ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

حمله شدید خبرگزاری دولت به کی روش


شواهد و قرائن نشان می دهد که دولت هم علاقه ای به ادامه همکاری فدراسیون فوتبال با کارلوس کی روش ندارد.

سایت برنامه نود: شواهد و قرائن نشان می دهد که دولت هم علاقه ای به ادامه همکاری فدراسیون فوتبال با کارلوس کی روش ندارد.

پس از آنکه وزیر ورزش دولت طی روزهای گذشته بارها درباره بی علاقگی اش به ادامه همکاری مربی پرتغالی با تیم ملی صحبت کرده بود، خبرگزاری ایرنا هم در گزارشی از عبارت مربی موج سوار در مورد کارلوس کی روش استفاده کرده است که در نوع خودش عجیب به نظر می رسد.

بخش ورزشی ایرنا، خبرگزاری دولت، در این باره نوشته است:« کی روش از زمانی که هدایت تیم ملی فوتبال ایران را بر عهده گرفت با موجی از انتقادات مواجه شد. بسیاری از کارشناسان و رسانه ها، با توجه به کارنامه گذشته این مربی، او را گزینه شایسته ای برای هدایت تیم ملی کشورمان نمی دانستند و اعتقاد داشتند کی روش فقط کمک مربی خوب و استعدادیاب بزرگ است.

باوجود این سابقه، کی روش درفوتبال ایران موفقیت خاصی درزمینه استعدادیابی نداشت و تیمی پیر را روانه جام جهانی کرد. در این مسابقات نیز با نمایشی محتاطانه در هر سه بازی، به یک تساوی و دو شکست دست یافت. بااین وجود، کی روش یک شبه به قهرمان ملی تبدیل شد و موجی از افکار عمومی خواهان حفظ او به عنوان سرمربی تیم ملی شدند.

مسئولین فدراسیون فوتبال هم به دنبال این موج، مذاکره با کی روش را برای تمدید چهارساله قراردادش آغاز کردند اما این مربی همان رویه گذشته را در مواجهه با فوتبال ایران و فدراسیون پی گرفت و با نگاهی از بالا، خواهان اجرای تمام خواسته هایش در قرارداد جدید شد.

باوجود این سابقه، کی روش درفوتبال ایران موفقیت خاصی درزمینه استعدادیابی نداشت و تیمی پیر را روانه جام جهانی کرد. در این مسابقات نیز با نمایشی محتاطانه در هر سه بازی، به یک تساوی و دو شکست دست یافت. بااین وجود، کی روش یک شبه به قهرمان ملی تبدیل شد و موجی از افکار عمومی خواهان حفظ او به عنوان سرمربی تیم ملی شدند.

مسئولین فدراسیون فوتبال هم به دنبال این موج، مذاکره با کی روش را برای تمدید چهارساله قراردادش آغاز کردند اما این مربی همان رویه گذشته را در مواجهه با فوتبال ایران و فدراسیون پی گرفت و با نگاهی از بالا، خواهان اجرای تمام خواسته هایش در قرارداد جدید شد.

در حالی که طبیعتا رسانه ها باید افکار عمومی را شکل دهند، در ماجرای تمدید قرارداد کی روش، بسیاری از رسانه ها به دنبال موج افکار عمومی راه افتادند و با وجودتمام زیاده خواهی ها و رفتارهای تحقیر آمیز وی از باقی ماندن کی روش درتیم ملی حمایت می کنند.این مسئله را کناراین موضوع بگذاریدکه منابع موثق خبر می دهند، کی روش مبلغی را توزیع کرده است تادرمیان مسئولین و کارکنان فدراسیون و رسانه ها طرفدارانی برای خود پیدا کند.

درخواست های غیر منطقی و زیاده خواهانه کی روش در مذاکرات با فدراسیون فوتبال، مانند درخواست سود هفت درصدی در صورت تاخیر در پرداخت حقوق، حذف مربیان ایرانی از نیمکت تیم ملی و تغییر تمام بندهای قرارداد بر اساس منافع شخصی هم نشان می دهد کار کی روش با تیم ملی به بن بست کشیده شده است ومسئولین فدراسیون ازهمین امروزباید به دنبال پیدا کردن جانشینی برای وی که در مدت حضور در ایران به خوبی بر موج افکار عمومی و رسانه ها سوار می شد، باشند.


ویدیو مرتبط :
‫تماشاگر // حمله شدید کمالوند به کی‌روش‬‎

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اتهام سنگین به علی دایی و حمله شدید به کی روش و "کی روشی پور"



اخبار,اخبارورزشی,مایلی کهن

 
 اخبار ورزشی -  در اظهارات جدید مایلی کهن مطرح شد؛
اتهام سنگین به علی دایی و حمله شدید به کی روش و "کی روشی پور"

سرمربی پیشین تیم ملی فوتبال گفت: «رئیس و رابط رمالان کسی بوده که اکنون به عنوان نماینده تام‌الاختیار این آقایان کارهای‌شان را در این طرف و آن طرف دنبال می‌کند.»

 محمد مایلی‌کهن برای علی دایی و عادل فردوسی پور شمشیر را از رو بسته است. کمتر مصاحبه ای از این مرد پرحاشیه فوتبال ایران می توان یافت که کار به حمله به این دو فرد تاثیرگذار فوتبال، نکشد. او این بار پا را فراتر از حد گذاشته و اتهامی عجیب و جنجالی به دایی مطرح می کند، جایی که سرمربی پرسپولیس را در جریال رمالی و جادوگری در فوتبال دخیل می داند.

مایلی کهن در خصوص جلسه امروز (دوشنبه) کانون مربیان فوتبال ایران اظهار داشت: «مواردی که در دستور جلسه بود، تبادل نظر شد که یکی از مهم ترین آنها مشکلات اقتصادی و تأمین منابع برای کانون مربیان بود. وقتی که این کانون تشکیل شده نیاز به بودجه دارد که باید این بودجه را تأمین کنیم. حاضرین در جلسه امروز نیز نقطه‌نظرات‌شان را در این خصوص اعلام کردند تا راه‌های درآمدزایی شناخته شود و کانون بتواند به فعالیت خود ادامه دهد.»

وی افزود: «در مورد تیم‌های پایه نیز صحبت‌هایی شد و این موضوع را بررسی کردیم. ما استعدادهای زیادی در فوتبال کشورمان داریم اما متأسفانه علی‌رغم این موضوع برون‌دهی مشخصی نداشته‌ایم. صحبت‌های ما به هیچ عنوان در مورد نتیجه‌ گرفتن تیم‌های پایه نبود، چرا که در فوتبال پایه اینکه خوب کار کنیم و نتیجه بگیریم، مطرح نیست. شاید شما خوب کار کردید و نتیجه هم نگرفتید که این موضوع اهمیتی ندارد.»

سخنگوی کانون مربیان فوتبال ایران به تیم جوانان سابق فوتبال کشورمان که اکبر محمدی آن را هدایت می‌کرد، اشاره داشت و عنوان کرد: «اکبر محمدی تیم بسیار خوبی را تشکیل داده بود که می‌بینیم اکثر آنها اکنون در تیم بزرگسالان حضور دارند یا لژیونر شده‌اند. وقتی تیم ملی آلمان قهرمان جهان می‌شود دلیلی ندارد که حتماً در تیم‌های پایه نیز نتیجه بگیرد. هلند و برزیل هم همینطور هستند و فکر می‌کنم تیم جوانان برزیل حتی این بار نتوانست به مرحله نهایی صعود کند.»

مایلی‌کهن با بیان اینکه باید استعدادهای خوب فوتبال ایران شناسایی شوند، گفت: «ما باید استعدادها را شناسایی کنیم و آنها را پرورش دهیم. قرار بر این شده است که کانون مربیان برنامه‌ای را در این خصوص ارائه کند و آن را تحویل فدراسیون فوتبال و وزارت ورزش جوانان بدهد تا استعدادهای ما هرز نروند.»

 وی همچنین بحث پایانی جلسه را مربوط به انتخابات کانون مربیان تهران اعلام کرد و اظهار داشت: «در خصوص انتخابات کانون مربیان تهران صحبت‌هایی انجام دادیم که چگونه برگزار شود تا جلوه بهتری داشته باشد.»

مایلی‌کهن در ادامه صحبت‌هایش به مسائل روز فوتبال ایران پرداخت و درباره عدم نتیجه‌گیری تیم المپیک نیز گفت: «در این جلسه به هیچ وجه بحث نتایج مطرح نشد. باید بگویم فوتبال ما علی‌رغم اینکه آکادمیک اداره نمی‌شود اما استعدادهای زیادی دارد. بنده به عنوان کسی که دستی بر آتش دارد و در استعدادیابی عملکردش مشخص بوده می‌دانم که استعدادهای خوبی در کشورمان است، چون علاقمند به فوتبال زیاد داریم و باید با پیدا کردن این استعدادها، آنها را شکوفا کنیم.»

وی به نحوه برگزاری مسابقات پایه در کشور اشاره کرد و افزود: «فوتبالیست‌های پایه ما باید حمایت شوند اما این اتفاق رخ نمی‌دهد. در بدترین زمان و با کمترین امکانات و بدون توجه و رعایت قانون مسابقات فوتبال پایه را برگزار می‌کنیم که باعث می‌شود بدون خروجی باشیم. اکنون اگر سری به تیم‌ها بزنید می‌بینید که اکثر آنها از بازیکنان صغرسنی استفاده می‌کنند.»

 سرمربی پیشین تیم ملی فوتبال کشورمان درباره اینکه با آمدن حبیب کاشانی به عنوان مدیر تیم المپیک گفته می‌شود شاید وینگادا از سمتش اخراج شود و آیا این موضوع اتفاق خوبی خواهد بود یا نه، گفت: «مگر اتفاق قبلی که افتاد خوب بود؟ اصلاً می‌خواهم بدانم وینگادا چگونه وارد فوتبال ایران شده است. اینها همه خط و ربط دارند و به همین دلیل بود که بعد از ناکامی تیم المپیک همه هجمه‌ها به سمت تیم جوانان رفت. آیا آقای "کی‌روشی‌پور" در برنامه‌اش به ناکامی تیم المپیک پرداخت یا فقط تیم جوانان را کوبید؟! متأسفانه برنامه‌های صداوسیما نیز هدفمند است و می‌دانم حتی این صحبت‌های من در صداوسیما پخش نخواهد شد.»

مایلی‌کهن درباره خصوصی‌سازی در فوتبال نیز عنوان کرد: «مسئله اصلا خصوصی‌سازی در فوتبال نیست چون خصوصی‌سازی در کشور ما پا نمی‌گیرد همه آنهایی هم که خصوصی شده‌اند دولتی هستند.»

وی درباره اینکه کفاشیان دستور داده به دلیل توافق نکردن بابت حق پخش تلویزیونی دوربین‌ها وارد ورزشگاه‌ها نشوند، گفت: «هر کسی باید حقش را بگیرد اما اگر قرار باشد دوربین‌ها به ورزشگاه نروند و بعد پولی بدهند و وارد ورزشگاه شوند فایده‌ای ندارد. ما باید حساب هزینه‌هایی که می‌کنیم، داشته باشیم و بهینه هزینه کنیم. آقایان می‌گویند چهار میلیارد برای تیم جوانان خرج شده اما این مسائل نباید عنوان شود. شاید شما چهار میلیارد را به جوب ریخته باشید. وقتی این هزینه‌ها می‌شود باید برنامه‌ریزی درستی باشد تا هدفمند خرج شود.»

سخنگوی کانون مربیان فوتبال ایران تأکید کرد: «مشکل مملکت و فوتبال ما پول نیست. پول به اندازه کافی داریم و به همین دلیل بود که مربی ما در میان مربیان جام جهانی سیزدهمین مربی گرانقیمت بود. مطمئنا پول داریم که اینقدر به مربی تیم ملی می‌دهیم اما حساب و کتابی در خرج کردن ما وجود ندارد.»

 مایلی‌کهن ادامه داد: «وقتی می‌گویم حساب و کتاب نداریم همین می‌شود که کی‌روش بعد از برگزاری اردو به کشور بازنمی‌گردد و مستقیماً به آفریقای جنوبی می‌رود. او وظیفه دارد که بعد از برگزاری اردو به کشور برگردد اما برای هماهنگ کردن یک اردوی دیگر راهی آفریقا می‌شود. دیگر همه می‌دانند که چه اتفاقاتی رخ داده، دختر و داماد کی‌روش در آفریقا هستند و او هم در آنجا منافعی دارد که خودش برای مذاکره و هماهنگی اردوها می‌رود. هماهنگی اردو هیچ ربطی به کی‌روش ندارد و کسان دیگری باید اردو را هماهنگ کنند و او تیم را تمرین بدهد.»

وی با بیان اینکه اختیارات کی‌روش این بار بیشتر از گذشته شده است، خاطرنشان کرد: «فکر می‌کنم کی‌روش این بار بدتر از دوره قبلی شده باشد و همه اختیارات را در دست گرفته است. از او می‌خواهند مربی ایرانی به کادرش بیاورد و جواب می‌دهد مگر مارکار مربی خارجی است. اکنون بحث سرپرستی تیم ملی را نگاه کنید. سرپرست تیم ملی باید کسی باشد که به خوبی به امور تیم اشراف داشته باشد و مسائل را مدیریت کند اما هیچ کدام از این اتفاقات نمی‌افتد.»

سخنگوی کانون مربیان فوتبال ایران درباره حضور رمال و جادوگر در فوتبال ایران عنوان کرد: «این موضوع در تمام دنیا هم وجود دارد و برای ما ثابت شده است. مطمئناً رمالی و جادوگری را ما هم دیده‌ایم اما نمی‌توانیم به صورت واضح در این خصوص صحبت کنیم.»

وی درباره اینکه می‌تواند یک نمونه از رمالی و جادوگری را در فوتبال ایران بگوید، اظهار داشت: «فقط می‌توانم بگویم رئیس و رابط رمالان کسی بوده که اکنون به عنوان نماینده تام‌الاختیار این آقایان کارهای‌شان را در این طرف و آن طرف دنبال می‌کند و ابتدای اسمش هم "ب – د" است.»


مایلی‌کهن همچنین درباره استفاده فوتبالیست‌ها از مواد نیروزا و مواد مخدر گفت: «در این باره اطلاعی ندارم اما مطمئناً هر جایی که معتاد وجود داشته باشد چنین مسائلی نیز وجود دارد و ممکن است در فوتبال هم کسانی باشند که از این مواد استفاده کنند.»

 اخبار ورزشی -  تسنیم