعد دو جلسه داریم و از میان نظرات همه ف یک تصمیم نهایی می گیریم.»

 

او در پاسخ به این سئوال فردوسی پور که مگر قبل از این قانون لژیونر نداشتیم و تازه حقیقی که در تیمش بازی نمی کند گفت: «به هر حال ما باید بهترین تصمیم را بگیریم. یکسری از مدیران، قیمت بازیکنان را بالا بردند. ما باید یک فکری برای این قصه بکنیم. من هم معتقدم که باید این قانون را در دسته اول اجرا کنیم.»

عادل فردوسی پور به نظرسنجی برنامه اش اشاره کرد و گفت: «78 درصد مردم می گویند این قانون به ضرر فوتبال است.» و کفاشیان در پاسخ گفت: «این 78 درصد که رنگش هم قرمز است، پرسپولیسی ها هستند دیگر؟» او این جمله را با خنده گفت و تاکید کرد سعی می کند نظر مردم در این باره لحاظ شود.

نکته جالب این قسمت نیز این بود که مجری برنامه اعلام کرد که قصد داشتیم با رویانیان مدیرعامل پرسپولیس در مورد وضعیت این تیم صحبت کنیم اما رویانیان برای خرید اتوبوس بی آر تی به چین رفته!

 

* محمد فنایی: در تصمیم کمیته استیناف برای پرسپولیس نقشی نداشتم

علی کفاشیان می گوید با فشار رویانیان مجبور شده با کمیته استیناف صحبت کند تا 2 امتیاز پرسپولیس برگردد.

علی کفاشیان در برنامه 90 گفت: «من به کمیته استیناف فقط توصیه کردم. البته آنها تصمیم شان را مستقل از توصیه من گرفتند تازه من هم اینقدر زیر فشار آقای رویانیان بودم که تصمیم گرفتم به کمیته استیناف یک توصیه ای بکنم.»

 

* درخواست جالب یک فوتبالیست دوست داشتنی از معاون وزیر ورزش

مهدی حیدری، کاپیتان سابق تیم های بوتان و اکباتان، دردنامه ای را برای برنامه 90 نوشت. حیدری که به دلیل بازی در فیلم های سینمایی و سریال های تلویزیونی، چهره ای شناخته شده است برای علاقمندان کمتر حرفه ای فوتبال، در نامه ای به برنامه 90 نوشته بود: «چند سال قبل وامی 5 میلیون تومانی گرفتم که به دلیل مشکلات مالی، این وام با سودش الان بیش از 30 میلیون تومان شده و الان شرایط سختی دارم.»

نامه ای که سبب شد تا محمد فنایی درباره اش بگوید: «مهدی حیدری خودش یکی از چهره های سرشناس فوتبال ایران بوده، همیشه تلاشش کمک به پیشکسوتان بوده و الان خیلی شرایط تلخی است که سبب شده او چنین نامه ای را بنویسد.»

همچنین در بخشی دیگر از این برنامه یک مخاطب نامه ای را خطاب به رسولی نژاد معاون وزیر ورزش نوشته و از او خواسته بود تا شرایطی را فراهم کند تا بتواند مثل حسین علوی مقدم به استقلال بپیوندد!

 

* نوش دارو بعد از مرگ سهراب

مدیر کل ورزش و جوانان استان بوشهر با سرمربی سابق تیم فوتبال شاهین بوشهردرگیری لفظی پیدا کرد.

در ادامه حمید درخشان سرمربی پیشین شاهین بوشهر مهمان تلفنی برنامه بود. وی گفت: «وقتی رفتم شرایط خوبی بود بعد به خاطر مردم در شرایط سخت برگشتم تعهدات انجام نشد در اردوی ترکیه ما را گروگان گرفتند و به پرواز نرسیدیم دلیل اردوهای ما در تهران این بود که بوشهر امکانات لازم را نداشت مجبور شدیم به تهران بیاییم و این حضور مقطعی بوده در شیراز با نبود پول سه روز اردو زدیم بعد از باخت به استقلال ما را از هتل بیرون کردند و حتی به ما شام هم ندادند و بعد از آن بازی بازیکنان ما 16 روز تمرین نکردند و به مصاف فجر رفتیم.»

 

درخشان ادامه داد: «من هم حق داشتم پول بگیرم من در ابتدای فصل از حق خودم گذشتم و هیچ پولی از شاهین نگرفتم اصلا مگر وظیفه کادر فنی است که پول بازیکنان را بدهد.»

رضا جمشیدی مدیر کل ورزش و جوانان بوشهر در ارتباط تلفنی با برنامه گفت: «من زندگیم را برای شاهین گذاشتیم و همیشه در کنار این تیم بودم در مورد اردوهای تیم در تهران نیز باید بگویم در ابتدای فصل این موضوع طبیعی بود ولی در ادامه اردوهای متعدد در تهران توجیه پذیر نبود. بعد از بازی با استقلال در جام حذفی هم به این دلیل که خود درخشان تیم را رها کردند.»

 

وی افزود: «بازیکنان نیز تیم را ترک کردند درخشان ساعت دو بعداز ظهر با هتل تسویه کرده بود و می خواست برگردد تهران وی به خاطر پول به بوشهر بازگشت نه به خاطر مردم.»

درخشان نیز در ارتباطی تلفنی گفت: «شما کجا به این تیم کمک کردید چرا در ترکیه به تیم کمک نکردید چرا در پایان بازی با استقلال به جای انداختن مدال به گردن بازیکنان استقلال در رختکن تیم خودتان حضور پیدا نکردید؟ چرا به مردم دروغ می گویی؟ کمی واقع بینانه تر صحبت کنید هفتاد میلیون لباس خارجی برای تیم آوردم آیا پولش را به من دادید؟»

 

جمشیدی پاسخ داد: «اصطلاحاتی که درخشان به کار میبرد در شخصیت خودشان است موقعی که در تمرینات شرکت کردم دیدم وی لباس آورده به وی گفتم لباس تیم ربطی به شما ندارد این موضوع به این دلیل بود که وی با دلال ها در ارتباط بود و می دانست ما 2.5 میلیارد از بانک صادرات گرفتیم. آقای درخشان کسی بود که منیعی را به این تیم آورد درخشان کسی بود که تیم شاهین را بیچاره کرد.»

در قسمت پایانی بررسی عوامل سقوط شاهین به دسته یک وحید طالب لو دروازه بان این تیم روی خط ارتباطی برنامه آمد و گفت: «دست تک تک مردم بوشهر را می بوسم آنها تنها دلگرمی ما بودند، بازیکنان با تمام وجود کار کردند. یک سال از خانواده ام دور بودم و بسیار سختی کشیدم، به خاطر تیم پول هایی که گرفتم و بین بازیکنان تقسیم کردم. اما با این وجود باشگاه شاهین به تعهدات خود در قبال من عمل نکرد؛ برخی ها در کنار تیم فقط برای مصاحبه و مطرح شدن آمدن و ما از این تیم شکایت کردیم فقط به خاطر اینکه نشان دهیم حق با بازیکنان است.»

 

* نظرسنجی

سوال نظرسنجی این هفته برنامه در مورد قانون منع به کارگیری دروازه بان خارجی در فوتبال کشورمان بود که از بینندگان سوال شده بود که آیا این قانون به نفع فوتبال کشورمان است یا خیر؟ در پایان برنامه 78 درصد مخاطبان مخالف این قانون بودند و 22 درصد به بلی رأی دادند.

برنامه این هفته 90 ساعت 2 و 20 دقیقه بامداد به پایان رسید./جام نیوز


ویدیو مرتبط :
برنامه 90 : حال و هوای داوران (ویدئو)

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

فیلم: برنامه 90 - حواشی دربی از نگاهی دیگر


یک ورزش:



در صورت پخش نشدن ویدئو بر روی تصویر زیر کلیک کنید.