ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

حمید درخشان: تلاش می‌كنیم در لیگ برتر بمانیم



 

 

 

حمید درخشان: تلاش می‌كنیم در لیگ برتر بمانیم

 

سرمربی تیم فوتبال شهرداری تبریز گفت: در نیم فصل دوم لیگ برتر، قصد داریم با کسب امتیاز، در لیگ برتر باقی بمانیم.

سرمربی تیم فوتبال شهرداری تبریز گفت: در نیم فصل دوم لیگ برتر، بسیار امیدواریم که با بازیهای خوب، امتیازهای لازم را کسب کنیم تا بتوانیم در لیگ برتر باقی بمانیم. بازیکنان ما در این راه بسیار تلاش می‌کنند و امیدواریم بتوانیم نتیجه تمرینها و تلاش‌هایمان در اردوی ترکیه را در بازی‌های پیش رو ببینیم.

وی در ادامه با شرح اردوی تیم شهرداری تبریز در ترکیه تصریح کرد: اردوی 12 روزه‌ای را در ترکیه برگزار کردیم که خیلی خوب بود و توانستیم تمرینهای خوبی را پشت سر بگذاریم. اردوی ترکیه تا حدودی رضایت‌بخش بود و موفق شدیم روزی سه بار تمرین کنیم. این تمرین‌ها باعث شد آمادگی بازیکنان ما بیشتر شود و بتوانیم با شرایط بهتری نسبت به قبل در نیم فصل دوم حاضر شویم.

درخشان در همین رابطه با بیان این که امیدوارم جواب تمرینها را در لیگ بگیریم افزود: با وجود تمرینهای خوبی که در ترکیه انجام دادیم، شرایط بد جوی و کیفیت پائین زمینهای تمرین برایمان مشکل‌ساز شد و نتوانستیم روند خوبمان را ادامه بدهیم. در مجموع از برنامه‌هایمان در تعطیلات لیگ راضی هستم.

بازیکن اسبق تیم ملی فوتبال ایران در رابطه با کیفیت زمین‌های تمرین که پیشتر اشاره کرده بود، اضافه کرد: متاسفانه شرایط بد زمین باعث شد بعد از اردوی خوب ترکیه، دو تن از بازیکنانمان را به دلیل مصدومیت از دست بدهیم.

وی در ادامه از سعید دقیقی و بهنام بیرانوند به عنوان دو مصدوم تیمش نام برد و گفت: این بازیکنان حداقل بازی اول نیم فصل دوم را از دست داده‌اند و نمی‌توانند برابر مس کرمان بازی کنند.

درخشان همچنین تصریح کرد: تیم شهرداری تبریز در دوران تعطیلی مسابقه‌های لیگ برتر، دو بازیکن خارجی جذب کرده است که وی کیفیت بازی آن‌ها را "بسیار خوب" ارزیابی کرد و ابراز امیدواری کرد آن دو بتوانند در ادامه مسابقه‌ها به تیم شهرداری تبریز کمک کنند. بازیکنان برزیلی جذب شده در پست دفاع و حمله بازی خواهند کرد.

سرمربی تیم فوتبال شهرداری تبریز در پایان با اشاره به بازی اول تیمش در نیم فصل دوم لیگ برتر مقابل مس کرمان، خاطرنشان کرد: تیم مس کرمان، مهره‌های خوبی دارد و در جدول مسابقه‌ها هم از جایگاه خوبی برخوردار است. مدیریت و امکانات مناسب باعث شده است که مس کرمان، جزو تیمهای خوب ایران باشد. به طور حتم بازی برابر این تیم که در بالای جدول رقابت‌ها است، بسیار سخت خواهد بود. آن‌ها از کیفیت بالاتری نسبت به ما برخوردارند، ولی ما در بازی با مس کرمان در پی کسب امتیاز کامل بازی هستیم.


ویدیو مرتبط :
عملکرد درخشان رضا قرا در فینال لیگ برتر 93-1392

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

درخشان:"مانوئل ژوزه" فرافکنی می‎‌کند/ داماش جزو 6 تیم برتر لیگ می‌شود





اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

"مانوئل ژوزه" فرافکنی می‎‌کند/ داماش جزو 6 تیم برتر لیگ می‌شود

سرمربی جدید تیم فوتبال داماش گیلان با اشاره به اینکه هرچه مشکلات پرسپولیس دیرتر برطرف شود، جمع کردن آن سخت‌تر می‌شود، گفت: مانوئل ژوزه با اظهارنظرهای خود تنها صورت مسئله را پاک می‌کند.

حمید درخشان در گفتگو با خبرنگار مهر در مورد دلایل قطع همکاری‌اش با باشگاه پرسپولیس و همچنین پذیرش سرمربیگری تیم فوتبال داماش، ضمن بیان مطب فوق گفت: عصر سه‌شنبه نشستی چهار ساعته با عابدینی داشتم که در نهایت در خصوص هدایت تیم داماش برای دو فصل از رقابت‌های لیگ برتر به توافق رسیدیم.

وی در مورد شرایطی که عابدینی در این جلسه مطرح کرده است، اظهار داشت: از عابدینی خواستم برای ارتقای موقعیت و جایگاه تیم، یکسری امکانات در اختیارم قرار گیرد و حتی به وی گفتم برای تقویت تیم داماش در سه پست مهاجم، دفاع و هافبک چپ نیاز به سه بازیکن جدید داریم که خوشبختانه در آن نشست عابدینی با شرایط و خواسته‌های من موافقت کرد.

سرمربی جدید تیم داماش در خصوص وضعیت این تیم گیلانی تصریح کرد: داماش تیمی خوب است که از پتانسیل بالایی بهره می‌برد. این تیم تنها به تقویت در بعضی پست‌ها و ترمیم کارهای فنی نیاز دارد. هدف اصلی‌ام برای حضور در تیم داماش این است که تیمم در پایان رقابت‌های لیگ برتر جزو 6 تیم برتر جدول قرار گیرد.

وی در پاسخ به این پرسش که "آیا با حضور در تیم فوتبال داماش گیلان با باشگاه پرسپولیس قطع همکاری می‌کنید؟"، افزود: هر کمکی که از دستم بر می‌آمد بر حسب وظیفه برای باشگاه پرسپولیس انجام دادم اما با توجه به مسئولیت جدیدم در داماش از پرسپولیس دور خواهم شد و دیگر نمی‌توانم به این تیم کمک کنم. به خاطر این مسئله باید هواداران و مسئولان پرسپولیس مرا ببخشند.

درخشان در ادامه تاکید کرد: البته من به مسئولان پرسپولیس از جمله رویانیان گفته بودم درصورتی می‌توانم به این تیم کمک تاثیرگذاری داشته باشم که اختیاراتی به من واگذار شود و اگر قرار باشد در این تیم بیکار بوده و در حد مشاور باشم، حضورم برای پرسپولیس فایده‌ای نخواهد داشت.

وی در پاسخ به این پرسش که "در پرسپولیس چه اختیاراتی می‌‍خواستید؟"، خاطرنشان کرد: اختیاراتی که من به عنوان یک مربی انتظار داشتم این بود که تصمیم گیرنده باشم و در ارنج تیم و مسائل فنی دخالت کنم. این معنای واقعی کمک مربی بودن است و گرنه کمک مربی بودن آنهم فقط در اسم به چه دردی می‌خورد؟!

عضو پیشین کمیته فنی باشگاه پرسپولیس با اشاره به اینکه سرمربی اختیار دارد خودش کمک‌هایش انتخاب کند، افزود: وقتی مانوئل ژوزه چهار مربی را همراه خود به ایران می‌آورد این موضوع نشان می‌دهد اعتقادی به مربی ایرانی ندارد. اگر قرار باشد یک کمک مربی ایرانی در کنار مانوئل ژوزه باشد، او باید از این مربی در مورد مسائل فنی و ترکیب تیم نظر بخواهد و حتی مربی ایرانی اجازه دخالت در برخی امور را داشته باشد و گرنه حضور کمک مربی ایرانی در کنار مانوئل چه مفهومی دارد؟!

"کدام مربی شاغل در لیگ برتر شهامت این را داشته که هدایت تیم هجدهم لیگ را برعهده بگیرد و اجازه ندهد این تیم به دسته پایین‌تر سقوط کند؟!"، وی با یادآوری این موضوع تاکید کرد: البته نباید از این نکته غافل شد خود من هم راضی نبودم فعالیتم در باشگاه پرسپولیس در حد مشاور فنی مدیرعامل باشد، زیرا کارنامه‌ام در پرسپولیس مشخص است و در این تیم امتحان پس داده‌ام.

درخشان در مورد آینده پرسپولیس در رقابت‌های این فصل لیگ برتر اظهار داشت: امیدوارم مشکلات این تیم برطرف شود، زیرا پرسپولیس تیم بزرگی است و هر چه دیرتر مشکلاتش برطرف شود، جمع کردن تیم سخت‌تر خواهد شد.‌

وی در پاسخ به این  پرسش که "در حال حاضر مشکل اصلی تیم پرسپولیس را چه چیزی می‌دانید؟"، گفت: مدیرعامل باشگاه پرسپولیس آنچه را که باید انجام می‌داد، به خوبی انجام داده و همه امکانات را برای مانوئل ژوزه  فراهم کرده است. در اینجا تنها وظیفه سرمربی تیم است تغییرات جدیدی را در تیم به وجود آورد اما متاسفانه طی هشت هفته‌ای که از لیگ گذشته، مانوئل نتوانسته تغییر خاصی را روند حرکتی تیم پرسپولیس ایجاد کند.

سرمربی جدید تیم داماش در پاسخ به این موضوع که "مدیرعامل باشگاه اعتقاد دارد مشکلات فعلی پرسپولیس مربوط به دو یا سه بازیکن خاص بوده و ربطی به عملکرد سرمربی تیم ندارد"، تاکید کرد: نباید به طور مطلق مشکلات تیم پرسپولیس را بر گردن دو یا سه بازیکن تیم بیاندازیم زیرا در تیمی مانند پرسپولیس که 25 بازیکن دارد، نمی‌توان گفت که فقط دو یا سه بازیکن تصمیم گیرنده بوده و تاثیرگذار هستند.

وی صحبت‌هایش را اینگونه ادامه داد: بر فرض اینکه دو یا سه بازیکن تیم شرایط خاصی داشته باشند. این وظیفه سرمربی است که با درایت و هوش خود بتواند مشکلات آن دو یا سه بازیکنی که شرایط خاصی دارند را شناسایی کرده و برطرف کند. در واقع یک سرمربی حرفه‌ای باید بداند به چه شکل و روشی از حداکثر پتانسیل و توانایی‌های بازیکنان خود استفاده کند.

درخشان خاطرنشان کرد: درفوتبال حرفه‌ای، سه هفته برای یک مربی حرفه‌ای فرصتی کافی برای شناخت تیمی است که هدایت آن را برعهده گرفته است. در واقع می‌توان گفت گذشت هشت هفته از لیگ فرصت بسیار خوبی برای مانوئل ژوزه بوده که نسبت به بازیکنان تیم خود و شرایط لیگ ایران شناخت پیدا کند.

وی اضافه کرد: اینکه ژوزه در مصاحبه‌های خود می‌گوید پرسپولیس خوب بسته نشده و در یک پست هفت بازیکن داشته و در پستی دیگر هیچ بازیکن ندارد، فرافکنی است چون پرسپولیس بازیکنانی دارد که حتی توانایی بازی در سه پست متفاوت را دارند. در این شرایط باید گفت مانوئل با این اظهارنظرها تنها صورت مسئله را پاک می‌کند.

عضو پیشین کمیته فنی باشگاه پرسپولیس در مورد اینکه تا کجا باید از مانوئل ژوزه حمایت شود، گفت: برای فوتبال حد و مرزی وجود ندارد که بتوان زمانی را برای حمایت از یک مربی تعیین کرد اما اگر مانوئل ژوزه تا دو هفته دیگر در لیگ نتیجه نگیرد، چه جوابی می‌خواهد به هواداران پرسپولیس بدهد؟ در آنجا این هواداران پرسپولیس هستند که در خصوص عملکرد مانوئل ژوزه تصمیم خواهند گرفت./مهر