ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

حمایت ایران از اخراج اسراییل از فیفا



اخبار,اخبارورزشی, فیفا

"جبرئیل رجوب " اعلام کرد: "من صد درصد مطمئن هستم که ما رای لازم را برای اخراج فدراسیون فوتبال اسراییل از فیفا به دست خواهیم آورد."

رییس فدارسیون فوتبال جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد، ایران از پیشنهاد فدراسیون فوتبال فلسطینی برای اخراج اسراییل از فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) حمایت می کند.حمایت ایران از اخراج اسراییل از فیفا

به گزارش عصر ایران در ادامه به چالش کشیده شدن اسراییل از سوی نهادهای فلسطینی در مجامع بین المللی همزمان با پذیرفته شدن رسمی فلسطین در برخی نهادهای مهم بین المللی، علی کفاشیان رییس فدراسیون فوتبال دیروز از حمایت قاطع جمهوری اسلامی ایران از درخواست فلسطین خبر داد.

رییس فدراسیون فوتبال  فلسطین (PSA) پس از دیدار اخیر خود با سب بلاتر رییس فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) اعلام کرده است به پیشنهاد فدراسیون فوتبال فلسطین موضوع اخراج اسراییل از فیفا به رای اعضای مجمع عمومی فیفا گذاشته خواهد شد.

"جبرئیل رجوب "  اعلام کرد: "من صد درصد مطمئن هستم که ما رای لازم را برای اخراج فدراسیون فوتبال اسراییل از فیفا به دست خواهیم آورد."

فیفا 209 عضو دارد و برای اخراج اسراییل رای مثبت سه چهارم اعضا نیاز است.

فدراسیون فوتبال فلسطین اعمال بیش از 50 قانون تبعیض آمیز از سوی اسراییل علیه فلسطینی ها و اشغالگری این رژیم را دلیل ارایه پیشنهاد اخراج اسراییل از فیفا کرده است.

در صورت اخراج اسراییل از فیفا تیم ملی اسراییل از بازی های بین المللی محروم خواهد شد و تیم های اسراییلی اجازه نخواهند داشت در لیگ اروپا بازی کنند.

فدراسیون فوتبال فلسطین گفته است اسراییل با اعمال قوانین تبعیض آمیز به بسیاری از فوتبالیست های ساکن غزه اجازه حضور در اردوی تیم ملی فلسطین در کرانه غربی را نمی دهد.

رژیم تل آویو همچنین در بسیاری از موارد از سفر تیم های خارجی به اراضی فلسطینی جلوگیری کرده و اجازه نداده است ، بازی های فلسطین در اراضی فلسطینی برگزار شود؛ این اقدامات خلاف مقررات بنیادین فیفا است.

فیفا در گذشته تاریخی خود سابقه اخراج فدراسیون فوتبال رژیم های با قوانین تبعیض آمیز و رفتار آپارتاید گونه را داشته است و دو تعلیق عضویت مهم در این زمینه را می توان تعلیق فدراسیون فوتبال آفریقای جنوبی در دوران حاکمیت رژیم آپارتاید و نیز تعلیق فدراسیون فوتبال یوگسلاوی سابق به دلیل ارتکاب جنایات جنگی علیه دیگر ملیت های تشکیل دهنده یوگسلاوی سابق را ذکر کرد.

مجمع عمومی فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) قرار است در نشست روز 29 می (8 خرداد) درخواست فدراسیون فوتبال فلسطین را به رای گیری گذارد.

کسب بیش از 155 رای به منظور اخراج اسراییل از فیفا کمی سخت به نظر می رسد به ویژه آنکه به طور قطع و یقین لابی های حامی اسراییل از حمایت کشورهای اروپایی و آمریکا برخوردار خواهد بود.

در صورت اخراج اسراییل از فیفا ، این اقدام ضربه ای بزرگ به رژیم تل آویو خواهد بود و حکومت تل آویو را در کنار دو رژیم آپارتاید آفریقای جنوبی و حکومت یوگسلاوی سابق خواهد نشاند.


 اخبار  ورزشی  -  عصر ایران 


ویدیو مرتبط :
نابودی اسراییل در سی ثانیه - جنگ ایران و اسراییل

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

حمایت فیفا از ایران برای ممنوعیت خالکوبی



اخبار,اخبار ورزشی,فیفا

 

 اخبار ورزشی  - حمایت فیفا از ایران برای ممنوعیت خالکوبی

رییس کمیته‌ حقوقی و تدوین مقررات فدراسیون فوتبال از موافقت فیفا با ممنوعیت خالکوبی بازیکنان در فوتبال ایران خبر داد و گفت: فیفا استدلال ایران را مانند استدلال چینی‌ها پذیرفت و ممنوعیت خالکوبی را به عنوان یک فرهنگ برآمده از زندان پذیرفت.

هوشنگ نصیرزاده درباره پاسخ استعلام فدراسیون فوتبال ایران از فیفا برای ممنوع کردن خالکوبی بازیکنان در فوتبال ایران به ایسنا، گفت: برای فیفا جالب بود که استدلالی که ایران برای لزوم ممنوعیت خالکوبی بازیکنان فوتبال در ایران کرده دقیقا مشابه استدلال فرهنگی چینی‌ها بوده است.

 

فدراسیون در آیین‌نامه اخلاقی فوتبال ایران خالکوبی بازیکنان را ممنوع کرد و البته ما می دانستیم که این تصمیم با توجه به این که مربوط به الزامات فرهنگی داخلی ایران است مورد تایید فیفا هم هست، اما به جهت این که تمام اقدامات در این باره قانونی و مورد تایید فیفا باشد از فدراسیون جهانی استعلام گرفتیم. فیفا هم این استدلال را پذیرفت و تاکید کرد که می‌توانید نمایش خالکوبی را در فوتبال ایران ممنوع کنید و فیفا هم از آن حمایت می‌کند. فیفا عنوان کرد که استدلال شما مانند استدلال چینی‌ها است، چرا که آنها هم چنین درخواستی را از ما داشته‌اند.

رییس کمیته‌ حقوقی و تدوین مقررات فدراسیون فوتبال همچنین با بیان این که ایران خالکوبی را یک فرهنگ برآمده از زندان عنوان کرده است، ادامه داد: شکی نیست که در فرهنگ قدیمی ما ایرانی‌ها خالکوبی معمولا از سوی زندانیان انجام می‌شد و متاسفانه به فرهنگ بیرونی درز پیدا کرده است. ما پیش از چاپ آیین‌نامه اخلاقی این استعلام را گرفتیم و تمام مستندات لازم را به فیفا ارائه کرده بودیم. کدهای اخلاقی مدنظر آیین‌نامه به صورت کامل در هیات رییسه فدراسیون فوتبال هم مصوب شده است.

این کارشناس حقوقی با اشاره به این که به باشگاه‌ها، داوران و مسئولان برگزاری مسابقات ابلاغ شده که از این پس باید از نمایش خالکوبی در بدن بازیکنان ایرانی و خارجی جلوگیری کنند به ایسنا، گفت: نمایش خالکوبی بازیکنان برای تماشاگران ممنوع است، بنابراین باشگاه‌ها در تمرینات باید این قانون را به بازیکنانشان گوشزد کنند. همچنین مسئولان برگزاری مسابقات پیش از ورود بازیکنان به زمین باید شرایط را از این حیث کنترل کنند و داوران نیز باید هنگام بازی به اجرای این قانون توجه داشته باشند.

وی در پاسخ به این سوال که چه جرمی متوجه بازیکنان یا مسئولانی که وظیفه‌شان را به درستی در این زمینه انجام ندهند، خواهد بود؟ گفت: در حال حاضر به کسانی که این قانون را رعایت نکنند تذکرات جدی داده می‌شود و در صورت تکرار بر اساس آیین‌نامه جرایمی در نظر گرفته شده است. بازیکنان خارجی هم باید خالکوبی‌شان را محو کنند و روی آن را بپوشانند، ولو این که این خالکوبی روی گردن آنها باشد.


  اخبار ورزشی  - ایسنا